HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: enigma w 27 Listopad 2015, 22:18:10
-
Elo, gdzie mogę zlokalizowac stycznik gdzie to siedzi (zapewne na skrzyni ale gdzie dokłądnie :D)? Czasem nie zapala świateł wstecznych (albo trzeba kilka razy wbijać by się zapaliły) chcę go sprawdzić organoleptycznie i ew wymienić.
help :)
-
Coś może być na rzeczy bo pierwotnie numer czujnika to 93860-39003 potem zmieniono na 93860-39012 więc może tak być ten pierwszy miał jakąś wadę.
Czujnik jest po lewej stronie od poduszki mocowania skrzyni biegów.
(http://images76.fotosik.pl/113/4b58498972b1c8ba.png)
Jako możesz to zmień w temacie stycznik na czujnik.
-
Potwierdzam wymienili mi na gwarancji w serwisie .
Miałem podobne objawy.
Pozdrawiam
-
niestety moja gwara skończyła się tydzień temu :/
dzięki za informacje
-
Mam ten sam problem. Wygląda na to że będę musiał udać się na serwis (na szczęście na gwarancji).
-
UPDATE:
Gdyby ktoś chciał samodzielnie wymienić czujnik to jest to robota tak +/- na 1h:
Dojście do czujnika jest od grodzi silnika ale ponieważ czujnik oryginalnie jest wkręcany na kleju anaerobowym to ruszenie go jest praktycznie niemożliwe i szkoda się męczyć. By nie było problemu to postępowanie wygląda tak:
- odkręcamy rurę doprowadzającą powietrze do filtra.
- zdejmujemy pokrywę filtra or odkręcamy od niego odprowadzenie powietrza
- wyjmujemy akumulator klucz 12
- klucz 10 pionowy oczkowy z długim podejściem by odkręcić komorę filtra (2 śruby widać o co biega)
- następnie okręcamy podstawę akumulatora (4 śruby 12sti - przyda się oczkowy pionowy z długim podejściem) i o delikatnie wyjmujemy podstawę. Delikatnie trzeba unieść ECU nie trzeba go odkręcać widać o co biega)
I mamy dostęp do czujnika klucz płaski 24 i mały młotek do popukania i czujnik puścił (miejsca jest ogrom).
Wkręcamy nowy czujnik i git. Skręcamy w odwrotnej kolejności. Czas pracy 1h i piwo :)
I tu mała uwaga - warto zobaczyć co się kupuje. Ja w pierwszej kolejności dopadłem czujnik zamiennik który miał sztyft (ten ruchomy) o 1,2mm dłuższy niż oryginał (w oryginale wystaje na 4mm) i co się okazało skutecznie zablokował skrzynię tzn wbiłem wsteczny jest ok ale już nie wybije innego biegu. Trzeba było wykręcać czujnik. Podkładka nic nie dawała bo wsteczny świecił cały czas wtedy.
Kupiłem FAE i jest ok długość sztyftu 3,9mm i światełka jak i biegi działają idealnie.
Koszta 40 zł za czujnik FAE, za oryginał wołali w ASO ponad 100 zł więc zostaje trochę sałaty na paliwo np :)
Rozebrałem stary czujnik przetarty stycznik i ślady oleju w środku. Prawdopodobnie poprawili w nowych wersjach uszczelnienie. Pewnie dlatego padały.
-
Kupiłem FAE i jest ok długość sztyftu 3,9mm i światełka jak i biegi działają idealnie.
Koszta 40 zł za czujnik FAE, za oryginał wołali w ASO ponad 100 zł więc zostaje trochę sałaty na paliwo np :)
Przecież masz Fox Rzeszów 85 pln http://www.fox.rzeszow.pl/wlacznik-swiatel-cofania(4,967,254567).aspx
-
wiem, ale to nadal nie 40 zyla ;)
-
I u mnie wystapil problem ze wstecznym. BYlem w serwisie kilka dni temu bo zaczelo szwankowac i myslalem ze cos sknocili przy starych wymianach serwisowych (robili mi czujniki cofania, sprezyny z przodu i czujnik hamulca) bo poprzednia wlascicielka zaniedbala te kilka rzeczy.
Ale mily pan w serwisie powiedzial ze to ten stycznik. Jako ze auto po gwarancji to zaoferowali mi nowy za £78 plus £45 za 30min robocizny.....
Bede musial sie do niego na dniach dostac, potwierdzic na 100% jaki u mnie siedzi i zamowic sobie gdzies w UK, ewentualnie w PL i tata min wysle.
U mnie na ten moment to juz w ogole wsteczny sie nie wlacza....
EDIT:
W koncu wymienilem u siebie jakos w zeszlym miesiacu. Roboty na 20-30 minut. Po wyjeciu aku i jego podstawy wszystko jest jak na dloni.
-
Czy ten stycznik znajduje się w tym samym miejscu w benzynówkach i dieslach ?
Tak na szybko jak sprawdziłem po numerku cześci to mowa jest to o benzynach.. znalazłem numerek cześci do mojego CRDi... tylko nie wiem czy mam szukać w tym samym miejscu :/
-
Czy po wyjeciu akumulatora caly komputer sie rozprogramuje? Trzeba bedzie cos robic po podpieciu akumulatora?
-
nic się nie rozprogramuje