HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: attex w 11 Marzec 2016, 09:52:50
-
Witam
Mam pytanie w jaki sposób można sprawdzić ,czy chłodnica oleju jest szczelna
-
Chłodnica jest w samochodzie, czy wymontowana?
-
Jest w samochodzie.Mam jakąś maż olejową w zbiorniczku wyrównawczym (obawiam się ,że to może być uszczelka pod głowicą),ale podobno takie same objawy są właśnie podczas rozszczelnienia chłodnicy olejowej,dlatego chciałbym to najpierw sprawdzić
-
Wskaźnik temperatury cieczy po nagrzaniu silnika stoi w normalnej pozycji, czy np.podczas jazdy pod górkę lub przy przyspieszaniu idzie dalej a potem spada?
-
Wskażnik stoi w normalnej pozycji nic się nie dzieje,Dzisiaj zauważyłem ubytek płynu chłodzącego a olej jest jakby bardziej rzadki, czyli chyba jednak uszczelka .Może ktoś robił i wie jakie w przybliżeniu mogą być koszty takiej przyjemności.Zamówiłem też tester spalin(CO2) w układzie chłodzenia,żeby rozwiać wątpliwości
-
Hm, wypalone uszczelki w dieslu zdarzają się dość rzadko, ale kto wie?
-
Jeżeli jest to naprawdę uszczelka do zrobienia to może ktoś mógłby napisać co jest potrzebne do ewentualnej naprawy poza oczywiście samą uszczelką,może jakieś namiary.Zastanawiam się ,czy kupić we własnym zakresie wszystkie elementy ,czy zdać się na warsztat który się tym zajmie.Dwa tygodnie temu wymieniłem rozrząd a około pól roku temu uszczelniałem kompletnie pokrywę zaworów oraz wszystkie wtryskiwacze.
-
Są trzy grubości 1,1 1,2 i 1,3 mm. Wybór zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana i o ile będzie planowana głowica.
1,1 mm 22311-27000 lub 22311-27001
1,2 mm 22311-27010 lub 22311-27011
1,3 mm 22311-27020 22311-27021
-
Dzięki za odzew.Wiem ,że są różne grubości uszczelek ,ale chciałbym wiedzieć co poza główną uszczelką trzeba jeszcze kupić np szpilki uszczelka kolektora dolotowego i co jeszcze?
-
Może jeszcze uszczelniacz walka rozrządu.
-
Uszczelniacz był wymieniony podczas wymiany rozrządu.Przeglądałem forum i nic na temat wymiany uszczelki nie mogę znależdż.
-
Uszczelniacz grosze kosztuje a potem uprzykrza życie...
Rozrząd zostawiłbym ten, który masz - szkoda kasy na nowy. Na pasku radziłbym zaznaczyć w którą stronę się kręcił - zawsze to jakieś "ułatwienie" dla paska...
Co do uszczelki - wymienia się uszczelkę, dobrze jest wymienić komplet śrub do głowicy, oprócz tego głowica jedzie do planowania i jeżeli weryfikacja przeprowadzona po zrzuceniu głowicy wykaże jeszcze coś - wtedy można decydować co dalej.
Koszt wyjdzie od bardzo małego, do bardzo dużego - w zależności od tego, co się zastanie wewnątrz silnika.
-
Po niedzieli wstawiam do warsztatu zobaczymy co jeszcze wyjdzie.
Rozrząd jak pisałem jest nówka(oryginalne części ) ma przejechane może 150km,więc nie będzie zmieniany.Samochód jężdził do tej pory normalnie ,wczoraj jak wracałem z pracy temperatura była stabilna taka ja powinna.Gdybym nie zauważył tej mazi w zbiorniczku nawet bym nie pomyślał ,że to może być uszczelka pod głowicą.
W jaki sposób można dopisać do tytułu tematu dodatkową informację?
Chodzi o to ,że w temacie nie było mowy o uszczelce pod głowicą i dużo osób nie będzie wiedziało w jakim kierunku poszła cała dyskusja
pozdrawiam
[ Dodano: 2016-03-19, 06:52 ]
Samochód po wizycie w warsztacie.Okazało się ,że to jednak nie uszczelka pod głowicą,poluzowany był cybant i dlatego uciekał płyn ze zbiorniczka.Maż w zbiorniczku okazała się bardzo stara(prawdopodobnie pozostałości po poprzednim właścicielu)Natomiast okazało się ,że mam do uszczelnienia reduktor.Zestaw uszczelniaczy do reduktora(w FOX) to koszt powyżej 400zł natomiast ja zamówiłem w KORAPS i za całość łącznie z przesyłką zapłaciłem niecałe 150zł(tylko muszę poczekać znacznie dłużej na przesyłkę