HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: MarcinN w 10 Luty 2012, 13:40:39
-
Szykuje mi się wymiana paska rozrządu.
Czy wymienia się sam pasek, czy jakieś dodatkowe elementy? Na jaki koszt się nastawić? Widziałem oferty: pasek BOSH za około 70 zł. Pytanie, czy jest jeszcze coś, o czym nie wiem?
-
Wymienia się cały komplet - ZAWSZE. PAsek + rolki i pompa wodna jeśli jest napędzana rozrządem. Omijaj z daleka paski Bosch`a - tylko GATES.
-
Napisz, dlaczego trzeba wymieniać wszystko, skoro to pasek jest "wąskim gardłem" i to on naraża na poważne uszkodzenie silnika.
Mam wymieniać pompę wody i rolki co 70 tys km?
-
Pompy wody wymieniać nie musisz, jest ona napędzana paskiem wielorowkowym, razem z alternatorem.
Co do rozrządu, ja za komplet Contitech (pasek i dwie rolki, napinająca i prowadząca) zapłaciłem, jak pamiętam nie więcej niż dwie stówy+sto zł wymiana, tak, że wymień komplet, jak widzisz to nieduży wydatek.
Co prawda ja mam 1.6 a Ty 2.0 ale części są chyba te same.
Contitech polecam, w Ponym wymieniałem rozrząd trzy razy i wszystko zawsze grało. O paskach Gates też nie słyszałem nic złego.
-
dlaczego trzeba wymieniać wszystko, skoro to pasek jest "wąskim gardłem" i to on naraża na poważne uszkodzenie silnika.
A jak sądzisz co się stanie z paskiem gdy rolka się zatrze?
-
jak koledzy wspomnieli jeśli rozrząd to tylko komplet...ja też używam tylko gatesa ;) zawsze dwie rolki tańsze niż remont ;) pzdr
-
No i nie zapominajmy o pompie wodnej. Może jest osobno napędzana ale do jej demontażu w razie awarii trzeba ściągać rozrząd - czyli za wymianę pompy zapłącisz jak za wymianę rozrządu - a zdjętego rozrządu się nie zakłąda spowrotem.
-
To w końcu wymieniać tę pompę wody czy nie? Moję lantrę 2.0 139KM też czeka wymiana rozrządu i niby mechanik stwierdził,że pompy wody nie ma co wymieniać,bo nie jest napędzana rozrządem...ale kolega twierdzi że jak pompa padnie potem to rozrząd trzeba wymieniać znowu,sam juz nie wiem.
Może ktoś wie gdzie kupić tani rozrząd,najlepiej komplet z paskiem Gatesa,ew wszystko osobno,żeby tanio wyszło...mam na myśli alternatywne źródła w stosunku do allegro,bo tam za wielkiego wyboru nie widzę do swojego modelu.
-
Powiem tak. Wymieniłem rozrząd. Pompę zostawiłem. (Nie wiedziałem - mechanik mi poradził - już do niego nie jeżdżę :( )Po 5 tys. km od wymiany rozrządu - wydaniu 400zł na rozrząd i 280zł za wymianę musiałem zdejmować znowu rozrząd i wymieniać pompę wodną czyli dołożyłem 100zł za pompę i kolejne 280za robotę - bo to tyle samo co za wymianę rozrządu.
Chytry - dwa razy płaci - nie warto jak widać. Pompa prędzej czy później się skończy - nie warto ryzykować bo jak się skończy to albo zablokuje się i pourywa paski klinowe - to w przypadku akurat szczęśliwym. A w innym przypadku może być tak że się wysypie - nie będzie pompować wody, koło będzie się kręcić a czujnik temperatury będzie pokazywał temperaturę wody stojącej a nie przepływającej przez blok - i pomimo wskazań jeszcze dopuszczalnych łatwo "przegrzać" silnik i go skończyć.
-
Kolega Złośnik ma całkowitą rację,kiedyś użytkując Audi A4 wymieniłem tylko rozrząd,a pompę zostawiłem starą bo wydawała się dobra.Pompa wody była osobno napędzana tak jak w naszych autach.Jakieś parę tys km póżniej w pompie urwał się wirnik i zrobił małą dziurę w obudowie, płyn uciekł a ja przegrzałem silnik i uszczelka pod głowicą padła. Tak więc lepiej wydac troche więcej i mieć spokój. Paski polecam Gates lub Mitsuboshi ,rolki SKF lub INA, pompa GMB. Akurat te komponenty używałem i nigdy problemu niemiałem z nimi. O innych firmach trudno mi się wypowiedzieć bo nieużywałem.
-
...czy ta konkretna pompa będzie ok,warto zamówić?
http://moto.allegro.pl/pompa-wody-hyundai-lantra-matrix-1-6-2-0i-nowa-i2199022540.html
-
Chyba ok ale jak masz wątpliwości dzwoń do nich lub pisz i niech spiszą ci z niej numer katalogowy z naklejki z hologramem. Pisą że fabryczna więc chyba oryginał. Ewentualnie podaj im numer nadwozia i niech napiszą czy pasuje. Wygląda na taką właśnie. Nie bierz czasem żadnej firmy JC Auto !!!
Numer katalogowy pompy: 25100-23002
Ewentualnie pytaj tu:
http://fox.rzeszow.pl/POMPA-WODY-THERMOTEC(4,,252299).aspx
Sprawdzony sklep :) Polecam.
-
Wspomniana pompa jest firmy NTY,sprzedawca twierdzi że koreńskiej,dobrej firmy z 2 letnia gwarancją.
Co do rozrządu to znalazłem w zaprzyjaźnionym sklepie internetowym:
NAPINACZ 100 GMB
PASEK 90 MITSUBOSHI lub Gates(jedna cena)
ROLKA 75 GMB
ŁAŃCUCH SPINAJĄCY WAŁKI 100 HYUNDAI
SUMA = 365 - RABAT = 295ZL
Tylko własnie nie wiem czy ten łańcuch spinający też wymieniać...cena bez niego to 215zł więc różnica prawie 100zł jest.
Z kolei w innym sklepie sprzedawca stwierdził że paski Gatesa są 2 do wyboru i różnią się rzekomo szerokością,możliwe to jest?
-
możliwe to jest?
Nie. Pasek Gates 5457XS 80zł to max
-
możliwe to jest?
Nie. Pasek Gates 5457XS 80zł to max
a co z tym łańcuchem..wymieniać?
-
Wymieniać. I proponuję zdemontować górny ślizg - tracisz tylko - klekot łańcucha. Jak dla mnie to plus.
-
Kurcze,a na forum zawsze piszecie żeby wymieniać pasek i 2 rolki,nikt nigdy o żadnym łańcuchu nie wspomionał...czyli rozrząd będzie mnie kosztował stówkę więcej ehhh.
co do pompy wody-z tanszych mam do wyboru THERMOTEC(120zł,podobno produkt intercarsu) i NTY (90zł-sprzedawca twierdzi że produkt koreański)...mam jeszcze możliwość orginalnej hyundaia 180zł
---------------------------------------
[ Komentarz dodany przez: BartBartez: 2012-08-27, 10:03 ]
Usunięto część wypowiedzi. To jest forum motoryzacyjne, a nie polityczne.
-
Tak. Thermotec OK. Co do rozrządu - pieję nie od dziś że tylko z łańcuchem. Niektórzy to zostawiają ale jak zaczyna porządnie klepać to trzeba wymienić a do tego tak jak do pompy wody - trzeba ściągać rozrząd - bo trzeba wyjąć oba wałki :(
Ja za robotę zapłaciłem tyle samo co jakbym nei wymieniał łańcucha - przy tym trzeba spojrzeć na uszczelniacz wałka wydechowego od strony koła pasowego - jak cieknie - wymienić przy wymianie rozrządu- to już grosze za uszczelniacz więc spojrzyj tam lub kup zapobiegawczo.
-
Łańcuch powinno się wymieniać co drugą wymianę rozrządu, jeśli niewiadomo kiedy był wymieniony to radzę założyć nowy.
-
Niektórzy mówią że jak brzęczy i daje klekot - ale uwaga - w tych silnikach zawsze on klekocze więc tym nie ma się co sugerować zwłaszcza gdy nie słyszało się jak wcześniej pracował jako świeży. Niewiem czy to wina górnego ślizgu czy samej technologii ale tak jest zawsze.
-
A ja chyba nie będę wymieniał tego łańcucha-raz że kosztuje 100zł,to jeszcze mechanior stwierdził,że podroży to koszt wymiany rozrządu.Lipa
-
What ??? O ile podroży ??? O uszczelkę pod pokrywę zaworów - zwariował.
-
Stwierdził że roboty więcej będzie miał więc musi mnie więcej skasować,ot co :cry:
[ Dodano: 2012-05-17, 16:33 ]
możliwe to jest?
Nie. Pasek Gates 5457XS 80zł to max
Dopiero teraz biorę się za mój rozrząd,postanowiłem,że jednak wymienię również wspomniany łańcuch.BartBartez z tego co widzę jesteś obeznany w nr seryjnych części hyundaiowskich-wiesz może jaki jest nr seryjny owego łańcucha rozrządu?Bo w sklepie mają problem.Pozdr
złośnik-uszczelka o której pisałeś nosi nazwę pierścień uszczelniający wału?Jest to oring i kosztuje ok 11zł?Nr seryjny SIMMERING 35X56X9/14,8
19016578
zrobiłem zrzut ekranowy mojego zamówienia w sklepie z częściami,chyba będzie prościej-czy wszystkie części które zamówiłem będą ok?
