HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: archiee w 11 Luty 2012, 19:47:43
-
Witam wszystkich
Zbliza mi sie pierwszy przeglad mojej I20.
CHcialbym zmniejszyc maksymalnie takie koszty i chcialbym sam sobie zakupic rzeczy ktore musza byc wymienione w serwisie.
Bardzo prosze mi powiedziec co jest wymieniane na pierwszym przegladzie jaki jest ewentualny koszt calosci w serwisie i czy oplaca sie kupic wszystko samemu?
Prosze o odpowiedzi.
Pzdr serdecznie
Artur
-
Zadałes trudne pytanie;). Ja mam do przegladu jeszcze 10 tys km. ale z ciekawosci popytałem w aso jak to jest. Nie wszędzie przychylnym okiem spojrzą na zakupy we własnym zakresie...Jeśli pozowlą kupic, to nie masz gwarancji, ze nie policza więcej za robociznę i Twoje oszczedzanie diabli wezmą. Jedyna rada obbdzwonic wszystkie aso w Poznaniu lub lepiej wysłać zapytanie o koszta przegladu i negocjować ceny. Masz kilka miejsc do wyboru więc sa swiadomi, że konurencja nie śpi :-P
-
No jest kilka to prawda.
Ja pytalem w Szpocie i cena samej robocizny to 390zl.
Dlatego chcialem wiedziec co sie na takim przegladzie wymienia
Na bank olej filtr oleju i filtr kabinowy.
Nie wiem czy cos jeszcze?
Moze ktos wie?
-
ja ze wszystkim płaciłem (z małym rabatem) coś ponad 800zł, (filtr kabinowy, olej,sprawdzenie auta, komputer i chyba tyle już nie pamiętam) , przed przeglądem gość mówił że ok 650zł. Przy kupnie ok 600zł. Potem gość tłumaczył że pomylił się w liczeniu .... a i tak musiałem zapłacić.
Takie ceny w krakowie.
Dodam nawiasem ,że koleżanka w nowym golfie płaciła coś ok 600zł. Nawet klasa premium ma podobne ceny. Jakaś porażka wogóle... hyundai to nie mercedes....
-
Robiłem przegląd 4 m-ce temu w Szczecinie koszt 608 zł.
-
Pierwszy przeglad po roku kosztowal 670zl, w tym: olej Castrol 5W40 136zl, filtr oleju - 20zl, filtr powietrza - 90zl, filtr klimatyzacji 190zl, usluga serwisowa 220zl. Odpuscilem sobie wypisywanie końcowych kwot w groszach.
W tym roku mialem zamiar zakupic swoje częsci, w tym serwisie co robilem powiedzieli, ze jezeli beda to czesci oryginalne to nie ma problemu. Chcialem na forum dopytac forumowiczow co i jak, bo byl temat wlasnie o swoich czesciach i przegladach, ale forum padło no i tak wyszlo, ze w koncu nic nie kupowalem tylko znowu zdalem sie na ASO bo nie wiedzialem do konca co kupic (marki, modele) ... na fakturze dokladnie nie pisze, w aucie nie mialem czasu i checi grzebac jakie tam sa filtry, pozostal jedynie olej ale sam olej to sobie odpuscilem. Drugi przeglad po roku to 560zl, stwierdzili ze nie potrzeba nowego filtra powietrza. Auto jest malo jezdzone. Jak widac z faktury to podciagli sobie na oleju m.in. Ale nie studiuje tego az tak zeby sprawdzac ceny po internecie bo wiadomo, ze jest duzo drozej jak samemu sobie kupic czesci. Generalnie porownujac faktury, to olej drozej 4zl, ale filtr tanszy 2zl w porownaniu do poprzedniego roku i tak to wlasnie kombinuja. Inna sprawa, ze zalezy jak wtedy licza za usluge, choc jak zapytasz to powinni Ci powiedziec, a nie ze beda sie jakos mscic i dawac wieksza stawke za usluge bo nie kupisz od nich oleju. Ja juz w innym temacie pisalem ze niechcacy bylem swiadkiem rozmowy goscia w ASO z kolega to mowil mu ze w ich wypadku na przegladach to malo co zarabiaja, cos na oleju mozna dorobic, a tak to zyja z napraw innych aut itp, napraw gwarancyjnych w ogole nie maja, choc robia jak cos. Co ciekawe na pierwszym przegladzie nawet mi plynu do spryskiwaczy dolali, 1 litr, koszt 4zl, teraz oczywiscie dolalem na ful zbiornik przed wiztyta u nich : )
PS.
