HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Hyn w 12 Kwiecień 2016, 10:30:04
-
Witam, praktycznie przy każdej wymianie opon dochodzi do sytuacji kiedy jedna ze szpilek koła zostaje urwana lub przekręcony zostaje gwint (lub zepsuty). Nie wiem dlaczego ale tylko w przednich kołach. Do dzisiaj było to koło od pasażera, teraz również od strony kierowcy.
Zastanawiam się co może powodować ten defekt. Czy temperatura pracującego koła tak wpływa na szpilkę? Właściwie to psuje się gwint na nakrętce (mechanik powiedział iż może z tego powodu że jest cała niklowana także na gwincie) - zrywa się kawałek gwintu i odkręcając trzeba to poprostu "wypychać". z początku nie bardzo się to udawało i urywaliśmy szpilki, teraz efekt daje przewiercenie nakrętki (zaślepiona nakrętka jest i trudno dodać jakiegoś smarowidła) i psiknięcie olejem lub WD. Później przegwintowanie szpilki i nałożenie nowych nakrętek. Z reguły problem jest z jedną szpilką przy każdej wymianie. Ktoś coś jakieś sugestie doświadczenia?
Pozdrawiam
-
Myślę, że głębszej filozofii w tym nie ma a to, że akurat u ciebie ukręcają się szpilki w przednich kołach to po prostu zbieg okoliczności. Ja po ostatniej wymianie opon przed zimą musiałem wymienić 2 szpilki i nakrętki w tylnym kole.
Moja teoria jest taka, że na wulkanizacji walą na chama pneumatem te nakrętki i one się przekręcają, a jak później chcesz odkręcić to albo objeżdżasz gwint na szpilce albo ją ukręcasz. Trzeba im po prostu przypominać, że to jest hyundai a nie toporny mercedes i do niego trzeba z sercem a nie młotem.
-
Dokładnie to samo przechodziłem kilka razy w Lantrze. Po kilku razach złapałem za rękę wulkanizatora i poprosiłem o użycie klucza....niechętnie, ale to zrobił. Problem ustał jak skończyło się używanie pistoletu...
-
I mnie na szczęście gumiarz qmaty i sam od razu zaczal krecic z reki. Tzn. cos se tam przestawia najpierw na pneumatyku - pewnie żeby nie walilo na maksa a później z rąsi.
-
No i tak w tych autach trzeba...z wyczuciem i miłością....nie na chama :)
-
No to jasne. Tyle miłości ile wkłada w to "mój" mechanik to nigdzie nie znajdę. Zawsze dokręca ręką (w sensie kluczem) a i tak problem się pojawia.
-
w naszych hultajach moment dokręcania nakrętek kół to max 100 Nm. A taki pneumatyk daj nawet 150 i w dodatku jest to nie płynne a takie kopanie jak napotka opór. w dodatku jak od razu pneumatykiem się dokręca to poerwsza dokręcana szpilka dostaje najbardziej w d.. e. Hyn podziekuj swojemu oponiarzowi. Ja sam sobie zmieniam (i to kluczem udarowym a dokręcam dynamometrycznym). W różnych autach i jakoś nic mi się nie ukręca. Wyczucie.
-
Przerabiałem to 2 lata temu, najpierw 1 szpila jak wymieniałem na zimowe, potem 2 jak wymieniałem na lato w tym samym kole (przód lewa). Wymieniałem felgi na aluminiowe i ta która pierwsza była robiona zaczęła się kręcić razem z nakrętką. Wymiana piasty pomogła :-)
-
Moi drodzy, a macie może wymiary naszych szpilek? Muszę wymienić 16 na raz, bo każda, którą dotknę się ukręca i chcialbym z innego materiału znaleźć
-
M12x1,5
(http://images83.fotosik.pl/72/28a185c9bf9fd8e3.png)
-
Witam. Urwałem szpilkę w tylnym kole. Przestraszyłem się, że będę musiał wymieniać całą piastę, ale widzę, że samą szpilkę wymienia się. Dużo jest przy tym roboty? Podpowie ktoś.
-
Bardzo prosta robota.
Odginasz tylną blachę - ta osłona
Wybijasz szpilkę.
Wkładasz nową od tyłu i nabijasz
30 min z piwem
-
Raczej wątpię by to była wina szpilek. Winą są gumiarze co naparzają pneumatykami koła bo szybciej i szkoda czasu na dokręcanie zwykłym kluczem. Warto popatrzeć przy wymianie jak który robi.
Mam getza od lat i sam zakręcam koła i żadna szpilka nigdy nie pękła. A nawet jak byłem u gumiarza to się zdziwiłem, że dokręcają ręcznie koła gdzie u innych zakręcali do oporu kluczem pneumatycznym.
-
Dzięki. Oczywiście, że użyli pneumatyka bez wcześniejszego nakręcenia ręcznie. Tego jestem pewien.
-
Ja sobie sam ukreciłem szpilkę - i to przy odkręcaniu koła :o
Zapewne przy wymianie za mocno dokręcili.
-
Szpilka wymieniona. Komplet wraz z nakrętką 30zł. Przy okazji wymiany tarcz to robiłem. Wybić urwaną jest łatwo. Żeby wstawić nową trzeba zablokować piastę żeby się nie obracała, użyć kilku podkładek i większej nakrętki oraz dużo siły żeby ją wcisnąć w piastę nakręcając nakrętkę.