HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: merenptah w 15 Luty 2012, 17:25:47
-
Witam, czy ktoś ma może pomysł co się może dziać jak nie leci ciepłe powietrze?
Sytuacja wygląda tak: od momentu zapalenia samochodu przez jakieś 20 min leci coraz cieplejsze powietrze - wiadomo silnik się musi rozgrzać i w pewnym momencie koniec zaczyna wiać lodowato zimne??? Jakieś pomysły?
-
sprawdź kolego poziom płynu chłodzącego...
-
Też mi się tak wydaje: mało płynu, termostat otwiera duży obieg i wszystko się wychładza stąd zimno z nawiewów. A jak zachowuje się później po jakiś kolejnych 20 min, dalej leci zimne czy już ciepłe?
-
Ciepło, ciepło a zaraz koniec i zimno. Jeszcze dzisiaj zauważyłem że najpierw wiało zimnym później ciepłym a później znowu zimnym. Płyn zaraz sprawdzę, dziwne bo w sumie byłem niedawno u mechanika i nic nie mówił o płynie a przeglądali go dość dokładnie...
P.s. Klimę sprawdziłem i działa bo jak dałem na chłodzenie i przyłożyłem palce do kratki to zamarzłem. Opisze co i jak...
-
Czyli rozgrzewa ok. 20 minut,a później cały czas chłodne leci?Czy cykle przepływu ciepło-zimno są naprzemienne?
-
Ani tak ani tak. Powiedziałbym, że jak mu się chce a układ chłodzenia żyje własnym życiem. Raz wieje ciepło jak się nagrzewa silnik i w pewnym momencie zaczyna zimne a raz wieje zimnym by np. po 40 min jazdy wiać na 5 min ciepłym i znowu zimnym. :evil:
-
a jaka klima? automat, manual?
może świruje Ci siłownik odpowiedzialny za regulację temperatury w mieszaczu?
p.s.
gdyby odpowiedzialny był poziom płynu chłodzącego, to widziałbyś to na wskazaniu temperatury wody. tutaj wszystko ok?
-
Klima manual, właśnie zastanawiam się czy przypadkiem nie jakiś sterownik ogrzewania bądź nagrzewnica. Z płynem powinno być wszystko ok bo wskaźnik też jest ok...
-
Interesuje mnie czy już rozwiązałeś problem z ogrzewaniem ponieważ mam bardzo podobne objawy. U mnie nagrzewa się z silnikiem i po jakichś 40 min przestaje grzać mimo że klimatronik nastawiony na 28 st. z nawiewów leci zimne powietrze, po postoju na tyle krótkim, żeby silnik nie ostygł za bardzo przestaje grzać po jakiś 10 -15 min ponownej jazdy, czyli jak silnik osiągnie prawidłową temperaturę ...
-
Typowy objaw zabrudzonego czujnika temperatury wewnętrznej w pojeździe. Od zabrudzenia nie chodzi wentylatorek w czujniki i źle mierzy temperaturę. Trzeba sprężonym powietrzem psiuknąć w krateczki na panelu klimy i się oczyści. Jeśli mocno zabrudzony, odkręcić wkręty pod popielniczką i wyjąć panel i dokładnie wyczyścić czujnik. Manual i zdjęcia zamieszczałem w innym temacie.
-
Turtl jak widać użytkownika merenptah nie ma już na forum więc od Niego odpowiedzi nie uzyskasz i raczej powinieneś poprawić początek Swojego postu.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=54748&highlight=#54748
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=62040&highlight=#62040
-
Dzięki za porady, dzisiaj przedmucham panel klimy jak nie pomoże to rozbiorę (już to robiłem do wymiany żarówek) i wyczyszczę bezpośrednio a w razie czego mam drugi panel klimy.
[ Dodano: 2015-02-27, 15:04 ]
Panel klimy rozebrałem, i okazało się że to moja nieuwaga spowodowała usterkę, zasyfiony również był wiatraczek, który przedmuchałem.
Usterka - jakiś czas wstecz wyjmowałem panel do wymiany żarówek, aby je wymienić trzeba panel rozpołowić i wyciągnąć płytkę drukowaną ale to już inna bajka. Przy składaniu nie zauważyłem i sonda od wiatraczka zawinęła się między obie części panelu. Przy wymianie żarówek radzę najpierw zdemontować owy wiatraczek (i najlepiej przedmuchać) to tylko dwa wkręty i wtyczka bez blokady.
Jeszcze raz dziękuję za radę, wreszcie nie będę marzł w paznokcie ...
-
Mam podobne objawy niestety w moim przypadku czyszczenie wiatraczka nie pomogło
Czy rozwiązałeś już swój problem ?
-
Sprawdź czy jest on sprawy, albo trzeba wyjąć i zobaczyć czy chodzi, albo np. dym z papierosa, powinien zasysać.
-
odkręcałem i czyściłem na pewno się kręci czy coś jeszcze można sprawdzić przy tym wiatraku?