-
Odgrzewam kotleta. :-)
Za ok 10 tys bede musial wymienic rozrzad, ale dosc glosno slychac lancuch,
tzn w garazu przy otwartej masce wyraznie bylo slychac jak stalem przy przednich drzwiach (kierowcy).
Teraz wyczytalem, ze to jest normalne inie wiem, czy na biegu wymieniac rozrzad, czy jeszcze ta chwile pojezdzi? :-)
Drugie pytanie: Mam do kupienia kompletny rozrzad nie wiem dokladnie jakiej fimy, ale sa to graty z pierwszego montazu.
Pieniadze nie sa duze, bo 180 zl za kpl, tylko czy to pojezdzi? :-)
-
Temat wymiany rozrządu w żaden sposób nie wyjaśnia jak go wymienić , tylko co wymienić, proszę podać jak to zrobić a nie jakie części potrzebne są do tego potrzebne. Na przykład jak zablokować skutecznie wał korbowy w celu odkręcenia śruby koła pasowego w motorze 1.6 benz. 105KM z 2004r.
-
Hyundai nie przewidział blokad rozrządu. Można pokusić się o samoróbkę demontując kolnierz ochronny między blokiem, a skrzynią biegów.
https://www.google.pl/search?q=Replacement+of+the+hyundai+timing+belt&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&oq=Replacement+of+the+hyundai+timing+belt&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8
https://www.google.pl/search?q=%D0%97%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0+%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D1%8F+%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%BC%D0%B5%D1%85%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0+hyundai&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=0ahUKEwjz1LHl6fTVAhWICJoKHa9mCrUQ_AUICygC&biw=1280&bih=709
-
Jak nie ma blokad to jak chcesz zablokować???
Nie rozumiem w czym problem.
Masz znaki to trzeba tak robić żeby nic nie przestawić i tyle.
-
Nie ma blokady. Ponieważ wymieniasz tylko pasek a wałki są spięte łańcuchem nic nie blokujesz. Przy zakładaniu paska tylko musisz ustawić koła na znaki.
Ja odkręcałem koło pneumatycznym kluczem, ew można się bawić w klucz i młotek, ale się umordujesz tylko.
Wymienia się pasek, rolkę prowadzącą i rolkę napinającą. Polecam też wymienić sprężyne od napinacza (w ASO kosztuje 15 zł netto).
Elka ma łatwy rozrząd, ciężko się pomylić.
I uważaj przy zakładaniu sprężyny, żeby nie rozwalić gwintu w bloku silnika. Mi się udało, o tyle miałem szczęście że dało się włożyć dłuższą śrubę. Bo innaczej demontaż silnika i robienia nowego gwintu.
-
Podepnę się pod temat samej rolki. Widze, że koledzy rozbierali to może ktoś mi doradzi, czy tak mogę zrobić. Mianowicie w Sportage (numer silnika D4FDCZ085873) troche piszczy mi rolka posrednia - ta co jest na górze numer części to chyba jest 25287u. Nie jest to takie uciążliwe, ale pisk jest. Smarowałem ją troche. Przestaje na chwile, ale pisk powraca.
Pasek jest ok, dobrze naciągniety.
Czy mogę wymienić samą rolkę odkręcając ją z góry? Byłoby to najszybciej, ale nie wiem czy śrube da się poźniej wkrecić równo z nową rolką? Czy muszę zrobić to w taki sposób, że najpierw napinacz popuścić?
Następna sprawa, czy mogę wymienić samą rolkę, czy paskek też trzeba? Jak wspomniałem jest w dobraj kondycji, a samochód ma przejechane 52.5K
Może rolka podlega gwarancji to na nastepnym serwisie bym o tym wspomniał?
-
Dzisiaj zajrzałem jeszcze raz pod maskę i smiem stwierdzić, że rolke górną mógłbym wymienić bez odkręcania/popuszczania napinacza.
Po naciśnieciu na pasek palcami, mogę swobodnie pokręcić rolką, więc chyba odkręcenie i założenie nowej nie powinno stwarzać problemu?
Jedyne co się zastanawiam to czy jednak pasek jest dobrze naciagnięty? Jaki musi być luz? U mnie po naciśnieciu palcami to tak może do 5-6mm będzie. Czy to jest właściwie?
Nagrałem krótkie video: Moja rolka i naciskanie na pasek
Proszę kolegów o rady zanim zaczne coś dalej wymieniać :)
Dzięki
-
To nie wygląda na pasek rozrządu.
Nie masz regulacji na alternatorze?
Poluzuj pasek, wymień rolkę, naciągnij pasek wedle instrukcji.
-
Wymienilem rolke. 5 minut roboty. Odkrecilem srube imbusem gwiazdkowym, nacisnalem pasek palcami, sciaglem stara rolke, zalozylem nowa, dokrecilem i po sprawie :)