HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: maksuss w 27 Luty 2016, 11:13:28
-
Witam wszystkich
Mam problem ze swoją lantrą :)
Zaczęło się od tego że lantra bardzo długo odpala a czasami w ogóle nie chciała odpalać.
Wymieniłem więc świece i przewody wysokiego napięcia. Na około 1 miesiąc pomogło to. Po tym znowu nie chciał odpalić to wykręciłem świece i 3 były zalane benzyną a 1 benzyną i olejem. Wkręciłem stare świece i odpalił od razu. Po kilku dniach znowu nie chciała odpalić to przełożyłem znowu świece i odpalił. W miedzy czasie również wymieniłem akumulator na nowy. Teraz aktualnie raz odpala raz nie oraz do tego zaświeciła się kontrolka poduszki która skasowałem i po 2 dniach ponownie się zaświeciła.
Co zrobić zęby nie zalewało świec i zęby auto odpalało zawsze, czy zaświecona airbag ma coś w tym wspólnego czy porostu siadła taśma?
-
Możliwe, że siadła taśma. To, jeśli wymieniłeś aku na nowy - nie powinno mieć żadnego wpływu na nie odpalanie. Hmmm.
A jak to nie odpalanie przebiega ? Rozrusznik kręci silnikiem a on nie wykazuje nawet chęci odpalenia ? Czy może chce załapać a nie może ? Może to być jakiś problem z antenną immo.
Może zawór zwrotny oparów paliwa ? Może pompa pada ? Może cewka ? Trzeba posprawdzać. Najpierw najlepiej cewkę - czy daje iskry na fajkach przy odpiętych kablach podczas kręcenia rozrusznikiem ? Czy na listwie jest ciśnienie paliwa ? Czy pompa chodzi ? Może być też czujnik położenia wału - wtedy to kręcić można rozrusznikiem a nie odpali nigdy.
-
Maksuss napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu przy rejestracji podałeś :
Silnik|pojemność|moc: G4CR|1596ccm|079kW
Skąd: Konin
a powinno być G4GR.
Tak jak w Coupe RD nie masz pewnie podłączonej kontrolki check engine więc spróbuj poniższej metody może pojawią się jakieś błędy.
http://www.diaaut.home.pl/hyundai_old.pdf
-
A jeśli masz aktywną to wystarczy odłączyć choćby wtyczkę od czujnika temperatury powietrza przy obudowie filtra powietrza i powinna kontrolka CE się zaświecić.
A wtedy stosujesz tą metodę:
http://codes.rennacs.com/plugins/HyundaiEFI/HYUNDAI-EFI-21-Accent.php
Chociaż jest zastanawiający fakt, że na tej stronie wytłumaczone jest, ze aby zdiagnozować błoskowo ABS to należy zmasować pin 15. OK tylko że metoda diagnozowania silnika polega na zwarciu pinu 15 z pinem 4 - który jest przecież pinem masowym a więc metoda pierwsza polega również na diagnozie ABS a nie silnika. Hmmm.
-
Nie odpalanie przebiega że kręci kreci kreci czasami jakby chciał odpalić i nic. W tedy przekładam świece ( na suche) i od razu odpali.
Raz jak nie chciał tak odpalić spróbowałem na gazie odpalić i odpalił. Podłączałem pod komputer ( załatwiłem od znajomego DELPHI) to tylko miałem błąd poduszki . Ogólnie jak odpali już to moc ma, obroty nie falują jest ok. Na ciepłym silniku nigdy nie było problemu. Mam wrażenie żeby to była wina zalanych świec.
A nie rozumiem jaki jest cel spięcia wtyków w OBD? To po spięciu pojawia się błędy po podłączeniu kompa?
-
może to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej przepuszcza paliwo z listwy przez przewód do kolektora dolotowego i zalewa świece, wystarczy odpiąć gumowy przewód (palcem zaślepić rurkę kolektora dolotowego przed lewym powietrzem) i podczas odpalania widać, czy z przewodu wylewa się paliwo czy nie. Jak wylewa to walnięty regulator.
-
Zaraz pewnie na mnie nakrzycza nasi specjaliści. Ale ja w swojej miałem to samo. Też cudowalem z czujnikami. A wystarczyło zmienic kable od świec. Nie wiem co to powoduje, ale raz w roku kable muszę zmieniać bo zaczyna słabo palić.
-
Podobny problem
-
Załóż nowy temat z tagiem [Elantra XD] bo ten dotyczy J2. Skopiuj to co napisałeś tutaj. W nowym temacie podyskutujemy.
-
Podejrzewam, że mógł paść regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej - jest to dość częste w wiekowych modelach, jest to spowodowane rozszczelnieniem membrany i skutkuje przelewaniem się paliwa z listwy wtryskowej do kolektora dolotowego i dalej na zawory dolotowe z ominięciem wtrysków. Witać to dokładnie po zdjęciu przepustnicy i włączeniu zapłonu do momentu załączenia pompki paliwowej oraz zaglądając do wnętrza kolektora dolotowego. Skutkuje to notorycznym zalewaniem świec szczególnie tych od strony paska rozrządu. Należy wówczas wymienić regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.