HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: cepcio w 10 Luty 2012, 00:33:46
-
Witam, czy ktoś wie jaki olej jest w silniku w ix20 ? Czy jest to 5W30 czy 5W40 ? Instrukcja zezwala na oba typy, a jakie stosują ASO ? Czy SHELL tak jak zaleca Hyundai i który z tych dwóch ?
-
Hey. Powinieneś chyba mieć jakąś zawieszkę przy silniku informującą jakim ojejem zalali Twoje autko, przy jakim przebiegu i kiedy masz wymieniać. Chyba, że już się tego niepraktykuje.
-
Niestety nie ma. Jeszcze nie miał pierwszego przeglądu. Dopiero mam go 5 miesięcy i 4500 km przebiegu, ale pytam się z ciekawości co leją w serwisie.
-
Witam
Olej 5w30 zalecany jest do aut z filtrem cząstek stałych czyli dpf w bezyniaku tego niema wiec bedzie 10 w40 instrukcja obsługi pisana jest dla wszystkich modeli jedna i dlatego masz dwa rodzaje oleju pracuje w serisie hyundai jak masz pytania to gg1024643
-
Witam, czy ktoś wie jaki olej jest w silniku w ix20 ? Czy jest to 5W30 czy 5W40 ? Instrukcja zezwala na oba typy, a jakie stosują ASO ? Czy SHELL tak jak zaleca Hyundai i który z tych dwóch ?
Shell Helix Ultra 5W40 - benzyna
Shell Helix Ultra Extra 5W30 - diesel (DPF)
-
Ja po przegladzie mam 5w30 .
-
Na ostatniej stronie w instrukcji obsługi jest tabelka jakie oleje i płyny stosować do naszych aut cytuję......
Produkty Shell zalecane do Hyundai ix20
Silnik benzynowy
Helix Ultra 5W-40
Helix Ultra AM-L 5W-30
Silnik Diesel
Helix Ultra AM-L 5W-30 ACEA C3 z filtrem DPF oraz bez filtra
Koniec cyt...
http://shellhelix.pl/shift.php?action=kartaproduktu&id=16
http://shellhelix.pl/shift.php?action=kartaproduktu&id=59
Moim zdaniem do nowych silników benzynowych lepiej używać olej 5W-40 ;-)
"Zimą oleje o niskiej klasie lepkości np. 5W-40, znacznie lepiej i szybciej docierają do najbardziej oddalonych węzłów tarcia podczas porannych rozruchów"
http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Poranny_rozruch_Siarczyste_mrozy_a_lepkosc_oleju.html
-
Ja po przegladzie mam 5w30 .
W naszych warunkach pogodowych to "złoty środek" i na pewno autu żadnej krzywdy nie zrobisz.
-
Hey. Swojego ix20 odebrałem 10 dni temu i przy odbiorze zapytałem o kwestię oleju - jakim jest zalany. Pracownik salonu z rozbrajajaca szczerościa odpowiedział, że nie wie. Na moje kolejne pytanie, co w takim razie mam dolewać, skoro w tabeliw instrukcji obsługi jest informacja o "olejożerności" silników. Skoro mam sprawdzać poziom oleju i robić dolewki - nawet do 1l - to chciałbym wiedzieć czym! Mimo, że Hyundai zaleca Shell, to ten konkretny dealer wlewa Castrol. I bądź tu człowieku mądry!
-
Dlatego niestety będzie trzeba wymienić olej fabryczny na swój wiadomego pochodzenia.
Nie ma to jak profesjonalizm dealera ;-)
Skoro Hyundai zaleca Shell to dlaczego wlewają Castrol :-/
Trochę to wszystko bez sensu.
-
Skoro Hyundai zaleca Shell to dlaczego wlewają Castrol :-/
Trochę to wszystko bez sensu.
Może dlatego, że wcześniejsze umowy ASO były z Castrolem, bo tak zalecał importer. Jeszcze dwa, trzy lata temu każde znane mi ASO lało do Hyundai'a tylko Castrola, a co niektórzy wręcz alergicznie reagowali na chęć dostarczenia własnego, innego oleju.
Teraz importer ma umowę z Shell'em, ale nie wszystkie ASO pozbyły się lub zakończyły współpracę z Castrolem.
Tak czy inaczej wszystkim rządzi czysty marketing i tyle.
-
40W też można śmiało lać - ja już z niego korzystam od paru ładnych lat i nie narzekam. Jak się trafi na promocję jak np. tu - olej syntetyczny Shell (http://www.motocentrum.pl/olej-syntetyczny-shell-helix-ultra-4-litry,1-shell5w40-5w404helix-323016,pr) to jeszcze lepiej, bo przeważnie ceny przekraczają 100 pln...
-
Po dzisiejszym przeglądzie - Castrol 5W30.
Na pytanie czy mogą zalać 5W40 dostałem odpowiedź, że takiego nie posiadają.
-
Zbliża się termin przeglądu, i szukając dobrego oleju, znalazłem listę zalecanych olejów MOTUL do róźnych marek samochodów. Ja decydowałem się na olej MOTUL.
Do ix20 1,6 zalecają MOTUL 8100 Eco-clean 5W-30.
http://ew5.earlweb.com/search.php?sector=9&category=6&site=41®ion=59&language=13&brand=4513&brand=45
-
Pierwszy pełny gwarancyjny przegląd roczny za mną. Przejechane ponad 24.000km (bez mała 9000 na lpg). Wymienione filtry powietrza, nawiewu i oleju.
Wszystko wygląda dobrze :-)
Ostatecznie wybrałem Shell Helix Ultra 5w40 zamiast dotychczasowego 5W30.
-
Zalany Shell Helix Ultra 5w40 ale kupiony we własnym zakresie - 95 zł, przy cenie proponowanej przez ASO 180 zł - zawsze parę groszy taniej :-D
-
Ostanio sugerując się waszymi wypowiedziami zdecydowałem się na Shell Helix Ultra 5w40 naturalnie zakupiony we własnym zakresie, dzięki za pomoc :)
-
Ja od dawna zalewam olejem Motul i sobie max chwalę.
-
Cześć, nie zakładam nowego tematu→ podłączam się pod stary wątek. Czy to prawda że silniki benzynowe np. 1.4 zużywają dużo oleju? . Często musicie dolewać?
-
Ubytek oleju może być spowodowany kilkoma czynnikami:
Zewnętrzna nieszczelność silnika.
Wewnętrzna nieszczelność silnika- powoduje spalanie oleju.
Naturalna wysoka odparowalność oleju- gdy wlewamy olej gorszej jakości.
Jesteś pierwszym na forum który zgłasza problem z ubytkiem oleju w silniku serii Gamma.
-
7 rok już leci jak poruszam się tym autkiem z silnikiem 1.4 ani razu nie dolałem ani grama oleju, od zmiany do zmiany tzn. że nie sprawdzam poziomu :-) .
-
El-tomala a jaki przebieg w aucie, ma gaz, jest bezwypadkowy? Dziwne.
Mój ix20 1,4 przez 15tyskm nie zużył nic oleju - jezeził na shell-u. Teraz Venga 1,6 jezdzi na lotos quazar K (niby dedykowany do Kia-więc i do Hyundaia się nada ;)) i po pierwszej wymianie muszę stwierdzić, że ciszej chodzi na zimno niż na tym czym było fabrycznie zalane-mniej słychać to charakterystyczne brzeczenie- (w 1,4 Hyundaia też tak było). W Hyundaiu po roku po zalaniu shellem w serwisie - zimą jakby bardziej i dłużej "brzeczał", ale po rozgrzaniu cichło.
