HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Daimos w 07 Marzec 2016, 21:25:36
-
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum, nie licząc postu powitalnego, dlatego Witam wszystkich jeszcze raz.
Chciałem prosić o radę dotyczącą check engine, błąd P0101 http://www.obd-codes.com/p0101
Dane auta:
i30 kombi 2012 1.4 CRDi, przebieg 145kkm
Nie zauważyłem spadku mocy, generalnie auto jeździ tak samo dobrze jak przed zapaleniem się kontrolki.
Wymienilem filtr powietrza oraz staralem sie przeczyscic czujnik przeplywu powietrza specjalnym plynem w sprayu, tez nie pomoglo.
Po skasowaniu błędu przez ODB II, błąd zostaje "szary" a po 2-3 przejazdach pojawia się kontrolka check engine, i tak w kółko. Po skasowaniu błędu i odpaleniu i zgaszeniu silnika nawet 5 razy (bez jazdy), kontrolka się nie zapala.
Zastanawiam sie nad kupnem nowego czujnika. ale kosztuje kilka set zlotych.
Dlatego chcialem zapytac, o rade. Czy wymiana czujnika na nowy to dobry pomysl, albo moze cos innego? :)
W zalaczniku dolaczam plik excela z tabelkami z odczytami czujnikow.
Plus ponizej skrocona tabelka z odczytami MAF.
Mam pytanie czy te wartosci sa ok? :) Przeszukując internet znalazłem dwie zaprzeczajace sobie informacje, dlatego mam pytanie czy ktos moglby napisac jakie wartosci sa u niego w sprawnym 1.4 crdi? :)
Engine RPM(rpm) Mass Air Flow Rate(g/s)
- -
0 0.40000001
131 1.05999994
931 11.46000004
859 10.59000015
879.5 10.64999962
1125.5 15.77999973
1577 19.89999962
1769.25 23.59000015
2012.25 41.93000031
2286.75 50.27999878
2714.25 40.18000031
2732.75 40.34000015
2740.25 40.77999878
2717 41.02999878
2715 43.5
2713 43.77999878
2963.5 52.90000153
2984.25 53.43000031
3008 53.86999893
3000.5 49.40000153
2946.75 31.59000015
2939.5 31.05999947
2896.75 30.53000069
2856 29.45999908
2726.5 47.09000015
2732 70.43000031
1518 20.34000015
1517.5 20.39999962
1475.25 18.39999962
1442 17.78000069
1400.25 16.84000015
1272.75 16
881.25 10.25
1208.75 13.64999962
1118.25 13.21000004
0 9.36999989
0 9.36999989
Pozdrawiam,
Damian
-
Dodaj tag tematu [i30GD] wg poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
Rozetnij izolacje w której idą przewody do przepływomierza i sprawdź czy nie ma tam zwarcia.
Znajdź na forum kogoś kto pożyczy MAF na podmianę.
Pasuje też od silnika 1.6 i ma numer 28164-2A500 (na allegro jest kilka używek).
Wyczyść i sprawdź EGR.