HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: SphunaR w 14 Maj 2016, 09:57:27
-
Witam!
Mam dwa pytania.:
1. Wczoraj zauważyłem, że po odpaleniu auta silnik wył. Popatrzyłem na obrotomierz, a tam zamiast 800RPM jest 1300RPM. Po lekkim przegazowaniu spadło na 1100RPM, ale tak już zostało. Dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów było normalnie.
Czemu tak się dzieje, co to może być?
2. Odkąd mam auto mam dziwny wyciek z przodu silnika, jak na zdjęciu:
(http://images75.fotosik.pl/593/c20e5ba0ab978c2dmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c20e5ba0ab978c2d)
Pytanie j/w - co to jest? Jest się czego bać?
-
Witam :)
Z doświadczenia wiem, że auto z silnikiem benzynowym zawsze odpali Ci żwawiej i dynamiczniej, a także będzie w pierwszych 2-3 minutach trzymać obroty powyżej ~1100 RPM. Dlaczego tak się dzieje? Otóż elektronika pojazdu podaje bogatą mieszankę do silnika w celu szybkiego go rozgrzania, aby jak najszybciej nastąpiło jego rozgrzanie jak i prawidłowe smarowanie. Zauważalne jest to o wiele bardziej przy ujemnych temperaturach. Także tą kwestię pozostawiłbym tylko do dalszej ewentualnej obserwacji.
2-ga sprawa to już nie mam bladego pojęcia. Zdjęcie kiepsko odwzorywuje wyciek, ale być możę ktoś już się z tym spotkał.
Pozdrawiam,
Bruno
-
Witaj SphunaR.
Autko jest jeszcze na gwarancji, więc ja bym się nie zastanawiał tylko uderzał do serwisu. Niech obejrzą i naprawią na gwarancji.
-
Dziękuję za świetne wytłumaczenie pierwszej części ;)
A jak chodzi o drugie.. słyszałem komentarz, że to czujnik oleju i tak ma być..
Załączam wyraźniejsze zdjęcie - może teraz ktoś coś ;)
(http://images78.fotosik.pl/603/8dbedaa21b852b5c.jpg) (http://images78.fotosik.pl/603/8dbedaa21b852b5c.jpg)
(http://images77.fotosik.pl/604/46617572c20ae374.jpg) (http://images77.fotosik.pl/604/46617572c20ae374.jpg)
-
Przypadkiem przy tym odpaleniu auta nie masz włączonej klimatyzacji?
-
i tak ma być..
:shock:
Pewnie leci z gwintu, wykręć czujnik i uszczelnij.
(http://images77.fotosik.pl/604/b6268f82c70a9c69.png)
Jeśli cieknie nie na gwincie to wymiana.
Oryginał 94750-37100.
BLUE PRINT ADG06611 ze zdjęć wynika że w opakowaniu też oryginał (do sprawdzenia czy tak jest).
ERA 330566 jak wyżej.