-
Przebieg 57 tyś km, poprzedni właściciel wymieniał olej niespełna rok temu. Samochód mam od tygodnia i zauważyłem a raczej zwrócono mi uwagę na głośną pracę, sprawdziliśmy olej i poziomowskaz wskazywał poniżej minimum. Dolałem około 300 ml dopełniając do środka poziomowskazu ( pomiędzy min÷max). Domniemam że przez rok taki właśnie ubytek powstał, zacząłem czytać wątki na innych forach i znalazłem opinie że to norma. Przyznam szczerze zmartwiłem się czytając że Wasze silniki nie "chleją" oleju ponieważ to oznacza że pierwszy raz kupiłem samochód używany któremu będę musiał poświęcić dodatkowy czas i co gorsza pieniądze żeby sprawdzić co jest nie tak. Dziękuję Wam za odpowiedzi.
-
Mam 52.000 km przejechane, i od I przeglądu używam tylko Motula, silnik nie bierze oleju, do następnej wymiany po roku. Silnik pracuje cicho i "aksamitnie" i na postoju jest niesłyszalny.
-
Dzisiaj kupiłem Shell Helix Ultra 5w40 → idąc za głosem użytkowników, instrukcji Hyundai' a i doświadczenia kolegi. Wcześniej zalany był Castrol Magnatec 5W40 C3. Zdaniem fachowca z długoletnim doświadczeniem od olei Shel oprócz tego że dedykowany do iX 20 to spełnia ostrzejsze wymagania normowe, przez co teoretycznie jest lepszy a i przy okazji odrobinę tańszy. Po wymianie napiszę jaki był rezultat.
-
Dzisiaj kupiłem Shell Helix Ultra 5w40 → .
Ciekawy ten olej. Pierwszy raz widzę w karcie kombinację:
3.2 Wysoko rafinowany olej mineralny
13.1 13 02 06
-
Ja używam Motula 100% syntetyk.
-
Kiepski olej typu HC po ok 5-6 tyś km traci parametry i wymiana co rok lub 15 tyś km to gruba przesada. Nie jest dziwne że po pewnym czasie zaczyna ubywać oleju.
-
Ja używam Motula 100% syntetyk.
Ja też, ale mój tylko w połowie. 100% syntetyk nie istnieje (przynajmniej ja nie znam takiego).
-
To poczytaj specyfikacje, jest napisane 100%. Nie żadne dodatki.
8100 X-CLEAN FE 5W-30
W 100% syntetyczny olej silnikowy – Mid SAPS ACEA C2 & C3 – specjalnie opracowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa (FE) oraz maksymalnej ochrony silnika. Przeznaczony do najnowszych silników benzynowych i Diesla EURO IV oraz EURO V. Kompatybilny z katalizatorami i filtrami cząstek stałych (DPF). Spełnia także wymagania specyfikacji PSA B71 2290 oraz GM-OPEL dexos2.
[ Dodano: 2017-06-28, 06:47 ]
Dzisiaj kupiłem Shell Helix Ultra 5w40 → idąc za głosem użytkowników, instrukcji Hyundai' a i doświadczenia kolegi. Wcześniej zalany był Castrol Magnatec 5W40 C3. Zdaniem fachowca z długoletnim doświadczeniem od olei Shel oprócz tego że dedykowany do iX 20 to spełnia ostrzejsze wymagania normowe, przez co teoretycznie jest lepszy a i przy okazji odrobinę tańszy. Po wymianie napiszę jaki był rezultat.
Ja za 5 litrów Motula 8100 X-CLEAN FE 5W-30, płacę około 125 zł, gdzie tu oszczędność.
-
To poczytaj specyfikacje, jest napisane 100%. Nie żadne dodatki.
8100 X-CLEAN FE 5W-30
No właśnie - to co wkleiłeś, to nie żadna specyfikacja, jeno tekst reklamowy.