Co ASO to inny obyczaj, w jednym pozwola przywiesc swoje filtry, olej itp, w innym nie. Podzwonilem po kraju po roznych ASO bo mialem pewna awarie i pytalem o ceny i regulamin gwarancji. Np. cena wymiany szyby w jednym ASO 2450zl, w drugim 1900-2000. W jednym Ci dokladnie wytlumacza co i jak, w innym wrecz Ci mowia BREDNIE, a w trzecim znowu powiedza ze nie wiedza dokladnie i wyjdzie w praniu :)
-
U mnie przegląd i20 1,2 po 1. roku kosztował w AD Auto w Olsztynie 691,59zł (w listopadzie 2011).
Filtr powietrza nie był wymieniany, tylko mi oczyścili (przebieg niecałe 10 tys. km). Przy odbiorze kierownik mi wyliczył długą listę co sprawdzili (zawieszenie, itd), oczyścili czujnik ABS itd. i że wszystko jest w najlepszym porządku.
Policzyli:
Obsługa 230zł,
przegląd nadwozia 80zł,
olej Castrol Edge Profesional 5W30 65,01zł x 3,8 litra = 247,04;
Filtr oleju 15,23zł
Filtr pyłkowy 59,66zł x 2 szt. = 119,32zł.
Za usługę liczą sobie sporo, w sumie 310zł, cena filtra oleju ok, za olej też sobie słono policzyli, a ten co wlali to chyba żaden cymes. Filtr kabinowy jest aż nieprzyzwoicie drogi, jakieś zamienniki można chyba kupić 3 razy taniej. Czyżby oryginał miał jakiś wkład węglowy lub pochłaniacz wilgoci?
Chociaż w Toyocie przegląd Yarisa wychodzi podobnie.
-
A Oni tak sobie te koszty rozkladaja zeby dobrze bylo. W tym roku olej drogo, za rok Ci olej wyjdzie 150zl a filtr pylkowy bedzie drozszy i na jedno im wyjdzie.
-
A ja z ptanie sie dołącze do tematu jesli mozna.
3 tyś temu na pierwszym przeglądzie nie wymienili mi filtra powietrza, spojrzałem pare dni temu, podrapalem sie w glowe, pojechalem do Niedziałka i kupilem oczywiscie zamiennik.
I teraz pytanie! Czy na kolejnym przeglądzie w ASO nikt sie o to nie przyp...doli :?:
I czy mogę mieć ze sobą swój olej? Bo castrola osobiscie za śmietnik uwazam.
-
Generalnie powinni nie robic problemow ale musisz zadzwonic i sie zapytac, mi tez leja Castrol a w instukcji jest Shell, oczywiscie to bez znaczenia, byle parametry byly te same, ja osobiscie wolal bym Mobil. Zadzwon i ich poinformuj.
Co do tego filtra to wątpie czy sie przygladaja numerom seryjnym czy nazwie, wyciagaja i wkladaja, przeciez oryginal czy zamiennik wygladaja tak samo.
Co do tych olejow ...
Leja mi Castrol 5W40, jezeli chcialbym np. zamienic na 5W50 to mozna? czy moze sie cos stac?
-
Hej,
ja na poprzednim forum pisałem ze szczegółami o moim pierwszym "razie" (przeglądzie znaczy się ;)). Tak na szybko to powiem, że:
- przedtem wypytałem we wszystkich pobliskich ASO o koszty, własny olej itp.
- na olej się zgodzili, taniej jest kupić na necie Mobil1 niż brać od nich jakiegoś shitowatego Castrola
- w ASO któryś filtr (ten, co to go są dwie sztuki) zamontowali z zamienników - nawet im nie trzeba było tego sugerować i to mnie ucieszyło
- kosztów nie pamiętam, chyba w ASO wyszło coś koło 300, plus mój olej (coś mniej niż 200) i w sumie wyszło chyba mniej niż 500 (jak znajdę fakturę, to uszczegółowię).
