HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: ferudin w 13 Luty 2012, 10:24:37
-
Czy ktoś z Was wie czy łatwo jest zdjąć pierścień (zębatkę) abs-u z przedniej półosi? Jest to duży problem. Będę wymieniał półoś i tą na którą będę wymieniał ma pęknięty pierścień i chcę przełożyć ten pierścień ze swojej starej półosi.
edit: edcja tytułu
-
Kolego jak już zdemontujesz wszystko aby mieć dobry dostęp, musisz podgrzać pierścień najlepiej palnikiem i wówczas pięknie się zsuwa. Tylko do tej operacji najlepiej zdemontuj gumową osłonę przegubu żeby jej nie upiec i nie stosuj młotkologii na gorącym pierścieniu żeby go nie odkształcić.
-
Dzięki za info. Pytanie tylko jeszcze jedno. Czy ten pierścień ściąga się i zakłada w stronę przegubu (do wewnątrz półosi w kierunku wejścia skrzynki rozdzielcze) czy na zewnątrz w stronę koła? Czy trzeba rozpinać przegub?
-
Niestety (ale i lepiej dla pierścienia i wygody pracy) czeka Cię demontaż przegubu razem z półosią, pierścień schodzi w kierunku skrzyni rozdzielczej. Chyba, że będziesz wybijał, jest taka możliwość, ale jak nie musisz, to lepiej ominąć ten zabieg, można odkształcił zębatkę.
-
Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
-
Proszę bardzo, i oby wymiana poszła szybko i bezboleśnie :)
-
Czy ktoś wie jak założyć pierścień? Też patent z podgrzaniem? Czy po podgrzaniu pierścień wchodzi lekko czy też go trzeba nabić?
Czeka mnie wymiana i chcę się dobrze do tego przygotować. Liczę na to, że pęknięty pierścień będę mógł łatwo zdjąć/zbić więc pozostanie tylko problem założenia.
Hultay - czy jesteś pewny że pierścień schodzi w kierunku skrzyni rozdzielczej?
Z rysunku wynika że raczej w stronę koła - to by znacznie upraszczało robotę :-)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/cbd2784fdc28.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/cbd2784fdc28.jpg.html)
-
Ozzy tak samo jak przy demontażu: podgrzać i zakładać. Jakbyś musiał lekko dobijać to bij np przez drewniany kołek żeby nie zdeformować pierścienia.
-
OK, dzięki.
Przed zakupem muszę jeszcze sprawdzić jaki pierścień zamówić bo są 47 i 52 zęby oraz dwie średnice - 85mm i 90,5mm.
Chwilowo pogoda nie zachęca do czołgania się pod samochodem... :-)
-
Jestem na etapie wymiany przednich pierscieni abs w moim santku 2005.Obydwa pękniete.Mam problem z demontażem przegubu zewnętrznego.Prawdopodobnie zardzewiały wieloklin.Mam pytanie jak to zrobic żeby niedoprowadzic do uszkodzenia przegubu i łożyska.Wiem że wszelkie podgrzwanie odpada .Proszę o radę.
-
Kilka dni temu robiłem z kolegą (już drugi pierścień). On zdradził mi dobry sposób - wcale nie wybijał sworznia, rozkręcił dwie śruby na McPersonie :-)
Przy poprzednim też się męczyłem ze sworzniem i to ostro! :-)
-
Ja robiłem na wiosnę 2 i u mnie mechanik ściągnął z sworznia i odkręcił śrubę od piasty i pociągnął do siebie i przegub wyskoczył po stronie koła 20 minut roboty potem palnik podgrzał nowy pierścień i nałożył bo tak za cholerę nie chciał wejść
-
Po co wymieniacie pierscien jak mozna latwiej wymianic cale przeguby.
-
M.in. po to, że pierścień kosztuje 10 złotych a przegub 350 złotych, poza tym jeżeli coś można naprawić przy mniejszym śladzie ekologicznym - dlaczego tego nie zrobić?
-
moze i są tanie ale robota nie do wykonania w domowych wrunkach skoro mowa o oczednosciach.
-
I tak nawet jeżeli zlecić naprawę mechanikowi, to będzie znacznie taniej, niż zakup nowego, dobrej jakości przegubu. Poza tym często jest to wybór - zlecić mechanikowi wymianę pierścienia, czy przegubu - bo wiele osób nie ma możliwości przeprowadzania tego typu napraw w domu.
Jeszcze jedna sprawa - na przegub wymieniony pod domem nie ma gwarancji - każda karta gwarancyjna zawiera pole, w którym warsztat, który część zamontował potwierdza montaż, bez tego wpisu gwarancji nie ma.
-
wymiana pierscienia a przegubu to inna sprawa, ja dalej twierdze ze nie warto bawic sie w wymianem samego piescinia