HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: GRZECH w 03 Grudzień 2015, 21:23:42
-
Witam użytkowników i30.
Po 7 latach serwis ASO stwierdził że fabryczny akumulator powoli się kończy i nie przetrzyma zimy.
Fakt. Czasami miałem problemy z odpalaniem. Tylko stukot rozrusznika. Pomagało jedynie "pożyczenie prądu". Poza tym bez widocznych oznak.
Po przetestowaniu akumulatora w innym serwisie:
1. Spadek napięcia pod obciążeniem = 200W do wartości 8V (prawidłowo ma być powyżej 9,5V przez 30 sekund)
2. Zmierzony prąd rozruchowy 270A
3. Napięcie ładowania 14,45V
Akumulator fabryczny:
- producent: SOLITE
- PLUS z prawej strony
- szerokość 20cm
- głębokość 16,5cm
- wysokość 20cm + wysokość bolców akumulatora
- 45Ah
- prąd rozruchowy: 410A.
W samochodzie podstawa pod akumulator: 185 x 245 mm
Poszukuje dobrego akumulatora.
Co możecie zaproponować?
(BOSCH S5 P - 12V, 54Ah, - 530A
BOSCH S4 P - 12V, 52Ah, - 470A
wymiary [mm]: 207x175 wys. 190 z bolcami) ?
-
http://yuasa.com.pl/ w zakładce produkty jest rozpiska z parametrami.
Tutaj http://www.baterie.com.pl/produkty/akumulatory-rozruchowe-yuasa/seria-3000 jest opis rodzaju stopki akumulatora.
-
A jaki masz fabrycznie zamontowany, chodzi mi o markę? Ja kupiłem ponad rok temu Bannera i póki co chodzi :) Oryginalny ktoś chyba zajechał bo miałem carrefourowski :/
-
kosmos2011 Która seria lepsza? 3000 czy 5000?
wapniowo-wapniowe?
-
Różnica to ilość rozruchów,najważniejsza obok wymiarów jest stopka ja dopiero po zakupie zorientowałem się że nie ma jej wcale i teraz fabryczna blaszka tylko lekko dociska akumulator. Nie planuje dachowania :lol:
Mój ma 4 lata i przed poprzednią zimą chciałem doładować bo jada tylko miasto, krótkie odcinki i o dziwo po pół godzinie automatyczny prostownik zakończył ładowanie czyli trzyma parametry.
-
W załączeniu zdjęcia tabliczki znamionowe oryginalnego akumulatora oraz inne fotki z wymiarami.
-
Czyli w Twoim wypadku stopki są wyprofilowane do wewnątrz obudowy. Możesz też wybrać wariant ze stopkami zewnętrznymi o wysokości 10,5 mm typu B1 ewentualnie B3 (bo jest na to miejsce) B3/B4.
(http://images75.fotosik.pl/132/e8f7d27c77443b9a.png)
(http://images75.fotosik.pl/132/918f736b7f91f91f.png)
-
Wewnętrzne stopy są w oryginalnym akumulatorze.
A jak kupie nowy... to może być różnie? Tzn wewn. lub zewn.?
Te akumulatory co dałeś linki, rozumiem że polecasz?
Niespotykana firma :)
-
Ja odkąd pamiętam kupuję CENTRĘ i EXIDE. Niezawodne akumulatory.
Kupowałem swojej kobiecie a ona ma automatyczne światła już po włożeniu kluczyka w Elantrze XD i działa jak marzenie.
Mój ma już 4 lata, największy jaki producent przewidział 60Ah 610A i czuć różnicę w porównaniu do standardu.
Masz 90A alternator i spokojnie według danych katalogowych możesz wsadzić akumulator 60Ah lub 68Ah nawet.
W ofercie jest Centra futura CA530 (wym. dł. 207 x szer. 175 x wys. 190mm) 53Ah 540A lub Exide EA530
Jest też większy ale musisz sprawdzić czy wejdzie ci na długość bo jest dłuższy:
CA640 (wym. dł. 242 x szer. 175 x wys. 190mm) 64Ah 640A lub Exide EA640
Teoretycznie powinien wejść bo z katalogu jest proponowany akumulator 60Ah z technologią AGM o tych samych wymiarach do tego samego silnika.
-
Nawet moge zamontować 60Ah? :roll:
A szerokość 175mm wejdzie?
Zmierzyłem istniejący aku i ma 165mm.
Auto da rade ładować?
Zastanawiam się wstępnie nad EA530...
-
No z katalogu wynika że masz 90A alternator. Według producenta w opcji jest do 68Ah.
Zmierz dokąłdną szerokość. Według katalogu wejdzie 175.
Na swoim zdjęciu nr 1 masz widoczne że blaszka dociskająca jest nisko, będziesz miał zapas 1cm i wejdzie idealnie nad rant tak jak na zdjęciu u kolegi kosmos pokazane jest.
[ Dodano: 2015-12-04, 22:32 ]
Wszystkie katalogi podają że wymiar 207x175x190 wejdzie
czy to centra
czy bosch
czy varta
To czy wejdzie 64Ah akumulator zależy od tego jak długa jest podstawka wewnątrz. Jeśli ma 242mm lub więcej to wejdzie. Jak nie to musisz brać największy akumulator jaki jest dostępny w rozmiarach 207x175x190. Zmierz ile obecnie po prawej stronie akumulatora masz jeszcze miejsca ? Jest tam te 4,2cm ?
-
Dziękuje za wyjaśnienia i pomoc.
Zmierzę długość podstawki, na oko było by ze 4cm.
Czy dobrze sobie poukładałem akumulatory od najlepszych?:
- exide
- bosch
- youasa
- centra futura
- varta.
Drugie pytanie, ważne.
Istniejący akumulator ma "kubrak" by nie zmarzł :-D .
Można kupić takie opakowania na inne akumulatory? Gdzie?
-
Można, są pokrowce na akumulatory. Wymiary już będziesz znał. Ale oryginalny to jest pic na wodę.
-
Podzwoniłem troche za aku.
Ponoć CENTRA i EXIDE to jest TO SAMO ???
Tylko z inną nalepką?
-
Praktycznie to samo. Jaki wybierzesz jeśli chodzi o firmę to już twoja sprawa, ja polecam to co znam i stosuję od dawna.
Warto w każdym razie wziąć największy możliwy przewidziany przez producenta.
Jest droższy to prawda, ale warto.
-
Większy prąd nie przepali kabli?
-
Przecież nikt nie każe Ci wkładać akumulatora 100Ah. Ja Ci podałem nominalne akumulatory o parametrach, które w opcji przewiduje producent do twojego auta, tak jak np. większe felgi czy szersze opony. Producent gwarantuje, że taki akumulator będzie ładowany poprawnie przez zastosowany w twoim aucie alternator. W 100% będę to wiedział po numerze VIN twojego auta, jaki masz alternator. Inna sprawa, że rozrusznikiem nie kręcisz przez godzinę. Akumulatorem o wydajności 400A prądu rozruchu też zabijesz rozrusznik gdy będziesz nim kręcił i kręcił.
-
Dziękuję za pomoc !
Wybór padł na CENTRA FUTURA CA530 53Ah, 530A - cena 235zł. Gwarancja 3 lata.
207/175/190mm
CENTRA to jest to samo co EXIDE.
BOSCH to jest to samo co VARTA.
Akumulator tych samych wymiarów co fabryczny lecz niższy o wysokość bolców.
"Ubranko" na nowy akumulator pasuje z fabrycznego.
Pozdrawiam! :mrgreen:
-
No i super. Rozumiem, że większy by nie wszedł w podstawę ?
-
Pewnie by wszedł, ale to kolejne kilkadziesiąt złotych.
Zostawie je sobie na kolejną wymianę.
Wymiary podstawy podałem w pierwszym poście.
-
No to by wszedł ten 64Ah. On ma na długość 242mm.
Więc wiesz, że wejdzie 64Ah i będzie na 100% ładowany poprawnie o ile w aucie masz 90A alternator.
-
Zgadza się.
Dzięki.
-
Cześć
Podepnę się do tematu jednak moje pytanie brzmi:
Jaki były fabrycznie montowane akumulatory do 1.6CRDi (2008)
Chodzi mi o pojemność i prąd rozruchu. Coś mi się wydaje że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi że to diesel i włożył zbyt małą baterię.
Jeśli ktoś poda wymiary fabrycznego aku byłoby już całkiem super.
(wg. VIN [3711B3] BATTERY CAPACITY - 80AH (20HR) )
Z góry dziękuję.
-
Po VINie podaje ci 80ah w 1.6 crdi??
U mnie był 68ah 600cca, czyli na europejskie warunki 68ah 550a.
Wymiarów niestety nie znam.
-
Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.
Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację
3711C1 BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)
Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:
Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)
po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).
Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.
Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.
Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację
3711C1 BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)
Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:
Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)
po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).
Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.
Edycja -- 2017-01-07
Odpowiem sobie sam, to tylko gdybanie, bo znalezienie informacji podanej na tacy jest dość trudne.
1) oczywisty skutek bardzo szybkie zużycie akumulatora przez częste rozruchy i zasilanie urządzeń w trakcie postojów (można uniknąć wyłączając ISG)
2) mniej oczywisty skutek - akumulatory AGM mają wyższe napięcie ładowania, przy wzroście temperatury otoczenia będę stale przeładowywał zwykły akumulator doprowadzając do odgazowania (w teorii można dolewać wodę destylowaną jeśli są jeszcze dostępne korki, ale to nie te czasy), właściwie to pewnie już to robię przy dłuższych trasach
3) skutek dla samochodu - w pewnych przypadkach podobno mogą wyskoczyć jakieś błędy z battery sensora które później trzeba będzie skasować
-
Czy to "normalne"? Słuchałem długo radia. Padł akumulator - naładowałem.
Dwa dni później chciałem zapalić auto - ani drgnie i ledwo pilot otworzył samochód. Naładowałem, schowałem auto do garażu i dzień później to samo - akumulator rozładowany. Dzień później powtórka.
Wcześniej nigdy nie było z nim problemów. To normalne czy szukać czegoś co robi jakieś zwarcie?
Jeśli normalne to jaki akumulator wybrać:
Varta C22
Długość [mm]: 207
Napięcie [V]: 12
Pojemnożć akumulatora [Ah]: 52
Położenie biegunów: 0
Prąd rozruchu wg EN [A]: 470
Rodzaj bieguna: 1
Szerokość [mm]: 175
uwzględnić informację serwisową:
Wykonanie strefy podłogowej: B13
Wysokożć [mm]: 190
Bosh S4 002
Długość [mm]: 207
Napięcie [V]: 12
Pojemnożć akumulatora [Ah]: 52
Położenie biegunów: 0
Prąd rozruchu wg EN [A]: 470
Rodzaj bieguna: 1
Szerokość [mm]: 175
Wykonanie strefy podłogowej: B13
Wysokożć [mm]: 190
A może coś innego?
-
BOSCH to jest to samo co VARTA.
-
Wiem, czytałem ;)
Niby to samo, ale.. Położenie biegunów ma być 0 czy 1? Bo tym się różnią, a są niby obydwa do i30.
I pytałem czy to normalne, że akumulator tak zaczął padać oraz czy podane akumulatory będą okej, bo może jest coś dobrego, sprawdzonego.
-
"0 czy 1" --> nie rozumiem. ?
Podjedź do sklepu, warsztatu gdzie mają aku.
Sprawdzą akumulator i będziesz wiedział na 100%. Bez badania możemy się domyślać.
-
A może coś innego?
Jak masz ISG to chyba zalecany jest AGM, najłatwiej sprawdzić po VINie.
-
A czy ktoś mi może doradzić? Posiadam i30 2008 1.6 CRDi 66KW .Włożony mam akumulator Solite 80Ah (to chyba oryginalny) z tego co szukam i dedykują coś koło 70Ah. Czy ktoś może coś doradzić bo już zgupłem. Obecnie muszę go co jakiś czas podładować bo odpalając przez chwilkę święcą się mi żółte/pomarańczowe kontrolki ESP itp. I właśnie co najgorsze ja nie jeżdżę zbyt dużo i stąd pewnie jest niedoładowany wiecznie...
I czy ktoś poleci godnego ? Varta, Bosch, Banner, Centra czy coś innego.
-
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=45&t=2214
-
Wiem że tematy były poruszane ale mam zonk. Moj orginalny akumulator pada. Solite 80 A 630 ah. Sprzedawca mi proonuje 60 A 600ah Topla. I co wy na to za 300 zl
-
lepiej zawsze brać akumulator z większą mocą rozruchową czyli jak miałeś 630ah to szukaj takiego lub trochę mocniejszego nigdy słabszego jak ten w przypadku 600 ah
-
A mnie się wydaje, że parametr [Ah] to pojemność akumulatora a nie jego prąd rozruchowy. Prąd rozrucchowy określa parametra [A]
-
Ja w zeszłym roku wymieniłem na Centra Futura. Dobry aku za podobną cenę.
