HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: GPiAP w 21 Styczeń 2016, 23:06:08
-
Mam pytanie do wszystkich użytkowników i30 GD kombi. Czy tylko u mnie klapa bagażnika w mroźne dni nie chce się otwierać sama (tzn. muszę ją otwierać na dwa, trzy razy, a czasami nawet popychać ręcznie do końca)? W lecie dawały radę, choć powiem że mogłyby być trochę mocniejsze. Podobny problem mam z roletą bagażnika, która nie chce zwijać się do końca na mrozie. Czy takie siłowniki warto reklamować w ASO? Moźe ktoś z was ma podobne problemy jak ja.
-
Może popsikaj siłownik WD40 zamknij otworz pare razy i znowu spryskaj. Tyle co Ci mogę pomoc :) Na temat reklamacji się nie znam.
-
mam to samo, przy -10 nie podnoszą klapy. zgłaszałem teraz podczas przeglądu ale niestety temperatura skoczyła do 0 i klapa już się podnosiła więc nie wymieniono mi siłowników. jak znowu temperatura spadnie to od razu to zgłoszę.
-
Zgłaszanie i wymiania nic tutaj nie pomoże.
Czy to gazowe czy olejowe zawsze będą miały problem.
Bardzo niska temperatura zmniejsza ciśnienie gazu w siłowniku, a olej gęstnieje i sprawność takich siłowników spada.
Im zimniej tym bardziej "miękkie".
Rozwiązaniem jest zainstalowanie MOCNIEJSZYCH siłowników które przy mrozie dadzą radę mimo spadku ich sprawności.
Jest jeden minus bo latem jak się ociepli klapa może wybić zęby :-D
-
mi od nowości nie podnosi się nawet w ciepłe dni ale nie mam kombi tylko hatchback
-
Ja mam Kombi i u mnie taka sama sytuacja, musze ja do konca reka podniesc, w lato nie wiem jak bo Auto odebralem w grudniu przy minusowych temp.
Mysle ze reklamacja nic nie da bo wymienia na te same, a przeciez to nie wyjatek ze tylko u Ciebie tak ciezko sie otwiera :)
-
Również potwierdzam. Otworzy się do połowy, a później trzeba ręką podnieść, bo sama dalej nie poleci.
-
Oryginalne siłowniki tak mają w kombi. Zapewne chodzi ci o to, że się jakby "zacinają" i dopiero po dwóch trzech ruchach klapą pracują normalnie. Ja kupiłem inne siłowniki (nie oryginalne) bo mi już przy -5 ledwie trzymały klapę i narazie mam spokój. Jedynie na co trzeba zwrócić uwagę: długość całkowita, skok tłoka i moc (moment w Nm).
-
Dario_79 a możesz napisać jakie siłowniki kupiłeś i o jakich parametrach.
-
Siłowniki firmy Polcar, nr: 40C2AB1, F1=475N. Z tego co pamietam, ale nie jestem pewien, to troszkę za duża moc siłownika była, ale po kilku miesiącach siłowniki troszkę "osłabły" i jest ok. No i kosztowały dużo mniej niż oryginalne. Poza tym klapę bagażnika cześciej otwieram niż drzwi kierowcy. ;)
-
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=38&t=5899&start=40
-
He, he, odnosząc się do linka, którego podesłałeś - też się kiedyś złapałem (chyba jeszcze jak forda miałem), że założyłem tak jak oryginały były zamontowane i klapę chciało w kosmos posłać. Ale po chwili edukacji zauważyłem "strzałki kierunkowe" na teleskopie, odwróciłem siłowniki i wszystko działało jak należy. Co do siłowników co pisałem w poście wyżej - działają od ponad pół roku idealnie. Przy mrozach trochę opornie, ale bez pomocy ręcznej (ale przy niskich temp to normalne) w ciepłe dni ok, bez wyrywania klapy z zawiasów :)
P.S. do kosmos2011 - rzuciłbyś okiem na post o nawigacji mojej (nawigacja z allegro, dotyczy podłączenia, bo mam dalej problem z zasilaniem - dzięki) :)
-
Witam, napiszę tutaj i liczę na poradę. Inwestuje w swoim i30 w zestaw car audio. Wyciszona została tylnia klapa co diametralnie zmieniło jakość dźwięku w moim aucie :) - taki że klapa jest cięższa i potrzebuje pomocy ręki do góry. Najprawdopodobniej mam oryginalne siłowniki klapy bagażnika. Jakie byście mi polecili, żeby tą cięższą klapę bez problemu podniosły...? :) Auto wersja 2009r. Htchb
-
Musisz znaleźć gdzieś w sieci jaką masz siłę w Nm siłownika tego co masz teraz i kupić mocniejsze. Firma firmą, ale najważniejszy jest siła w twoim przypadku. Nie wiem jaki jest w HB, ale w kombi miałem oryginalnie słabsze siłowniki, ale z racji tego iż nie było o takiej mocy jak oryginał, to kupiłem troszkę mocniejsze (475Nm) i są ok.
-
Zrobiłem zdjęcia tych siłowników. Wychodzi że są oryginalne. Jest Logo Hyundaia LH I RH to chodzi o strony na logikę, SUSPA liftline. Jest napis po angielsku + napis 81771-2R000 i pod spodem TYP 16-2 016 13829 310N 38/09. Czyli mam 310Nm? Gdzie kupić mocniejsze, kto zna pewne źródło? Dario ile Nm miały twoje oryginalne, chodzi mi jaka różnica jest teraz między starymi oryginalnymi a nowymi?
-
Tak, oryginały masz. Jakie ja miałem to nie pamietam, ale kojarzę, że gość w sklepie mówił, że są trochę mocniejsze wg katalogu od oryginalnych. Jeszcze kwestia czym wygluszales klapę? Matami butylowymi? Najlepiej jakbyś jechał do sklepu i dobrał sobie, chyba, że będziesz umiał obliczyć sobie siłę siłowników. (Ja nie umiem) ;) Ile to wygłuszenie waży?
-
Ja też nie wiem ale w dzwoniąc do sklepu FA Krosno proponował mi 400 N mając 310 aktualnie. Mówił że 9kg na jedna stronę i w sumie 18kg to powinno dać radę... Bagażnik wygłuszała mi firma od Car audio. Dobra zamówiłem FA Krosno 400N i facet mi powiedział że siłowniki muszą być zamontowane zgrubieniem do klapy czyli ja teraz mam inaczej...o_O Czekam za kurierem do wtorku i napiszę jak coś...
[ Dodano: 2016-07-08, 17:58 ]
Tak dla zaspokojenia własnej ciekawości odwróciłem siłowniki oryginalne które mam założone żeby zobaczyć różnicę. Podczas zamykania jest opór ale i tak dobrze zrobiłem kupując, mam taką nadzieje... Wychodzi na to że chyba źle założyli fabrycznie te siłowniki, zamiana jest prosta i szybka! :)
-
Nie do końca źle założyli.
W tym odwracaniu tak czy siak jest logika i sens.
Siłowniki posiadają tłumienie - spowalniacz w postaci oleju.
Teraz wszystko zależy od tego w którym momencie ma ono zadziałać.
Jak cylinder będzie dnem do dołu to przy ściskaniu siłownika w końcowej fazie będzie hamował.
Jeżeli założymy dnem do góry to olej spłynie ku początkowi cylindra i wtedy efekt spowalniania będziemy mieli w końcowej fazie wysuwania siłownika.
Bardzo proste rozwiązanie. Zainstalowanie cylindrem do góry w samochodzie (dnem cylindra) ma służyć temu by nie "wyrywało z zawiasów" i nie biło po zębach gdy klapa będzie się podnosić. Odwrócenie siłownika skutkuje stawianiem dodatkowego oporu podczas zamykania klapy co czasami zimą może napsuć krwi :-P .
-
Siłowniki dziś założyłem, z 2 razy obrocilem i zostawiłem cylindrem do dołu. Doszedłem do wniosku że mogłem zamówić te 310N jak jest fabrycznie. W okolicy połowy, 3/4 otwarcia klapy siłownik spowalnia i przy końcu przyspiesza wprowadzając auto w ruch. Nie zamierzam już nic zmieniać, asekuruje ręką przy końcu otwarcia żeby nie walilo. Może z czasem, zima siła trochę się unormuje. Zastanawiajacym się polecam wymianę, jeżeli często korzystacie z bagażnika i pomocy ręki to wręcz wskazane :)