HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: fenek w 08 Marzec 2016, 20:51:30
-
Witam.
Nabyłem ostatnio adapter ELM 327 v1.5 i korzystam z niego za pomocą programu Torque.
Po przeskanowaniu błędów wyskoczyły mi te: P0830, P250C i C1555. Niestety nie udało mi się za wiele znaleźć na ich temat w sieci.
Ktoś może miał do czynienia z takowymi i podpowie co to może być albo pokieruje do jakiegoś manuala błędów, bo te które znalazłem to nie opisywały akurat tych.
Czy istnieje możliwość jakoś przywrócenia tych błędów? Bo je skasowałem niepotrzebnie (w celu przetestowania czy działa kasowanie) a wybieram się do salonu na wymianę świeć to bym im wspomniał o tych błędach.
-
http://elantra-club.ru/manuals/i30-gd/dtc/
(http://images75.fotosik.pl/403/8a26c992fa4e8ea6.png)
-
@up
Thx.
Tylko ten pierwszy mi znalazł P0830.
-
Sprawdź na początek mocowane i wtyczkę czujnika przy sprzęgle.
-
@kosmos2011
A do czego ten czujnik może służyć?
Jadę jutro do Hyundaia bo mam jeszcze 1 miesiąc gwarancji na auto. Ale nie mam im jak tych błędów pokazać bo je wykasowałem. A nie wiem czy jak im screen z Torque pokaże to nie będą szukali dziury w całym że go podpinalem przez OBD.
-
Screen wystarczy. Czujniki są dwa teraz to nie wiem o który chodzi (w serwisie będą wiedzieć). Informują np przy rozruchu że pedał jest wciśnięty i tylko wyedy można uruchomić silnik.
-
Domyślam się że mogą wiedzieć. Bardziej mnie niepokoi że mi tego mogą nie podciągnąć pod gwarancję przez to ze podpinalem pod adapter OBD i dzięki niemu odczytałem błędy. Bo jak oni podepna pod swoje urządzenie to im nic nie pokaże i mi powiedzą że jest ok.
Szkoda że nie można jakoś wywołać tych błędów ponownie.
-
To musisz trochę pojeździć aż wyskoczy ponownie.
-
Odświeże trochę temat. Udało mi się pozbyć 2ch błędów. Został mi tylko ten P250C.
Trochę znalazłem o nim tutaj:
http://p250c.enginetroublecode.com/hyundai-i30
Ktoś z większą wiedzą naprowadzi co jest do zmiany i gdzie to się znajduje?
Dodam że samochód ma problemy z paleniem na mrozie. Świece sprawdzone i są ok. Akumulator nowy.
Jak podpialem auto pod lepszy sprzęt to jedyny "błąd" jaki był to temperatura oleju miała wartości ok. - 51 tys stopni.
Wymieniony został czujnik temperatury płynu chłodzącego ale nie przyniosło to efektu.
-
Uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
Błąd P250C jest związany z czujnikiem niskiego poziomu oleju w misce olejowej.
-
@kosmos2011
Z tego co udało mi się znaleźć to
http://www.fox.rzeszow.pl/CZUJNIK-POZIOMU-OLEJU-HYUNDAI-KIA-CRDI(4,252888,9851).aspx
http://esamochodoweczesci.pl/czesci-samochodowe/czujnik-poziom-oleju-silnikowego-hyundai-i30-cw-fd-1-6-crdi-2008-02-2012-06,8-00183-06985-25450-0002-01289-0100010,0102747.aspx
Ten pierwszy pewnie oryginał skoro taka cena. Jest sens tyle inwestować w tą część?
Gdzie znajduje się ten czujnik w samochodzie żeby go znaleźć?
-
Jak zwykle rozpocznij od wtyczki i przewodów dochodzących do czujnika.
