HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: szyszkin w 19 Luty 2016, 15:19:08
-
Hej
Póki co jestem bardzo zadowolony z zakupu. Taśma w kierownicy już wymieniona czyli jeden z mankamentów wyeliminowany.
Tak jak pisałem przy zakupie auta słyszałem buczenie.
Teraz chcę się wziąć za to i po kolei.
Byłem u mechanika.
Dla pewności wyważyłem tyle koła, żeby wyeliminować.
Nadal buczy.
Nie wiem jak opisać ten odgłos.
Przy około 55-60 zaczyna być słychać nie jest to ciągłe buczenie tylko cykliczne wzrastające z prędkością. Nie jest jakieś głośne ale uciążliwe.
Takie wu .. wu .. wu :)
Wykluczyli mi łożyska. Ponoć koła są sztywniutkie nic nie lata. Ogólnie powiedzieli, że ładny stan auta.
Na pewno niebawem czeka mnie wymiana tej gumy wału napędowego (http://www.fox.rzeszow.pl/TLUMIK-DRGAN-SPRZEZENIE-WALU-NAPEDOWEGO-KPL-HYUNDA(4,248791,257580).aspx) (mechanik stwierdził, że zaczynają sie robić lekkie peknięcia na gumie) oraz podpory (http://www.fox.rzeszow.pl/PODPORA-WALU-NAPEDOWEGO-HYUNDAI-SANTA-FE-2006(4,248791,247048).aspx) bo ma już luzy() ale jeszcze tragedii nie ma jak stwierdził mechanik.
Wał ma też lekkie luzy na wejściu w most tylny (o ile dobrze to rozumiem).
Więc moje pytania
1. Co może tam tak pobukiwać.
2. Czy zna ktoś jakiegoś speca, który mi to ogarnie w Poznaniu lub okolicach?
3. Czy jeśli nie mam włączonego AWD LOCK to wtedy mam tylko napęd na przód? (wiem, że wyrwane z kontekstu, ale chciałbym to zrozumieć)
Z góry dzięki i pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-02-20, 13:50 ]
Kurcze dziś jechałem trasą 100km i przesiadłem się na pasażera. I tu słyszę to buczenie na przodzie. Bardziej po prawej.
Przesiadłem się z tyłu i ewidentnie słyszę, że przód.
Jakiś pomysł?
Co zbadać?
-
Post#4 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 inaczej to co dopisujesz do Swojego postu (ostatniego w temacie) w następnych nikt nie przeczyta bo każdemu wyświetlać się będzie jako przeczytany.
I tu słyszę to buczenie na przodzie. Bardziej po prawej.
A jak auto stoi to coś słychać?
Były kłopoty ze sprzęgłem kompresora klimatyzacji.
-
A jak auto stoi to coś słychać?
Nie.
Były kłopoty ze sprzęgłem kompresora klimatyzacji.
Tego nie wiem.
A jak to się objawia?
-
To, ze koła są sztywne, nie wyklucza zużytego łożyska. Spróbuj pojeździć slalomem. Jeżeli któraś z dociążonych stron będzie buczeć mocniej, to będziesz wiedział czy hałas pochodzi z lewej, czy z prawej strony.
Hałasujące łożysko ma też to do siebie, że nieraz trudno wyczuć, czy buczy tył czy przód.
-
Ok tylko to zaczyna buczeć przy 60 to muszę jechać chyba na jakiś wielki parking, żeby ostrzej zakręcić przy tej prędkości.
Ale ja mam podejrzenia, że opona jest już kiepska. Niby bieżnik ma ale to są całoroczne i może już gdzieś jest jakaś wada, której nawet w warsztacie nie wykryli.
Ewentualnie te luzy na podporze wału może tak opbukują
-
Szyszkin-jakie masz opony? Chodzi mi o producenta, rok produkcji,typ opony(M+S, AT itp.) i indeks prędkości. Czy wszystkie 4 takie same czy 2 pary różne?
-
Mi jak buczało z tyłu to było łożysko koła.
Może być opona lub łozysko wału jesli masz 4x4.
-
U mnie też buczało, ale ewidentnie na tyle. Zamieniłem koła miejscami i zaczęło buczeć z przodu, co dało mi od razu odpowiedź. Wymiana opon i jak ręką odjął...
-
No właśnie ja żałuję, że nie kazałem przełożyć przy wyważaniu.
