HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: alien125 w 29 Grudzień 2015, 17:29:54
-
Kupiłem felgi 14 pod zimowe opony. Kupiłem też zimowe opony. Dałem wszystko zmontować. Chcę założyć koła do samochodu i.. lipa. Śruby mocujące tarcze hamulcowe do piasty nie mieszczą się w przetłoczenia na feldze. Felgi są od mitsubishi.
Czy ktoś coś gdzieś próbował z tym zrobić?
Nie za bardzo uśmiecha mi się szukać inny komplet felg i znowu przekładać opony. Myślałem, żeby wymienić śruby na jakieś w tym rodzaju (http://www.czesci.v10.pl/img/thumbs/THUMB_2387271_p--69--52--6952dd7e4e6fabcc0a97e0eb00a94345500x500.jpg)
ale nie mogę doszukać się wymiarów ani skoku gwintu. Wiem tylko że mają twardość 10.
-
Zakręć felgę bez śrubek. Też tak mam bo jedne felgi od opla a drugie od VW.
Tarcza i tak jest trzymana przez szpilki a dokręcona nakrętkami od kół poprzez felgę.
Bardziej zwrócił bym uwagę czy w tych felgach jest nakrętka na stożek czy kulę.
-
Kadafi w X3 piasta jest przed tarczą w LC pod tarczą.
X3
http://epc.japancars.ru/hyundai/#c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0xOTk1fHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiIxOTk1IFx1MDQxNVx1MDQxMlx1MDQyMFx1MDQxZVx1MDQxZlx1MDQxMCIsIjMwIjoiMTk5NSBBQ0NFTlRcL1BPTlkgRVhDRUwgKDE5OTUtMTk5OSkiLCI0MCI6Ilx1MDQyOFx1MDQzMFx1MDQ0MVx1MDQ0MVx1MDQzOCIsIjUwIjoiNTA1MTcgSFVCLUZST05UIEFYTEUifXx8Y2M9PUVVUjIyMDk1fHxjYXQ9PUVVUjIyMDk1MDB8fFJlZ2lvbjI9PUVFTC9FRVIvfHxmMjM9PTIyMHx8Z3JvdXA9PUNIfHx3PT01MDUxN3x8cGFnZTUwPT0%3D
LC
http://epc.japancars.ru/hyundai/#c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDAwfHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiIyMDAwIFx1MDQxNVx1MDQxMlx1MDQyMFx1MDQxZVx1MDQxZlx1MDQxMCIsIjMwIjoiMjAwMCBBQ0NFTlRcL1ZFUk5BICgxOTk5LSkiLCI0MCI6Ilx1MDQyOFx1MDQzMFx1MDQ0MVx1MDQ0MVx1MDQzOCIsIjUwIjoiNTA1MTcgSFVCLUZST05UIEFYTEUifXx8Y2M9PUVVUjI1MFBBfHxjYXQ9PUVVUjI1MFBBMDB8fFJlZ2lvbjI9PUVFTC9FRVIvfHxmMjM9PTI1MHx8Z3JvdXA9PUNIfHx3PT01MDUxN3x8cGFnZTUwPT0%3D
-
Kurcze nie dopatrzyłem że to o X3 chodzi - mój błąd.
Ale w takim razie te śruby w X3 pełnią inną rolę niż "przytrzymującą" tarcze przy odkręconej feldze?
-
Te śruby w x3 są jedynym łącznikiem między piastą i tarczą hamulcową, a co za tym idzie przenoszą całą siłę podczas hamowania z koła na klocki hamulcowe. Raczej pozbycie się ich to kiepski pomysł.
-
Dystanse lub spiłowanie łebków śrub?
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=6&t=12349&p=155383&hilit=dystanse#p155383
-
Dystanse odpadają. Przy oponach 175/65 R14 i felgach J5,5 ET44 i tak mam zawsze przednie drzwi do połowy zachlapane błotem. O zmniejszeniu grubości łba śruby już myślałem, ale raczej trzeba by je zatoczyć niż piłować. Wszak mają twardość 10. Boję się natomiast, że nie da się ich potem odkręcić.
(http://autowanda.pl/?page=catalog/catalog_image&src=1256094.jpg&ajax=1)
Z tego rysunku wynika że powinny być to śruby M10 x 1.25, a takie stosował opel.
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Sruba-mocowania-tarczy-hamulcowej-569909-/1366
Nie wiem tylko jak z długością.
Myślałem tez nad zastąpieniem ich szpilkami i skręceniu tarczy z felgą poprzez piastę, ale rozstaw nie pasuje.
<dodano kilka chwil później>
Rundka po pobliskich sklepach motoryzacyjnych i hurtowniach śrub jednoznacznie pokazała, że twarde M10 x 1.25 są nie do zdobycia. Ostatecznie oryginalne śruby zeszlifowałem i niestety już teraz wiem, że nie da się ich w przyszłości odkręcić bez użycia spawarki. Rozwiązanie problemu na tyle chałupnicze, że nie mogę go nikomu polecić.