HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: marcin899 w 09 Kwiecień 2016, 22:16:48
-
Witam,
pacjent - Hyundai Tucson 2.0 141km (napęd na przód) 2007r, blizniak Kii Sportage.
objaw- delikatna tendencja do jazdy w prawo (kierownica delikatnie krzywo w lewo, pare stopni), nie sciąga, jak ją przekręce to juz jedzie prosto nawet bez jej trzymania.
- opony nowe (koncówka 2015r, kupione pare msc temu, na starych to samo)
- cisnienie takie samo w kazdym kole,
- hamulce nie trzymają,
- zbieżność (przód oraz tył) ustawiana dwa razy- raz laserowo, drugi raz w innym warsztacie na komputerze (Munster Werther)
wszystko jak fabryka (na niebiesko) lub zielono, blisko fabryki.
żadne koło nie jest cofnięte. kąty przód- oba koła minimalnie w negatywie, do normy brakło ok 5 minut na jednym, i chyba 9 minut na drugim. kierownica zawsze ustawiana przeze mnie, blokowana.
- luzów w zawieszeniu brak (jeden mechanik stwierdził miękkie tuleje w wahaczach wzdłużnych, tych bliżej przodu samochodu, nie przy piaście. z drugiej strony to są tuleje pływające....
nie mam juz pomysłów, chociaż zauwazyłem, że jak przejade przez dziury, to na parenascie metrów jest prosto i znowu delikatnie muszę ją skręcić...
Pozdrawiam, Marcin.
[ Dodano: 2016-04-26, 22:31 ]
byłem na kolejnej geo, tym razem z serwisie BOSH.
kiera była prosto, ale przez pare km., potem znowu delikatnie krzywo.
zauwazyłem , że jak cofam i dam mocno po hamulcach to kierownica znowu jest prosto przez jakiś czas.
skoro na drazkach, tulejach nie ma luzu to gdzie go jeszcze szukac?
-
miałem podobny problem... poddałem się i przyzwyczaiłem...
-
krzywa kiere juz przeboleje, jest minimalnie krzywo, ktos mniej wymagający pewnie by nawet nie zauwazyl, ale to stukanie z tyłu.... no chyba, że slabo wyciszona kabnina + prosty wielowahacz daje taki dzwiek (tzn ten typ tak ma)....
-
Też mam tak kierownicę. TTTM
Ale nic nie stuka....
-
Co do stuków to tuleja met.guma.na 100% ,[jeden mechanik stwierdził miękkie tuleje w wahaczach wzdłużnych, tych bliżej przodu samochodu, ]- a to jest przyczyna,kup orginał korea. nie zamiennik.
-
tuleje zmienione, zero zmian.
chyba trzeba wybebeszyc hamulce albo górne mocowania
-
Mogą stukać zaciski choć to wątpliwe w tym modelu.
Miałem tak w Lancerze. Nawaliłem smaru do prowadnic i przestało :)
Ale tam porównując zacisk był zdecydowanie luźniejszy niż Tusku
-
mechanik poprawiał smarowanie na prowadnicach, troche pomogło.
teraz kwestia, czy jeszcze sie trzeba tym zajać, czy stuka cos zupełnie innego
[ Dodano: 2016-05-01, 23:22 ]
przy dwóch osobach z tyłu zawieszenie nagle się wycisza.....
[ Dodano: 2017-02-04, 13:28 ]
luz na przekładni.
to pewnie od tego jest minimalna krzywizna kierownicy nawet przy poprawnym ustawaniu zbieżności.