HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: szyszkin w 28 Luty 2016, 21:06:52
-
Hej
Kolejny dzień kolejny problem :). Tak to jest ze świeżą używką trzeba dojść do ładu.
Dziś pojawiło się:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
Jechałem na gazie. Tak jak wcześniej pisałem. Jak zatrzymam się na światłach to czasem lekko się wyrywa. Ale tylko na gazie.
Myślałem, że to ustało po wymianie cewki ale jednak nie. Jak się dobrze silnik nagrzeje to takie poszarpywanie się pojawia.
Więc szukam rady u Was. Jak to zdiagnozować / wyleczyć / zapomnieć ?
Co to jest zapchany katalizator?
-
Dodaj tag tematu [Santa Fe CM]
Skasuj błędy i pojeździj tylko na benzynie.
-
Jeździłem dziś cały czas na paliwie zrobiłem z 50 km i nic nie wyskoczyło.
-
Zrób jeszcze ze 150 km i najlepiej długie odcinki ze stałymi obrotami ok 3000 obr/min. Są to warunki do wystąpienia tych błędów. Jeśli błędy nie wrócą to znaczy że winne jest LPG.
-
Tak jest. Dziś jeszcze trochę jeździłem cały czas na benzynie i wyskoczył błąd:
P0441: Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow
Mam wrażenie, że wyskoczył na jeździe na wstecznym. Nie wiem czy to może mieć wpływ.
Ale wcześniej jak się pojawiły tam te to o ile dobrze kojarzę to również przy cofaniu.
-
Sprawdź wężyki które idą do i od zaworka PCSV.
(http://images75.fotosik.pl/388/2053f4343960c01c.png)
-
Dzięki sprawdzę zaraz po powrocie.
Wyjechałem w góry i po drodze tak z 200 zrobiłem na benzynie. Zaraz po odpaleniu ran o na zimnym. Znowu podczas cofania pokazał się błąd:
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
Skasowałem i przejechałem 200 trasy. Nic się nie pokazało.
Potem przełączyłem na gaz i ten błąd P0741 wyskoczył ponownie.
Skasowałem i przejechałem 200 km na gazie.
I póki co nie ma błędu.
Jutro będę wracał. I potem biorę się za sprawdzanie i naprawiania.
Czy ten błąd może być powiązany z tamtymi?
-
Wygląda to na błąd sprzęgła (konwertera momentu). Pachnie mi to wszystko uszkodzoną wiązką elektryczną, lub problemem ze sterownikiem.
-
mam w poznaniu dobrego elektryka. Podjadę po powrocie. Jak z Cytryną C5 doszedł do ładu to tu powinien też dać radę.
// edit
W drodze powrotnej na LPG przy jakimś gwałtownym przyśpieszaniu wyskoczyły wszystkie:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
Dziś sprawdzę te wężyki.
// edit
szukałem tych wężyków i nie mogę znaleźć. Postaram się jeszcze tam zajrzeć ale słaby dostęp tam jest.
Ogólnie od kilku dni błąd się nie pojawił mimo, że cały czas smiga na gazie. Może coś tam mu się po trasie z gór przedmuchało. Bo dostał trochę po zaworach w tej trasie.
-
Możliwe, że gdzieś woda grasowała (tak mi się wydaje - za dużo różnych błędów było...) i po takiej trasie wyschła i problemy minęły.
-
Ok po chwili przerwy temat powraca.
Podsumowując czy na gazie czy na benie wyskakują mi co jakiś czas naprzemiennie lub razem te błędy:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
P0441: Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow
Byłem dziś u gazownika na regulacje przegląda itd.
Posprawdzali powiedzieli, że katy są drożne i sądy mają wskazania ok.
Ale według nich do wymiany są cewki. I, że 6 cewka jest najsłabsza.
Czy przez cewki mogą się pojawiać w/w błędy?
Bo zapłon nie wypada (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo)
Ogólnie na benie pracuje ładnie równo (jak na moje ucho) zbiera się też ładnie.
Na gazie jeździ na postoju lekko falują obroty.
@kosmos2011
Przeglądałem ten zaworek ale możesz coś dokładniej powiedzieć co mam z nim zrobić :oops:
Bo jest i wężyki w nim są.
Dzięki i pozdrawiam
//edit
Ok gazownik zrobił mi jeszcze zestawienie i tak u niego na kompie pojawiły się takie błędy:
P0441 - System kontroli parowania - nieprawidłowy przepływ przez zbiornik z węglem
P0741 - Obwód sprzęgła zmieniającego moment - działanie lub podtrzymany wyłączony
i jeszcze mu wyszło
P0306 - Cylinder 6 wypadanie zapłonu
Temp katalizatora 564 C bank 1 czujnik 1
Temp katalizatora 568 C bank 2 czujnik 1
Jakaś pomoc by się zdała.
