HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: adiiem w 19 Sierpień 2008, 20:35:26
-
Witam mam pewien problem z mym autkiem, a wiec przy małych prędkościach buja mi się kierownica w prawo i w lewo lub na odwrót jak kto woli :P a powyżej 110 km\h strasznie drży i te wahania są bardziej odczuwalne. Czy ma ktoś z was pojecie co to może być ??
Drżąca kierownica
-
witam,
Sprawdź w jakim stanie masz gumu, mógl zrobić Ci się burchel na oponie na którymś z przednich kulek.
-
Gumki są jak nówki tylko jakiś japoński sh**t no ale sprawdzę może akurat
-
adiiem,
1. Kontrola opon i CIŚNIENIA
2. Wyważenie koł
3. Sprawdzenie zawieszenia WSZYSTKIE sworznie, elementy gumowe etc.
Dobrze jest tez zamienić koła i zobaczyć czy efekt jest dalej taki sam.
-
Ja miałem to samo. U mnie to byly CENZURA opony i pokrzywione lekko felgi. Ale sprawdz moze ktorys z lacznikow sie zwalil. A i jeszcze jedno mialem jeszcze wybita tulejke na maglownicy to tez mi wprowadzalo lekkie drgania ale to stuka jak sie wybije.
[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-08-20, 14:47 ]
Nudzi mnie już czytanie takich wulgaryzmów, otrzymujesz upomnienie i czas na zastanowienie.
-
No więc Ponowie opony ok. nówka sztuka mało smigana ;-) , pozamieniałem przód na tył tył na przód no i efekt :-/ tzn: brak efektu dalej to samo, jeszcze ciśnienie sprawdzę. Jak to nic nie zmieni to nie wiem co to może być
-
Wyważyłeś te koła?
-
tak a może drążki stabilizatora ??
-
Sprawdź po prostu wszystkie luzy, zobacz też czy listwa od mechanizmu kierowniczego nie ma luzów.
-
czesc, wiem ze sie powtarzam ale mialem to samo, auto jechalo pieknie do 100 km/h ale jak juz 110km/h to juz kierownica strasznie drzala. Cisnienie w oponach nie ma absolutnie znaczenia jesli felgi sa nierowne. Piszesz, ze masz nowe opony i dwa razy sprawdziles cisnienie w oponach, a byles wywazyc kola?. Zamiast szykac drazki itp. to jedz na wywazalnie i sprawdz, jestem pewien ze to to. Ja za wywazenie czterech kol zaplacilem 30 zl. Samochod mialem wtedy od tygodnia a facet jak zobaczyl jak kola byly wywazone to sie za glowe zlapal. Teraz juz nic nie drga i mozna leciec 160 km/h. Pozdrawiam
-
mkkoval, wyważanie wyważaniem a luzy luzami. Jeżeli do 100 jest ok a 110 buja to prędzej luzy niż samo wyważenie.
-
kml, ale bylo napisane, ze nie byja tylko mocno drzy kierownica. A jesli w pewnym przedziale predkosci to sie dzieje to na 99% to sa kola. A nigdzie nie pisane bylo ze sa wywazone. Naprawde mialem identico i to byla wina ciezarkow na kolach. Pozdrawiam
-
mkkoval, ja tak miałem w innym samochodzie i dokładnie był to przedział 110 - 115 i potem cisza - końcówki drążków były do wymiany.
-
Takie są właśnie skutki niepoprawnego formułowania zdań i nie stosowania żadnych reguł poprawnej pisowni, w konsekwencji trudno zrozumieć wypowiedzi, trzeba je wyławiać z trudem.
Koła były wyważone bo adiiem napisał:
tak
potem kolejny znów pyta o to samo:
a byles wywazyc kola?.
jedz na wywazalnie i sprawdz
-
no wiec tak wyważyłem koła sprawdziłem ciśnienie i czy niema jakiś luzów i pozamieniałem koła tył na przód, przód na tył no i lipa a wiec zastanawiam się nad dwoma opcjami albo to są drążki stabilizatora albo cos nie tak z tarczami, ale jak będę miał jakąś wolną chwile to przejadę się do jakiegoś mechanika bo nie będę kupował części na daremno.
-
No wiec panowie prawie wiem co powoduje te drgania. A wiec ostatnio podniosłem lewą przednią stronę auta i rozpędziłem lewe koło do około 90 km/h i nic zero drgań następnie zrobiłem to samo z prawą stroną no i przy 60km/h już zaczęły się drgania, żeby upewnić się ze to nie od koła to je zdjąłem i na samej tarczy i tak samo drgania nie zniknęły, no i stwierdziłem ze najprawdopodobniej to mam krzywą półośkę. Byłem na szrocie i kupiłem używkę razem ze zwrotnicą w przyszłym tygodniu będę wymieniał i mam nadzieje że skończy się ten koszmar :P
P.s. Po wymianie podzielę się z wami odczuciami z jazdy :)