HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: FENIKS w 08 Luty 2016, 15:23:07
-
Po sprawdzeniu okazało się że do wymiany mam tylne tarcze wraz z klockami i tu znowu pytanie, chodzi mi o zakup całego zestawu, jakiej firmy kupić i może ktoś ostatnio kupił na allegro i może podać link. I jeszcze jedno pytanko słaby hamulec ręczny łapie przy samej górze, czy do ręcznego dokupuje się osobno szczęki ?
I ostatnie pytanie mam u siebie trzy warsztaty i krzyczą za wymianę tarcz i klocków od 120 do 140 zł, dużo czy normalna cena.
[ Dodano: 2016-02-09, 13:59 ]
Może inaczej, czy ten zestaw będzie dobry. Proszę o podpowiedź o co chodzi z ilością otworów z jednej firmy jest pięć a z innej cztery ?
Średnica [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Minimalna grubość [mm] 8,4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 4
Powierzchnia pokryty dodatkową warstwą
średnica otworu [mm] 100
Wysokość [mm] 64
średnica otworu centrującego [mm] 62,5
Średnica wewnętrzna [mm] 168
otwór o śr [mm] 12,6
Jednostka pakowania 1
Ilość w jednostce pakowania 2
410312
-
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
Numer oryginalnego tarczo-bębna 58411-1C800
ATE 24011003121
ZIMMERMANN 320.3804.20
FERODO DDF1794
TRW DF4803
TEXTAR 92161300
Numer oryginalnych szczęk hamulcowych 58350-1GA00
OYODO 25H0522-OYO (w opakowaniu też powinien być oryginał)
ATE 03.0137-3022.2
FERODO FSB4046
SANGSIN SA153
ZIMMERMANN 10990.155.3
TRW GS8781
Numer oryginalnych klocków hamulcowych 58302-1GA00
ATE 13046057802
ZIMMERMANN 24320.155.1
TEXTAR 2432001
FERODO, FDB1956
TRW GDB3421
SANGSIN Hi Q SP1187
BREMBO P30025
Numer oryginalnych blaszek klocków hamulcowych (jeśli nie ma w komplecie) 58246-1G300
OYODO 23H0501-OYO (w opakowaniu powinien być oryginał)
TRW PFK576
QUICK BRAKE 109-1734
120-140 pln to nie dużo pod warunkiem że zostaną przesmarowane (ATE plastilube) blaszki klocków, prowadnice zacisków i co najważniejsze regulatorów szczęk hamulcowych.
Jak już ruszasz tył to wymień płyn hamulcowy w całym układzie.
-
Dzięki za pomoc Kosmos, zestaw ATE już kupiony i płyn hamulcowy tak jak doradzasz. Co do przesmarowania to myślę że mechanik wykona te czynności, ale podczas wymiany zapytam o to.
Wymiana dopiero w piątek więc parę dni jeszcze zostało.
-
Co do smarowanie profilaktycznie musisz patrzeć na ręce bo podejrzewam że mechanik nawali smaru miedzianego o powierzchni styku klocka prze blaszkę z tłoczkiem zapominając (potem panie klocki piszczą) nie wspominając już o smarze przy blaszkach. W układzie ręcznego jest regulator szczęk (zdjęcie poniżej) który wraz ze zużyciem okładzin dosuwa szczęki bliżej bębna. Regulator trzeba rozkręcić wyczyścić i nasmarować smarem ATE. Przy regulacji ręcznego najpierw ustawia się regulator, a potem reguluje naciąg linki w kabinie przy dźwigni.
(http://images76.fotosik.pl/333/4748ab69bba9818b.png)