HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: www w 06 Marzec 2016, 17:25:16
-
Witam,
chyba kończy mi się przegub w Sonacie 2.0 CRDi (NF - 2006r), a w każdym razie na moje laickie ucho odgłosy dochodzące podczas skręcania na to wskazują. Stąd pomysł by wymienić ... czy moglibyście mi podpowiedzieć proszę, jaki przegub był zakładany na "pierwszy montaż" i co warto kupić?
-
Vin? lewy czy prawy?.
Odgłos uszkodzonego przegubu to tyr tyr tyr takie strzelanie i z niczym innym nie można go pomylić.
-
Puka jak skręcam w lewo ... stąd wnioskuję że prawy.
-
Parametry przegubu:
Ilość zębów na zewnątrz 27
Ilość zębów wewnątrz 26
Pierścień ABS 47 zębów
DOKUJI IA0230
BLUE PRINT ADG089136
http://www.przeguby.pl/produkt/3022/hyundai-(27-26-62)47-e-95-sonata-v-(nf)-2005-%3E/
I cała reszta z Allegro gdzie sprzedawca nie określa producenta.
Wybór trudny bo praktycznie nie wiadomo co się kupuje z marek GKN Spidan, LÖBRO itd nic nie znalazłem.
-
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Czy to z przeguby.pl jest sprawdzone/godne polecenia?
Dzwoniłem do ASO. Podobno przegub jest tylko z całą półosią. Koszt - ok 1 500zł. Panie ....
-
Podepnę się pod temat i go odgrzeję.
Mam pytanko do znawców tematu, czy w Sonacie NF można wymienić sam wewnętrzny przegub? Słysze stukanie przy ruszaniu ewidentnie z okolicy prawej półosi, a może inne sugestie....
-
Czy ktoś może mi potwierdzić lub zaprzeczyć, czy przegub wewnętrzny jest oddzielna częścią, czy w grę wchodzi cała półoś???
-
Konstrukcyjnie jest to tak rozwiązane, że da się je odseparować w praktycznie każdym aucie, nie widzę powodu dla którego w Hyundaiu miałoby być inaczej. Poza tym jakoś przecież je trzeba założyć...
Inna sprawa, ze czasem sciągając/zbijajc stary, można łatwo uszkodzić zęby na ośce (mi się to udało) po zewnętrznej stronie.
Piszesz o wewnętrznym przegubie, ten się da zdemontować po podważeniu spinki małym drucikiem. Zero przemocy.
[ Dodano: 2018-03-22, 02:33 ]
Mój błąd. Sorry. W Y-3 się dało bez problemu, choć nigdy nie było potrzeby (oprócz "korkowania" wlotów skrzyni biegów, ale to i tak byłoby bez sensu). Wewnętrzne wytrzymują setki tysięcy kilometrów normalnego użytkowania.
W NF nie da się wymienić wewnętrznego przegubu!
(http://i65.tinypic.com/a1jmn4.jpg)
Stukają przy skrętach raczej tylko zewnętrzne... Narzędzie do wymiany masz pokazane na obrazku powyżej (lub duuuży młotek i porządne imadło)
-
U mnie nie ma typowego objawu terkotania przegubu na skręconych kołach więc to nie zewnętrzny przegub. Stukanie jest przy ruszaniu, nawet na prostych kołach.Taki metaliczny stuk jak się rusza, później już nie słychać.
-
Jesteś absolutnie pewien swojej diagnozy? To naprawdę bardzo mało prawdopodobne aby padł wewnętrzny przegub.
-
Nie jestem, ponadto zaczęło trochę telepać samochodem i jest bicie na kierownicy. Może to coś z zawieszeniem?
-
Wiesz jak to jest ze zdalnym diagnozowaniem usterek... Popatrzmy w szklaną kulę ;)
Opony czasem potrafią nieżle huczeć, buczeć i bić w trakcie jazdy. Bardzo dokładnie obejrzyj swoj bieżnik, podnieś na podnośniku, zakręć kołem, popatrz czy się "równo" kręci . Poza tym tradycyjny szybki test mięsniami: złap koło na 12-6 i 3-9, i spróbuj nim ruszyć. 3-9 jest troche trudne, wiec jesli nie masz pary w łapach, to włóż jakiegoś łoma pod koło i uzyj go jako dźwigni.
Skręć koła maksymalnie w jedną i drugą stronę, obejrzyj manszety, posłuchaj przegubów (tu musisz być trochę kreatywny, bo bez obciążęnia raczej niczego nie usłyszysz
Potem jeszcze pozostaje sprawdzić amortyzatory, zwłaszcza sprężyny i łożysko McPhersona w trakcie skrętów no i samą maglownicę na płynną pracę.
Moja szklana kula własnie zgasła.. ;-)
-
:mrgreen: fajna ta Twoja kula, tylko szybko gaśnie :mrgreen:
.....a tak poważnie, opony wykluczam, byłem u wulkanizatora, osłony przegubów całe myślę, że może coś być z amorami lub z łożyskami na Mc personie, gdyż jakiś czas temu pisałem w innym temacie o skrzypieniu na dołkach a po naoliwieniu ich z góry skrzypienie ustaje.....pewnie jednak coś z zawiasem, niedługo mam przegląd to poproszę diagnostę, żeby się temu przyjrzał.
Dzięki za podpowiedzi....
...a na przeglądzie szarpaki pokazały koniec tulei na dolnych wahaczach....może zacznę od tego :mrgreen: