HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Pony / Excel => Wątek zaczęty przez: Timon w 06 Marzec 2016, 21:33:02
-
Gdy odpalam samochód po dłuższym postoju (rano lub po 8h w pracy) to gdy ruszę i przekroczę 2000obr/min zapala się Check Engine. Auto od tej chwili nie trzyma wolnych obrotów i po wciśnięciu sprzęgła zgaśnie. Do momentu przekroczenia 2000obr/min będzie wszystko ok. Mogę się toczyć, zatrzymywać, wciskać sprzęgło, nawracać itp. Jeśli jednak przekroczę te 2000obr/min to silnik nie będzie trzymał wolnych obrotów i zgaśnie. Po odpaleniu silnika auto dalej nie trzyma wolnych obrotów i dopiero za 2-4 odpaleniem wszystko jest ok. Sam start silnika przebiega bez problemów - rozrusznik się kręci i auto odpala. Nawet w największe mrozy.
Od chwili jak sytuacja wystąpiła wymieniłem:
-świece
-kopułkę aparatu zapłonowego
-palec rozdzielacza
-kable WN
-filtr oleju i olej
-filtr paliwa
-filtr powietrza
-kondensatory w ECU
Ostatnio po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora sytuacja uległa zmianie na lepsze - przez jakieś 2 tygodnie nie było problemu. Później problem wrócił. Gdy zatankowałem lepsze paliwo (Shell V-Power Nitro+) również nie było problemu.
Gdzie szukać rozwiązania i od czego zacząć?
-
Błędy? http://www.diaaut.home.pl/hyundai_old.pdf
Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora zostawiasz włączony silnik do pierwszego załączenia wentylatora chłodnicy?
-
Wymrugam błędy dziś lub jutro.
Po ponownym podłączeniu czekałem aż uruchomi się wiatrak chłodnicy.
---------------------------
Wymrugałem błedy. W sumie był tylko jeden o kodzie 15 = czujnik pozycji silnika krokowego.
Gdzie znajduje się ten czujnik? Jest wewnątrz silniczka krokowego czy gdzieś obok?
-
Tak jest w silniczku.
-
3 dni temu wyjąłem i wyczyściłem silniczek krokowy. Został rozebrany, wyczyszczony dokładnie ze starego smaru i przesmarowany na nowo. Po ponownym zamontowaniu silniczka krokowego odłączyłem akumulator i uruchomiłem silnik. Nie ruszałem z miejsca do czasu włączenia wentylatora chłodnicy. Do tej chwili brak problemów z pracą silnika i samochodu. Dam znać za dwa tygodnie czy to w pełni pomogło.
[ Dodano: 2016-03-27, 19:43 ]
Problem nie powrócił. Czyszczenie i ponowne smarowanie uważam za skuteczne rozwiązanie. Raz na 25 lat można coś takiego zrobić. Temat uważam za zamknięty.