Tu zobaczysz z czego ten olej się składa:
https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiPjqjj8N_UAhVNalAKHWK2D-cQFghEMAU&url=http%3A%2F%2Fma-ta.pl%2Ffileuploader%2Fdownload%2Fdownload%2F%3Fd%3D0%26file%3Dcustom%252Fupload%252FFile-1456693406.pdf&usg=AFQjCNF2X350ptprt9ipNZW494d1HgTgNw
W 35% może być mineralny. :-)
-
Co sądzicie o przeczyszczeniu silnika płukanką przed wymianą oleju? W starym aucie wyczyściłem silnik, pracował lepiej ale rozpuścił uszczelki, stare wężyki itd. Tylko że mamy w miarę młode auta. Piszcie co o tym sądzicie.
-
Płucz śmiało http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13837&start=0
Teraz dostępne są specjalne oleje mineralne z wysokim TBN http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3043-olej-silnikowy-millers-oils-it-flushing-oil-5l
-
Czy próbował ktoś z was poprosić w ASO o olej innej marki niż Shell do autka na gwarancji?
-
możesz przyjechać ze swoim olejem, gwarancja nic do tego nie ma jak olej spełnia wymagania
-
Dzięki za info, pewnie tak zrobię.
-
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/dobre-i-benzyniaki-i-diesle-silniki-hyundaia-i-kia/07drn0
-
możesz przyjechać ze swoim olejem, gwarancja nic do tego nie ma jak olej spełnia wymagania
Nie do końca to wszystko tak pięknie wygląda jak się Nam wydaje.
Oczywiście możemy przyjechać na wymianę do autoryzowanego serwisu Hyundaia z własnym olejem jednak problem w tym, że w momencie poważnej usterki silnika dealer pobiera próbkę takiego oleju do własnej ekspertyzy i wysyła go do Hyundai Polska.
Jeżeli Centrala uzna ,że olej nie spełniał wymogów stawianych przez producenta mamy po gwarancji pomimo ,że Nasz olej posiadał oznaczenie zgodne z tym, które zaleca producent np. do ix20 :-/
Nie wszyscy użytkownicy nowych aut o tym wiedzą,
dopytajcie w serwisie a przekonacie się, że niestety mam rację ;-)
-
taa... przepalony olej mogą sobie badać do woli :-P . w instrukcji masz napisane jakie oleje są dopuszczalne! po drugie mieli by do czynienia z producentem oleju za podważanie specyfikacji, po trzecie prawo na to pozwala aby stosować swój olej, po czwarte wszyscy dilerzy dopuszczają taką procedurę
-
Oczywiście, że Dealerzy w tym przypadku Hyundaia dopuszczają taką procedurę i nie twierdzę przecież, że nie można przyjechać na wymianę z własnym olejem ;-)
Poza tym, że olej jest jak to nazwałeś "przepalony" nie oznacza ,że zmieni on nagle swoją klasę lepkości i swoją specyfikację także co ma piernik do wiatraka ;-)
Chodzi o to, że Centrala wykonując własną ekspertyzę Twojego oleju może stwierdzić, że np. pochodził on z nieznanego dla nich zródła bo nie był zakupiony w autoryzowanym serwisie.
Czyli tutaj właśnie mają pole manewru, żeby uznać ,że taki olej nie spełnia stawianych wymagań i norm dla danego modelu w tym przypadku silnika i unieważnić gwarancję pomimo, że Twój olej, który dałeś w serwisie na wymianę był zgodny ze specyfikacją producenta i był w oryginalnym opakowaniu.
Czyli w razie poważnej usterki i niekorzystnej dla Ciebie ekspertyzy to Ty będziesz musiał udowadniać gdzie zakupiłeś taki olej,czy butelka była oryginalnie zamknięta przed wlaniem go do silnika i czy nie zmieszałeś takiego oleju wcześniej z innym nieodpowiednim itd... :-/
Niestety żaden dealer nie robi wpisu w Naszą książeczkę serwisową, że butelka oleju którą daliśmy była oryginalnie zamknięta czy też nie.
I tutaj właśnie jest luka, która w momencie pózniejszej poważnej awarii może być wykorzystana przeciwko Nam :-(
To Ty będziesz się niestety pózniej bujał latami po sądach wykonując własne ekspertyzy swojego oleju i to Ty będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś wielbłądem.
Takie są procedury Kolego i nic na to nie poradzisz ;-)
-
a dlaczego uważasz, że "twój" olej nie spełni wymagań? raczej zawsze spełni, bo ASO stosują gorsze oleje niż dostępne na rynku, kupione legalnie z fakturą zakupu.
po drugie jak udowodnią taką sytuację, gdy oni wymienią ci olej w ASO a ty pół godziny później wyjedziesz i zmienisz w domu na swój? co ci wtedy udowodnią?...nic, będzie na nich :-P
-
Wiadomo, że dla Nas zawsze spełni a dla delaera już niekoniecznie.
Wyjaśniłem to w swoim poście powyżej ,jak nie zrozumiałeś moich wyjaśnień to już nie zrozumiesz ;-)
Kłania się prosta zasada czytania ze zrozumieniem :-)
A co do Twojego genialnego pomysłu ,żeby świeżo zalany olej, które zalało nam wcześniej ASO za naszą kasę wylać i wlać inny lepszy pozostawię bez komentarza ;-)
-
widać kto nie czyta ze zrozumieniem. to był przykład na twój tok rozumowania. ile silników padło? i ASO badało przyczynę w oleju? wywody czysto naukowe. poczytaj sobie obowiązujące dyrektywy unijne i prawo konsumenckie.
p.s.
a wycieczki osobiste zachowaj dla siebie!
-
Nie brnij chłopie bo bzdury piszesz :-/
-
ale jakie bzdury? konkrety?
mnóstwo ludzi jeździ ze swoimi olejami w różnych ASO i nie ma żadnych problemów. jest to już dość powszechna praktyka i serwisy nie robią problemów, odnotowują fakt w dokumentacji i spokojnie można dostać wpis, że wlano olej zgodny ze specyfikacją, więc sam się nie pogrążaj.
jak chcesz to sobie wymieniaj w ASO i nie strasz innych.
-
Niestety ale Mans ma rację.
Znana historia z zatartym silnikiem Daci w Aso. Wymienili na olej-zamiennik przywieziony przez właścicielkę (zgodny z Elfem) ale zapomnieli dokręcić dokładnie korek czy filtr.
Jaka pierwsza linia obrony Aso - właścicielka miała pokazać dowód zapłaty że jej olej był kupiony u autoryzowanego sprzedawcy tego oleju. A kto po pół roku przeglądu samochodu trzyma paragony?
Na YT chyba też o tym było...
-
Zawsze są 2 strony medalu olej swój czy z Aso odpowiedź też nie prosta:
1. od początku przywoziłem swój olej Shell 5w40 nie każde Aso go miało wiec to jeden z powodów, po drugie co może się stać w silniku 1.6 gamma benzynowym, no w 1.4 coś rozrządy sie przycierały wiec ryzyko małe gdyby coś a oszczędność max 100zł rocznie x4=400zł
"Jedyny problem mają dasz bankę 4L to wleją 3,5L i jest ponad MAX na bagnecie" :-x
2. Olej z Aso
Auto nowe robisz 15000-20000km wiec na maxa korzystasz z gwarancji jakby coś się stało
Masz Hyundai diesla może nie ix20 bo wypadł z oferty ale i30 2017" to faktycznie może być powód do odrzucenia zgłoszenia reklamcyjnego a jak już dadzą zgodę to droga przez męke ile czasu można weryfikować właściwości oleju, w PIMOT taki koszt 400zł i wynik w 3dni masz,
Już po gwarancji testowałem różne oleje Millers EE 5w40 a teraz zaleje Rowe RSI 5w40 tylko dla napisu ze pełen syntetyk a nie HC, samego oleju wchodzi 3,3-3,4L wiec każdy może przeliczyć sam te plusy i minusy.
-
Temat dylemat wraca. Już oswoiłem się z tym, że nie ma co kombinować i wlać shell z ASO ale umówiłem się na przegląd i ... "stosujemy oleje lotos" usłyszałem od miłej pani. "Nie ma najmniejszego problemu, można przyjechać ze swoim olejem. Nie ma to wpływu na gwarancję". Odliczymy od ceny przeglądu 230 złotych. Rozmowa była nagrywana, szkoda , że nie prze ze mnie.
Lotosa za 230 zł raczej nie wleję. Teraz zastanawiam się czy zostać przy shellu czy coś innego stosować.
-
Ja od 5-6 lat wlewam MOTUL, i jest OK. Koszt około 135 zł za 5 litrowy baniak.
-
Kri$ - ten 8100 eco-nergy? I druga sprawa to gdzie olej kupić. Czytając poprzednie posty to wypadało by u autoryzowanego dystrybutora danej marki.
No i po dylemacie. Żonka rozstrzygnęła problem, w myśl zasady: po co zmieniać jak jest dobrze, zakupiła Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 u autoryzowanego dystrybutora marki Shell. I po sprawie 8-)
-
Temat dylemat wraca. Już oswoiłem się z tym, że nie ma co kombinować i wlać shell z ASO ale umówiłem się na przegląd i ... "stosujemy oleje lotos" usłyszałem od miłej pani. "Nie ma najmniejszego problemu, można przyjechać ze swoim olejem. Nie ma to wpływu na gwarancję". Odliczymy od ceny przeglądu 230 złotych. Rozmowa była nagrywana, szkoda , że nie prze ze mnie.
Lotosa za 230 zł raczej nie wleję. Teraz zastanawiam się czy zostać przy shellu czy coś innego stosować.
i co zostałeś przy tym shellu czy zmieniłeś na coś innego??
-
Kupiłem shell AF od autoryzowanego dystrybutora. Gość w serwisie powiedział mi, że mają olej Lotos dedykowany do Kia/Hyundai ale jak ktoś nie chce takiego to mają również w ofercie shell i mobil. A osoby z infolinii są niedoinformowane ;-)
Nie robili najmniejszego problemu, że przyjechałem że swoim olejem. Ani nie wlali za dużo jak sugerował rekin
-
Witam , czy moge dolac innego oleju innej firmy niż ten co posiadam w aucie ?
Używam teraz Castrol a chciałem dolac tego z Orlenu .Parametry są te same
-
dolać zawsze możesz ale... lepiej nie mieszać olejów. w sytuacji awaryjnej (trasa) lepszy jest olej zmieszany niż żaden. do końca nie wiadomo jakie bedą konsekwencje.
-
Używam teraz Castrol a chciałem dolac tego z Orlenu .Parametry są te same
Człowiek się spina, a może olej taki, a może owaki ale parametry wg producenta trzeba zachować. Obowiązkowo :-D
A tu spoko luzik 8-)
Jeden olej acea C3, drugi acea C2, ale parametry 5W30 te same. Co tam , że powinien być acea A5 ;-)
Kiedyś jeździłem u druciarza i w ciężarówce mieszałem oleje rożnej maści i nic się nie działo niepokojącego. Nic się nie spieniło , nic nie zwarzyło.
Mimo to nie polecam mieszać. Za to stosować się do zaleceń producenta pewnie warto . Nie wiem jaki masz przebieg itd. Ale być może nie właściwy olej jest powodem konieczności dolewania.
-
Nie wiem jaki masz przebieg itd. Ale być może nie właściwy olej jest powodem konieczności dolewania.
120 tys
musze poszukac gdzies po stacjach pewno mają castrola ale zapytałem tak , tylko z ciekawości ;)
-
opowiem swoją historię- kiedyś miałem w maluchu olej castrol 15w40. silnik odpałał bez problemu, od wymiany do wymiany (co 10kkm) obywało się bez dolewek. ale pewnego razu ceny olejów castrola poszły ostro w góre. w związku z tym skusiłem się na olej lotosa. klasa ta sama- 15w40. za cenę 2 litrów castrola kupiłem 5 litrów lotosa. załałem i ... się zaczeło. silnik od wymiany do wymiany (czyli na dystansie 10kkm) spalił całe 5 litrów. nie było wycieków - jakby coś. dosłownie za samochodem (o ile nazwać tak malucha) był siwy dym. potem już zalałem superolem (olej letni do dieseli) i ... dalej dymił. teraz jednak stawiam w dalszym ciągu na castrola- mam też aveo z przebiegiem ponad 200kkm i ... do przebiegu 180kkm używałem castrola egde 0w40. po tym przebiegu zalewam 5w40 i jeżdzę dalej. do swego hultaja (ix20- nowy z salonu) zaleje znowu castrola 0w40 - pal licho to co mówi aso (i jaką ma największą marżę na olejach) ;)
-
Akurat z maluch mam podobną historię. Na oleju lotos 15w40 po założeniu nowych cylindrów na wolnych obrotach jażyło się smarowanie po nagrzaniu silnika. Wlałem castrola gtx wlewaneo do diesli i jak ręką ujął. Olej nie był rzadki jak woda po nagrzamiu.
Jednak castrol to najbardziej przereklamowany olej. Wiadomo płaci się sporo za nazwę i lubiany być podrabiany.
-
do swego hultaja (ix20- nowy z salonu) zaleje znowu castrola 0w40 - pal licho to co mówi aso (i jaką ma największą marżę na olejach) ;)
W ASO nie wleją Ci 0W40 . Bynajmniej w tym co ja byłem. Jedyny warunek jaki postawili dla oleju to lepkość 5W30. Acea mieli w d... ;-) Co do Castrola to ma jakiś czarny PR. Nie tylko w necie. Ja osobiście nic do niego nie mam. Jeździłem na Castrol w GPunto i Astrze żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem.
Po za tym Castrol ACEA A5 występuje tylko w linii Magnatec i GTX oba 5W30. Ale jak uważasz , że "pal licho co mówi ASO" to "róbta co chceta" :-D
-
Ja ze swoich obserwacji co do Castrola napisze tyle. Ma słabe właściwości myjące/absorbujące. Poprzednie auto i20 tylko po pierwszej wymianie oleju (po 2 tys.), miało zalane Shella. Później, począwszy od pierwszego przeglądu gwarancyjnego poprzez cały okres gwarancji (mój już miał 5 lat gwarancji), śmigał na Castrolu (łączny przebieg około 60 tys.). W sumie wszystko dobrze, można powiedzieć bez zastrzeżeń, jednak co jakiś czas zaglądałem przez korek wlewu oleju i świecąc latarką, żeby zerknąć, czy zgodnie z opinią mechaników o Castrolu nie osadza się w silniku syf/szlam. Przyznam, że nic niepokojącego nigdy nie zauważyłem do momentu, kiedy po tych 5 latach silnik został zalany Shelem. Olej Castrol po przejechaniu około 5 tys. robił się z jasno słomkowego koloru na ciemno słomkowy, a na sam koniec tuz przed wymianą (przebieg średnio około 8 tys.), był koloru jasno bursztynowego. W przypadku Shella, co mnie mocno zaskoczyło, już po przebiegu niespełna 2 tys. zrobił się koloru ciemno słomkowego. Shell domył osad, który Castrol po sobie zostawił. Także opinie o Castrolu potwierdziły się - brudzi. W sumie silnik, po przebiegu zaledwie 65 tys. nie odczuł jakiś negatywnych skutków związanych z użytkowaniem Castrola, ale przypuszczam, że po przebiegu powiedzmy 300 tys., stopień zanieczyszczenia silnika po Castrolu mógłby być zauważalny, że tak napisze „gołym okiem”.
