HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Grexon w 15 Luty 2016, 11:02:36
		
			
			- 
				Witam,
Panowie pokazał się błąd P0341. rozumiem że jest to błąd polozenia wałka... Auto odpala na chwile, kuleje i gaśnie.
Moze ktoś  podpowiedzieć gdzie dokładnie on się znajduję i jaki ma numer? Auto jak w profilu.
			 
			
			- 
				P0341,"Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność" Bank 1
Ten czujnik jest w głowicy od strony grodzi między komorą silnika, a kabiną.
Na początek sprawdź wtyczkę przy czujniku, wykręć czujnik i oczyść skasuj błąd i obserwuj czy powróci.
Czujnik połączony jest  ECU przewodami bez pośrednich złączy więc w grę wchodzi tylko wtyczka.
Numer oryginalnego czujnika  prawej głowicy (Bank 1) 39350-3E110 J5630305 MEAT & DORIA 87733, ERA 550801
pod tymi numerami też może być oryginał tak przynajmniej wynika ze zdjęć (niebieski o-ring)
(http://images78.fotosik.pl/331/8f476b7df2a61ca4.png)
W ASO cena taka jak tutaj http://www.fox.rzeszow.pl/Produkty(3,,).aspx?search=39350-3E110
(http://images78.fotosik.pl/332/4160ca88118e015e.png)
(http://images77.fotosik.pl/331/4df019c820bd5aa8.png)
			 
			
			- 
				Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedz... Rozumiem ze brak możliwości odpalenia jest to standardowy objaw?
Czy w ostateczności zamienniki wchodzą w grę?
Patrząc na drugie zdjęcie wydaje się bardziej jak by był bardziej po prawej stronie silnika stojąc na wprost santka, czy zle mi sie wydaje :). Ogólnie to chyba nie jest tak hop siup z sprawdzeniem...
			 
			
			- 
				Zamiennik (ale w gruncie rzeczy produkowany tam gdzie oryginał) tak pod warunkiem że wygląda jak oryginał z pierwszego zdjęcia (napisy i o-ring).
(http://images77.fotosik.pl/331/01ec3ca045ca3586.png)
			 
			
			- 
				A tak już bardziej z ciekawości, gdzieś tam zaraz obok jest tez czujnik polozenia wału?
			
 
			
			- 
				http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6180&highlight=po%B3o%BFenia
			
 
			
			- 
				Dodano: 2016-02-15, 18:39
Kosmos 2 zdjęcie które wrzuciles - silnik z boku. Przewody które tam idą od dołu przepustnicy co to jest? Bez nich nie ma szans żeby wykręcić czujnik a jak je ruszyłem to zrobiło się mokro... Jka je wyciągnę poleje się dużo płynu?
			 
			
			- 
				To są przewody do podgrzewania przepustnicy trochę płynu chłodniczego poleci to potem trzeba uzupełnić. Najlepiej demontować na zimnym silniku i po odłączeniu klemy minus.
			
 
			
			- 
				Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Na ten czas stanęło na tym że nie mogę odkręcić tego czujnika nawet po opięciu tych przewodów od przepustnicy. Myśle że prędzej czy później jako się uda tylko problem stanowi dostęp do nowego takie czujnika ponieważ serwis hyundai w Gdańsku może mieć je jakoś w marcu... niby czekaja od grudnia na dostawę.
Tak się zastanawiam czy ktoś w ogole mial taki przypadek z tym bledem, zeby sie nie okazało ze to nie to :P :)
			 
			
			- 
				Sprawdź najpierw wtyczkę i przewody od czujnika.
			
 
			
			- 
				co mam powiedzieć wtyczka idaca z kompa wyglada ok... przewody na krotkim kawalaku na ktorym sa odsloniete tez wygladaja ok. uzyje jakiegos spray kontakt zobaczymy.
			
 
			
			- 
				Tylko potem skasuj błąd i zrób adaptację obrotów silnika.
			
 
			
			- 
				100 pytań do... jak sie wykonuje adaptacje? na kompie w cascade?
			
 
			
			- 
				Wyłączasz wszystkie odbiorniki elektryczne w aucie uruchamiasz silnik bez dotykania gazu czekasz aż silnik osiągnie temperaturę roboczą i pierwszy raz włączy się wentylator chłodnicy silnika.
			
 
			
			- 
				Niestety po wyjęciu przeczyszczeniu i zamontowaniu na miejsce w dalszym ciągu odpala na chwile kuleje i gaśnie... także nic tylko teraz oczekiwać 2-3 tygodnie na czujnik :/.
Przy okazji pytanie czy przepustnice można normalnie zdemontować i przeczyścić? czy wymaga ona później jakiegoś rodzaju adaptacji czy wszystko dzieje się samo?
			 
			
			- 
				Tutaj:
http://www.czesciauto24.pl/kia/lotze-mg/33370/10349/czujnik_predkosci_obrotowej_i_polozenia
masz od ręki tylko dopytaj czy sprzedają to co jest na zdjęciu (tam jest oryginał).
			 
			
			- 
				na stanie mają tylko blueprint... Oni robią zamienniki czy na potrzebe hyundaia oryginały? 400zł za zamiennik na tle 500zł za oryginał to raczej nie jest dobry zakup tym bardziej ze nie wiadomo ile podziała...
			
 
			
			- 
				Nie ważne jest jaka firma jest na pudełku. Czy pytałeś co jest w środku to co na zdjęciu czyli niebieski o-ring i numer 39350-3E110 i pod spodem numer 11 cyfrowy.
			
 
			
			- 
				nie wiem czy to mi powie koleś bo magazyn mogą mieć w innym miejscu, ale rozumiem ze jeśli będzie niebieski oring numer 39350-3E110 i 11 cyfr to jest to oryginał?
niestety magazyn na drugim końcu miasta mają...
			 
			
			- 
				Wtedy tak.
Dziwie się że wrzucają zdjęcia czegoś czego nie mają i potem wychodzą nieporozumienia.
Wystarczyłoby zatrzeć znaki identyfikacyjne i po kłopocie.
			 
			
			- 
				Czujnik dotarł, niestety ale samochód po wymianie reaguje tak jak reagował czyli ten sam bład p0341 i nie odpala a jak juz odpali to kuleje przez sekundę i gaśnie...
może byc wiązka uszkodzona? sterownik? czy jakiś inny czujnik?
			 
			
			- 
				Czujnik jest połączony bezpośrednio ze sterownikiem silnika ECU 
http://www.fotosik.pl/zdjecie/09d0fc3a9dc17904
Wtyczka od czujnika C10-1 jest połączona z wtyczką ECU M30-B przewodami o przekroju 0,5 mm². 
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4207f56cd0cee4f6
Sposób połączenia czujnika z ECU.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9fcf8a440e6e44e4
Pin 32 zasilanie +5V
Pin 25 sygnał czujnika
Pin 18 masa
Sprawdź czy:
Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika stacyjka na ON czy na pinie 1 czujnika jest +5V 
Stacyjka na ON odepnij wtyczkę czujnika i stacyjka na ON czy na pinie 3 czujnika jest +5V
Pomiar A Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika zmierzyć napięcie między pinem 3, a masą silnika 
Pomiar B Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce między pinem 2, a 3 
Pomiar A - Pomiar B ma wyjść poniżej 200 mV.
Stacyjka na OFF na odpiętej wtyczce czujnika i ECU sprawdź rezystancję między pinem 3 czujnika, a pinem 25 ECU powinno być 1Ω.
Odłącz akumulator naciśnij hamulec po kilku minutach odepnij wtyczkę ECU M30-B sprawdź czy terminale od pinów 18,25,32 są odpowiednio ułożone we wtyczce.
Sam błąd Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność wskazuje że przewody są w całości.
Reszta błędów związanych z czujnikiem wałka rozrządu:
P0340,"Czujnik położenia wału rozrządu - usterka" 
P0341,"Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność" 
P0342,"Czujnik położenia wału rozrządu - niski sygnał wejściowy" 
P0343,"Czujnik położenia wału rozrządu - wysoki sygnał wejściowy" 
P0344,"Czujnik położenia wału rozrządu - przerwa" 
Tutaj https://www.dropbox.com/s/ojkyx8qnfr2y47w/FUEL%20SYSTEM%20SANTA%20FE%20CM%20G6EA.pdf?dl=0 jest cała procedura sprawdzenia.
			 
