HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: meler w 31 Maj 2008, 20:13:41
-
Witam wszystkich
Może orientujecie się, czy to normalne, że po włączeniu klimy moc w moim accencie 1,3 GLS 75KM 99r. 117tys przebiegu drastycznie spada i od 3tys obrotów ledwo jedzie, jakby gaz się kończył (a pełna butla jest), dodam ze na benzynie tez od 3tys przestaje jechać (obroty normalnie rosną a prędkość powolutku). Bez klimy jest ok, ale przy takich latach nie sposób bez niej żyć;] W mieście to jeszcze do przeżycia ale w trasie już niezbyt bezpieczne...
Druga sprawą jest spalanie 10,5 - 11,5 to norma przy kręceniu do max 3,5 tys. Benzynę sprawdzałem to 9,5 spalił. Łącznie dziennie robie ok 20 - 30km ale chyba aż tyle taki mały silniczek palić nie powinien A zatem co ma największy wpływ na spalanie, sondę niebawem sprawdzę a poza nią? Olej pasek i filtry były niedawno wymieniane.
Pozdrawiam
-
Masz LPG z mikserem czy sekwencję?
Czy 30 km robisz w ciągu czy jest to może dojazd do pracy, czyli rano 15 km i popołudniu 15 km = 30 km ??
np.
Mój Accent 1.5 (LPG na sekwencji) pali 7,5 - 8,5 LPG / 100 km; ale ja dojeżdżam do pracy 35km (50/50 <--> trasa/miasto), bez klimy.
Małe silniczki w pewnych warunkach (np. gdy próbujemy udowadniać, że nasz "mały" nie jest taki mały) potrafią spalić więcej niż większe jednostki.
-
Jest to sekwencja chyba II gen
jadę na uczelnie i z powrotem po 8 - 10 km w jedna stronę czasem trochę dalej
Silnik po 1 km ma już dobra temperaturę a na zimnym bierze benzynę (na gaz sie przełącza po osiągnięciu 30 stopni) no drugą sprawą jest, że trza miesięcznie wlewać benzyny za 40zł. Musze go w trasie sprawdzić ile rzeczywiscie pali, bardziej mnie martwi ta strata mocy przy klimie...
Pozdroo
-
(...) albo sekwencja albo II generacja; II generacja to właśnie tzw. mikser w okolicach przepustnicy.
Robisz małe przebiegi stąd lekki przepał.
Jeżeli chodzi o spadek mocy powodowany klimatyzacją to sugeruję przeprowadzenie następującego testu:
IV bieg i zmierz przyspieszenie od 80 - 120 km/h z i bez włączonej klimatyzacji.
-
meler, drastycznie nie ale odczuwalnie spada moc. Nie wiem czego się spodziewasz po silniku 1,3 i włączonej klimie. TTTM po prostu i jak ja jeżdze z klimą to automatycznie odpuszczam dynamiczną jazdę. Wpływ klimy na "moc" jest odczuwalna do 150 koni, powyżej juz nie.
-
Parę razy słyszałem, że w Atosach przy włączonej klimie jest problem z podjazdem pod wzniesienia, tak bardzo spada moc.
Może to normalna sytuacja?
-
Parę razy słyszałem, że w Atosach przy włączonej klimie jest problem z podjazdem pod wzniesienia, tak bardzo spada moc.
Może to normalna sytuacja?
Tak, też o tym słyszałem od ludzi którzy na Krecie jeździ atosem. Jak była górka to klima off. BTW tam jest 1.0 silniczek?
-
Spadek mocy jest nawet w moim samochodzie 2.0 139KM
chcąc szybko ruszyć ze świateł albo wyprzedzić to zawszę ja wyłączam.
A podczas jazdy w mieście trzeba trzymać go na wyższych obrotach.
-
Chyba tylko w dieselkach nie jest odczuwalne włączenie klimy. Czasem jak jadę na klimie i chcę wyprzedzić to się śmieję, że włączam turbo czyli wyłączam klimę ;-)
-
i zmierz przyspieszenie od 80 - 120 km/h z i bez włączonej klimatyzacji.
no dziś to przetestuje;]. A gaz to sekwencja
Dzięki za odpowiedzi ;)
-
Tak, w Atosie jest 1.0
-
Zawsze tez z jakiegos powodu klima moze stawiac zbyt duzy opor.
A co sie dzieje na wolnych obrotach i wlaczeniu klimy ? :) Jakby mialbyc drastyczny spadek mocy to by silnik zgasl dysponujac kilkoma kuniami.
-
A co sie dzieje na wolnych obrotach i wlaczeniu klimy ? :) Jakby mialbyc drastyczny spadek mocy to by silnik zgasl dysponujac kilkoma kuniami.
Nie wiem jak jest w innych modelach ale u mnie na wolnych obrotach po załączeniu klimy silnik automatycznie ma podnoszone obroty tak o około 300. Podobnie jest jak włączę ogrzewanie tylnej szyby i wszystkie światła.
-
Chyba tylko w dieselkach nie jest odczuwalne włączenie klimy. Czasem jak jadę na klimie i chcę wyprzedzić to się śmieję, że włączam turbo czyli wyłączam klimę ;-)
oj jest,przynajmniej w moim.wczesniej w accencie tez pod gorke czy przed wyprzedzaniem wylaczalem klime.
zreszta pamietam,ze MB spinter 312 pod duza gore z klima tez mial problemy.mowie tu o klimie w wersji autobusowej-na cala zabudowe.
-
Wytłumacz w takim razie po co w procedurach regulacji wolnych obrotów jest umieszczone:
1. wyłączyć wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne( reflektory, ogrzewanie tylnej szyby, itd...)
2. wyłączyć klimatyzację
3. ustawić koła do jazdy na wprost (w układach ze wspomaganiem)
i jeszcze parę innych, poza tym dużo zależy od czujnika napięcia akumulatora
-
U mnie nie ma takiej sytucji, że jak włącze całe możliwe oświetlenie to mi obroty podskakują.
"Podskakują" ale tego nie zauważasz. Gdyby nie było owego podbicia to obroty by Ci spadły i to już byś zauważył.
-
e-gen, no wlasnie. Dla mnie okreslenie "podskakują jak w przypadku klimy" oznaczało tyle, że widzę iż obroty poszły do góry i tak się utrzymują a ja takiego wahnięcia nie widzę. Oczywiście nie zaprzeczam, że obroty "idą do góry"
Jarek, ja mówię o moim odczuciu a propos "widocznego wzrostu obrotów" a nie o kwestii regulacji wolnych obrotów.
-
Nie ida w gore tylko pozostaja na tym samym poziomie kosztem wiekszego zuzycia poziomu. Jak jest 900rpm przed i po to jak mozna powiedziec ze rosna ??
-
Szczerze to u mnei nei ma czegoś takiego jak rośnięcie obrotówe - pozostają w stałym miejscu jak jest 900 to po wąłczenu swiatel ogrzewnai szyby zostaje na 900 a gdy dozuce do tego klimy to spadna i wroca na okol 800-850.
To normalne??