HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: asterix w 09 Grudzień 2015, 18:29:18
-
Witam,od jakiegoś czasu mam mały problem z pracą kierownicy w czasie jazdy.Sprawa ma się tak,że w czasie postoju kierownica obraca się płynnie,a podczas jazdy przy prędkości powiedzmy od 50 km/h w górę przy delikatnych kontrach,nie ma płynnego ruchu,a jest jakby ruch skokowy -coś jakby koło kierownicy przeskakiwało po kilka milimetrów.I jeszcze jedno,wychodząc z łagodnych zakrętów,kierownica nie powraca sama do położenia jazdy na wprost,tylko trzeba jej pomóc i znów dzieje się to jakby skokowo.Ten skokowy ruch odczuwam tak ,jakby przekładnia była z gumy i czasami przytrzymywała skręcanie.Czy ktoś miał też podobny przypadek,albo wie co to moze być za przyczyna?
-
MDPS?
-
Witam,
Mam problem iż jadąć na wprost przy prędkościach od około 100-120km/h
czuć lekki luz tzn kierownicą można ruszyć lekko w lewo (2-3mm) i tyle samo w prawo. Auto nie skręca, przy mocniejszym skręcie jest wszystko w porządku.
Czasami czuć jakby skokowo kierownica działała pomiędzy tym 2-3 mm a dalszym obrotem kierownicy. Jest to ciężkie do wyczucia ale na np autostradzie to czuć
Problem występuje na letnich 215/45/17 jak i na zimowych 185/65/15
Byłem na stacji kontroli pojazdów i facet mówi, że nie ma luzów. U mojego mechanika (do salonu mam 70km) i potwierdza to co wcześniej napisałem.
Ktoś na forum wspominał o MDPS ?
Jakieś rady ?
-
W moim przypadku i przy bardzo podobnych objawach skończyło się wizytą w serwisie i wymianie kolumny kierowniczej w ramach gwarancji.
-
Mam to samo.Wydaje mi się,że gdyby to była wina kolumny kierownicy,to ten skokowy ruch 2-3mm powinien występować także przy mniejszych prędkościach,np od 30 km/h :-?
-
Dodano: 2015-12-30, 00:02
U mnie te skoki są bardzo mało wyczuwalne. Np jadąc ok 100- 120 i trzymając palcem ( jednym) kierownicę lekko ja poruszysz w np w lewo to czuć że przeskakuje jeden raz i dalej jest normalnie.
Poza tym tak jak pisałem jedziesz na wprost i możesz lekko poruszyć w lewo i praw i nic się nie dzieje. Nawet jak szybko ruszamy kierownica. Jak skręcić z mocniej wszystko jest ok. Nic nie stuka, nie piszczy itd
Mechanik powiedział że zawieszenie jest sprawne bez luzów. To samo na stacji okręgowej.
Jakieś rady ?