Pozdrawiam
-
Zbliża mi się pierwszy przegląda za około miesiąc. Niestety pech chciał, że parę dni temu nieco przytarłem mojego i20 o słupek. Jest nieco rysek na boku, powiedzmy takich 6 cm długich i z 3 mm szerokich. Zdrapanie nie doszło raczej do metalu i widać tylko biały podkład. I czy na przeglądzie mogą się tego czepiać, bo jakoś nie uśmiecha mi się w ASO płacić za malowanie ? Czy ktoś miał podobny przypadek ?
-
Zbliża mi się pierwszy przegląda za około miesiąc. Niestety pech chciał, że parę dni temu nieco przytarłem mojego i20 o słupek. Jest nieco rysek na boku, powiedzmy takich 6 cm długich i z 3 mm szerokich. Zdrapanie nie doszło raczej do metalu i widać tylko biały podkład. I czy na przeglądzie mogą się tego czepiać, bo jakoś nie uśmiecha mi się w ASO płacić za malowanie ? Czy ktoś miał podobny przypadek ?
Teoretycznie co roku ASO ma robić przegląd nadwozia - to warunek gwarancji na lakier i perforację. W praktyce może się zdarzyć, że wpiszą w książkę "bez uszkodzeń" i tyle.
Na malowanie nie musisz się godzić - ryzykujesz co najwyżej utratę gwarancji. Wpiszą w książeczkę przeglądów nadwozia "rysy na boku" i w razie rdzy czy złażenie lakieru z tego elementu Hyundai nie uzna gwarancji. Moim zdaniem nie ma podstaw do uchylenia się od gwarancji w razie rdzy lub wad lakieru na innych elementach.
Ostatecznie możesz skorzystać z AC - sprawdź ile byś musiał zapłacić drożej w przyszłym roku i za dwa lata. Serwisy żyją z likwidatorami szkód w wielkiej przyjaźni - likwidator nawyszukuje szkód, opisze, obfotografuje. Serwis po 3 dniach odda Ci samochód jak nowy, a ubezpieczycielowi wystawi fakturę na kilka- kilkanaście tysięcy. (Np. plastikowy kołpak Hyundaia i20 w ASO -260zł, itd). Ty zachowujesz pełną gwarancję. I wszyscy będą szczęśliwi.
-
Czy ktoś może się orientuje jaki filtr kabinowy pasuje do i20 z 2011 (czyli tureckiej) ? Pytam, bo znajomy, który handluje częściami do japończyków i koreańczyków mówił mi, że podobno Hyundai dokonał drobnych zmian i filtry z wersji indyjskiej i tureckiej są inne (nieco inny rozmiar). Niestety w tej chwili nie mam kontaktu z tym znajomym.
Przy okazji, to dzwoniłem dziś do ASO i powiedzieli, że w przypadku jakiś uszkodzeń lakieru, to je zaznaczają w książce serwisowej i tyle. Potem oczywiście jak pojawi się tam rdza to pewnie będzie problem.
-
Potwierdzam. Filtry wersji tureckiej są szersze i krótsze oraz posiadają "płetwę" prowadzącą. W aso powiedzieli mi, że zamienniki jeszcze się nie pojawiły;(
-
Teraz i ja mam pierwszy przegląda za sobą. W sumie nie narzekam, gdyż koszt jego był mniej więcej taki jak mi zapowiadano przy kupnie, czyli około 600 zł. Przy czym miałem swój olej Shell Helix Ultra Extra 5W30 (ciekawe czemu jedne ASO leją 5W30, a inne 5W40 ?) i 100 zł zaoszczędzone - ASO liczy sobie około 200 zł, a ja kupiłem za 100 zł. Niestety filtru kabinowego nie udało mi się znaleźć - do wersji indyjskiej są dostępne, do tureckiej jeszcze raczej nie, a pewnie dało by się tu też z 50 zł zaoszczędzić, bo policzyli sobie około 100 zł, a do indyjskiej widziałem zamienniki w okolicach 50 zł. Z filtrem oleju to się nawet nie bawiłem, bo tu jakieś 15 zł mi policzyli, więc szkoda nawet zachodu, aby szukać zamiennika. :-)
Generalnie mogę na chwilę obecną z czystym sumieniem polecić nowe ASO Zięby w Katowicach na ul. Kościuszki. Moją i20 kupowałem wprawdzie w Witpol'u w Tychach (tego salonu w Katowicach jeszcze wtedy w ogóle nie było), ale tu miałem bliżej, a do tego zrobili na mnie dobre wrażenie. Może to kwestia tego, że są nowi - oby nie, ale sprawiali wrażenie, że im zależy na kliencie. W Tychach już tak tego nie było widać, a najgorzej wspominam kontakty z dealerem Śląsk Auto na ul. Boguckiej. No i auto ładnie umyte. :-)
-
Pierwszy przegląd Grisbi-Tre w Poznaniu:
549,26
Podkładka dmuch. - 3,54
Filtr oleju: -20,48
Shell Helix AX5W30 3,5 L - 150,68
Filtr powietrza - 72,79
Filtr kabinowy - 101,42
Odgrzybianie klimatyzacji - 37,99
Robocizna: 162,36
Polecam!
-
Można uciąć na:
filr powietrza 40zł(allegro z przesyłką)
filtr kabinowy 60zł (allegro z przesyłką)
shell helix koło 110zł (allegro z przesyłką)
Reszta wydaje się być tania.
Ciekawe czym odgrzybili klimę, ale w tych pieniądzach raczej pianka.
Lepiej odgrzybiać ozonem, jest o wiele skuteczniejszy.
U mnie pierwszy przegląd we wrześniu, zobaczymy ile da się zejść z ich cen.
Dam znać we wrześniu.
-
(ciekawe czemu jedne ASO leją 5W30, a inne 5W40 ?)
Czym się różni 5W30 od 5W40?
-
^^^ lepkością ("gęstością") oleju w stanie rozgrzanym
Tzn. 40 będzie gęstsze, ale będzie lepiej chronić silnik w ekstremalnych warunkach.
Pierwsza liczba to z kolei lepkość na zimnym oleju (czyli na rozruchu). Analogicznie - im mniejsza wartość, tym "lżejszy" olej, czyli mniej oporów dla silnika, czyli bardziej eco.
Wybaczcie jeżeli coś uprościłem, bo mam świadomość, że można o tym dużo i dużo mówić :)
-
Załączam coś, co dużo wyjaśni w kwestii klasy lepkości olei. Źródło „Auto Swiat”.
Przy okazji chcę zapytać, co szanowni Forumowicze sądzą na temat olei CASTROL, które wlewają niektóre ASO? Hyundai rekomenduje oleje Shell, a mi ASO zalało Castrola. Pewnie jeszcze im się umowa z Castrolem nie skończyła, także … Śmigam na min, ale osobiście nie mam pełnego przekonania do tej marki. Jeśli już, to może bardziej byłbym za Shellem niż za Castrolem. Zawsze jeździłem na Mobil 1 i teraz mam totalnego rebusa , czy ten Castrol nie narobi syfu w silniku. Może ktoś ma jakieś osobiste pozytywne lub niepozytywne doświadczenia z tymi olejami? Mam na myśli Shella i Castrola.
Dodam, że można znaleźć różne opinie lub informacje w necie o olejach, ale trudno o konkretną jednoznaczną odpowiedź i wskazanie konkretnej marki. Chociażby znalezione w Interku – źródło „forum.opel24.com” z 12 grudnia 2010
""Niewiele się mówi o współpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz.
Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem.
Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości""
Reasumując, to chyba żadna różnica, czy Mobil 1, Castrol, czy Shell :cry:
-
witam
śmigałem różnymi autami (Tico, Peugeot partner, mazda 323F BJ, Ford Transit ) - średnio po około 200 tyś km każde dwa z nich zagazowane
Oleje lałem rożne od Mobil 1, Lotos, Castrol i inne których nie pamiętam tylko syntetyki i pół syntetyk wymieniane co około 10 -15 tys km
I naprawdę żadnej różnicy nie zaobserwowałem
koszt oleju nie jest taki straszny nie ma co żałować na częstych wymianach
-
koszt oleju nie jest taki straszny nie ma co żałować na częstych wymianach
W pełni popieram.
-
Wygrzebałem rachunek za mój pierwszy przegląd - może się komuś przyda dla porównania:
Koszt przeglądu - 202.95
Wymiana filtra klimatyzacji - 18.45
Filtr klimatyzacji (zamiennik ADG02549) - 84.00 (2x42.00)
Filtr oleju (26300-35503) - 24.00
Podkładka korka sp.ol.h (9410914000) - 4.00
Razem: 333.40
Olej miałem własny
Lakier sprawdzany w późniejszym terminie - 30.00
Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).