A gdzie szukać rocznika opon?
Z przodu mam jakieś bridgestone duel
z tyłu jakieś inne. Postaram się sprawdzić jak żona wróci ewentualnie jutro przy dziennym świetle.
-
Na oponie znajdziesz cztery cyfry w rzędzie - to będzie rocznik, gdzie pierwsze dwie oznaczają tydzień w którym opona została wyprodukowana, a dwie kolejne to rok, dla przykładu 0915, to dziewiąty tydzień 2015 roku....myślę, że tak to szło, jeśli coś pokręciłem to na pewno mnie ktoś poprawi... :)
-
Dodano: 2016-02-24, 20:14
Witam,
Mam tak jakby podobny temat. Buczy z tylnej osi.
Też buczy, słuchać coraz gośniej od 50 km/h. Przy 80 km/h buczy głośno i nieprzyjemnie. Generalnie im szybciej tym głośniej buczy.
Dźwięk regularny i ciągły, pojawił się ok. 2 miesiące temu.
Jeżdzę na zimowych kołach i dźwięk pojawił się w trakcie sezonu więc to nie koła.
Dzisiaj potwierdziłem, ponieważ przełożyłem koła między osiami (od tygodnia mam inny typ bieżnika na jednej osi) co definitywnie wykluczyło opony.
Poza tym, jak byłem podniesiony odpaliłęm silnik i rozpędziłem koła. Wszystkie koła kręciły się jednocześnie, nawet bez blokady "4WD Lock".
Przy ok. 80 km/h słyszałem ten sam dźwięk.
Pozostały mi 3 elementy do sprawdzenia:
1. Łożysko podporowe wału napędowego
2. Tylny dyferencjał
3. Łożyska w kołach.
Łożyska wg. mnie najmniej prawdopodobnie, ponieważ dźwięk nie zmienia się podczas skręcania i dociążania/odciażania kół.
Wulkanizator twierdzi, że buczy mi z "tej skrzynki między kołami" tj. z dyferencjału.
Olej w dyferencjale wymieniłem latem zeszłęgo roku na Valvoline Durablend GL-5 75W-90.
Podjadę jeszcze do mechanika, aby przeprowadzić podobny test na podnośniku i określić dokladnie który element powoduje hałas.
Poradźcie proszę jak poradzić sobie z zużyciem tylnego deferencjału? Regenerować? Wymienić na używkę?
Pozdrawiam
-
Jeśli to byłby jednak tylny most to jest tylko jeden model (do 2,7l taki sam) o numerze 53000-39300 montowany od 2006 do 09.2009. Od wersji CM10 nie pasuje.
-
Ja chwilowo temat odsunąłem w czasie bo póki co mam ważniejszy problem z wypadaniem zapłonu
//edit
Ok dziś sprawdziłem:
Przód Bridgestone Duel - ale na nich za cholerę nie mogę znaleźć pasującego oznaczenia. Może od wewnątrz?
Tył Uniroyal - 3613
-
Jak już to Bridgestone Dueler. Ale one też są różne (HP,HT,AT) i przydało by się dokładne oznaczenie. Sam Uniroyal też niewiele mówi bo to tylko nazwa producenta. Szyszkin plizz :roll: jak mamy pomóc to się musisz trochę bardziej postarać.
-
Sorki. Tak jak pisałem bardziej przejąłem się awarią cewki. A pracy poza autem mam sporo.
Więc tak:
ten przód jest Bridgestone Dueler H/L ALENZA 235 70 R16 - 4 tydzień 2011 rok
tył to jest - UNIROYAL LAREDO ALL SEASON AWD 235 70 R16 - 36 tydzień 2013 rok
Nie znam się kompletnie na oponach ale zrobiłem fotkę i powiedzcie mi czy to są poprawnie założone opony?
Bo jeśli zakładała je te lama co je wyważała to mam wątpliwości
[ Dodano: 2016-02-26, 23:18 ]
Co prawda nie ma na nich opisu, że są kierunkowe ale na jednej stronie widzę datę opony a na drugiej jest ona od strony silnika.
