HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: adiszek w 31 Grudzień 2015, 15:07:33
-
Witam. Jest to mój pierwszy temat i w sumie pierwszy problem po nabyciu tydzień temu Hyundaia i30 (2011 rok).
Podczas puszczania sprzęgła (dokładnie w połowie, w momencie pół-sprzęgła) z silnika, a dokładniej z miejsca gdzie jest SPRZĘGŁO słychać HUCZENIE - tak, jakby coś o coś haczyło, tarło, czysto metaliczne huczenie.
Dzieje się to NAJGŁOŚNIEJ gdya jedziemy na biegu wstecznym..
Również ma to miejsce podczas zmiany biegów (szczególnie gdy powoli puszczamy sprzęgło) gdy jedziemy do przodu, choć jest to wtedy dużo cichsze i szybsze.
Sprzęgło nie ślizga się, dobrze bierze.
Jakieś pomysły, rady?
Pozdrawiam.
-
Może łożysko oporowe się wyrobiło. Ja w swoim miałem wycie podczas cofania i ruszania najczęściej. Wymieniłem kompletne sprzęgło (valeo) i spokój.
-
No ja najczęściej mam właśnie na wstecznym - będę kombinował z łożyskiem ew. włożę właśnie nowe sprzęgło Valeo jeśli okaże się, że to jest problem.
:)
Jeśli dojdę do tego co to jest, to dam znać :mrgreen:
Druga sprawa - czy można tak jeździć?
-
czy można jeździć? Ja bym starał się usunąć przyczynę bo sam nie lubie jeździć nie pewnym autem...? :)
-
Wiadoma sprawa - w sobotę jadę na wymianę klocków hamulcowych z tyłu...
Chodzi mi o to, czy te 3-4 dni można 'objeździć' te +/- 100km czy lepiej niech auto stoi pod domem?
Bo tak czy siak w sobotę poproszę mechanika o sprawdzenie co to może być i jak najszybciej będę chciał usunąć ową usterkę.
PS - Do siego roku ;) !
-
Bez obaw o taki odcinek, dosiego! :)
-
(http://images75.fotosik.pl/198/628721e09905eb68.png)
-
i co w związku z tym?
Czego to są zdjęcia i na co trzeba uważać? - bo średnio znam się na mechanice i nie bardzo wiem o co chodzi :)
Pozdrawiam
-
(http://images76.fotosik.pl/200/1cb0bcee812a8125.png)
-
To co wysłałeś to łożysko oporowe, tarcza oraz docisk.
Nie wiem po co to wysłałeś ale ok.
Wg. diagnozy mechanika - gdyby było to łożysko oporowe - dźwięk byłby stały, bez względu na jazdę do tyłu lub do przodu.
Jego diagnoza - mam jeździć, bo to albo krzywa tarcza sprzęgłowa albo rdza na kole zamachowym która musi się wytrzeć.
Jak Wy to widzicie?
[ Dodano: 2016-01-08, 15:01 ]
Dziś wizyta w ASO - mistrz hali stwierdził, że to WADLIWA TARCZA SPRZĘGŁOWA.
A dokładnie - w niektórych hyundaiach i30 (częściej w i20) były montowane 'wadliwe' tarcze sprzęgłowe, które po jakimś czasie zaczynały huczeć, buczeć i wydawać z Siebie przeróżne dźwięki.
Osobom którym robiło się to w czasie gwarancji, zostały sprzęgła wymieniane jako NAPRAWA GWARANCYJNA czyt. za darmo.
Niestety, poprzedni właściciel albo to olał albo tego nie słyszał (rocznik 1949) więc....
opcję są 2 - JEŹDZIĆ i udawać, że się tego nie słyszy, bądź WYMIANA na nowe, już niewadliwe sprzęgło ;)
Pozdrawiam i uczulam ;) !
-
Rzeczywiście w 11.2011 Hyundai wydał biuletyn gdzie oprócz tarczy wymianie podlegał też docisk.
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FVNE9MJLuB4ZBMgAyBNmajtbRdtrkfyv2V6R1MzMD70s%3D&name=HFR11-53-P030-HDRBPBFDJC%3BC40AF.PDF&c=56929d54e706
Wymieniano:
Tarczę 41100-23136 na 41100-23138,
Docisk 41300-23136 na 41300-23138
http://club.qc188.com/thread-497723-1.html
https://www.drive.net/l/6742452/
Także 10.2011 wprowadzono inny model łożyska wyciskowego (zdjęcie w poście#7 tego tematu) gdzie osłonięto część łożyska wykonaną z tworzywa metalową blaszką.
Uszkodzenia starego rodzaju łożyska.
(http://images78.fotosik.pl/223/e9431877c61c232d.png)
Trzpień z półkolistą końcówką od łapy łożyska wyciskowego stary 41471-4A020, nowy 41471-32000 (trzpień 41471-32000 to już trzecia jego wersja)
(http://images77.fotosik.pl/224/301491494e04baa0.png)
Jednocześnie zaleca się wymianę samej łapy 41430-23200 wraz z prawidłowym naniesieniem w odpowiednie miejsca smaru.
To żółte na zdjęciu poniżej to smar.
(http://images76.fotosik.pl/223/721ba91f49f5ff95.png)
-
W piątek jestem umówiony w ASO HYUNDAI na wymianę sprzęgła wiec mam nadzieje, ze bedą wiedzieć co robią :)
Jeśli znowu wystąpi huczenie, to bedą bawić sie z tym tak długo, aż to zrobią :)
-
I jeszcze opis punktów smarowania elementów podczas wymiany sprzęgła.
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fdi5hqOnYkNZa%2FckqoMbkHhFqpNuWc0TbdF%2Fwcp2SqdM%3D&name=HT2009081701%3BC41AG.pdf&c=5692d51fb333
-
Witam,
1) Podpowiedzcie jakiej firmy sprzęgło proponujecie do Hyundaia 1.6 16V benzyna. Mi po głowie chodzą 3 firmy "Aisin, Sachs, Valeo "?
2) Jakie było montowane seryjnie ?
3) Może powiedzcie też na jakie wymienialiście u siebie i czy jesteście zadowoleni ?
-
Może nie i30 ale ... Ja zakładałem ostatnio do Sonaty NF firmy Luka. Sachs był troszkę droższy. Na nowe sprzęgło nie narzekam :)
-
Ja mam wymienione na Valeo, mechanik poleca tą firmę i jej produkty. Co do jej pracy to się przyzwyczaiłem i nie mogę narzekać. Wkurza mnie wyczucie gazu w i30 ale ten typ tak ma :/
-
Daruj sobie te dylematy, ponieważ w każdym pudełku w środku znajdziesz valeo, więc po prostu bierz najtańsze.
Co do jakieś ogólnej teorii na temat "szarpania po wymianie sprzęgła na nieoryginalne" to ja nie wiem o co ludziom chodzi :P Jestem pół roku po wymianie, nic nie szarpie, wszystko jest w porządku i nie mam problemu z wyczuciem gazu. Szarpanie to ja miałem na zużytym, starym sprzęgle...
-
-
Jak w każdym pudełku znajdzie valeo, człowieku zastanów się co piszesz. Z resztą się zgodzę.
-
Normalnie w każdym pudełku będzie Valeo, bo to jedyna firma, która produkuje to sprzęgło. Czy Sachs, czy Luk, czy Valeo czy co innego zmienia się tylko cena i pudełko, części w środku są te same. Więc dylematy, które wybrać są zbędne.
Tak samo jest z rozrządami. Bosch, Ina, Ruville, Febi, Gates nie ważne w każdym pudełku napinacz Litens Canada i rolki przeważnie Iny, jedynie pasek może się różnić.
To jest normalne zjawisko w dzisiejszych czasach jeśli chodzi o części.
Tak więc spokojnie kolego bobekos, zapewniam cię człowieku, że zastanowiłem się co piszę i możesz mi zaufać.
-
Dodano: 2016-04-20, 12:28
To jak bez różnicy to polecam valeo :) jest bardzo wytrzymałe, a cena to jakieś 600zl (tyle dałem dwa lata temu za nie)
-
Witam forumowiczów, dodaje post bo nie mogę znaleźć odpowiedzi i liczę na was. Od początku 1 gorących dni tego roku słyszę do tej pory nie miły dla mnie dźwięk z mojego i30. Dzieje się to ciągle, co mnie wkurza na postoju itd. Mianowicie chodzi o wciskanie pedału sprzęgła i dźwięku który nagrałem swoim telefonem: View My Video (http://pl.tinypic.com/r/2zfir88/9) Czy ktoś przerabiał ten temat...?
-
witam :( - chyba mam to samo co adiszek z 1 postu :(
wczoraj zauważyłem że przy cofaniu (delikatnie pod górkę, na pół sprzęgle) z przodu było słychać dziwne odgłosy (jakby tarcie). Dzieje się to tylko na wstecznym. Gdy jadę do przodu biegi wchodzą cicho i sprzęgło działa idealnie. Jednak po wrzuceniu wstecznego i jechaniu na delikatnym sprzęgle słychać nieprzyjemny odgłos. Czy doszliście już do tego co powoduje te odgłosy ? co mam naprawić ? czy mam się tym nie przejmować i jeździć, chodź to wstyd aby samochód wydawał takie odgłosy przy cofaniu :( . Auto ma przejechane 85.000 , jest 7 letnie, 1.6 benzyna.
-
Może łożysko oporowe jest do wymiany...
-
Acha, zapomniałem dopisać że nie zawsze te odgłosy występują. Wczoraj cofałem kilka razy i nic nie było słychać, a czasami przez cały dzień. Zgłoszę to w serwisie. Ciekawe co powiedzą.
-
To jeszcze ja zadam pytanie.
Mam huczenie/tarcie/szum? ale tylko wtedy jak chcę hamować biegami, redukcja z większego na mniejszy i trwa to 1s jak puszczam sprzęgło (na półsprzęgle). Nie ma tego dźwięku za każdym razem, tylko co jakiś czas.
-
Witam,
@sisimon, i co ciekawego powiedzieli ? :)
Czy komuś udało się ustalić skąd się biorą te odgłosy? Po przeczytaniu wątku ciężko ostatecznie się dowiedzieć a objawy są dość typowe.
Pozdrawiam
-
Proszę o odpowiedź mam identyczny problem buczenia na wstecznym czy konieczna jest wymiana sprzęgła?
-
Pewnie łożysko oporowe, to zależy jak wygląda sprzęgło po demontażu bo bez tego się nie obejdzie...