HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Darek .C w 09 Luty 2012, 09:49:43
-
Czy ktoś z was ma założony gaz w Getzie 1.1 i jak się spisuje bo mam zamiar założyć i się zastanawiam czy warto
ed. literówka w tytule + przeniesienie do innego działu. tekla
-
mam w firmowym, fabryczna. Dość awaryjna, ciągle się przełącza samo na benzynę - ale ASO mówi że " tak ma być" żal.... poza tym strasznie słabe. Sądzę że to kiepski pomysł, ale to moje zdanie.
*nawiasem Kiedyś miałem w Astrze F LPG założone w bosch, zapłaciłem więcej ale przez 3 lata niemiałem NAJMNIEJSZEGO problemu z Lpg.
-
Dość awaryjna, ciągle się przełącza samo na benzynę
jak zakładał ktoś kto nie powinien tego robić to tak może być,
mój na gazie chodzi bez zastrzeżeń, na benzynę przełącza się tylko jak jest pusty zbiornik.
-
napisałem że instalacja FABRYCZNA.
-
instalacja FABRYCZNA
Czyli wyprodukowana przez Hyundaia? Czy założona przez ASO Hyundai, bo moja jest na jednych z tańszych komponentów ale gościu który to zakładał wszystko poprawnie zestroił.
-
założona przez aso, hyundai nie robi lpg. jest to chyba BRC
-
założona przez aso,
jest to chyba BRC
to masz ewidentne objawy źle założonej instalacji - wadliwe komponenty lub nieumiejętny montaż i zestrojenie.
-
założona przez aso,
jest to chyba BRC
to masz ewidentne objawy źle założonej instalacji - wadliwe komponenty lub nieumiejętny montaż i zestrojenie.
Potwierdzam, mam co prawda silnik 1.3, ale po przejechaniu 70k km na gazie zlego slowa nie moge powiedziec.
-
Cześć! mój pierwszy post na reaktywowanym forum:)) Chciałem dołączyć się do tematu instalacji LPG. Andy na jakim zestawie (reduktor, wtryskiwacze itd. )operuje Twój gacek?
W środę po świętach jestem umówiony na montaż i jak narazie to wiem, że wybór padnie na STAGa i wlew gazu będzie ukryty. Kwestia reszty jest jeszcze otwarta i jeśli ktokolwiek z was ma jakieś za i przeciw proszę o szybką odpowiedź. dzięki
-
Reduktor wystarczy ALASKA do 90KM w zupełności.
Co do wtrysków to HANA czarne i staga 4 w nowym sofcie i kumatego instalatora i będzie się tylko filtry wymieniać.
Nie daj sobie włożyć valtekow bo to nie są wtryski, mapki maja być idealnie pokryte no i korekty wg skanera OBD.
Sam mam auto 3cylindrowe poj 1.0 i spalanie LPG w mieście ok 7l/100km.
-
Dzięki KAROL208 właśnie o taki post mi chodziło. I też taki właśnie zestaw chciałem montować po 6 godz. spędzonych na poszukiwaniach odpowiedniego zestawu :mrgreen: Wysłałem jeszcze wiadomość do Klodka i już coś w temacie będzie wiadomo :-D
-
Cześć! mój pierwszy post na reaktywowanym forum:)) Chciałem dołączyć się do tematu instalacji LPG. Andy na jakim zestawie (reduktor, wtryskiwacze itd. )operuje Twój gacek?
W środę po świętach jestem umówiony na montaż i jak narazie to wiem, że wybór padnie na STAGa i wlew gazu będzie ukryty. Kwestia reszty jest jeszcze otwarta i jeśli ktokolwiek z was ma jakieś za i przeciw proszę o szybką odpowiedź. dzięki
Szczerze? To nie pamietam. Instalacja to jakis najnowszy Stage z roku 2007, listwa wtryskowa wiem ze polska, byla jakas zagramaniczna do wyboru, ale mowili, ze polska chociaz nieco glosniejsza bedzie trwalsza... i chyba jest :) Generalnie wstawialem w najlepszym (jesli chodzi o instalacje) tego typu zakladzie w moim miescie, chociaz jesli chodzi o regulacje to nigdy nie mialem jej ustawionej do konca praidlowo (90% czasu swieci mi sie check)
-
Andy, w Białymstoku przecież jest producent staga, a co do checka to zły wewnętrzny emulator wtrysków każdy hultaj i mitsu ma ten problem.
-
Andy, w Białymstoku przecież jest producent staga, a co do checka to zły wewnętrzny emulator wtrysków każdy hultaj i mitsu ma ten problem.
