HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: darekn15 w 27 Kwiecień 2016, 11:44:07
-
Witam,
Niedawno nabyłem Sonatę NF 2.0 (144KM). Auto z niewielkim przebiegiem 60kkm. Niestety zdiagnozowałem nieszczelność w układzie wydechowym na złączu elastycznym.
Czy element z poniższej aukcji będzie ok?
http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-kia-sportage-2-0i-16v-2wd-141km-i6102921575.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Uk%C5%82ad+wydechowy-18862_Pozosta%C5%82e-18863 (http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-kia-sportage-2-0i-16v-2wd-141km-i6102921575.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Uk%C5%82ad+wydechowy-18862_Pozosta%C5%82e-18863)
Drugie pytanie dotyczy obrotów. Czy nieszczelność na łączniku (w górnej części blisko 1-szego katalizatora) może wpływać na pracę silnika np na wolne schodzenie silnika z obrotów, lub fałszowanie odczytów sondy lambda?. Przed zakupem miałem kontakt tylko raz z Sonatą (rok temu, silnik 2.0 ale 165KM po lift) i nie pamiętam takiego efektu. U mnie przy zmianie biegów jest efekt jakby zawieszenia na moment (1s?) obrotów a potem dość wolno opadają - zdecydowanie wolniej niż innych autach którymi jeździłem/jeżdżę.
pozdrawiam
-
https://www.google.pl/search?q=28610-3K110&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj3x_fT5-jXAhWS56QKHegTBr0Q_AUICygC&biw=1164&bih=645#imgrc=NOyVKNeRr93YiM:
http://nf-club.ru/forum/7-2903-2
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Uszczelka 28764-34250 http://www.fox.rzeszow.pl/USZCZELKA-RURY-WYDECHOWEJ(4,23883,27755).aspx
-
Dzięki za podpowiedzi ... powoli "trawię" rosyjskie wątki ...
Jeszcze jedno odnośnie materiałów użytych w oryginalnym łączniku elastycznym.
Czy dolne kolanko łącznika wykonane jest z żeliwa i w związku z tym jest trudne do spawania? Taką informację uzyskałem od mojego mechanika, który stwierdził że trzeba to będzie rozciąć i dobrać inne kolanko ale stalowe.
[ Dodano: 2016-06-04, 22:32 ]
Łącznik elastyczny został wymieniony, ale efekt wolnego opadania obrotów pozostał.
Pytanie wobec tego brzmi, czy może to być pochodną "ustawienia/adaptacji przepustnicy".
Jako że udało mi się zaopatrzyć w kabelek+Cascade to obejrzałem kilka parametrów przy pracy silnika na biegu jałowym, szczególnie uwagę zwróciłem na MAF - wskazania (silnik w pełni rozgrzany) 1.0V więc wg serwisówki (pobranej z forum dla silnika 2.4, chociaż mam 2.0) mieści się w zakresie 0.6-1.0V, chociaż "na styk"i wydaję się że można by trochę zejść niźej.
Pytanie czy reguluje się jakoś ilość powietrza na b. jałowym -czy jest jakaś śrubka. Czy przeprowadza się adaptację przepustnicy (przepustnica jest na lince)?
I na koniec pytanie odnośnie Cascade - jest opcja kasowania parametrów adaptacyjnych - domyślam się że przede wszystkim dotyczy korekt paliwowych, TPS przepustnicy, korek zapłonu (dla spalania stukowego) - czy coś jeszcze?
Czy po skasowaniu robi się jakąś specjalną procedurę/adaptację?
Czy Cascade rzeczywiście kasuje te wartości? Kiedy wybrałem tą opcję, po potwierdzeniu [Y] wyświetla się komunikat "Test Failure" (lub jakoś podobnie) i tracone jest połączenie. Po ponownym połączeniu wydaje się że nie ma zmiany w parametrach adaptacyjnych - tzn mam na myśli przede wszystkim "throttle angle" (chyba wskazuje na 7.5).
[ Dodano: 2016-06-07, 21:41 ]
:roll: