HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Testus w 10 Luty 2016, 21:06:04
-
Niby prosty temat ale.... w instrukcji nic nie ma.
Myślałem o wymianie na Denso serii KTT, które w Mitsubishi spisywały się super.
Tutaj zonk bo są ale tylko do rocznika 2006. Powyżej zalecane tylko irydowe z serii IKTT:?:
Czyżby irydowe były oryginalnie montowane?
TUCSON (04-10) 2.0 104 `04-`06 K16TT IK16TT
TUCSON (04-10) 2.0 104 `06-`10 - IK16TT
Może polecicie dobrego z doświadczenia, w tym temacie.
-
Przez cały czas produkcji JM montowano świece 18823-11101, 18823-11012 Champion RC10YCA, NGK BKR5ES-11 więc spokojnie można stosować K16TT.
-
No to coś jest pomieszane w katalogu Denso.
We wszystkich autach, w których występuje silnik G4GC po 09/2006 są w katalogu tylko świece irydowe :-?
Jako, że dużo jeżdżę postanowiłem i tak zapodać wersje IK, która powinna pojeździć 2 razy dłużej. Zobaczymy
-
Ja się zawsze sugerował jedynie rozmiarem gwintu i na tej podstawie wybierałem :)
-
Podłączę się do tematu, czy świece w Tucsonie standardowo są przystosowane do LPG?? Zaglądałem do e-katalogu NGK i nie znalazłem tam jakiejś szczególnej wzmianki na ten temat.
Znaczy się jest linia świec LPG LaserLine ale i cena jest "laserowa"
Więc czy jest konieczna ta LaserLine LPG czy wystarczy wspomniana wyżej NGK BKR5ES-11.
Piszę o NGK ale pytanie jest ogólne
-
Wystarczą NGK BKR5ES-11 i w nich można zmniejszyć przerwę między elektrodami (do LPG 0,9 mm).
-
Dzięki
-
Wystarczą NGK BKR5ES-11 i w nich można zmniejszyć przerwę między elektrodami (do LPG 0,9 mm).
A jest to tak istotne żeby zmniejszyć odległość na 0,9mm? Pytam bo w listopadzie zmieniłem świece na nowe właśnie NGK BKR5ES-11 i zamontowałem tak jak wyjąłem z pudełka bo nie myślałem o LPG na tamtą chwilę, a w kwietniu założyłem LPG. Czy warto je demontować i ustawić przerwę na 0,9mm, bo nawet nie wiem jaka jest po wyjęciu z pudełka? Auto ma dopiero 3 tyś na LPG, ale żadnego falowania obrotów na biegu jałowym nie ma...
-
U mnie zarżnięte dwa komplety świec NGK BKR5ES-11, pierwszy nie liczyłem po jakim czasie, drugi komplet poniżej 500km przejechane. Świece dokręcane momentem 25nm, chyba nie za dużo.
Świece bardzo szybko dostają przedmuchów, drugi cylinder świeca ma charakterystyczny brązowy nalot na porcelance - przedmuchy? Pozostałe mniej, ale już też widać nalot i wżery.
Niestety nie udało mi się kupić świec Champion RC10YCA (na allegro też nie widzę YCA, są YCC czy YC4) jak zaleca producent ani nic z polecanych Denso czy Brisk, wszędzie pchają te NGK w sklepach, inne na zamówienie.
Z tych Denso ma ktoś konkretny model do Tucsona? Może je bym zamówił.
-
DENSO K16TT lub oryginał 18814-11051 (Korea) , 18823-11101 (Korea).
-
Szokujące ceny tych Denso, jakieś 7,50zł za sztukę, nieźle, chyba nie zbankrutuje :D (NGK płaciłem po 12zł)
Dziękuję, zamawiam.
-
denso z seri TT polecam, rownież do gazu- po 20k km wciaz brak oznac zuzycia (oczywiście i tak poszły nowe, ale jak za tą cenę dają radę- LPG stawia większe wymagania dla układu WN)
co do przerwy- TT z denso maja chyba fabrycznie dosyc mały odstęp (jak ktoś ma dostep do nowych to niech zmierzy), wiec wydaje się, że nie ma dużego nacisku na jej zmniejszanie, a juz na pewno nie polecam bezmyslnego zmniejszania- zbyt mała przerwa moze pogorsyć dynamikę- odsyłam do lektury lpg forum- jest tam kilka stosownych tematów, ktore warto poczytać
-
Szokujące ceny tych Denso, jakieś 7,50zł za sztukę, nieźle, chyba nie zbankrutuje :D (NGK płaciłem po 12zł)
Dziękuję, zamawiam.
Witam, jak sie sprawują nowe świece Denso?
Chyba znowu wymienie u siebie na nowe, obecnie mam ngk bkr5e-11 od około 5tyś/km poprzednio były ngk bkr6ez i zmagam się z błędem p0133 na lpg.
W serwisie kia mogę zamówić championy po około 13pln za sztukę, co polecacie?
-
ja z denso TT nie mam problemów na gazie.
-
Również ostatnio kupiłem DENSO TT :) idealne są a cena jest śmiesznie niska :)
-
W swoim miałem nie dawno założone przez poprzedniego właściciela NGK BKR5ES-11, ostatnio zmieniłem na Bosch FR8DCX+, jedno elektrodowe, z mała przerwą elektrody, polecane do gazu i po pierwszej jeździe auto nie do poznania, odżyło stado koników.
-
Przerwę zmieniałeś na 0,9mm, bo one seryjnie tak jak NGK mają 1,10mm?
-
Nie zmieniałem przerwy, przerwa 1,1 jest wystarczająca gdy świeca jest jednoelektrodowa, poza tym na palcu mają wyżłobienie "V", one są podobno najlepsze do gazu, miałem kupić dużo droższe Championy (po 44zł/szt) ale fachowcy od gazu poradzili że te Bosche będą lepsze, i to po 13zł za sztukę. NGK Hyundai wsadzał fabrycznie ale nie z przeznaczeniem do gazu.