Tutaj sprawdzisz numer czujnika po vin http://epc.japancars.ru/hyundai/ bo w 2010 roku były montowane nie zamiennie dwa rodzaje 21590-2A110 i 21590-2A100
Czujnik jest zamontowany na zewnątrz miski olejowej na rysunku numer 45743D
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
(https://images82.fotosik.pl/289/8e6b2c6b6c1684e2.png)
(https://images81.fotosik.pl/289/d3b1af2a193eb5f0.png)
Oryginalny czujnik jest produkowany przez firmę HELLA
6PR009622-06 21590-2A100
(https://images82.fotosik.pl/289/09237a71c52096b2.png)
6PR009622-09 21590-2A110
(https://images83.fotosik.pl/289/b93be11c10b6b635.png)
-
Sprawdziłem po VIN i dokładnie mam ten model co pokazujesz 21590-2A100.
Teraz muszę sprawdzić okablowanie i ten stary. Jak się okaże że jest zepsuty to nie zostaje nic innego jak kupić nowy albo jakąś używkę.
Wielkie dzięki.
-
Czyli ten który podałeś będzie pasował.
http://esamochodoweczesci.pl/czesci-samochodowe/6pr-009-622-061-hella-czujnik-poziom-oleju-silnikowego-hyundai-i30-cw-fd-1-6-crdi-2008-02-2012-06,10-00183-06985-25450-0002-01289-0100010,0102747-6PR~1009~1622~6061-0002-01289-000001801-6PR009622~6061.aspx
-
Świetnie.
Cena znosna w porównaniu z tym drugim linkiem.
A ten czujnik może mieć wpływ na to że mi gorzej pali na mrozie ?
-
Ten czujnik jest tylko informacją.
Sprawdź filtr w zbiorniku paliwa http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=38&t=8692&p=173368&hilit=FILTR#p173368
Dodatkowo od 01-09-2010 montowano na czujniku osłonkę 21595-2A100
(https://images81.fotosik.pl/289/228d579bacdc4fc9.png)
[ Dodano: 2017-01-14, 12:06 ]
Jednak to nie tylko informacja czujnik jest połączony z ECU.
(https://images84.fotosik.pl/289/d29f984f1560c786.png)
-
Czyli co to może oznaczać? Że te odczyty temp o wartościach ok. -51 tys są spowodowane na 100% usterka czujnika ? Więc można go zamawiać? Czy tak czy tak zacząć od sprawdzenia kabli, styków itd.?
-
Z jakiego czujnika jest odczyt -51?
-
No z tego właśnie. Jak podpialem pod "lepszy" komputer to mechanikowi pokazało na nim - 51 tys stopni C.
-
Ten czujnik to czujnik niskiego poziomu oleju w silniku. Zapala lampkę ze znaczkiem oliwiarki (taki jak od ciśnienia oleju) z dodatkowym wężykiem pod znaczkiem.
(https://images82.fotosik.pl/289/189fee62fb17f67f.png)
Czujniki w silniku który mierzy temperaturę to:
- czujnik temperatury silnika
- czujnik ot temperatury spalin od Dpf
- czujnik temperatury powietrza w dolocie
-
Dodano: 2017-01-14, 12:41
To może coś pomylilem ale taki odczyt o takiej wartości się pokazał.
Nigdy się nie pojawił mi się ten wężyk na desce przy kontrolce.
-
To sprawdź jeszcze raz z jakiego czujnika jest ten odczyt.
-
To na tygodniu podjadę jeszcze raz do gościa z tym kompem i się odezwę.
Thx
-
Nigdzie nie jedź kup (pożycz od VW) kabelek na pewno się jeszcze przyda.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
-
Mam wtyczkę ELM 327 z niej pomocą i jakimś programem jestem w stanie coś poradzić?
-
Tak czujniki sprawdzisz.
-
Dodano: 2017-01-14, 13:48
A jaki polecasz program do tego ? Bo Torque sobie z tym nie poradzi zapewne.
-
Np. Scan Tool, Torque też da radę.
-
To gdzie w tym Torque szukać odczytu z czujników. Bo jedyne co nim robiłem to tylko kasowanie błędów.
Za pomocą Scan Master takie miałem odczyty:
Można coś z tego wywnioskować?
Nie wiem jak dodać spoiler do grafiki więc proszę moderatora o ewentualną korektę
-
W moim i30 mam czujnik 21590-2A110 czy jestem zmuszony kupić orygniał czy jest dostępny jakiś zamiennik?