HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: wolfzan w 21 Grudzień 2015, 09:04:57
-
Dopiero co zacząłem jeździć tym przypadkowo nabytym wozidłem. Przebieg to 147 000. Ostatni rok auto stało. Niestety obawiam się, że sprzęgło jest do wymiany, bo "bierze" bardzo wysoko, a poza tym trzeba po wysprzęgleniu delikatnie dodawać, gazu, bo praktycznie po wciśnięciu gazu obroty idą do góry bardzo szybko, a auto nie przyśpiesza. Przy redukcji biegu z czwartego na trzeci czuć jak skrzynia haczy.
Czy to na pewno sprzęgło do wymiany czy da się coś innego z tym zrobić?
-
Kolego,
nie wiem jak reszta, ale ja mam ten sam problem z wbijaniem trzeciego biegu, z drugiego, za każdym razem (chyba, że zrobię to baardzo delikatnie) skrzynia mi zgrzyta. Tak samo jest jak chce z czwórki zredukować na trzeci bieg- musi lekko zgrzytać. Myślisz, że to sprzęgło?
-
to, że wysoko bierze i skrzynia haczy to nic nadzwyczajnego. Te auta tak poprostu mają, że skrzynie haczą. Accentem LC jeździłem 6 lat i nie wymieniałem ani sprzęgła ani też nie robiłem nic przy skrzyni. Z czasem nauczyłem się tym wozidłem jeździć, że mi mniej zgrzytała... Sprzedałem z przebiegiemn 193 tys km -jeden z najwyższych w Polsce na Alledrogo :D i chodziło bez napraw.
Jak oddawałem w rozliczeniu to sprzedawca z salonu stwierdził, że to niemożliwe żeby ten samochód miał 15 lat i prawie 200 tys nalotu :D
-
W moim x3 tez sprzęgło zachowywalo sie podobnie.
W celu weryfikacji sprzęgła udaj sie na drogę ktora ma duże wzniesienie. Rozpedz sie do 50-60km/h wrzuć najwyższy bieg i daj pełny gaz jak auto będzie powoli przyspieszać a obroty szybko do góry idą to sprzęgło masz do roboty.
W hyundaiu normalne jest to ,ze sprzęgło w okolicach 140tys km siada.
Plus jest taki ,ze sprzęgło jest tanie i roboty nie ma z tym dużo -ja zrobiłem to w ciagu 4-5h. Moje sprzęgło kosztowalo mnie 200zl po zniżkach. Kupiłem maxgear ale w opakowaniu bylo sprzęgło bodajże luka lub sachsa
I nie zwlekaj z wymianą sprzęgła bo możesz spalić koło zamachowe i wtedy masz dodatkowe koszta.
-
W hyundaiu normalne jest to ,ze sprzęgło w okolicach 140 tyś km siada.
To jest oczywiście obiegowa opinia lecz można wysnuć taką konkluzję że w autach marki Hyundai poprzedniej generacji ten element był trwalszy, ale to już wynika z ogólnoświatowych tendencji.
Z tym Maxgear to mnie zaskoczyłeś bo przecież co nie otworzysz to PHC Valeo.
-
W hyundaiu normalne jest to ,ze sprzęgło w okolicach 140tys km siada. [...]W moim x3 tez sprzęgło zachowywalo sie podobnie.
Myślę, że w dużej mierze na żywotność sprzęgła ma styl jazdy. Mój X3 ma 140 dopiero co przekulane, a sprzęgło to jedna z niewielu rzeczy, które nie wymagają naprawy.
A tak profilaktycznie. niebieskiultras, Możesz powiedzieć gdzie dorwałeś sprzęgło za 200zł? Z tego co szukam ceny zaczynają się od 300. Wymieniałeś samą tarczę czy z dociskiem?
-
Raczej głupotą by było aby nie wymienić kompletu. Za dużo roboty aby ryzykować i pozornie oszczędzić.
-
Wujek ma zniżkę 45% w autopartnerze :D dlatego dałem 200zl
Ja sprzęgło robiłem w czerwcu 2014. Nie pamiętam dokladnie co bylo w kartonie ale na pewno nie bylo to valeo czym tez bylem zdzwiony.
Wyglądało podobnie do produktów Sachsa
W zeszłym roku sprzedałem moje x3 znajomemu co potrzebowal auta do jazdy codziennie 5-10km.
Teraz mam subaru :)
Taka ciekawostka w zestawie dwumasy z maxgeara do opla astry 1.7 cdti bylo oryginalna dwumasa i oryginalne sprzęgło z logiem GM
[ Dodano: 2016-01-29, 19:48 ]
W maxgerze nie ma reguły co do czesci w opakowaniu bo w jednej serii trafisz produkt valeo a w drugiej juz masz np aisina.
-
Na dłuższą ,mete nie pojeżdzisz. Wymień , szkoda się męczyć.