			
			- 
				Dodano: 2016-02-29, 17:30
Witam.
Przejście na przewodach sprawdzone i jest ok. Napiecir na wtyczce na 1 i3 jest 5V po zapłonie.
Dodatkowo podczas próby odpalania paliwo spała się w dolocie co któraś próbę... Widać przez przpustnice ogień.
Co jeszcze można sprawdzić?
Jest odkrycie po chwili kręcenia auto odpala awaryjnie na LPG. 
Teraz putanie jak wygląda temat pompy paliwowej i filtra? 
Czy Możliwe że pompa nagle tak zdechla że nic nie zagda? Z info od mechaników którzy coś tam robili przy Santa fe że jest bardzo dużo syfu w baku.
			 
			
			- 
				W zbiorniku są trzy filtry dwie siateczki i filtr zasadniczy. Co do brudu w zbiorniku w Santa Fe rzecz powszechnie znana. 
(http://images75.fotosik.pl/378/1eaf228a397be008.png)
Co do czujnika czy ten który zamówiłeś wyglądał jak oryginał?
Czujnik czyta położenie wałka chyba z pierścienia na wałku trzeba ten trop sprawdzić najlepiej mieć kamerkę endoskopową to obędzie się bez ściągania pokrywy zaworów.
			 
			
			- 
				Czujnik wyglądał jak oryginał... Powiedzieć mogę tylko po kolorze i obudowie. Numery nie były sprawdzone ponieważ nie było mnie podczas montażu. 
Myślisz Kosmo że nie będzie w tym przypadku winny układ paliwowy skoro na LPG samochód odpala i jeździ a w momencie przelaczenia na Pb gaśnie.
Jak dla mnie to coś z pompa... Czy się mylę?
			 
			
			- 
				Dobrze że po tylu dniach zdradziłeś że auto nie dostaje paliwa i prawdopodobnie pompa nie działa.
Trzeba sprawdzić pompę po wyjęciu ze zbiornika bo to że nie działa może być skutkiem urwanych przewodów.
Oczywiście trzeba też wymienić filtry paliwa:
Zasadniczy  31112-2B000
Siateczka 31090-2D050 zakup w ASO 
Siateczka od rezerwy 31090-2D100 zakup w ASO
			 
			
			- 
				Wczoraj okazało się że na LPG odpala. Świece są mokre od benzyny także coś tam jej dochodzi ale widocznie nie tyle co trzeba... Sytuację z pompa będzie ciężko zdiagnozować. Filtr może być tak zawalony że blokuje przepływ?
Filtr można kupić jakiś zamiennik jeśli tak to jest jakiś który jest w miarę pewny?
			 
			
			- 
				Sprawdź jeszcze ciśnienie na listwie wtryskowej powinno być w granicach 375 ~ 385 kPa i przepływomierz.
(http://images76.fotosik.pl/382/8ebc20f0daff05bf.png)
			 
			
			- 
				Witam , mam problem z błędem P0341 - tzn pojawia mi się check z tym błędem ale samochód zapala bez problemu.
Edit: Dzisiaj auto zaczęło przerywać i nie ma mocy. Pracuje jakby na 3 gary.
Wymiana czujnika czy szukać czegoś więcej ?
			 
			
			- 
				Ktoś może podpowiedzieć jak odkręcić ten czujnik? Nie jestem w stanie podejść do niego od góry żadnym kluczem , godzinę próbowałem