HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Chrisb................... w 14 Grudzień 2015, 17:55:29
		
			
			- 
				Chciałbym się dowiedzieć, czy we wszystkich Hyundaiach i30 GD jest czynnik chłodniczy R-1234yf. Wiem że w Kia ceed z początku produkcji były wypuszczane jeszcze ze starym czynnikiem R-134a. Może była jakaś partia i30 z początku produkcji ze starym czynnikiem. Czy jest gdzieś napisane jaki czynnik posiada samochód tzn. na jakieś tabliczce?
			
 
			
			- 
				Nie była http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=74548#74548
			
 
			
			- 
				u mnie jest stary czynnik R134 - mam naklejkę na masce. auto z początku produkcji
			
 
			
			- 
				To też muszę sprawdzić jaki czynnik. Jestem po czwartym przeglądzie i tylko odgrzybiają klimę,kiedy powinno się wymienić czynnik bo się na tym nie znam.Jak to jest ten nowy to podobno wymiana 1200zł :shock: w jakimś artykule pisali z 2014 r
			
 
			
			- 
				1200 zł to koszt całego czynnika. Jeśli brakuje w układzie niewiele to i koszt proporcjonalnie mniejszy. Tak czy inaczej ceny tego czynnika są ogromne.
			
 
			
			- 
				Czyli nie muszę całego czynnika wymieniać. W poprzednim samochodzie co roku wymieniałem czynnik z olejem
			
 
			
			- 
				Nie wymieniałeś tylko uzupełniałeś. Czynnik  wraz z olejem jest odsysany z układu, następnie jest wprowadzany do układu już w odpowiedniej ilości.
			
 
			
			- 
				Dzięki piwi za odpowiedz
			
 
			
			- 
				Witam. Na początku nowej seri GD był środek R134a. Ja mam auto Luty 2012 i jest ten stary środek. Mam taką prośbę. Czy ktoś bym mógł zrobić zdjęcie tej naklejki od klimatyzacj, bo moja się odkleiła i nie mam parametrów: Ile czynnika, oleju wchodzi itd. Najlepiej rocznik 2012 Luty. Z góry dziękuje.
			
 
			
			- 
				Jesteś pewien że masz r134a? Ja mam GD z 2012 r. (produkcja marzec) i mam niestety r1234yf.
			
 
			
			- 
				Też mam z maja 2012r ( wer. Confort )ale już jest z nowym czynnikiem R-1234yf.
			
 
			
			- 
				To inaczej zapytam, jakiego koloru macie korki do nabijania klimatyzacji? Ja mam zielony i niebieski, w aso powiedzieli mi że mam r134a i że nowy środek chłodniczy ma korki szare na takiej opasce samo trzymającej "chodzi o taka opaskę która trzyma na przykład pokrywkę od płynu spryskiwaczy"Mam nadzieje że zrozumielicie :-)  Głupotę zrobiłem, bo jak miałem tą naklejkę to nigdy na nią szczegółowo nie zwróciłem uwagi. 
[ Dodano: 2016-03-25, 16:25 ]
Przepraszam za błąd, spojrzałem na sprężarke i tam pisze r1234yf. Tylko dlaczego mi powiedzieli że mam r134a? Dziwne..
			 
			
			- 
				Ostatnio byłem na warsztacie spytać się o klimę,mówili że nic nie trzeba zmieniać bo wszystko jest to samo,tylko pozbyć się nowego czynnika i nabić starym,ale mają jeszcze popytać dla pewności.
			
 
			
			- 
				
To inaczej zapytam, jakiego koloru macie korki do nabijania klimatyzacji? Ja mam zielony i niebieski, w aso powiedzieli mi że mam r134a i że nowy środek chłodniczy ma korki szare na takiej opasce samo trzymającej "chodzi o taka opaskę która trzyma na przykład pokrywkę od płynu spryskiwaczy"Mam nadzieje że zrozumielicie :-)  Głupotę zrobiłem, bo jak miałem tą naklejkę to nigdy na nią szczegółowo nie zwróciłem uwagi. 
[ Dodano: 2016-03-25, 16:25 ]
Przepraszam za błąd, spojrzałem na sprężarke i tam pisze r1234yf. Tylko dlaczego mi powiedzieli że mam r134a? Dziwne..
Na mojej sprężarce jest napisane r134a i r1234yf, to znaczy że sama sprężarka obsługuje oba czynniki. Problem jest tutaj w złączkach, które przy r1234yf są niestety inne. Ja mam obie szare złączki. Możliwe że Ty mając auto ledwie o miesiąc młodsze masz jeszcze r134a... podjedź sobie do dowolnego serwisu gdzie napełniają klimę r134a, jeśli podłączą się pod instalację to znaczy że masz r134a i jesteś szczęściarzem :) przy r1234yf są zupełnie inne złączki, tzn maszyna do napełniania r134a nie wepnie się w układ r1234yf i jest to logicznie wytłumaczalne, oba te czynniki bowiem nie mogą być pod żadnym pozorem mieszane.
			 
