HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: Milionik w 12 Maj 2016, 08:01:38
-
Witam mam kłopot z wycieraczkami. Włączają się ale chodzą straszno wolno, lecz po jakimś czasie przyśpieszają ale to i tak nie to. Co to może być zajechany silniczek czy przyrdzewiały mechanizm wycieraczek.
-
To jest awaria silnika nie daj sobie w moic że to twoja wina . Ja wymniłem silnik wycieraczek 2 tygodnie temu z przodu i ztylu
-
Ja miałem zatarty mechanizm wycieraczek, nie silnik posmarowałem smarem i chodzi miód malina. Wystarczy zdjąć osłonę nad akumulatorem.
-
Panowie o ktoś wymieniał już wycieraczki? Jeśli tak, jaki tam jest typ mocowania? Klasyczny w kształcie litery U czy inny? Fabryczne wycieraczki po 2,5 roku i 23 kkm powoli kwalifikują się do wymiany i szukam czegoś na wymianę. ASO liczy sobie 180 zł :evil: Z góry dzięki za odpowiedz.
-
W sklepie motoryzacyjnym podasz markę model i nie ma problemu wymieniałem już 4 razy koszt około 80 zł .płaskie, mocowania są uniwersalne resztę co zostanie z mocowań wyrzucasz . :-D
-
Ja kupiłem ostatnio, na aledrogo firmy GERMAN, cena przód 32 zł. Spisują się dużo lepiej jak Valeo i inne wynalazki.
-
Właśnie też ja widziałem, są dwie wersje za 32 i 36 zł. Jak wygląda mocowanie? Jest tam ramię U czy inne? Jakieś adaptery trzeba zakładać? Rzadko jeżdżę tym Hyundaiem, to nie moje auto więc nie mam okazji sprawdzić.
-
Po dwóch latach około 14-16tyś.km. wymieniłem na oximo. Pełna satysfakcja, służą do dziś 43tyś.km. Okazało się przy okazji że jestem takim lokalnym patriotą.
Po wyszukaniu wybierz " Wycieraczki przednie typu dedykowane "
http://www.oximo.pl/wyszukiwarka-modeli/
-
Też jestem bardzo zadowolony z oximo. Kupiłem takie pasujące jak fabryczne, bez adapterów.
-
Też miałem oxi, wywaliłem po kilku miesiącach, hałasowały niemiłosiernie.
[ Dodano: 2017-03-20, 07:36 ]
Właśnie też ja widziałem, są dwie wersje za 32 i 36 zł. Jak wygląda mocowanie? Jest tam ramię U czy inne? Jakieś adaptery trzeba zakładać? Rzadko jeżdżę tym Hyundaiem, to nie moje auto więc nie mam okazji sprawdzić.
Te z ale, są dedykowane, nic nie trzeba wpinać, ja za 32,90 zł (czerwone opakowanie) kupiłem.
-
Może im brudne powietrze nie służy. Na Podkarpaciu spisują się świetnie. Hałasujących wycieraczek nie toleruję, więc nie polecałbym.
-
Dzięki Koledzy za szybkie i konkretne info. Kupię i założę ojcu te German za 32,9 zł i zobaczymy jak długo posłużą. Kosztują 6 krotnie mniej od tego co woła ASO więc jak posłużą przez rok to będzie ok :lol:
-
Witam,
1. Wczoraj z nudów zajrzałem do mechanizmu wycieraczek swojego samochodu. Mechanizm zawiera silnik rurki i łączniki odlewane ze sworzniami. Chciałem się przekonać dlaczego już po paru latach są problemy z działaniem. Tak więc - już po roku czasu te odlewane łączniki śniedzieją (pokryte są białym sypkim nalotem , który jak mąka brudzi palce). Oczywiście wszystko nasmarowałem olejem maszynowym w spreyu, bo było suche jak wiór.
2. No i przy składaniu kolejna niespodzianka - ta wyjmowana osłona nad akumulatorem (wycinek korytka odpływowego podszybia) testuję po złożeniu na szczelność polewając wodą. Jestem pewien że od nowości nie trzyma szczelności - jak by się ktoś chciał przekonać to nie musi jej demontować - wystarczy tylko wypiąć te 2 zewnętrzne zaczepy i każdy się zorientuje dlaczego jest to nieszczelne dokładnie nad prawą klemą akumulatora kapie. Proponuję każdemu sprawdzić - wystarczy niewiele wody na dnie ( nie musi być pełne) w korycie podszybia - aby sprawdzić. Cieknie tylko z prawej strony - bo z lewej w tym miejscu pociągnięto blachę zbiorczą odpływową - do której płynie woda z 3 otworów widocznych i 2 otworów niewidocznych plastikowego koryta podszybia.
Sprawdzał to ktoś kiedyś - czy w nowych nie warto ? :lol: