HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: hajp w 01 Luty 2016, 20:31:45
-
cześć,
czy możecie podzielić się swoim doświadczeniem w sprawie wahaczy - muszę wymienić prawy wahacz i zastanawiam się czy kupić oryginał (chociaż bardzo ciężko takowy znaleźć w sensownych pieniądzach) czy kupić zamiennik (np. kamoka) ?
-
Podaj vin bo w 1996 roku były dwa numery części.
-
KMHVA31LPTU104057
-
Na początek napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu data produkcji Twojego auta to 1995-11-03, a nie 1996.
http://hyundai.afora.ru/eur/vin/kmhva31lptu104057/
Numer oryginalnego prawego przedniego wahacza to 54500-22000 lub 54501-22100
http://allegro.pl/wahacz-dol-prawy-hyundai-accent-i-nowy-oryginal-i5063006264.html
Lewe oryginalne na allegro są dwa za 90 pln więc może kup na zapas.
Pod oznaczeniem 30Z0501-OYO Oyodo też może być oryginał tylko trzeba zadzwonić (poniżej linki do sklepów) i spytać co jest w kartonie. Oyodo to pakowacz.
https://www.google.pl/search?q=30Z0501-OYO&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&oq=30Z0501-OYO&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8#q=wahacz+30Z0501-OYO&start=0
http://allegro.pl/wahacz-prawy-hyundai-accent-1994-2000-i5919575306.html
http://allegro.pl/wahacz-hyundai-accent-dolny-prawy-i5925316758.html
-
Czyli ogólnie lepiej celować w oryginał niż w zamiennik :)
-
Lepiej bo pozorna oszczędność 50 pln się nie opłaca.
Mocowanie wahacza jest pewnie takie same jak w LC gdzie trzeba ciąć podłużnice jak śruba mocująca się nie odkręci.
https://www.drive2.ru/l/6673343/
-
Nie, nie trzeba ciąć. Jest dostęp do śruby z obu stron. Problem może być z jarzmem od silentblocka. Tam jest nakrętka wspawana w podłużnicę od dołu. Trzeba nalać jak najwięcej środka penetrującego przez pobliski otwór w podłużnicy. Mi się udało jedną nakrętkę zerwać podczas odkręcania. Z naprawą nie mam jakiegoś dużego problemu. Wystarczy wspawać nową nakrętkę, ale zawsze to dodatkowa robota.
A tak btw. Dlaczego wymieniasz całe wahacze?
-
Dodano: 2016-02-02, 12:58
Muszę wymienić jeden (prawy), bo przerdzewiał i dziura się robi. Wymieniałem już obie tuleje w tym wahaczu, więc problemów z odkręceniem nie powinno być.
Poza tym z doświadczenia wiem, że lepiej wymienić cały wahacz niż np. obie tuleje w nim, bo koszt oryginalnych tulei + wymiana jest podobny :) a do tego przy nowym wahaczu jest nowy sworzeń :mrgreen:
-
A co ze zbieżnością po takiej wymianie?
Ja bym wymieniał P+L bo ten drugi pewnie długo nie pociągnie.
Mocowanie wahacza jest pewnie takie same jak w LC gdzie trzeba ciąć podłużnice jak śruba mocująca się nie odkręci.
https://www.drive2.ru/l/6673343/
Ciekawe czy jest coś jeszcze w accencie co może mnie zaskoczyć ;-).
-
Ciekawe czy jest coś jeszcze w accencie co może mnie zaskoczyć ;-).
Też mnie zmroziło jak to zobaczyłem Złośnik w J2 też musiał rzeźbić.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3269&postdays=0&postorder=asc&highlight=wahacz&start=75
-
Lewy jest wymieniony bo już wcześniej nadgryzł go ząb czasu ;-)
Zbieżności nie będę robił.