Ważną kwestią w przypadku kosztów przeglądów jest pochodzenia auta: Indie/Turcja. Różnią się one w pewnym stopniu i ma to zapewne odzwierciedlenie w cenie materiałów.
-
Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).
Możesz napisać o jakie serwisy chodzi, przyda mi się taka informacja na przyszłość
-
Ten serwis niestety już kończy swoją przygodę z Hyundaiem, zatem drugi przegląd robiłem już teraz w innym serwisie (który też tylko do końca roku ma licencję...).
Możesz napisać o jakie serwisy chodzi, przyda mi się taka informacja na przyszłość
Serwis na Hallera w Gdańsku i Lik-Car (Gdynia). Licencję będą miały od nowego roku tylko te punkty, które mają również salon sprzedaży, a powyższe już nie mają. Szkoda tylko, że nikt się nie fatyguje, żeby jakieś info w sieci zapodać.
-
Serwis na Hallera w Gdańsku i Lik-Car (Gdynia). Licencję będą miały od nowego roku tylko te punkty, które mają również salon sprzedaży, a powyższe już nie mają. Szkoda tylko, że nikt się nie fatyguje, żeby jakieś info w sieci zapodać.
Dzięki za odpowiedź :-)
-
Czy ktoś jest juz po trzecim przeglądzie?
3 lata minie w grudniu odkad mam i20.
Jedzie sie normalnie na przeglad silnika czy tylko jedzie sie na przeglad nadwozia? Bo jak mi sie konczy gwarancja to po co maja ze mnie zdzierac za silnik?
-
de_assis, ja będę na trzecim przeglądzie 19 listopada. Problemów z autem nie mam, poza ciągle niedziałającym prawidłowo pokrętłem od zmiany kierunku nawiewu.
No i ja mam przedłużoną o 3 miesiące gwarancję, to w sumie chyba ten przegląd i tak muszę zrobić.
-
de_assis, ja będę na trzecim przeglądzie 19 listopada. Problemów z autem nie mam, poza ciągle niedziałającym prawidłowo pokrętłem od zmiany kierunku nawiewu.
No i ja mam przedłużoną o 3 miesiące gwarancję, to w sumie chyba ten przegląd i tak muszę zrobić.
A dlaczego przedluzona? Z racji wczesniejszej jakiejs awarii?
-
de_assis, ja będę na trzecim przeglądzie 19 listopada. Problemów z autem nie mam, poza ciągle niedziałającym prawidłowo pokrętłem od zmiany kierunku nawiewu.
No i ja mam przedłużoną o 3 miesiące gwarancję, to w sumie chyba ten przegląd i tak muszę zrobić.
A dlaczego przedluzona? Z racji wczesniejszej jakiejs awarii?
Tak, wymieniali mi silnik po zakupie auta.
Cała historia była opisana dwa fora temu i zniknęła razem ze zniknięciem forum :(
Spróbuję w wolnej chwili opisać wszystko raz jeszcze. W skrócie: nie mogli zdiagnozować, czemu świeci się kontrolka sygnalizacji usterek układu sterowania wtryskiem paliwa, wymieniali różne części, nic to nie dało, w końcu wymienili cały silnik i przedłużyli gwarancję o czas, który straciliśmy na naprawy.
-
Nie wiem czy to o Ciebie chodzi ale pamietam historie jak ktos pytal ze ma przejechane ledwo pare tysiecy kilometrow, chyba 8 000 i mu sie zaraz po odpaleniu kontrolka silnika swieci.
Jak wrazenia po wspolpracy z serwisem Hyundai?
-
Mnie silnik zwariował przed pierwszą setką kilometrów... :evil:
Początki z serwisem mieliśmy ciężkie, ale potem się poprawiło i nie mam na co narzekać - może dlatego, że auto jest OK :)
-
Faktura z mojego pierwszego przeglądu(brutto):
-przegląd 172zł
-przegląd nadwozia 43zł
-olej shell beczka 120zł
-filtr oleju 15zł
-dolewka płynu chłodniczego 4zł
-utylizacja filtrów 9zł
-filtr powietrza przeczyszczony bez wymiany,
na przeciwpyłek oryginał się nie zgodziłem, na zamiennik czekałem 2 miesiące i nie sprowadzili, w końcu dziś sam kupiłem w normalnym sklepie filtron 1357-2x w cenie 63zł
razem przegląd(z moim przeciwpyłkiem) wyniósł mnie 426zł - Intercar Busko-Zdrój
W sumie taniej niż myślałem.