-
Jak masz małe doświadczenie z oponami to wskazówką dla Ciebie powinno być oznaczenie kierunku toczenia. Jeśli opony są kierunkowe to mają na boku taką strzałkę i napis "rotation" który pokazuje w którą stronę ma się toczyć opona. Jest jeszcze oznaczenie "outside" które informuje że ten napis ma być po zewnętrznej stronie. Sprawdź to sobie. W sumie te Twoje opony nie są takie stare ale wydaje mi się, że mogą buczeć bo wiele opon typu "all season" po 3-4 latach od nowości zaczyna wyć. To jest sprawka typu bieżnika ale też mieszanki gumowej która traci elastyczność i swoje parametry. Miałem tak z oponami Goodyear Wrangler HP. Bieżnik był jeszcze głęboki, opony miały 4 lata a wyły jak potępione.
-
Wygląda, że są dobrze zamontowane. Jeżeli nie ma strzałek, napisów inside albo outside (zresztą wielu producentów w przypadku opon niesymetrycznych robi zupełnie inaczej wyglądający bok opony i ogromny napis inside od wewnętrznej strony), to nie ma znaczenia po której stronie nabita jest data produkcji / jak są zamontowane opony.
Inna rzecz, że każda opona układa się z czasem do kierunku jazdy (czuć to nawet pod ręką - gdy pociera się bieżnik - jest efekt, jak łuski na rybie - w jedną stronę gładko, w drugą dłoń haczy o kostki) i przy rotacji kołami zmiana kierunku obrotu koła może dać efekt buczenia - jak przy bardzo mocno wyząbkowanej oponie.
Ile tam bieżnika jest? Ze zdjęcia wnioskując - niewiele. Jak je dojedziesz, to kup po prostu 4 nowe opony - tak, jak się powinno w czteronapędówce zrobić i będziesz wiedział co i jak.
Co do opon różnych producentów - teoretycznie ten sam rozmiar często ma zupełnie inną szerokość bieżnika (różnica dochodzi do 2-3 cm...), tak samo inną średnicę (jako nowe - zmiana średnicy opony w miarę zużywania się bieżnika to zupełnie inna sprawa). Dlatego w samochodzie z napędem na 4 koła należy montować 4 identyczne opony - zmniejsza to niepotrzebne napięcia w momencie, gdy ciągną 4 koła.
-
Dzięki.
U mmnie nie widzę ani kierunku ani inside outside.
Ale widać już popękane miejsca na obrzeżach bieżnika.
Problem mam taki, że kupiłbym letnie bo już zimy raczej nie będzie.
Ale w przyszły weekend jadę w góry na ostatni w tym roku wypad na deskę.
I na letnich może być problem.
A na tych co mam się boję.
-
Jak nie ma żadnych oznaczeń to znaczy że można montować dowolnie. Jeśli te spękania są na klockach bieżnika, jakieś mini ubytki, drobne pęknięcia to nie problem, bo tak się dzieje na oponach jeśli jeździły trochę po szutrowej drodze, po kamieniach. Ale jak masz spękania z boku opony albo pęknięcia są widoczne w rowkach(czyli już konstrukcja opony) to faktycznie czas na zmianę. Mam super opony w rozmiarze 225/70/16 ciche i głębokie ale 2 szt. Jak byś potrzebował coś dobrego na szybko to pisz.
-
No właśnie jak już kupuje to nówki i komplet. Dzięki oczywiście za propozycję.
A całoroczne to dobry wybór?
Widziałem jakieś testy i bardzo ładnie wypada Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 ale jej chyba nie robią w rozmiarze na mojego santka.
Jakie macie doświadczenia z całorocznymi?
[ Dodano: 2016-02-27, 11:26 ]
Kurcze jeszcze rak pomyślałem (człowiek to jednak głupi jest :) ) Na zapasie mam tylko dojazdówkę.
Czy jak zmienię na chwilę to koło które uważam, że buczy na dojazdówkę i przejadę się kawałek to sprawdzę to koło?
Ma to sens?
-
Ja kupiłem nowe całoroczne Vredestein Quatrac 3 i jestem z nich bardzo zadowolony. Pod względem hałasu są o wiele lepsze niż te na których auto kupiłem, momentalnie po zmianie aż miło i cicho zrobiło się w kabinie. Co do właściwości jezdnych to dla takiego przeciętnego rajdowca jak ja są wystarczające. Na śniegu spisywały się dobrze...no i sezonowe wymiany opon mam z głowy na jakiś czas...więcej pokaże dłuższa eksploatacja...
-
Mam identyczne odczucia :-) Przed kolejną zimą Santek dostanie nowy komplet takich opon.
