HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Zbychu w 22 Grudzień 2015, 23:57:11
-
Trochę nieporęcznie jest noszenie kluczyka i pilota jednocześnie, więc zacząłem szukać opcji jak to obejść, znalazłem coś takiego http://www.aliexpress.com/item/Factory-direct-selling-gloosy-border-3-button-foldable-flip-uncut-keyblank-car-key-shell-crust-for/32266268503.html?spm=2114.01020208.3.50.1bLzr0&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201644_1_79_78_77_82_80_62,searchweb201560_4 w związku z tym rodzi się pytanie. Jak idzie imo w Sonacie, czy jest ono w elektronice pilota, co miało by sens przy przerzuceniu jej samej do zamiennika, czy znajduje się ona w kluczu ?
-
(http://images78.fotosik.pl/182/0f6ee462b6091394.png)
Pastylka immo jest w kluczyku więc trzeba będzie "wydłubać" :-D i zamocować w pilocie.
-
Jeżeli tak jest, to trochę kicha, oryginalny kluczyk jest zalewany i szkoda było by uszkodzić kość PCFu, tym bardziej że mam tylko jeden kluczyk, chyba że ktoś posiada wiedzę praktyczną w tym zakresie. Chodzi mi po głowie jeszcze jedno rozwiązanie z wykorzystaniem obecnego kluczyka, teoretycznie go pomijając, chociaż w praktyce będzie działał, ale do tego potrzebna mi wiedza dotycząca zależności pomiędzy imo-alarm-centralny. Piszę z wiadomych względów być może niezrozumiale dla większości za co przepraszam, mając jednak nadzieję że ci, co wiedzą o co biega skojarzą i jeżeli będą chcieli się podzielić tą wiedzą na PW będę zobowiązany.
-
podbije temat - czy coś się wydarzyło w sprawie kluczyka?
chętnie skorzystałbym z wiedzy i też zmienił swój klucz
na "scyzoryka" np takiego jak ten
kluczyk od chińczyka (http://www.aliexpress.com/item/100-working-High-quality-3-Buttons-Flip-Remote-Key-Shell-for-Hyundai/2020549912.html?spm=2114.01010208.3.1.2OLtM5&ws_ab_test=searchweb201556_9,searchweb201644_3_505_506_503_504_10020_502_10001_10002_10017_10005_10006_10021_10003_10004_10022_10018_10019,searchweb201560_1,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_-1&btsid=465dbe04-2185-4d58-a61b-108388af61af)
.
-
Witam.
Również podłączam się do tematu, ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć bardziej odpowiedniego.
A mianowicie mój problem polega na tym że kluczyk zacina się w stacyjce i nie da się go przekręcić aby uruchomić silnik. Dzisiaj ze 40 min próbowałem pod domem z 3-ema różnymi kluczykami i niestety ale stacyjka drgnęła dopiero po upływie tego czasu przy soczystym przeklęciu i delikatnym przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Czy jest jakiś sposób na regenerację tej stacyjki? Ewentualnie sposób na niwelację zacięć (ostatnio bardzo częstych)?
Koszt nowej stacyjki to ponad 820zł a nowej stacyjki z zestawem wkładek do zamków, bagażnika i schowka to około 1200 zł.
Ratunku!!! :(
Posiadam: Sonata NF 2005 2.4 B+LPG 119Kw 162km przebieg 140000km
-
Witam tez miałem pomysł na kluczyk scyzoryk zakupiłem na aliekspres , potem scyzorykiem rozciołem stary kluczyk wydostałem ta kostke z kluczyka i przełozyłem do nowego tylko dorobiłem grot zaraz podrzuce fotki
[ Dodano: 2017-01-15, 15:58 ]
uwaga by nie uszkodzic kostki (imobilajzer)
[ Dodano: 2017-01-15, 15:59 ]
....
-
Się też nad tym zastanawiałem rozwiązaniem jednak - jako że mam tylko jeden kluczyk i jednego pilota wolałbym tego nie rozbierać zestawu a złożyć nowy ze scyzorykiem. Koszt nowego kompletu w serwisie to każdy wie ile kosztuje. W Poznaniu w którymś z centrów handlowych gość ponoć robi to za połowę ceny serwisowej.
Ja żeby złożyć scyzoryk musiałbym ściągnąć sobie klucz z kością niezaprogramowaną plus pilota (z tego co chyba myślę to tego z 333 Mhz. Zaprogramować i przerobić na scyzoryk. Obłęd kombinowania chyba ;).
-
Mój brat tez ma jeden kluczyk i podobno mozna dorobic sama kosc do zaprogramowania a potem wlakadasz to w kluczyk scyzoryk a grot co ci kazdy ślusarz dorobi
-
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie pilota do centralnego zamka - są na aliexpress dwa modele jeden na 433 MHz
(https://c1.staticflickr.com/3/2931/33341647652_0f0960c028_b.jpg)
drugi na 315 MHz
(https://c2.staticflickr.com/4/3952/33341647592_1bf55daec9_b.jpg)
Który będzie pasował do mojego i jak tojest potem z programowaniem takiego pilota. Gdzieś w necie wyczytałem że można to zrobić w sonacie siedząc w środku samochodu wkładając kluczyk w stacyjkę i coś tam dalej?
-
433,9
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
.
.
.
-
Dzięki kosmos2011.
Z tego co zrozumiałem - pilot dla mnie to ten na 433 MHz?
Do tego kabel i program ze strony i do roboty?
Kabel przygotowany jak w poradach na forum. Jeśli już kabel to który?
(https://c1.staticflickr.com/3/2943/33467763536_aab1fd8a19_b.jpg)
-
A ja się pochwalę. Wczoraj przełożyłem transponder ze starego kluczyka i mam teraz scyzoryk. Z narzędzi potrzebowałem pilnika do drewna, ostrego nożyka i małego śrubokręta. Kostka immo była zatopiona w żółtej plastikowej pastylce. 10 minut rzeźby nożem i wydłubałem dziada. Na zdjęciu widać co zostało mi ze starego kluczyka. Na szczęście nie miałem większego nerwa, bo posiadam trzy kluczyki i dwa piloty. Całość kosztowała mnie ok 60 - 70 zł. Pilot z Aliexpress za jakieś 6-7 dolarów i 30 zł na skopiowanie uzębienia na grocie.
-
Porównując wnętrze pilota oryginalnego z azjatyckim produktem to ... różnica przeogromna
(https://c1.staticflickr.com/3/2812/32824905113_1c32c62df5_k.jpg)