HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: dziobo07 w 01 Luty 2016, 23:33:28
-
Witam, mam do wymiany 2 poduszki stabilizatora, niby prosta robota ale nie mogę się dostać do odkręcenia śrub tylnych w omegach mocujacych poduszki. Klucz klinuje się pomiędzy saniami silnika a karoseria. Jest jakaś procedura wymiany tych poduszek? Czy może trzeba opuścić sanki silnika?
-
Trzeba.
http://car-pro.ru/reports/kia/ceed/zamena_perednix_vtulok_stabilizatora_poperechnoj_ustojchivosti_na_kia_ceed.html
Pamiętaj że były dwie średnice wewnętrzne gumy.
-
Tego się obawiałem... Spróbuję jeszcze szlifować klucz i może się uda
-
Dodano: 2016-02-24, 17:30
Pamiętaj że były dwie średnice wewnętrzne gumy.
Kosmos ratuj ;-) . Chcę zmienić tuleje stabilizatora na poliuretanowe a w tym przypadku dobór wymiaru ma znaczenie krytyczne. Byłoby super gdyby udało się określić średnicę w moim i30 cw 2008 na rynek włoski VIN KMHDC81TP8U011421. Pozdrawiam i z góry dziękuję :-)
-
U Ciebie na tył jest 14,8 mm numer oryginalnej gumy 55513-1H100
http://kia.auto.pl/tuleja-gumowa-stabilizatora-tylnego-ceed-p-966.html
Napisz może coś więcej czy już są gdzieś do nabycia gotowe poli czy wyślesz wzór i będą dorabiać, jaka cena?
-
Gotowe ale są dwie średnice możliwe - 22,5 i 23,5 mm. Chodziło o stabilizator przedni :-) Można kupić bezpośrednio od producenta:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
60 zł komplet :-)
Help - które wziąć?
-
Z przodu jest 23,8 mm numer 54813-1H100
-
Podziękowania Kosmos. Poduszki wymienione na poliuretany. W końcu nic nie tłucze :-) Montaż wymagał tylko uchylenia sanek, więc obyło się bez ustawiania geometrii.
-
Ciekawe jak długo ci posłużą...? :)
-
Jak się skończą to dam znać ale wydaje mi się, że prędko się to nie stanie :-)
-
Witam. Od ponad 7 lat jestem posiadaczem i30 (FD) z 2009 r., 1.4 Pb 109KM. aktualny przebieg to 158 000 km, wyprodukowany w Czechach.
Zawieszenie w tym modelu zawsze było dość sztywne i głośne (stukające) na nieregularnych dziurach typu gęsto usiane nierówności. Mimo to uważam, że jest dość wytrzymałe, bo przez ten czas wymieniliśmy tylko 4 łączniki stabilizatora.
Od pewnego czasu zaczęło niestety dość mocno pukać, prawie na każdych nierównościach (nawet tory kolejowe). Jest to taki stuk z okolicy każdego koła z osobna po wjechaniu na nierówność, nie wiem jak go określić, ani zupełnie metaliczny ani plastikowy. Podejrzewam końcówki drążków, ale na kierownicy nic niepokojącego nie czuć. Chcę doprowadzić zawieszenie do porządku, ale dwóch mechaników twierdzi, że nigdzie nie widzą/czują luzów. Auto dobrze trzyma się drogi, nawet w szybszych zakrętach, nic nie hałasuje.
Chcę jednocześnie tam gdzie się da, zamontować tuleje z poliuretanów, ale nie mam jak sprawdzić wymiarów tulei.
Znalazłem takie i pozostaje pytanie czy będą pasować?
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-wzdluznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110572
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571
W tej firmie mówią, że najlepiej podać wymiary, bo nie wiedzą z jakiego to dokładnie modelu/roku itp.
Proszę o porady ogólne na temat zawieszenia, co warto wymienić i na co zwrócić uwagę, a szczególnie proszę o pomoc w dotarciu do wymiarów tych części.
Myślicie, że warto dla komfortu bawić się w poli, czy po prostu dobrej jakości część wsadzić lub oryginał???
Podaję do pomocy Numer VIN: TMADB51CAAJ064197.
Fajnie jakby kolega "kosmos2011", się wypowiedział :mrgreen:
Z góry dziękuję i zapraszam do wymiany doświadczeń z eksploatacji auta.
-
Oryginalne gumy przedniego stabilizatora mają numer 54813-2H000 o średnicy wewnętrznej 22,8 mm.
Napisz jakie konkretnie tuleje chcesz jeszcze wymienić na poli.
-
Cześć kosmos.
Dzięki za odzew.
Właśnie znalazłem na stronie którą polecałeś po nr VIN:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Hyundai&ssd=%24HToPW1d0AQEEBQNTXEhMRWtYW1d0A15UQExsdEIEB2ZULggpc1lDFA%24&vid=5519&cid=4&uid=89336&q=TMADB51CAAJ064197
Problem polega na tym, że gdzieś trafiłem na informację, że oprócz "Tuteja drążka stabilizatora przedniego - WEWNĘTRZNA"
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
jest jeszcze: Tuteja drążka stabilizatora przedniego - ZEWNĘTRZNA
i teraz nie wiem czy nie potrafię znaleźć tej części, żeby je jakoś odróżnić, czy nie ma rozgraniczenia na stronę montażu wewnętrzną i zewnętrzną.
Nie znam się za bardzo na budowie aut, a na schemacie z pierwszego link'a jest jakaś mała nieopisana część o nr. 54846.
Nie wiem, czy po prostu w mojej wersji i30 jej nie ma, dlatego nie opisali czy jak?
W ogóle w 2009 roku były jakieś zmiany w tym modelu, np. mam inne świece niż wcześniejsze wersje, bo podobno coś było nie tak z budową silnika i zmieniali jakąś "grubość ścian w silniku" :-/
Jak szukałem na próbę amortyzatorów to też się okazuję, że np. Sachsa są trzy różne wersje/wzory, więc poza innymi na Koreę i Europę wychodzi na to, że jeszcze jakieś dodatkowe były.... Nie ogarniam dlaczego tyle zmian...
no i czy mój model zalicza się do lat 2007-2009 czy do 2009-2011??? Nie wiem w którym miesiącu nastąpiły zmiany.
Tak swoją drogą to się zastanawiam, czy jak mieli zapasy innych części, a zmieniali od jakiegoś miesiąca budowę niektórych podzespołów, to czy nie powsadzali np. starszych amorków do zmodernizowanej wersji itd.
Wiem, że nikt nie jest tu na forum od tego, żeby mi to wszystko objaśniać, ale trochę to wszystko utrudnili.
Chciałem jeszcze wymienić te tuleje z pierwszego postu,
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-wzdluznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110572
ale nie potrafię ich znaleźć na schemacie a co dopiero dowiedzieć się, czy odpowiadają wymiarami i budową tym z mojego auta? :-? :shock: :-(
Jakie masz w ogóle zdanie na temat wymiany wszystkich tulei w zawieszeniu jakie można kupić oddzielnie, nie koniecznie z poliuretanu. Jest sens czy same elementy metalowe typu wachacze czy drążki są po takim przebiegu na tyle zmęczone że powinno się wymienić komplety.
Z drążkami to jeszcze cenowo ok, ale wachacze to już by wszystkie trochę kosztowały.
Sorki za tak długie wywody, ale jestem ciekaw opinii innych, zwłaszcza tych bardziej zorientowanych w temacie.
Pozdrawiam.
-
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571 to może być odpowiednik 55116A na rysunku czyli 55118-1D000 wymiary średnica zew 35,2 mm
średnica wew 12,2 mm długość 44,7 mm
Gumy stabilizatora z tyłu numer oryginału 55513-2L000
.
.
.
[ Dodano: 2017-02-08, 22:56 ]
Masz model z Czech 2009-2012
https://hyundai.afora.ru/eur/vin/tmadb51caaj064197/
.
.
.
-
:-) Dobry jesteś! Dzięki bardzo za pomoc.
Wymienię na POLI:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571
i
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
a część innych gum na oryginały, jeszcze pomyślę jakie... masz jakieś sugestie?
poza tym wymienię drążki tylne l/r, łączniki stabilizatora tył l/p, łączniki stabilizatora przód prawy bo lewy dopiero co robiłem,
a mimo to na kiepskiej drodze lewy przód też puka. Nie wiem co tam może być, chyba że to końcówki drążków kierowniczych.
Ciekaw jestem jeszcze tych POLI:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/toyota-avensis-tuleja-drazka-wzdluznego-1szt.html
i
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-wzdluznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110572
poza zdjęciami są też rysunki, ale ja nie znam nazw tych elementów, a do schematów z "partsouq.com" nie mogę dopasować chociaż sprawdziłem chyba wszystkie... skoro są w Polsce dostępne to fajnie jakby ktoś je zidentyfikował to wtedy po nazwie podzespołu by się sprawdziło wymiary.
Pozdr.
-
Witam, proszę napisać o efektach, czy nastąpiła poprawa :) Ja też mam i30cw z 2009 r. z Czech i twarde zawieszenie, stuki okropne i gdy wożę znajomych to wstyd mi za nie :) Byłem u 2 mechaników (dobrych) i w ASO Hyundaia i wszystko w jak najlepszym porządku, a stuki niemiłosierne . Też bym zainwestował w to zawieszenie aby móc bardziej komfortowo jeździć. Jeżeli wymiana tych tulei przyniesie efekt to zrobię dokładnie to samo. Bardzo proszę kontynuować ten temat i przede wszystkim napisać o efektach.
-
Kolego zastanów się trochę czego ty oczekujesz, bo sam sobie przeczysz. Piszesz, że chcesz jeździć bardziej komfortowo i że obecne zawieszenie jest dla ciebie twarde a chcesz zamieniać tuleje na poliuretany, które generalnie to zawieszenie jeszcze bardziej utwardzą. Być może stuki znikną, ale zawieszenie na pewno nie będzie bardziej komfortowe, będzie jeszcze twardsze. Niestety jest zima, guma kurczy się, twardnieje i wychodzą takie kwiatki jak niedopracowane zawieszenie. Spokojnie, za 2 miesiące przyjdzie wiosna i stuki będą ustawać. Przypominam tylko, że nasze auta to klasa budżetowa, więc mają prawo mieć jakieś wady. I tak to co oferuje ten samochód za taką cenę jest bardzo dobre. Jeśli ci jest za niego wstyd zawszę możesz go sprzedać i w tej cenie kupić sobie jakąś audicę - igłę z Niemiec z 2 razy przekręconym licznikiem i 5 lat starszą. Tam nic ci nie będzie pukało.
-
W dniu dzisiejszym jadę do ASO na pełne sprawdzenie zawieszenia i drążków kierowniczych. Rozmawiałem również z http://poliuretany.olkusz.pl/ i mają się odezwać, czy te tuleje u nich dostępne pasują do mojego auta i podać mi ich wymiary.
Pewnie to trochę jeszcze potrwa, zanim ogarnę wymiany, ale dam znać co wymieniłem i jakie efekty.
Kurcze powiem Wam, że jak dla mnie to gdyby nie to zawieszenie, auto prawie idealne. Oczywiście przydałby się mocniejszy silnik, lepsze wyciszenie wnętrza itd., ale za 47000 zł. w 2009 roku to nie ma co narzekać... dobre wyposażenie, duża kabina i niezłe wykończenie, bo nic do dzisiaj nie "czeszczy" w środku i z deski rozdzielczej. Za te pieniądze to w tamtym czasie był szok, bo astry, focusy i gulfy, to wtedy z podobnym wyposażeniem kosztowały 15-20K więcej. :shock:
Mało tego, audio mam tylko 4 głośniki a jak porównałem z kumpla Toyotą Auris z 2014r. to dźwięk o niebo przyjemniejszy w hultaju. :roll:
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-02-10, 11:27 ]
Witaj adrianc90.
Jak dla mnie to właściwości trakcyjne i czucie auta podczas jazdy jest bardzo ok., ale nie zmienia to faktu, że trochę za głośno pracuje zawieszenie, poza tym u mnie w ostatnim miesiącu znacznie się nasiliły puki/stuki więc diagnozuję.
Co do twardości POLI to nie mam doświadczenia, ale na tej stronce są dostępne 2 twardości POLI, w tym takie odpowiadające oryginalnym czyli 75 SzA i takie właśnie wybiorę np. tu:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-HYUNDAI-KIA-HOLDEN-TOYOTA-1szt./23110571
Ja tam zrobię co się da w zawiasach, bo nie chcę póki co zmieniać auta.
Pozdrawiam.
-
Poliuretan będzie pracował głośniej, może skrzypieć.
Być może słychać u Ciebie górne mocowania amortyzatora?
Osobiście, jeżeli sztywność i przyczepność jest ok, pozostałbym przy elementach gumowych dobrej klasy.
-
W ASO jak to ja sporo im nagadałem, więc się dość przykładali. Wszystko sprawdzane przy mnie plus jazda próbna. Swoją drogą fajna mają maszynę do sprawdzenia zawieszenia, taka metalowa podstawa co to kola na wszystkie strony rusza, poza tym sprawdzone amortyzatory i mocowanie przednich mcperson.
To co na pewno trzeba wymienić to:
- osłony i odboje przednie koła
- łączniki stabilizatora tylne koła
Poza tym brak jakichkolwiek luzów gdziekolwiek, żadnych tulei nie kazali wymienić, drążki stabilizatora tylnego poprzecznego w porządku, osłony przegubów w porządku, sam widziałem bo ktoś gdzieś pisał że są kiepskiej jakości a mnie od nowości nie robione, drążki kierownicze ok.
Amortyzatory sprawność od od 74 do 80 % od nowości nie wymieniane, sprężyny w porządku.
Nie wiem jak mocowanie tylnych bo nie ma łatwego dostępu.
Powiedzieli, żeby najpierw porobić co trzeba, a potem w razie potrzeby szukać dalej.
Jedno o czym zapomniałem im powiedzieć i dopytać, to dlaczego tył stoi niżej niż przód?! Tak od nowości... może w fabryce już się z amorkami albo sprężynami pomylili...
Pozostaje dobór dobrych jakościowo części... Łączniki rozważam: lemforder, swag, ruville, blue print.
Odboje i osłony nie wiem, oryginalne były chyba ctr, ale jak wiadomo były wadliwe. Co prawda 8 lat temu, więc może poprawili...
Póki co z Poli rezygnuje, poza:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
Ale tam z kolei jest problem z dojściem... Może przy okazji odbojów się zrobi.
Znowu elaborat wyszedł :shock: :oops:
[ Dodano: 2017-02-11, 17:27 ]
To zamówione, będzie włożone:
https://aparts.pl/partscatalogue/35002-01-lemforder-drazek--wspornik-stabilizator-lacznik-stabilizatora-hyundai-i30-fd-1-4-2007-10-2011-11,10-00183-06442-23433-0002-03229-0100013,0100210,0100577-35002~101-0035-03229-000000032-LMI35002~101.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/910147-kyb-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator,11-910147-0085-00919--KYB~1910147.aspx
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
Póki co... :mrgreen:
-
:) człowiek się uczy całe życie :) Szczerze, to nie wiedziałem że przez wymianę tulei na poliuretany zawieszenie będzie jeszcze twardsze. Myślałem że kolega chce mieć bardziej komfortowe zawieszenie i dlatego te tuleje wymienia. Oczywiście, macie też rację że i30 to autko budżetowe, ale z boku koło niego stoi moja 22 letnia Astra F kombi i jak nią jeżdżę po łatanych drogach to nie czuć żadnych dziur a gdy jeżdżę o 14 lat młodszym Hyundaiem to jadąc do domu mógłbym policzyć wszystkie dziury i łaty na drodze. Nie wydaje mi się to do końca normalne. Na diagnostyce wszystko idealnie a w moim odczucie jest do du.y. W każdym bądź razie na wiosnę podjadę do jakiegoś mądrego mechanika i poproszę go o sprawdzenie każdej jednej gumy pod samochodem oraz drążków. Przy okazji może konserwację mu zrobię. Pzdr
-
Ten typ tak ma, u mnie też słychać że stuka i puka ale h tam jadę dalej... Nie jest trwałe zawieszenie w tym aucie, oczywiście wygłuszenie auta jakby było lepsze to nie byłoby tak słyszalne... Ja polecam radio dać kilka razy "+" i jechać ;)
-
Witam po dłuższej przerwie.
Zakończyłem wczoraj wszystkie bieżące wymiany w autku, więc wypada opisać zmiany... linki z częściami poglądowo, bo kupuję w jednym stacjonarnym sklepie w Bydgoszczy od zawsze wszystkie części i oleje, gość ma super ceny... lepsze jak w necie zazwyczaj.
Około 10 dni temu wymieniłem:
- osłony i odboje na przednich amorach, niestety również klejenie (wiadomo, że była wada konstrukcyjna) plus od mechanika gumowy "o-ring", żeby ciaśniej weszło i lepiej trzymało
https://aparts.pl/partscatalogue/910147-kyb-zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator,11-910147-0085-00919--KYB~1910147.aspx
- łączniki stabilizatorów przód i tył
https://aparts.pl/partscatalogue/35002-01-lemforder-drazek--wspornik-stabilizator-lacznik-stabilizatora-hyundai-i30-fd-1-4-2007-10-2011-11,10-00183-06442-23433-0002-03229-0100013,0100210,0100577-35002~101-0035-03229-000000032-LMI35002~101.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/35001-01-lemforder-drazek--wspornik-stabilizator-lacznik-stabilizatora-hyundai-i30-fd-1-4-2007-10-2011-11,10-00183-06442-23433-0002-03229-0100013,0100210,0100577-35001~101-0035-03229-000000030-LMI35001~101.aspx
- gumy stabilizatora przedniego na poliuretan, chociaż zupełnie nie potrzebnie, bo oryginalne były zupełnie nie naruszone, (mechanik w szoku po co wymieniam, ale skoro kupiłem :roll:) Zachowałem te zdjęte na czarną godzinę.
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuteja-drazka-stabilizatora-przedniego-wewnetrzna-hyundai-kia-2szt.html
- sprężyny tył, ponieważ bardzo nisko tył auta stał, jakby zarwany.
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1174105-sprezyna-zawieszenia-lesjofors-4237235
w tym momencie wyjaśniam, że mimo posiadania i30 hatchback, włożyłem sprężyny od kombi, ponieważ po zmierzeniu tych wyjętych z auta, oraz nowych do hatchback'a okazało się że mają identyczne wymiary. Nie chciałem ryzykować, że wymieniając nie uszkodzoną przecież część, nie zmieni się położenie tyłu auta względem kół.
To była właściwa decyzja, ponieważ dopiero teraz na sprężynach od kombi :shock: :roll: auto stoi prawidłowo, czyli odstęp karoserii od górnego rantu opony jest praktycznie taki sam z przodu i tyłu. Nie mogę zrozumieć dlaczego producent tak zaprojektował auto, że dupa siedziała, obserwuję to w innych autach, czy tak miało być, lepiej dzięki temu jeździł?... Nie sądzę.
Tak więc mogę z czystym sumieniem polecić taki zabieg.
Wymiar zewnętrzny i grubość podobne tutaj do hatchbacka dla porównania
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1174104-sprezyna-zawieszenia-lesjofors-4237234
We wcześniejszych postach pisałem co mnie boli w zawieszeniu, że dam znać czy coś się zmieni na lepsze, tak też robię.
Powyższe wymiany zmieniły wyraźnie hałaśliwość tłumienia nierówności, na jednej z dróg u mnie w miejscowości, po której jadąc przed wymianami miałem ochotę palnąć se w łeb, bo tak waliło w zawieszeniu, odczułem znaczną różnicę na plus.
Nie wiem które z wymienionych powyżej elementów głównie pomogły... pewnie wszystkie po trochu, ale mam wrażenie, że nie bez znaczenia jest wymiana sprężyn (wyżej siedzi... mniej dobija????).
Na tym nie zakończyły się wymiany, ponieważ podczas wymiany sprężyn, okazało się coś, czego nie zdiagnozowała żadna ścieżka diagnostyczna ani mechanik, a jak wcześniej czytałem, wielu z użytkowników pisało, że według mechanika wszystko gra i buczy w zawieszeniu... :mrgreen:
:lol: a mimo to słyszą stukanie...