-
Panowie , bo widze ,ze kazdy ma jakieś swoje doświadczenie dot jazdy na różnych olejach .Ja tylko jak w temacie czy mogę dolać tego z orlenu czy trzymac się zasady dolewac tylko taki jaki jest w hultajku ?
-
Castrol nie jest jakimś egzotycznym olejem, trudnym do zdobycia. W każdym sklepie z olejami lub na stacji BP powinien być dostępny, więc nie wiem czemu chcesz dolewać orlenowski. Oleje tej samej klasy niby się mieszają. Ale, ale zawsze jest jakieś ale ;-) Jak napisał nadamus - jak nie ma pilniej potrzeby to nie mieszać. Takie też jest moje zdanie.
-
tylko że nie zamierzam trzymać się zaleceń producenta bo zaleca stosowanie interwału 30kkm- moim zdaniem to za dużo. oleje edge 0w40 spełnia pozostałe wymagania (klasa lepkości - jest rzadszy, klasa API SN - producent zaleca SL).
Oleje A5 to są oleje typu longlife wiec wymiana co 15kkm (tak bede robił) raczej nie ma znaczenia.
-
Dzięki , wszystkim .
Pozdrawiam
-
Panowie , bo widze ,ze kazdy ma jakieś swoje doświadczenie dot jazdy na różnych olejach
Trafne spostrzeżenie. Oceny olejów na forum jest bardzo subiektywne. Ja nie odważę się stwierdzić, że olej X jest lepszy od oleju Y. Jak widać nawet w tym wątku opinie wzajemnie się wykluczają.
-
Czasmi warto zajrzeć do instrukcji obsługi :-)
Takie oleje zaleca Hyundai do silników benzynowych w ix20 ;-)
Shell Helix Ultra ECT AH 5W-30 lub Shell Helix Ultra 5W-40
Instrukcja obsługi ,strona 8.6 i 8.7
Zalecane klasy lepkości str 8.8 ;-)
https://instrukcje-obslugi.hyundai.pl/dcf/HYUNDAI/PL-HMP-OM/PL-HMP-OM_ix20_JC_FL/Mobile/Instrukcja_obslugi_ix20_JC_FL_2015-06.pdf
-
poszukałem trochę w sprawie silników gamma (czyli 1,4 i 1,6 do hyundai i kia. Oto wyniki:
silniki kappa ACEA API
i30 (2007-2011) 5w40 A3/B3 SM/CF
i30 (2012-2014) 5w30 A5/B5 SL lub SM
i30 (2014-2017) 5w30 A5/B5 SL lub SM
i30 (2017-) 5w30,5w40 A5/B5 SM/CF
ix20 5w30 A5/B5 SL lub SM
Tucson 5w30 A5/B5
ix35 A5/B5
kia ceed I 5w20 A5 SL lub SM
kia ceed II 0W40, 5W30, 5W40 A5
kia soul I 10W30 SJ / SL
kia soul I fl 5W30, 5W40 A3 / A5
kia soul II 0W40, 5W20, 5W30, 5W40 A5
kia Sportage 2011 5W30, 5W40 A3 / A5
z tego wynika że ... wszystko zależy od producenta. jako ciekawostę znalazłem informację że kia miała umowę z lotosem i polecała do vengi z rocznika 2018 lotos quazar 5w40 i klasę sl/lub sm.
-
Mans - olej z instrukcji shell helix 5W30 ECT AH jest nie osiągalny. Ostatnie źródło "kolegaberlin" wyschło.
Nadamus - co do Twojej ciekawostki to jak już pisałem wcześniej ASO w Łodzi na pierwszy wybór poleca Lotosa ale 5W30.
-
jako ciekawostę znalazłem informację że kia miała umowę z lotosem i polecała do vengi z rocznika 2018 lotos quazar 5w40 i klasę sl/lub sm.
Dokładnie to lotos quazar k 5w30
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11964