HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Jorvaskr w 10 Kwiecień 2016, 12:21:10
-
Witam, mój problem związany z hamulcami polega na piszczeniu podczas hamowania przy niskiej prędkości. Dodam, że hamulce od wymiany na nowe cały czas piszczą. Myślałem, że to normalne na początku i zostawiłem sprawę samą sobie. Niestety minęło już sporo czasu a problem nie ustał. Strasznie mnie to irytuje gdy jadąc w korkach co chwilę hamując wydziela się ten przenikliwy pisk! Pomóżcie chłopaki, co to może być? Pozdrawiam :)
-
Rozebrać, wyczyścić miejsca styku klocków z zaciskami, prowadnice itd. Przesmarować tam gdzie trzeba odpowiednim smarem i sprawdzić czy problem ustał.
Pomijam jakość tarcz i klocków lecz nie można tego wykluczyć.
-
Polecasz jakiś konkretny smar?
-
Na hamulce najlepiej miedziowy. Tylko bez przesady bo może się okazać, że hamulce już nie piszczą, ale też nie hamują.
-
Żadnych smarów na prowadnice! Niepotrzebnie przyciągają brudy. Prowadnice mają być suche i czyste, wtedy będzie w porządku. Zresztą sprawa dotyczy pisków podczas hamowania więc z zanieczyszczonymi prowadnicami raczej nie ma to wiele wspólnego.
Jeżeli piszczy podczas hamowania to prawdopodobnie zbyt twarde klocki i albo się dotrą i za jakiś czas będzie okej, albo taki ich urok i musisz z tym żyć :-P
A jakiej firmy te klocki tak a propos?
P.S. Zawsze możesz zmienić klocki na inne (innego producenta) :mrgreen:
-
Panowie, nie pamiętam co to za klocki. Wymieniałem jakiś rok temu razem z tarczami. Jakie ewentualnie klocki byście polecili? Tylko takie nie piszczące :) Dodam, że piszczenie nastąpiło po 2-3 tygodniach od wymiany. Pogłębia się i towarzyszy do teraz. Jednak dziś (16.04) byłem wymienić opony wraz z felgami na letnie. Powiem wam, ze piszczenie zniknęło, ale nie całkowicie. Popiskuje delikatnie, praktycznie ciężko wyłapać pisk. Ja jestem już przewrażliwiony, ale jednak coś jeszcze słyszę. Dam znać za kilka dni czy piszczenie się pogłębiło. Myślicie, że zmiana felg miała wpływ?
-
Myślicie, że zmiana felg miała wpływ?
Jeśli zacisk by ocierał o felgę... Ale to niezwykle abstrakcyjne zdarzenie. No i na feldze były by ślady.
Wulkanizator nie powiedział, że zrobił coś gratis przy okazji?
-
Wulkanizator o niczym nie powiedział. Wymienił koła i to wszystko. Zrobiłem +/- 300 km po wymianie. Piszczenie na tym samym poziomie co po wymianie. Czasem występuje, ale nie w takim stopniu jak kiedyś. Delikatnie piszczy przy samym zatrzymaniu samochodu. Nie jest to już tak uciążliwe jak przed wymianą kół. Wcześniej już po nadepnięciu pedału hamulca pisk był wyraźny i przenikliwy. Jest o wiele lepiej ale nadal piszczy. Prawdopodobnie jutro zdejmuję koła i wyczyszczę całość oraz nałożę smar. Dam znać jak wyszło.
-
jakiś konkretny smar?
Między tłoczkiem, a klockiem powinna być zamontowana blaszka i tam trzeba nanieść specjalny smar (opis w broszurze IC)
(http://images78.fotosik.pl/526/be31c28d1cb04c31.png)
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf
-
alien125 - nie pisz głupot.
Ja stosuję taki:
http://www.iparts.pl/czesc/pasta-montazowa-do-ukladow-hamulcowych-textar-ceratec-75ml-textar-81000400,1-39-81000400-33154.html
Smar z dodatkiem miedzi odradzam ze względu na możliwość wystąpienia w układzie hamulcowym elementów z amelinium ;-) a co się stanie przy połączeniu Al/Cu można w sieci przeczytać.
kosmos2011, ciekawa broszurka.
-
Nie bądź taki surowy dla kolegi :-P
-
alien125 - nie pisz głupot. [...]ze względu na możliwość wystąpienia w układzie hamulcowym elementów z amelinium
Mea culpa. Przyznaję, że nie wziąłem tego pod uwagę. Nie jestem mechanikiem, lecz znam mechaników, którzy też o tym nie pomyśleli i zalecali smar miedziowy ze względu na występowanie wysokiej temperatury.
BTW. Co w tam może być amelinowego?
-
Panowie hamulce piszczą nadal. Poddaję się. Żeby nie tworzyć nowego tematu, muszę wymienić bębny i szczęki z tyłu. Jakie polecacie aby nie piszczały i wszystko było okej?