-
No ja jeszcze zobaczę bo chciałem jednak mieć dwa komplety. Ale może skończy się na tym, że póki co dokupię jakieś 2 całoroczne.
Po założeniu dojazdówki najpierw byłem w szoku jak ściąga :)
Jednak buczenie ustało. Było słychać jakieś lekkie ale jakby z drugiej strony. Więc może i druga jest juz walnięta lekko.
Wkurzyłem się i przerzuciłem przód z tyłem. Tylko czekam, aż z żoną będę mógł się przejechać i posłucham dokładnie z przodu i z tyłu. Bo jak jadę sam to ewidentnie mam wrażenie, że buczenie się przeniosło bardziej na tył. Ale pewność będę miał dopiero jak mnie żona przewiezie :)
// edit
Więc tak po przełożeniu przejachałem się jako pasażer przedni i tylni.
I Brigdestone Dueler do wymiany. Teraz dokładnie słyszałem z tyłu a przód się uspokoił.
Dam znać czy po wymianie problem zniknie.
Dzieki i pozdro.
//edit 2
Ok sprawę rozwiązałem tak, że kupiłem komplet używanych zimówek (całkiem dobry stan, ale hałasują) bo miałem jeszcze wyjazd w góry. I jazda po śniegu 4x4 na zimówkach to coś pięknego. Pod górki pod, które kupel nisanem note na dobrych zimówkach nie mógł podjechać. Ja jechałem jak po asfalcie. Nawet celowo zatrzymałem się na sporym skosie i ruszył bez większych problemów.
Teraz jednak chcę kupić zależy mi na tym, żeby były ciche (bo latem chcemy sobie z żoną zrobić sporą objazdówkę) i niedrogie.
Czy ktoś testował: 225/70R16 KORMORAN SUV SUMMER 103H mają 10 lat gwarancji. i 69dB
Jakie polecacie?
-
Witam,
Jestem tu nowy i chcę podłączyć się do tematu
Od dwóch tygodni pojawiło się u mnie w aucie buczenie. Wydaje mi się, że przy prędkości pomiędzy 50-70 km/h buczą tylne koła. Czytałem wątek, Proszę napiszcie coś więcej o jechaniu slalomem. Jadąc w ten sposób wydaje mi się, że buczenie nasila się gdy skręcam kierownicę w prawo a odbijając w lewą stronę - cichnie. Czy świadczy to o uszkodzeniu łożyska w tylnym lewym czy prawym kole?
-
Przy skręcie w prawo lewa strona się dociąża i świadczy to o uszkodzeniu łożyska lewego.
-
Dziękuję i pozdrawiam. Zaraz po Świętach Wielkanocnych zajmę się tematem.
-
Przy skręcie w prawo lewa strona się dociąża i świadczy to o uszkodzeniu łożyska lewego.
Koło po podniesieniu auta będzie miało luz w przypadku łozyska. Trzeba kupić całą piastę z łozyskiem.
http://www.fox.rzeszow.pl/PIASTA-KOLA-zam-51750-3J000%284,257722,12331%29.aspx
http://www.fox.rzeszow.pl/PIASTA-KOLA-LOZYSKO-HYUNDAI-SANTA-FE-2005-IX55%284,257722,246029%29.aspx
-
Oryginalna piasta 51750-3J000 to w pudełku Iljin IJ113013 czyli taka jak na poniższej aukcji allegro z tym że trzeba sprawdzić czy sprzedają to co na zdjęciu bo na ich stronie all-parts.pl http://www.all-parts.pl/advanced_search_result.php?keywords=piasta+santa+&search_in_description=1&x=0&y=0 obie wersje są okraszone tymi samymi fotkami.
http://allegro.pl/piasta-lozysko-przod-tyl-hyundai-santa-fe2-sorento-i6056433409.html#thumb/1
-
Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Rozumiem, że w tym modelu trzeba wymienić komplet i nie bawić się w szukanie samego łożyska bo pewnie nie występuje jako część zamienna lub nie da się wycisnąć na prasie czyli jest nierozbieralne. Przeanalizuję wszystkie informacje i coś wykminię. Pozdrawiam...
-
Ja bym jeszcze sprawdził czy to na pewno łożysko. U mnie też przy jeździe slalomem dźwięk się zmieniał bo był inny nacisk na opony. Z tym, że łożysko chyba buczy nieprzerwanie a u mnie dźwięk był cykliczny opona była albo zjechana w jednym miejscu albo trochę twardsza.