Wyedytowałem cenę usług, bo poprzednio podałem netto przez przypadek.
W sumie wyszło 426 zł a nie 377zł. To i tak bardzo dobra cena.
-
To trzeba jeździć na przegląd do Buska-Zdrój. To jest półdarmo.
-
witam
tez już po pierwszym przeglądzie
warszawa krasnobrodzka 5
koszt całkowity z myciem auta 563,13 brutto
wymienione
uszczelka korka 2,28
filtr oleju 14,46
olej 5w40 shell helix ultra 155,51
filtr klimatyzacji turcja 113,36
mycie 14,61
po za tym co widziałem sprawdzanie ciśnienia w kołach, przesmarowane zawiasy
Wiejec nie wiem co robili bo poszedłem na salony oglądać nowe heńki :)
cena jak dla mnie spoko obsługa mila przez telefon wycena była około 700
w marcu na przegląd blacharki koszt 49 zł
-
Witam, pierwszy przegląd zrobiony w Sabat w Lublinie
filtr oleju- 15,23
filtr kabinowy- 119,32
uszczelka korka spustu oleju 0,17
Olej Shell Helix Ultra Extra 5W-30- 118,50
Przegląd robocizna- 190
Razem 443,22zł :)
Pod koniec lutego przegląd nadwozia 30zł.
Mam również formularz przeglądu serwisowego, jak ktoś chce mogę wrzucić zeskanowany i tam jest dokładnie zaznaczone co było sprawdzone i wymienione.
-
Nie chcę otwierać nowego tematu:
Czeka mnie wymiana oleju i teraz pytanie:
JAKI OLEJ polecacie?
Fabrycznie wlany Shell Helix 5W40 - i raczej skłaniam się ku kupnie tego samego, ale ... no własnie - jedni mówią Castrol Magnatec bo ma te jakieś cząsteczki, inni Valvoline (lałem kiedyś do Cinquecento), czy tam inne....
W ogóle bawić się w lanie innego niby lepszego czy szkoda fatygi i zostać przy fabrycznym ?
-
Ja wirtuozem nie jestem ale wolał bym Mobila. Z dwojki Shell - Castrol, zdecydowanie Shell, ale lał bym Mobila :->
-
Ponieważ zbliża się czas pierwszego przeglądu w mojej i20 postanowiłam odświeżyć ten temat. Widziałam, że w temacie: http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3510 trochę zagadnienie zostało poruszone, ale wolę je kontynuować tutaj.
Jest może na forum ktoś kto wykonywał już przegląd i20 GB? Jak się kształtowała cena?
Chciałabym przyjechać ze swoimi częściami, żeby zminimalizować koszty przeglądu ale mam małe problemy, a mianowicie:
W wyszukiwarkach części po numerze VIN nie ma jeszcze tych nowych i20 więc nie wiem czy taki filtr powietrza: http://e-autoparts.pl/filtr-powietrza-p-2292372.html?review=true jest na 100% zgodny z moim autkiem bo na innej stronie: http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr-powietrza,hyundai,i20-gb-od-2014-11,1-4-100km,183-13362-108807-100260.html jest taki filtr, który różni się kształtem i wymiarami :-/
Gdzie kupujecie filtry i części zamienne?
Ponadto mam jeszcze pytanie gdzie kupujecie olej?
W książce mam zalecany SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30, ale nie mogę go nigdzie znaleźć niż na allegro.
-
W ubraniu załóż nowy temat o przeglądzie z tagiem [i20 GB] bo zaraz się wszystko pomiesza.
Numery części do i20GB http://hyundai.afora.ru/eur/i20/teurpc815/
Numer filtra powietrza do Twojego auta to 28113-c8000 czyli C25002 MANN będzie pasował.
Olej
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5178-Shell-Helix-Ultra-Professional-AF-5W30-5L-niemiecki.html
-
Kosmos2011 co to za podśmiewanie z Nicków użytkowników?
Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź i pomoc.
Za Twoją radą utworzyłam nowy temat, ale nie jestem pewna czy dobrze to zrobiłam :-/ :oops:
Zapraszam: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8372
-
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam pytanie odnośnie filtru kabinowego. Czy wiecie w jakiej konfiguracji (kierunku) należy włożyć poszczególne filtry: dolny i górny? Czy na górze ma być symbol L, a na dole R np.?