Pewnie masz racje, ale slyszalem, ze ponoc mozna
sobie z tym checkiem poradzic, ale to wymaga paru jazd z podpietym notebookiem i ustawianiem w czasie rzeczywistym. A wiadomo, ze gazownikowi sie nie bedzie chcialo z kazdym klientem tak cackac wiec robia defaulta. Ale jako ciekawostke dodam, ze jak jezdzi moja zona, to check jej gasnie bardzo czesto...
przy mojej ciezkiej nodze rzadko kiedy.
-
Dzisiaj odebrałem gablotę:P Gaz założony ale przejechałem tylko 15 km na stację i do domu jutro będzie próba w korkach ;-)
Centralka LPGtech, reduktro Alaska Tomasetto, Hana czarna we wspomnianym w tytule silniku 1085ccm 12v SOHC. Będę informował o postępach.
P.S
Ale to tankowanie 22l za 66 zł spowodowało taką radość na mojej twarzy:-)
W zeszłym roku przepaliłem 9500zł na samą 95 :evil:
-
Centralka LPGtech, reduktro Alaska Tomasetto, Hana czarna :
Zestawik super Czytałem opinie o techu że jest lepszy niż stag bardziej soft doprawcowany większa precyzja w regulacji. Tylko coś tam obudowa troszke nieszczelna się zdarzała ale może to już poprawili.
Sam się zastanawiam czy nie kupić sobie techa bo pasuje pod wiązkę Staga.
Często zmieniaj filtr lotnej i najlepiej dobry a hanki posłużą.
Jak możesz zamieść fotki spod maski jak to wygląda.
-
Musicie mi wybaczyć liche zdjęcia na aukcjonerze ale obiecuje, że jak ogarnie flickery itp. to zedytuje ten post. Mam czas wchodzić na forum tylko kiedy jestem na przerwie w pracy a że mam modemik to idzie jak krew z nosa;/
(http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009224370/thumbnails.jpg) (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009224370-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I1) (http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009224370/2_t.jpg) (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009224370-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I2) (http://img1.aukcjoner.pl/gallery/009224370/3_t.jpg) (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009224370-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I3)
Zobacz całą galerię (http://www.aukcjoner.pl/gallery/009224370-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I4) | Darmowe galerie Allegro (http://www.aukcjoner.pl/galerie-allegro/)
-
toporek, Zabezpiecz wszystkie mocowania do karoserii przed korozja bo widać że nie dali.
Wężyki wtrysk wkrętka powinny być takiej samej długości i możliwie jak najkrótsze.
Wydaje mi się że wkrętki masz obsadzone ,,pod wiatr" powinny być wiercone pod takim samym kątem co wtryski Pb i jak najbliżej wtrysków Pb.
Pewnie nie ściągali kolektora do nawiertów stąd taki kąt wkrętki.
Reduktor mógłby być niżej ze względu na możliwość jego zapowietrzenia. Pewnie jest teraz najwyższym punktem układu chłodzenia.
Reszta ok co do estetyki montażu. Ciekawe jak ustawienia w programie :)
-
Zdjęcia są słabej jakości poprawię je jak umyje maszynę co by wstydu nie robić:P
Dzięki Karol208 za troskę:) jest zabezpieczona karoseria, bardzo marudziłem oto:P
Tłumika już nie ocale:P taka specyfika autogazu, co do długości na oko jest taka sama długość, bardziej wydaje mi się, że wiercone bez ściągania kolektora chyba było.
Na gazie nie czuje różnicy, więc cel jest osiągnięty.
Bardzo dziękuje za wszelkie opinie i porady, dzięki Wam mam nadzieje instalacja posłuży dłużej niż 30k km 8-)
P.S od 12.04 przejechane 500km. Spalania nie do końca chciało mi się sprawdzać, ale jest zdecydowanie mniejsze niż 9l/100 w "dynamicznej jeździe", a to oznacza spore oszczędności. Tankuje tylko na BP.
-
P.S od 12.04 przejechane 500km. Spalania nie do końca chciało mi się sprawdzać, ale jest zdecydowanie mniejsze niż 9l/100 w "dynamicznej jeździe", a to oznacza spore oszczędności. Tankuje tylko na BP.
Nie chce byc posadzony o reklame, ale ja z kolei gaz tankuje na Shellu. Teoretycznie filtry gazu proponuje sie wymieniac co 15tys. km, ja moglbym spokojnie to robic
co 25-30. Po dobrych paru latach jazdy na tym gazie nie mam zastrzezen.
-
Trochę czasu minęło od ostatniego posta i mam parę pytań co do LPG w Gacku 1.1.