Gazownik zalecił wymienić wszystkie cewki.
-
To niech gazownik je wymieni - jeżeli problem się rozwiąże, to zapłacisz za cewki i postawisz facetowi flachę za zdiagnozowanie problemu, jeżeli nie - to już problem gazownika co zrobi z nowymi cewkami ;-)
-
Fajnie by było ale raczej na to nie pójdzie.
Problem w tym, że w czerwcu zaplanowaliśmy sobie z żoną objazdówkę. W sumie czeka nasz 4000 km. Chciałbym przygotować auto do tego no ale nie uśmiecha mi się wymiana wszystkich cewek. Jeśli miałbym pewność, że moje problemy z gazem to wyjechane cewki to ok.
Koleś mówi, że auto ma lekkie wibracje na postoju i przez to, że auto nie dopala paliwa dlatego silnik lekko wibruje. I dopóki nie ogarnę cewek nie ma sensu regulować LPG.
Ja w innym temacie pisałem o tym, że po wymianie rozrządu pojawił mi się lekki dzwięk (może to te wibracje o których mówi gazownik), którego wcześniej nie było.
Jakie są objawy źle wymienionego rozrządu?
-
Zależy co jest źle zrobione. Klasyczne przesunięcie o ząbek to najczęściej nierówna praca i bardzo wyraźna utrata mocy. W przypadku V6 pewnie da się spaprać więcej rzeczy...
-
No właśnie różnica jest bardzo delikatna nie wiem czy to jest powiązane.
No po tym jak wyskoczyło mu to wypadanie zapłonu na 6 zamienił cewki z 4-6 i sam był zdziwiony, że nie wyskoczyła 4. Póki co nadal nie dostałem takiego błędu ale w kółko wyskakują te które wymieniłem.
Przyjrzałem się silnikowi no i delikatnie faktycznie drga. Może jutro zrobię filmik jak to pracuje.
Bo nie wiem co mam z tym zrobić.
Wydaje mi się, że auto zbiera się tak samo jak przed zmianą rozrządu. Jedyna rzecz to jest to delikatne wu wu wu które słychać na wolnych obrotach. I co najlepsze tylko w kabinie na zewnątrz tego nie słychać. Silnik wydaj mi się, że pracuje ok.
Nie wymienię wszystkich cewek póki nie będę pewien, że to w nich jest problem.
//edit
Byłem jeszcze na wizycie u polecanego gazownika (ale ciężko było z terminem prawie miesiąc czekania ) nieszczelności układu złapał od razu dwie. Więc tamten to zwykła podpierducha nie gazownik.
Nieszczelności zostały naprawione. Przestało być czuć gazem czy to na zimnym czy to na ciepłym.
Co ciekawe przestały wyskakiwać błędy. Tydzień już żona śmiga i nie wyskoczyło nic :shock: . Zobaczymy.
-
Cześć, też mam podobne błędy na przemian z za słabą i za mocną dawką.
z 3 lata temu zamontowałem Staga, początkowo błędy wyskakiwały dość często w chwili obecnej po 3 strojeniu wyskakują raz na pół roku. Nie wiem czy gazownik ustawia za słabą dawkę ale wyskakuje to w połączeniu z mega ślamazarną jazdą.
-
W mojej Sancie pojawił się Check, odczytałem błędy, był tylko jeden:
P0741: Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
Też mam gaz, ale jakoś nie bardzo mi pasuje ten konkretnie błąd do gazu. Jak tam u Was sytuacja? Pojawiają się błędy? A P0741 ?
-
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
.
-
Dzięki, znalazłem podobny opis w gdzie indziej. Przy okazji - przestało mi działać logowanie do tego serwisu. Niedawno się zarejestrowałem, poklikałem sobie i działało. Teraz wpisuję login i hasło, wciskam "Log in" i nic się nie dzieje. Jakby przycisk nie miał podpiętej funkcji do wykonania.
-
Loguj się z linku aktywacyjnego zapisz hasło i potem z zarządzania hasłami w windows.