Zamień koło osiami tył / przód i będziesz wiedział czy opony czy łożyska. Albo wyeliminujesz chociaż opony.
//EDIT
Kupiłem jedak 225/70R16 KORMORAN SUV SUMMER 103H i dzisiaj zamieniłem opony.
OMG jaka cisza :)
Zobaczymy jak się będą sprawowały.
Więc podsumowując temat za buczenie odpowiedzialne były opony.
Bridgestone Dueler H/L ALENZA 235 70 R16 - 4 tydzień 2011 rok więc wcale nie były jakieś bardzo stare. A o wiele bardziej zużyte niż te UNIROYAL 2007
-
Więc podsumowując temat za buczenie odpowiedzialne były opony.
Przyczyną takich odgłosów mógł być również niewłaściwy montaż, jeśli były to opony kierunkowe ;-) . Byłem świadkiem jak przyjechał gość "Santkiem" do mechanika z takim problemem, po samodzielnej zmianie kół na "zimowe". Mimo, że mechanik łebski gość, to również dłuższą chwilę zajęło mu aż zorientował się że koła były założone niezgodnie z oznaczeniami kierunków.
-
Nie nie opony były zamontowane ok. Wyważane były nawet dwa razy. Przypuszczam, że po prostu były uszkodzone. Co nie zmienia faktu, że Dueler z 2011 jest dużo bardziej zużyty niż UNIROYAL z 2007. Więc bridgestone nie polecam.
-
Witam
Mam dylemat bo łożysko w tylnim kole już do wymiany i mam dwie częsci za 390 orginał i za 230 zamiennik. Co sądzicie?
http://www.fox.rzeszow.pl/HYUNDAI_HYUNDAI-SANTA-FE-po-2006_UKLAD-NAPEDOWY_LOZYSKA-I-PIASTY-KOL%283,252204,%29.aspx
-
Mija pół roku http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8227&start=15 i założony nowy temat o tym samym.
Na zdjęciu jest oryginał czyli Iljin JI 110013 tylko nie wiadomo czy to sprzedają w rzeczywistości
http://allegro.pl/piasta-lozysko-przod-tyl-hyundai-santa-fe2-sorento-i6487226563.html#thumb/3
http://allegro.pl/nowa-piasta-przod-santa-fe-sorento-ix55-std-i5377237807.html
-
Kupiłem piasty z łożyskiem Japońskie KANACO i widzę że są bardzo dobrej jakości w dobrej cenie wyszarpałem 284 zł.
Widać na zdjęciach, że łozyska są oryginalne Koreaśkie
Te na Allegro to widać że shit jest.
-
Witam. Wiem, że to co napiszę to może być banał, ale nikt nie wziął pod uwagę relingów. Santafka ma na stałe zamontowane belki poprzeczne. Identyczny szum wydobywał się w moich porzednich samochodach po zamontowaniu belek na relingi. W mojej też szumi po przekroczeniu 70 km/h, mam autko od ponad roku, gdyby to była usterka mechaniczna dawno by już coś wyszło. Pozdrawiam.
-
Czy ktoś testował: 225/70R16 KORMORAN SUV SUMMER 103H mają 10 lat gwarancji. i 69dB
Jakie polecacie?
wiem ze pytanie sprzed roku , ale moze komuś moja odpowiedz bedzie przydatna.
a wiec - założyłem je do ix55 (delikatnie nad-wymiarowe 255/60r18 xl) i powiem ze jestem bardziej niż bardzo zadowolony.
opony kupiłem po jakiś śmiesznych pieniądzach (300zł/sztuka) i zamieniłem za całkiem jeszce dobre GY wranglery hp - niestety były fatalne na sniegu.
oponki kormorany (ale tez riken 701 i tigar 701 - ta sama fabryka w serbii nalezaca do michelina) ciche, bardzo stabilne i trzymające na mokrym - oczywiscie przy normalnej "miejskiej" jezdzie.
kupiłemn jes tez z powodu indeksu predkosci - "W" . jechałem juz pare razy autostradą ponad 200 i naprawde niezle prowadza po łukach.
reasumując - uwazam ze za te pieniądze to jest po prostu świety gral ;)
ps.
autostrady oczywiscie w niemczech.