HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: marpol w 26 Luty 2016, 10:04:51
-
Witam, sytuacja jest taka że po wymianie wtryskiwaczy na nowe OEM-y wzrosło mi spalanie w stosunku do poprzednich, niedawno regenerowanych, o tych samych numerach i grupach selekcyjnych. Dodam że teraz auto lepiej jeździ. Wzrost spalania to około 1.0l/100km. Auto jak w profilu: Santa Fe 2.0 crdi VGT 125KM. Moje pytanie brzmi: czy to jest normalna sytuacja. Pozdrawiam Marpol.
-
Może spala więcej, bo lepiej jeździ (czyt. ciut mocniej go ciśniesz, bo fajnie idzie) ;-)
Na jakim dystansie określiłeś wzrost spalania?
-
Też tak sobie tłumacze, dokładnie określę jak zrobię dłuższą trasę. Jednak Cascade pokazuje wzrost "fuel quantity" z ok. 7 do ok 8 ccl.
-
Może miałeś mniej rogrzany silnik jak sprawdzłeś Cascadą?
Ja u siebie (w Tucsonie 113kM) właśnie dziś zmieniłem wtryski na oryginalne z końcówką 126 (wcześniej miałem 064) na rozgrzanym silniku pokazuje dawkę 6,2-6,7mg/suw.
Jaki numer wtrysku jest w VGT 125kM bo się zastanawiam czym się różni od 113kM?
-
VGT 125 koni ma wtryski .........126.
-
Jak pisałem u mnie też są .......126 ale tylko 113 kucyków.
Po wymianie zrobiłem dziś jakieś 70km i też mi się wydaje że trochę więcej pali ale też lepiej jeździ.Silnik pracuje bardziej gładko ,lepiej ciągnie i nie puszcza "bąka"przy dodaniu gazu co było normą przed wymianą wtrysków.I jeszcze te okopcone końcówki wydechu :-/ na wtryskach...064.
Wygląda że VGT 125kM różni się tylko oprogramowaniem :lol:
Chyba za pięć stówek się skuszę na wymianę oprogramowania.Koło Rawy Mazowieckiej jest gość co robi takie cuda(sprawdzone).
-
Darek, jakie wtryski ...126 założyłeś? Nowe, regenerowane czy po prostu używane? A co do różnic 113KM/125KM VGT to wygląda że różni się turbiną, wtryskami i oprogramowaniem. Chyba, ze coś źle zrozumiałem.
-
u mnie są 0445110126 czyli 33800-27900, nowe OEM-y.
-
Założyłem oryginalne używane.Trzy sztuki ocalały w starym silniku a jeden dokupiłem używany.Wszystkie nie miały nagaru i przelewy są równe.
-
Cześć.
Regenerowałem wszystkie 4 wtryskiwacze (góra oraz dół) w swoim 2.0 CRDi 113km 4x4, .
Spalanie przed regeneracją - w trasie udało się zejść do 7l/100 km (do 140 km/h) w mieście ok 9 .
Po regeneracji (pali z pierwszego, nie kopci) spalanie równe 10 l (30% miasto, 70 % trasa od miasta do miasta z prędkością do 120 km/h). Od wymiany przejechałem ok 15 000 km więc wiem, że wyliczenia są prawidłowe, zawsze tankuje pod korek.
W trasie na autostradzie 160-170km/h 12-14 l/100 km.
Zazwyczaj jeżdżę samemu, czasem wsiada ze mną moja druga połówka, a bagażnik pusty.
Jak określam spalanie... hm przyzwyczaiłem się (po przesiadce z 1.5 LPG pierw było ciężko :) )
Turbo suche, dolot szczelny na chwilę obecną.