-
Zapaliła się u mnie kontrolka Check i pojawił się błąd
P0741 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off
Wstępnie rozpoznałem sprawę, jest to błąd automatycznej skrzyni biegów, występuje w momencie gdy pojawią się poślizgi na sprzęgle TCC (Torque Converter Clutch albo Damper Clutch). Sprzęgło to działa inaczej niż w skrzyniach biegów manualnych - zaczyna pracować (załącza się) dopiero na ostatnim (czwartym) biegu, kiedy obroty silnika już się gwałtownie nie zmieniają (czyli w momencie, gdy samochód osiągnął prędkość podróżną). Chodzi o to, żeby zmniejszyć opór oleju w skrzyni i oszczędzić paliwo przez "bezpośrednie" (bez pośrednictwa oleju) połączenie wału silnika ze skrzynią biegów.
Opis Hyundaia:
The torque converter clutch solenoid valve is activated, with the gear in D4, by the Transmission Control Module (TCM) in response to signals sent from the vehicle speed and the Engine Control Module (ECM). Lock-up piston operation will then be controlled. When the torque converter clutch solenoid valve is activated, the torque converter lockup clutch will engage creating a 1 to 1 RPM ratio between the transmission input shaft and the rotational speed of the torque converter. Lock-up operation, however, is prohibited when A/T fluid temperature is too low. When the accelerator pedal is depressed (less than 2/8) in lock-up condition, the engine speed should not change abruptly. If there is a big jump in engine speed, there is no lock-up.
Wygląda na to, że u mnie sprzęgło to zaczyna się trochę ślizgać. Jeśli sterownik wykryje poślizgi, po jakimś czasie wyświetla błąd P0741. Z tego co zrozumiałem, może to wystąpić "na trasie", zwykle, gdy jedziemy szybko (duże opory). Podobno objawem widocznym jest lekkie szarpanie podczas jednostajnej jazdy. I to się mniej więcej u mnie zgadza, chociaż szarpanie jest baaardzo sporadyczne i bardzo niewielkie. Rozmawiałem z mechanikiem od skrzyń biegów, mówił, że w przypadku dużego zużycia sprzęgła czuje się, jakbyśmy jechali po "tarce", tak szarpie.
Jeszcze opis błędu:
DTC DESCRIPTION
The PCM/TCM increases the duty ratio to engage the Damper Clutch by monitoring slip rpms (difference value between engine speed and turbine speed). To decrease the slip of the Damper Clutch, the PCM/TCM increases the duty ratio by appling more hydraulic pressure. When slip rpm does not drop under some value with 100% duty ratio, the PCM/TCM determines that the Torque Converter Clutch is stuck OFF and sets this code.
Możliwe przyczyny wystąpienia błędu:
- Low transmission fluid level
- Dirty transmission fluid
- Faulty torque converter clutch solenoid valve
- Torque converter clutch solenoid valve harness or connectors
- Torque converter clutch solenoid valve circuit is open or shorted
- Transmission internal mechanical problem
tak więc może to być albo za niski poziom oleju lub jego zła jakość, albo jakieś poważniejsze usterki.
I teraz przechodzę do pytania. Czy ktoś to miał u siebie, czy wymiana oleju pomogła, jeśli nie, to co było przyczyną? Ciekawostką jest to, że dzisiaj Check mi zgasł, jakby błąd sam się skasował, mieliście tak u siebie?
Będę jechał jeszcze do jednego speca od skrzyń, pewnie wymienię olej (pytanie - dynamicznie, czy statycznie?). Ten jeden gość, który oglądał mój samochód zastrzegł sobie, że dynamicznie może mi wymienić tylko, jeśli nie będzie żadnych błędów od skrzyni. No ale skoro u mnie błąd sam znika, to jak to traktować? Olej sprawdzaliśmy, poziom jest prawidłowy, dla mnie sam olej na bagnecie jest jeszcze różowy, ale mechanik mówi, że to może być złudne - czasem na bagnecie jest super, a po spuszczeniu są opiłki w oleju.
Będę wdzięczny za uwagi.
-
powell mam identyczne objawy. Poziom oleju również dobry i również wygląda ok.
Check raz się wyświetli i wisi. Czasem jednak wyświetli się i zniknie przy którymś odpaleniu.
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie trzeba zrzucić skrzynię, żeby filtr wymienić bo jest w środku.
Daj znać czy coś z tym udało Ci się rozwiązać.
-
Tak, w naszych skrzyniach filtr jest wewnątrz.
Generalnie check w tej chwili się nie świeci, oleju jeszcze nie wymieniałem. Nie mam też specjalnie zastrzeżeń do pracy skrzyni, więc dałem sobie na razie luz.
Z innej beczki - uważam, że przeniesienie mojego postu do tego wątku to pomyłka. Jaki związek ma błąd katalizatora z błędem od skrzyni biegów? Ten wątek był o błędach związanych z instalacją LPG, natomiast mój problem dotyczy skrzyni biegów. Ale to tylko moje zdanie.