-
Grzekrys a jakie miałeś parametry futury i czy wymiarowo pasował bez problemu? Po konsultacjach z serwisem Hyundaia 80A 630ah 510 zł oryginał. Ale znajomy ze sklepu zamówił mi Topla 75 A 700ah
-
Koledzy a ta bateryjka to nie za duża? U mnie fabrycznie siedziało 68 Ah. Jak wrzucacie takie durze pojemności to przy krótszych odcinkach może nie być doładowywany dostatecznie. Ja bym rozważył.
-
Witam.
Parametry mojej baterii:
Centra Futura CA722, 72 Ah, 720 A, LB3 175x278x175 mm
(http://www.akumulatorywolomin.pl/public/customers/168/upload/image/Akumlatory/Centra/CENTRA_FUTURA_CA722_72AH_720A_burned.jpg)
Co do pasowania - mieści się idealnie, tylko kabel "+" miałem przypięty do półki na trytytkę i był za niski (nie sięgał do góry aku). Po odcięciu trytytki pasuje idealnie.
-
Wydaje się optymalnym wyborem.
Tak jak pisali przedmówcy, za duża bateria będzie niedoładowana. A prąd rozruchowy jest zauważalny na zimnym silniku zimą :)
-
Nie piszcie takich głupot że duża bateria będzie niedoładowana. Jak mamy akumulator 10Ah i zużyjemy 2Ah to do naładowania też potrzeba 2Ah. Jeżeli mamy akumulator 60Ah i zużyjemy 2Ah to żeby naładować potrzeba też 2Ah. Fabryczny akumulator jest trochę za mały. Mi padł po 7 latach. W zasadzie jeszcze działał ale tak spadła jego pojemność, że lepiej było od razu kupić nowy. Kupiłem największy jaki udało mi się zmieścić w to miejsce czyli 55 Ah. Samochód ma tak dobrany alternator, że jak powyżej ok 1500 obrotów jest w stanie pokryć całe zapotrzebowanie samochodu i jeszcze zostanie na ładowanie akumulatora. W zastosowanym w aucie systemie zarządzania energią konieczny jest akumulator o większej pojemności, która jak wiadomo z czasem maleje. Fabryka daje jak najmniejszy - wiadomo koszty, a wystarcza na okres gwarancyjny.
-
Ja osobiście bym nie brał pod uwagę Centry, przez mojego mechanika i znajomego była nie raz komentowana negatywnie (loteria?). Ja mam firmy Banner i nie mam się do czego przyczepić ;)
-
Temat stary, ale może ktoś niedawno odbierał akumulator do swojego samochodu? Mój (chyba od nowości) kończy swój żywot.
-
Jeżeli w Twoim aucie jest funkcja Start/Stop, to powinieneś zwrócić uwagę na konkretne oznaczenie akumulatora w Twoim autku, gdyż ma to ogromne znaczenie na poprawne działanie tej funkcji.
-
Mertados, nie mam tej funkcji :-D
-
Od 2 miesięcy użytkuję polskiego Jenox'a 55 Ah w 1.6 G4FC. Spisuje się znakomicie, pozdrawiam.
-
Polecam uwadze akumulatory z Mielca - AutoParts, linia Gold. Fabryka produkuje 2,5 mln szt rocznie. Używam z powodzeniem w kilku samochodach, m.in. w górach "pod chmurką" (mrozy).
Ponadto solidna ukraińska produkcja WESTA, dobre ponieważ technologia nieobarczona ekorestrykcjami UE.
-
Jenox był dawniej popularny bo najtańszy i o dziwo trafiały się, że dłużej wytrzymywały od drogich centr.
Autopart to szajs i lepiej nie kupować chyba, że goldy są lepsze. Lepiej już kupić na allegro są sporo tańsze kozaki polskie akumulatory o dobrej opinii.
Sam kupiłem polski z brico AM 45ah za 100zł wyprodukowany przez fivestar i śmiga drugą zimę.
Centry a szczególnie exide nie polecę nikomu.