			
			- 
				Prawdopodobnie można rozpoznać jaki czynnik jest w układzie po rodzaju zaworków serwisowych.
R134a numer 97812-22301 (taki był montowany przez cały okres w modelu FD)
R1234yf numer 97812-2L000
Można to sprawdzić po vin tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/
Dochodząc do tego miejsca i klikając na element na rysunku o numerze 97812B
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D 
[ Dodano: 2016-03-28, 23:22 ]
Jednak powyższa zasada nie potwierdza się w GD po 2012 także montowano dwa rodzaje zaworków, a przecież czynnik R1234yf był już we wszystkich egzemplarzach.
			 
			
			- 
				U mnie "a", przynajmniej po naklejce patrząc.
			
 
			
			- 
				Znalazłem filmik nt czynnika R1234YF.
Gaz zapala się przy 405 stopniach - a kolektor wydechowy ma wyższa temperaturę.
"Śmiertelne zagrożenie w każdym samochodzie?"  (http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/video,vId,2242134)
			 
			
			- 
				Ja miałem  R-1234yf ale przy okazji nabiłem sobie  R-134a.
Naczytałem się o tym R-1234yf i nie chciałbym żeby kiedykolwiek  to dostało mi się do płuc przy jakiejś stłuczce.
			 
			
			- 
				A do kiedy 134a będzie ogólnie dostępny? Zna ktoś datę jego wycofania?
			
 
			
			- 
				Kiiitek, 
I po zmianie na R134a jak pracuje klima? Czy nabiłeś tyle samo czyli 500g? Jak wyczyściłeś układ ze starego oleju.
Widzę że na przewodach klimy skonstruowali tzw ekonomizer w celu dochłodzenia czynnika.Stosuje się takie przy instalacjach chłodniczych.
Cosmos 
Jeśli możesz znajdź mi rozkładówkę z częściami całego przodu I30.Chodzi o elementy ,plastiki itp.
			 
			
			- 
				Witam mam auto z 2014r z końca roku i instalacja klimy wyposażona jest w nowy czynnik(foto)
			
 
			
			- 
				Ktoś może serwisował i uzupełniał ostatnio klimę z nowym czynnikiem ? Jakiego rzędu ceny to są ?
			
 
			
			- 
				Takie:
(https://lh3.googleusercontent.com/Q_Y_vAbvgCrHPjLS3ZILDyQA-Y2uSTtliR8WBiy3c794WhatmQj7ShD48DXw7RvKA8qJ1C065_j_Vr8WgrSHmi4iVEHWdkRL1FmWSw=w1400-h1050-no)
Ale lokalnie mogą się bardzo różnić. Na przykład, u mnie na podkarpackiej prowincji płacę 10 zł za 100g starego czynnika.
			 
			
			- 
				To ja chyba jednak przestanę używać klimatyzacji.
Ktoś w Warszawie bawił się w serwis tego ustrojstwa ?
			 
			
			- 
				Dzisiaj byłem w servisie Hyundai Radom dowiedzieć  się o pełny serwis klimy cena trochę mnie zaskoczyła 470zł ( nowy czynnik)+ za brakujący czynnik 1 zł za 1 gram Pofatygowałem się również do volkswagena tam to 300 zł +brakująca ilość 89 zł za 100 gram
			
 
			
			- 
				No proszę, to w Volkswagenie to już całkiem przystępnie.
Hyundaiw Kobyłce chce 699 zł za kompletny serwis. W cenie jest 200g czynnika.
			 
			
			- 
				Jeśli ktoś ma blisko do Gliwic, zapraszamy.
Cennik:
Obsługa - 200zł
Koszt filtra kabinowego - zależny od modelu (w okolicach +/- 100zł)
czynnik - 1zł za 1gram R1234YF
			 
			
			- 
				
czynnik - 1zł za 1gram R1234YF
Czyli nieprzystępna cena (10x więcej niż R134a u mnie).
			 
			
			- 
				Jaki cel ma porównanie ceny r1234yf do r134a? Chyba nie sądzisz, że sprzedamy ten nowy czynnik w cenie starego.
			
 
			
			- 
				Ogólnie rzecz biorąc cena nowego jest nieprzystępna. A korzyści z niego nie ma (realnie) żadnych.