HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: boro267 w 18 Marzec 2016, 13:41:35
-
Witam posiadam Hyundai i30 1,6 G4FC 2008r. 130tys.przebiegu mój problem polega na tym ze od pewnego czasu silnik dziwnie się zachowuje a dokładnie wpada w jakieś dziwne drgania opisze coś już sprawdziłem : świece,cewki poduszki mocujące silnik i skrzynie wymyta została przepustnica kolektor ssący sprawdzone wszystkie podciśnienia,diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych błędów również były sprawdzone luzy zaworowe i kompresji było ok załączam link do filmiku z diagnostyki z góry przepraszam z jakość filmu wdzięczny bym był za sugestie bo wydaje mi się ze coś nie tak jest z kątem wyprzedzenia zapłonu.
-
Jak wymyłeś przepustnice i kolektor? Ja z tych wykresów nic nie kumam, musiałbym usłyszeć silnik. Czujnik ESP masz do wymiany? Kiedy te drgania zachodzą? I jak to wygląda przy dodaniu, odjeciu gazu, zmianie biegów?
-
Witam a wiec przepustnice z kolektorem ssącym porostu zdemontowałem i wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną było tam dość sporo szlamu,oleju ogólnie brudu,
cała operacja zajęła mi około godzinki na parkingu pod blokiem a co do czujnika ESP nie bardzo kumam co czujnik ma z tym wspólnego ? a tu link do filmu jak pracuje silnik.
-
Na poprzednim filmiku nie zgasły ci kontrolki ABS i ESP. Jeśli chodzi o to drżenie to. .ja nic dziwnego nie zauważyłem :p spodziewałem się ze chociaż będzie widać jak wibruje albo cos, ale mój podobnie chodzi :p niestety ja nie pomogę bo wg mnie to normalny dźwięk.
-
Kontrolki palą się bo po podłączeniu ds150 i przeprowadzeniu inteligentnego skanowania "ISS" to normalne ABS i ESP jest sprawne a co do drgania silnik to najbardziej są wyczuwalne po dobrym rozgrzaniu silnika a film jest po nocy stania, jutro jadę do pracy około 14km to powinno być lepiej widać i wtedy nagram film a tak na marginesie to samo to ze silnik drży to rozumiem i gdyby nie to ze przenosi się na układ kierowniczy i budę to bym wogule się nie czepiał.
-
Aaa to aż tak drży...hmm może sanki?
-
Mechanik twierdzi że już wszystko posprawdzal i że według niego to niewłaściwy kąt wyprzedzenia zaplonu jest winowajcą.
-
Zawsze możesz zapytać kolejnych mechanikow :)
-
Dodano: 2016-03-23, 19:15
a jak silnik zaczyna dziwnie pracować i dasz mu "gazu" trochę, to zaczyna normalnie zwiększać obroty? A jak mu mocno gazu wdepniesz (do dechy) to silnik normalnie zwiększa obroty, czy się krztusi? Jak ze spalaniem - w normie czy wzrosło? Jak silnik drży jaki ma wtedy wolne obroty - na obrotomierzu normalne czy niższe niż 700-750?
-
Dodano: 2016-03-23, 20:55
Witam byłem już u kilku niby dobrych mechaników ale wiecie jak to jest ale wracając do tematu drżenia są wyczuwalne juz na luzie obroty w normie 660 Rpm nic się nie dusi nie krztusi moc w normie spalanie też podczas jazdy drgania są nie do zniesienia wraz z zwiększanie prędkości się nasilają tak jakby były felgi nie wyważone ale tą kwestie juz wykluczył ponieważ ma dwa komplety felg były wyważanie i jest to samo.
-
A końcówki drążka kierowniczego?
-
Całe zawieszenie zostało dokładnie sprawdzone pod tym kątem wszystko jest niby ok.
-
a to może coś ze sprzęgłem? jak wysprzęglisz to też tak drży? W necie o drżeniu tego silnik (także kia) różnie ludzie piszą - jeden miał wytarte cylindry (norma 0,05 a miał 0,09) drugi naciągnięty łańcuch prawie o oczko na całej długości!
-
Jeśli chodzi o sprzęgło to było rok temu wymieniane na cały komplet firmy Valeo po świętach jestem umuwiony z kolejnym znachorem on właśnie podejrzewa problem z rozrzadem zobaczymy jak będę coś wiedział to napiszę .
-
Właśnie mi się tak zaczęło dziać w mercedesie i wstępna diagnoza to wiazka elektryczna silnika
-
Kolego, na półosi z prawej strony jest element wyważąjący i on jest przymocowany na objemkę. Sprawdź czy się nie poluzowało i to wyważenie się nie przesunęło.
-
No wyważenie to raczej nie powinno mieć z tym nic wspólnego skoro na postouju tez chodzi nie równo (chociaż po filmikach ja tam nic nie widze :) ).
Na LPG i na Pb tak samo drzy ?
-
Witam ponownie kolejny mechanik skapitulowal jego teoria ze to może być wina wady samej tarczy sprzęgła albo problemu z rozrzadem upadły postaram się nagrać filmik na którym będzie lepiej widać te drgania.