1. Ile kosztuje średnio dobra instalacja do naszych silników. Znajomy montował dobrą instalację do Forda (spalanie na poziomie benzyny, bez spadku mocy).
2. Czy zauważyliście na gazie spadek mocy silnika i jaki jest średni stosunek spalania gaz/benzyna
3. Jak poradziliście sobie z butlą gazową/kołem zapasowym przy niewielkim bagażniku.
Zastanawiam się ostatnio dość poważnie nad takim wydatkiem ze względu że częściej auto jest użytkowane do dojazdu do pracy a zważywszy że maluszek w drodze martwię się czy koło zapasowe nie zabierze mi potrzebnej przestrzeni bagażnikowej potrzebnej na wózek.
-
U mnie accencie sedanie "normalny" złożony wózek (nie parasolka) wchodzi na styk. Dużo daje koło dojazdowe (jak potrzebuję więcej miejsca) lub po prostu auto kombi :-).
Musiałbyś najlepiej wyjąć zapas ,wsadzić go do bagażnika i próbować z wózkami np. od znajomych jak nie macie jeszcze swojego/swoich.Wtedy zobaczysz co i jak najlepiej pasuje i czy butla w kole przejdzie test.
Opcją ostateczną są zestawy naprawcze.
-
Zestawy naprawcze odradzam szczerze. Zwłaszcza, gdy będziesz miał dziecko, chyba najmniej zależy Ci na tym aby bawić się butelkami i duperelami przy kole w trasie, zwłaszcza, że taki zestaw pewnych przypadków i tak nie załata zapas to zapas. Dojazdówka - to jeszcze na styk akceptowalne przeze mnie rozwiązanie. Ale chyba wiesz, że zapas zakładasz i jedziesz dalej, zamiast po nocy szukać speca który ci załata oponę. Najbezpieczniej będzie tak jak proponuje kadafi. Wsadź zapas i zmierz ile masz wolnego miejsca wzdłuż, wszerz i na wysokość i wózek bierz w pudełku o takich max. wymiarach lub mierz na złożonym - najlepiej z kilku centymetrowym zapasem.
-
Jeśli chodzi o wózek to spokojnie wchodzi do bagażnika model chicco ponee XS. Składa się fajnie i można niedrogo kupić nawet używany. Duży wózek 3w1 typu na dużych pompowanych kołach wchodzi na przedni fotel po zdjęciu kół. Przydatny na jazdę w terenie nawet po plaży nad morzem gdzie wózek na malutkich kołach nie da rady.
Do tego u siebie kupiłem koło zapasowe dojazdówkę od VW za 30zł 15 calowe i właśnie leży w bagażniku.
CO do zestawów naprawczych jeździłem tak kilka lat w tico. I spokojnie on naprawia jak zejdzie powietrze z przebitego koła. Sprawdziłem sam na sobie w zimę gdzie podczas drogi zeszło z koła powietrze i nabiłem tym sprejem kilka lat już przeterminowanym. Potem koło trzymało ciśnienie i nawet nie byłem z nim u wulkanizatora.
-
1. Ile kosztuje średnio dobra instalacja do naszych silników. Znajomy montował dobrą instalację do Forda (spalanie na poziomie benzyny, bez spadku mocy).
2. Czy zauważyliście na gazie spadek mocy silnika i jaki jest średni stosunek spalania gaz/benzyna
3. Jak poradziliście sobie z butlą gazową/kołem zapasowym przy niewielkim bagażniku.
1. Stage coś ze 2.3k PLN.
2. Po zamontowaniu i ustawieniu podobnej mapy wtrysku spalanie LPG w stosunku do benzyny wzrosło mi około pół litra, przy czym różnice w osiagach były praktycznie pomijalne. Z biegiem czasu różnica nieco się powiększyła, po 100k+ km na gazie jest już wyczuwalna, ale na akceptowalnym poziomie. Mógłbym kosztem zużycia gazu zwiekszyć moc, ale zwyczajnie nie potrzebuję.
Generalnie założenie isntalacji gazowej to było najlepsze, co zrobiłem dla tego samochodu :-)
3. Dłuższy czas woziłem koło zapasowe w bagażniku, obecnie od roku mam spray do łatania. Jak zobaczyłem, jak mała puszka podnosi z flaka całe 18 calowe koło, od razu wywaliłem zapas :-) Tyle, że jakbym się wybierał gdzieś za granicę, to bym jednak chyba zabrał koło z powrotem.
-
Witam wszystkich
Odświeżam temat, gdyż zastanawiam sie nad zagazowaniem "Gacka". Mam tutaj kilka pytań do osób, które już mają LPG w Getzie:
1. Jak z opłacalnością? będę przejeżdżać w najbliższym czasie około 1kkm miesięcznie (średnio) z czego >85% można liczyć jako trasa (odcinki 20km start i koniec droga "osiedlowa", znacznie rzadziej 60-80km). Obecnie pali mi <5.5l na trasie, więc średnio w ciągu roku spodziewam się około 6l. Obecnie Hyundai zakłada w fabrycznym gazie spalanie 115% spalania + 0.735l benzyny. Z czego wynika, że paliłby mi 7l gazu i 0.735l benzyny. Obecny koszt to około 21zł kontra 32zł na 100. Czyli oszczędność 11zł - ale musiałbym jeszcze odliczyć szybsze zużycie świec, droższy przegląd itd., więc nawet policzmy 10zł. Jak sprawdzałem, musiałbym zapłacić około 3000zł (Stag 300 plus, zawór przy wlewie, nowy dowód rejestracyjny), czyli zwrot miałbym po około 30kkm. Przy aktualnej spodziewanej jeździe to jest 2.5 roku. Już długo. Ale może coś pomijam o czym nie wiem. Może nie potrzebuje tak drogiej instalacji, może starczy znaczenie tańszy Stag Eco na tańszych komponentach (różnica maks. 500zł).
2. Jak z dynamiką? Czy można bezpiecznie auto cisnąć na niskich biegach i obrotach rzędu 3-4krpm? Jak z żywotnością samochodu?
3. Getz ma mały bagażnik, to jest fakt. Stąd prośba, aby ktoś kto ma instalację, czy mógłby wstawić zdjęcie wnętrza? Głównie mnie interesuje, czy podłoga bagażnika się podnosi, czy nie. Koło dojazdowe - jakoś sobie poradzę. Przede wszystkim się zastanawiam, gdyż muszę w nim przewozić wózek dziecięcy (złożony) i podniesienie poziomu nie wchodzi w rachubę (ew. 1cm ;) ).
-
Założyłem gaz do getza 1.1 końcem lutego w związku z tym, że zmieniłem prace i mam teraz spore dojazdy. do połowy lipca zrobiłem na LPG 10000km
średnie spalanie LPG na ten przebieg to 8.0 L/100km - paliwa palił jakieś 6.5 l/100
do LPG doszło 30 L NOPB.
Mam LPGTECH i reszta tomasseto. zbiornik 38 L zamiast koła zapasowego.
Oszczędność na tych 10kmm to około 1400zł za instalacje dałem 2300PLN
-
10000 km od połowy lipca - przebieg godny "TIRa".
-
Posiadam Getza 1.1 67 km obecnie z przebiegiem 130 tys. Instalacja została założona przy 30 tys. w przydomowym warsztacie w okolicach Mińska Mazowieckiego, tam też zakładałem instalacje do czterech innych samochodów w rodzinie. Instalacja na sterowniku Stag 4 zbiornik 40 l w kole zapasowym. Obecnie samochód ma ok 130 tys. km. Do tej pory wymieniałem filtry oraz listwę Valtek przy 75 tys. km. Obecnie mam listwę Omv Dream Fast Reg (też najniższa półka). Od początku nie miałem żadnych problemów z gazem, pali ok 8L. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
-
Założyłem 2 lata temu i zrobiłem na niej około 50 k km.
Spalanie średnio 7.5l
W trasie potrafię zejść do 5l, lecz jest to męczarnia. Jazda stałe 70 km/h bez klimy nocą.
Jak przycisnę go to i 8/9 l spali.
(Za każdym razem przy tankowaniu liczę moje spalanie.)
Spadek osiągów niezauważalny. Rozpędza się również do tej samej prędkości. Jedynie co robię przy instalacji to co 15 k km jadę na wymianę filtrów. (Serwis gazu tak ustawia pikawkę, która pika po tych km. W końcu wygrywa i jadę zmienić filt (koszt 50zł)
Koło zapasowe w warsztacie zapakowali mi do etui, wrzuciłem do niego wszystko. Więc w bagażniku mam koło zapakowane z wszystkim. Nie jest to problem, dopóki nie jadę gdzieś z bagażami. Ale auto ogólnie duże nie jest więc problem jakby nie patrzeć zawsze jest :P
Generalnie rzecz ujmując, instalacja gazu to najlepiej wsadzone pieniądze w to auto. Szczególnie ostatnio, przy obecnych cenach kurs ode mnie z domu do wrocławia autobusem 14 zł, getzem 13 zł, a doliczyć pasażerów którzy się dorzucają :)