Mianowicie po wypięciu wahaczy tylnych poprzecznych, z tulei pływających, okazało się że są one wybite, ruszają się i pukają podczas poruszania ręką :shock:
W dniu wczorajszym wymieniłem zarówno tuleje pływające na oryginalne KIA/HYUNADAI
Kod OE - 551304D000
https://aparts.pl/partscatalogue/551304d000-kia,11-551304D000-FKIA-0-0-551304D000.aspx
jak również te z drugiej strony wahacza, tuleje sztywne
Kod OE - 552152G000
https://aparts.pl/partscatalogue/552152g000-kia,11-552152G000-FKIA-0-0-552152G000.aspx
Oczywiście zamawiając tuleje nie wiedziałem, że te tańsze są w idealnym stanie w samochodzie i wymieniłem je niejako zbędnie, ale tak już mam, że jak na coś się uwezmę to nie ma zmiłuj :lol:
Powiem zupełnie szczerze, że w moim odczuciu od wczoraj auto jeśli chodzi o odgłosy z zawieszenia jest w stanie fabrycznym.
Na tym kiepskim asfalcie "testowym" jest diametralna różnica, w jeździe wczoraj po wymianach, a 2-3 tygodnie temu, zanim cokolwiek było ruszane, więc polecam jak ktoś nie żałuję parę groszy na autko, bo to właściwie nie są duże koszty.
Poza tym podałem co wymieniłem nie potrzebnie, więc byłyby jeszcze mniejsze.
Moim zdaniem zdecydowanie warto, ale chcę też zaznaczyć pewną kwestię, żeby nie było do mnie pretensji!!!
Ten model Hyundai'a nie należy do aut dobrze wyciszonych o bezgłośnej pracy zawieszenia, więc nie oczekujcie, że takie zabiegi poprawią fabrykę! :-)
I już na sam koniec powiem Wam, że o ile wymiana gum stabilizatora na poliuretan, nie zwiększyła zauważalnie twardości czy sztywności na przedniej osi, ponieważ oryginalne gumy są bardzo zbliżone w dotyku, to po wymianie wczoraj tulei wahacza tylnego poprzecznego, mam wrażenie sporo większej sztywności... co nie zmienia faktu, że akustycznie jest o niebo lepiej. :roll:
A morał z tego taki, że to nie Hyundai zrąbał zawieszenie, robiąc je niekomfortowe, tylko mamy zj.....ne drogi :evil: :mrgreen:
Pozdrawiam i przepraszam, że takie elaboraty piszę, ale chcę możliwie dokładnie opisać własne doświadczenia, żeby Wam w razie konieczności pomóc podjąć decyzję, odnośnie własnych aut.
Ps. wymieniłem także olej w skrzyni biegów (shell spirax s4 75/90) i w końcu 1 i R nie haczą :lol:
-
Co do Ps.... ja mam właśnie problem z haczącą 2, czasem 1 ciężej wejdzie więc też to podejrzewam u siebie winę oleju...
-
@Potosiu
Aby wymienić gumy stabilizatora z przodu trzeba uchylić sanki.
Czy dużo jest z tym roboty? Jak długo trwała u Ciebie wymiana tych gum? Trzeba było rozpinać łączniki? Czy gumy powinno się posmarować smarem w czasie montażu?
Czy wymiana gum z tyłu jest łatwiejsza?
A czy wymieniłeś jeszcze takie drążki?:
http://www.fox.rzeszow.pl/drazek-zawieszenia-tylnego-l-p-kia-ceed-07-hyund,4,254239,247154
Pozdrawiam i brawa za wypoziomowanie auta :mrgreen:
-
Witam.
Co do gum stabilizatora przód, to jak pisałem poliuretan - smar dołączony od producenta.
Pisałem też, że wymieniane były łączniki stabilizatora i osłony + odboje przód, więc łączniki wypięte, wyjęte kolumny mcperson.
Opuszczenie sanek - kilka śrub i jakieś 20 minut zanim się z nimi uporali.
Z tyłu nie wymieniałem.
Te drążki, które linkowałeś, na szczęście mam w dobrym stanie - zero luzu. Podobno trzeba je wycinać i są dość drogie, jak się nie mylę to po ich wymianie trzeba ustawić zbieżność, bo mają regulację.
Ps. Po dłuższej jeździe po zmianach, muszę sprostować, że komfort nie ucierpiał... a akustycznie o niebo lepiej.
W końcu jazda Hultajem nie irytuje tłukącym zawieszeniem, więc jest git :mrgreen: