HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Bzzz w 09 Luty 2012, 06:02:26
-
Witam.
Koledzy czy pomoglibyście mi merytorycznie przy wymianie belki tylnej w Lantrze 99' ?
- na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie (jakieś przeszkody?? , co najlepiej od razu wymienić ??)
- czy belka od sedana pasuje też do kombi (pytałem dzwoniłem po szrotach z allegro każdy twierdzi że tak , co o tym sądzicie???)
-jest jakaś różnica w belkach pomiędzy rocznikiem 99-00?
Belka kupiona za 200zł/brutto od sedana 8-) 8-) 8-)
edit: edycja tytułu
-
pasuje od sedana i coupe. przy wymianie warto zobaczyc stan tulei oraz po wymianie ustawic zbieznosc.
edit: ort
-
przy wymianie warto zobaczyc stan tulei oraz po wymianie ustawic zbieznosc.
pytanko mam :z całym szacunkiem co ma wymiana tylnej sztywnej belki która nie wykonuje jako takich ruchów poprzecznych do zbieżności??
edit: ort w cytacie
-
co ma wymiana tylnej sztywnej belki która nie wykonuje jako takich ruchów poprzecznych do zbieżności??
A to, że trzeba odkręcić od belki wszystkie drążki. M.in. te, na których ustawia się zbieżność. "Odkręcić" w tym przypadku to raczej pobożne życzenie, gdyż zazwyczaj kończy się cięciem śrub.
-
to co kolega wyzej pisze. j2 nie ma takiej belki jak j1!
-
to co kolega wyzej pisze. j2 nie ma takiej belki jak j1!
dzięki za odpowiedzi koledzy, wymiana zajęła mi ok 6h w pseudo garażu z kanałem w temp -6'C
dostałem ze szrotu całą belkę z piastami i drążkami,
początkowo chciałem wymienić samą belkę ale śruby kręciły się w tulejach i na tym się skończyło że całość wymieniłem szybciej niż tracenie czasu na jednej śrubie(grzanie , pryskanie WD40)
generalnie całość trzeba było odkręcić, drążki od karoserii aż do piasty od tylnych amortyzatorów więc zastanawiałem się nad regulacją kątów ale w sumie nie ma na czym regulować, więc chyba jakieś niepotrzebnie robimy zamieszanie z kątami.
-
to co kolega wyzej pisze. j2 nie ma takiej belki jak j1!
dzięki za odpowiedzi koledzy, wymiana zajęła mi ok 6h w pseudo garażu z kanałem w temp -6'C
dostałem ze szrotu całą belkę z piastami i drążkami,
początkowo chciałem wymienić samą belkę ale śruby kręciły się w tulejach i na tym się skończyło że całość wymieniłem szybciej niż tracenie czasu na jednej śrubie(grzanie , pryskanie WD40)
generalnie całość trzeba było odkręcić, drążki od karoserii aż do piasty od tylnych amortyzatorów więc zastanawiałem się nad regulacją kątów ale w sumie nie ma na czym regulować, więc chyba jakieś niepotrzebnie robimy zamieszanie z kątami.
jak nie ma jak jest czym regulowac. wymieniałem tak belke bez regulacji raz ale potem scierało opony.. ja bym jechał sprawdzic koszt ok 70zł.
-
no loos ale gdzie tam jest regulacja kątów? na czym- jutro zajadę do znajomego na stację to zobaczymy ale dałeś bonusa do rozwiązania :-)
-
Regulacja jest na mimośrodzie na belce przy mocowanie wachaczy poprzecznych . Z jednej strony wachacz mocowany jest do piasty koła poprzez tuleje metalowo gumową a z drugiej rowniez poprzez tuleje do belki na mimośrodzie do regulacji zbierzności.
-
Regulacja jest na mimośrodzie na belce przy mocowanie wachaczy poprzecznych . Z jednej strony wachacz mocowany jest do piasty koła poprzez tuleje metalowo gumową a z drugiej rowniez poprzez tuleje do belki na mimośrodzie do regulacji zbierzności.
dzięki za info postaram się jak najszybciej zorganizować z tym tematem :-)
-
Przepraszam - na jaką belkę wymieniłeś ? Znalezioną jakąś na szrocie ? To możesz być pewien że zeżre Ci ją talk samo szybko jak twoją. Sam ma zeżartą ale na używaną jej nei wymienię. kosztuje to trochę ale wolę wymienić na nówkę i przeżyje ona samochód a nei zebym się za chwilę znowu z tym babrał.
-
wymieniłem ze szrotu z auta które przyjechało jakiś czas temu,
generalnie obstukałem całą młotkiem i posmarowałem farbą antykorozyjną , jak zdechnie za pół roku , czy za rok to mnie to wcale nie zmartwi :-)
-
A ja mam pytanie z racji tego że się szykuję do tej operacji - gdzie mogę dostać śruby mimośrodowe do tylnej belki - próbował ktoś dostać ? Macie jakieś doświadczenie z tym ? Bo liczę się z tym ze zapewne obecne śruby będą musiały pójść pod szlifierkę - nigdy nieodkręcane zapewne nie poddadzą się bez walki i nic z nich nie zostanie już. Jeśli tylko ASO to jakie to są ceny ? Bo wiem że potrafią być wesołe nawet za taki mały element.
-
Jeśli tylko ASO to jakie to są ceny
3 lata temu płaciłem koło 20 zł za śrubę + podkładka. Nakrętki sam dobrałem.
-
Rozumiem, że tam mamy 4 takie mimośrody ? A demontaż belki ? Na opuszczonym aucie czy na podniesionym z tyłu z obu stron ? Chodzi głównie o rozłączenie wahaczy od belki. Mnie się wydaje że na opuszczonym powinno się to robić bo wtedy koła idą na zewnątrz auta i wahacze mamy odciążone, ale z drugiej strony mogą one ciągnąć wahacze na zewnątrz. Więc jak ?
-
2 mimośrody.
Tylko na tylnych wahaczach poprzecznych. Demontaż tylko na podniesionym aucie podpartym za progi. Inaczej po odkręceniu wahaczy koła się rozjadą i możesz już tego nie wyprostować :mrgreen:
-
Dzięki. Już dużo wiem - czyli sama operacja wymiany nie powinna mi nastręczyć problemów - nawet jeśli będzie trzeba ciąć śruby flexem - belki też nie szkoda bo pójdzie na złom - za taką dziurą przeglądu mi nie przejdzie niestety :(
-
Jakich wymiarów są śruby mocujące belkę do podwozia ? Te 4 szt - nie są to czasem M14 ?
Tak samo mimośrodowe - jaki mają wymiar ? Chcę przygotować porządne klucze nasadowe i porządną grzechotkę.
-
Ty nie chcesz wymiarów śrub tylko rozmiary nasadek ;-)
Nie pamiętam dokładnie ale było 17mm albo 19 mm. NA mimośrody na pewno 19mm. Opróch nasadek potrzebujesz jeszcze oczkowy 19mm do mimośrodów i pozostałych śrub wahaczy. Aha i musisz zdjąć gumę z wydechu - wieszak na belce.
-
Dzięki wielkie - może operacja niezbyt trudna ale zrobię fotorelację.
//Dodano: 25.02.2012 13:02//
Zapytałem czosnka z Serwisu Hyundaia o części i cenę - zamówiłem ale czosnek mówi że tych śrub tu jest tyle że masakra - twierdzi, że śruby mimośrodowe belki nie mają nakrętek tylko wchodzą w gwint belki ???????? I, że śruby mimośrodowe są dwie ale jest tu jeszcze 4 inne i jeszcze jakieś dwie.
Dziwne - bo dla mnie sprawa jest prosta - dwie śruby mimośrodowe które mocują wahacze tylne poprzeczne do belki i do tego nakrętki dwie. Tak samo z drugiej strony dwie śruby mocujące przednie wahacze poprzeczne do belki z dwiema nakrętkami i wsio. Czy ktoś tu widzi coś więcej ??? Bo ja nie.
-
Ten rysunek jest odwrócony. Tył auta jest po prawej stronie. Śruby, które potrzebujesz to 55230B. Pozostałe pasują M12x80, a najlepiej M12x70. Kup twardość 8.8 lub 10.9. W belce nie ma żadnych gwintów.
-
No 2szt 55230 i 2x mimośrody 55117. Kazałem gościowi żeby mi przygotował wszystkie śruby którymi mocuję zawieszenie do belki.
-
55230 to są mimośrody. Reszta to zwykłe śruby. Szkoda przepłacać.
-
Zeźliła mnie belka dzisiaj bo odkręcam śruby belki - poszły :)
Odkręcam śruby wahaczy poprzecznych - poszły - opornie ale poszły, ale odkręcam mimośrody, nakrętki poszły, wszystko ekstra ale śruba nie chce wyleźdź, kręcę nią to kręci się cała tuleja w wahaczu. Co tu zrobić ??? Co ciąć i jak wyjąć ją z tej tulei bo zapewne w niej się zapiekła i to dlatego :( Mam belkę i nowe śruby. Ale zaraz mnie trafi jeśli nowe wahacze będę musiał kupować :(
-
To jest największy problem. Trzeba ciąć śrubę pomiędzy belką,a wahaczem. Dwa cięcia dla każdej śruby. Ja musiałem ciąć wszystkie śruby wahaczy więc i tak masz lekko.
-
Podsumujmy.
Belka - 700zł.
Gumy wahaczy - 25-30zł
Śruby belki - 50zł
Zaślepki - 2szt 6zł
Wymiana belki - 200-250zł
Przyjemność wymiany belki kosztuje leciutko ponad 1000zł.
Masakra. Poprostu masakra. Nie dodam nawet kosztu przeglądu oraz ustawienia geometrii bo to kolejne ponad 2 stówki.
Sporo kosztuje mnie ta moja kolejna kobieta. Żeby tylko była dalej tak dobra dla mnie jak ja jestem dla niej bo ta pierwsza nie jest taka dobra :) hehe.
-
Oto elementy do wymiany:
Tylna belka nr katalogowy - 62610-29010:
(http://www.fox.rzeszow.pl/Img.ashx?Id=1940)
Śruby mimośrodowe belki mocowania wahaczy poprzecznych tylnych - do regulacji kąta pochylenia koła:
(http://img705.imageshack.us/img705/1293/55230mimordm19.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/705/55230mimordm19.jpg/)(http://img696.imageshack.us/img696/5451/55230mimordm192.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/696/55230mimordm192.jpg/)
(http://img23.imageshack.us/img23/9079/55230mimordm193.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/55230mimordm193.jpg/)(http://img834.imageshack.us/img834/430/nakrtkarubymimorodowejm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/nakrtkarubymimorodowejm.jpg/)
(http://img24.imageshack.us/img24/430/nakrtkarubymimorodowejm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/24/nakrtkarubymimorodowejm.jpg/)
Śruby mocujące wahacze tylnej belki z przodu belki z nakrętkami:
(http://img29.imageshack.us/img29/9659/nakrtkarubybelkim174.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/nakrtkarubybelkim174.jpg/)(http://img696.imageshack.us/img696/4627/55117rubabelkim173.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/696/55117rubabelkim173.jpg/)
(http://img38.imageshack.us/img38/1747/55117rubabelkim172.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/38/55117rubabelkim172.jpg/)(http://img813.imageshack.us/img813/8379/55117rubabelkim17.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/813/55117rubabelkim17.jpg/)
(http://img827.imageshack.us/img827/4826/nakrtkarubybelkim173.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/nakrtkarubybelkim173.jpg/)
Mocowanie śrub w belce:
(http://img833.imageshack.us/img833/4247/mocowanierubwbelce.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/mocowanierubwbelce.jpg/)(http://img707.imageshack.us/img707/932/belka2x.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/707/belka2x.jpg/)
(http://img69.imageshack.us/img69/9757/mocowanierubwbelce2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/69/mocowanierubwbelce2.jpg/)
Co do wymiany:
Po zdjęciu zaślepek plastikowych prostokątnych w belce od spodu zakrywających otwory gdzie znajdują się nakrętki śrub belki, odkręcamy nakrętki M17 i zdejmujemy wszystkie podkładki. Podnosimy tył auta i najlepiej - stawiamy na podpórkach. Teraz trzeba odkręcić śruby a dokładniej wyjąć z oczka tuleii wahacza i oczek belki. To oczywiście się nie uda :( O ile śruby przednich whaczy belki wyszły z większym trudem ale wyszły - odkręcane za pomocą tytanowej grzechotki i półtorametrowej przedłużki w postaci lagi :) Oczywiście poszły trzy nasadki M17 przy tej operacji ale się odkręciły. Natomiast co do śrub mimośrodowych. Nakrętki odkręcone ale miejsca w otworach belki nie ma na tyle by wybić śruby z belki za pomocą młotka a kręcąc nimi kręcą się też całe tuleje gumowe w uszach wahaczy. Z racji tego że nie miałem przy sobie kątówki gdzie podłączyć zaprzestałem. Oddałem do mechanika - trzeba było uciąć śruby pomiędzy uszami belki a wahaczem. Potem wyprasować stare tuleje i wprasować nowe. Skoro operacja była tak rozległa - zdecydowałem się na wymianę wszystkich tulei - no i oczywiście wszystkich śrub bo się zapiekły w tulejach. Śruby mocujące belkę do podwozia auta - hmm - o dziwo łatwo się odkręciły - więc tu nie było problemu żadnego. Po całej operacji trzeba zrobić geometrię z tyłu auta bo - napewno - będzie ściągać i ścinać opony z tyłu.
Robota u P. Darka Miśka - 250zł za wymianę.
Pozdrawiam.
-
Śruby mimośrodowe belki mocowania wahaczy poprzecznych tylnych - do regulacji kąta pochylenia koła:
W naszych autach nie ma regulacji kąta pochylenia!
Jest tylko regulacja zbieżności.
-
Serio nie ma regulacji pochylenia koła ? Ani z tyłu ani z przodu ??? Odpisz a powiem o co chodzi i będzie to informacja ostrzegawcza dla wszystkich posiadaczy aut z tej serii i roczników.
-
Nie ma regulacji pochylenia koła z tyłu.
Co do przodu to niektórzy forumowicze za regulację uważają dwie śruby łączące zwrotnicę z amortyzatorem. Luz tak jest taki, że może uda się wywalczyć 1st ale regulacją tego nazwać nie można.
Programy typu autodata podają jakieś wartości ale co z tego skoro fizycznie nie ma na czym przeprowadzić regulacji. Myślę, że są to dane dla składających auto po dzwonie.
będzie to informacja ostrzegawcza dla wszystkich posiadaczy aut z tej serii i roczników.
To nie chodzi tylko o te roczniki. To samo ma Pony/Scoupe (chociaż to można więcej wywalczyć na mocowaniu sworznia do wahacza - może ze 2st). nie wiem jak inne modele.
Odpisz a powiem o co chodzi
Domyślam się, że zapłaciłeś za całą geometrię. Różne warsztaty różnie to nazywają. Zazwyczaj w cennikach jest: zbieżność przód lub cała geometria.
W naszych autach można jedynie regulować zbieżność przód + zbieżność tył.
-
Nie do końca. Sytuacja była taka, ze pojechałem na wymianę końcówki i samego drążka lewej strony przód. Gościu mi mówi ze po tej wymianie trzeba geometrię zrobić. Mówię - jasna sprawa. A ten liczy mi jeszcze kąty pochylenia kół po 30zł za stronę. Myślę sobie - cholera - to fakt to też jest do regulacji. Ale ja nie wiedziałem, że w naszych autach nie ma tego typu regulacji, po tej skrzętnej naprawie słyszę od szefa serwisu, że co prawda zrobili końcówkę i drążek i zbieżność ale kąty pochylenia kół są poza skalą i nie da się ich wyregulować. Pytam czemu - dostaję informację, że regulowali ale ani w jedną ani w drugą stronę. I prawdopodobnie kiedyś był uderzony i tak mu zostało.
Uderzony to on był - mówię - kiedyś lekko przodem i lekko obtarty z lewej strony ale to musiałby dostać porządnie w koło żeby zawiecha się tak przestawiła zwłaszcza, że wahacze z przodu są wymienione a cała reszta jest nieruszona od dołu - nigdy żadnego wypadku tam nie było a zawieszenie na przednim pasie się nie trzyma. Oczywiście za "naprawę" kasa została zainkasowana przez serwis mimo ze regulacji pochylenia koła nie było bo - jej nie ma - a tu nei chodzi żeby jej szukać na sworzniu czy na czymś co nie służy do tego tylko aby zrobić to tam gdzie jest to przeznaczone - a zwykle robi się to na łączeniu amortyzatora do zwrotnicy.
| A czemu przed tym ostrzegam ? Aby nagle podczas prostej operacji nie spierdzielono czasem czegoś próbując robić coś czego nie ma do roboty. Nawiązuję do przedrocznych zmagań gdy do wymiany miałem drążek kierowniczy a usługa została zrobiona tak, że musiałem zrobić po tym całą maglownicę i z warsztatu nie mogłem zostać wypuszczony bo zawieszenie obcierało o koło - taka fachowa robota - poza tym gdyby nie moja interwencja - wypuszczono by mnie autem na drogę. Co za ludzie.
-
Witam
Czy jest jakiś zamiennik owej belki do lantry kombi?
-
Czy jest jakiś zamiennik owej belki do lantry kombi?
Nie
-
Witam
Czy belka zawieszenia tył od sedana będzie pasować do kombi z 95 roku ?
-
Będzie. Numer części 62610-29010.
http://hyundai.epcdata.ru/elantra/26186/chassis/richag_zadney_podveski-5455511/zadnyaya_poperechina-62610/
-
Witam,
Koledzy mam pytanko:
Czy jeżeli chcę wymienić starą belkę na nową (już mam) i udało mi się odkręcić nakrętki nr 17mm od wahaczy w środku belki od strony przodu, nakrętki śrub regulacyjnych nr 19mm od strony tyłu (śruby nie chcą wyjść - zardzewiałe i zapieczone obracają się z gumami) i śruby od mocowania belki do podłogi karoserii . W przypadku wycinania szlifierką tych czterech śrub (środka belki), czy tuleje gumowo-metalowe trzeba zakładać nowe, czy udaje się je odzyskać. Jak wyjąć stare tuleje gumowo-metalowe z wahaczy z obciętą śrubą bez demontażu wahacza (odpięcia od zwrotnicy/piasty) lub jak wyjąć same obcięte śruby z tulei gumowo-metalowych z wahaczy w środku belki - może rozwiercić.
Zastanawiam się czy dla wycięcia tych śrub (4szt) z wahaczy w tulejach gumowo-metalowych w środku belki rozbierać połączenia czterech wahaczy z zwrotnicami tylnymi/piastami (tu też są tuleje gumowo-metalowe), kiedy te śruby też nie chcą wyjść mimo odkręconych nakrętek nr 17mm.
Co proponujecie?
01.07.2016
Wyciąłem szlifierką mocowania czterech poprzecznych wahaczy z belki, wycisnąłem tuleje z wahaczy i wcisnąłem nowe tuleje oraz skręciłem nowymi śrubami i założyłem nową belkę - bez najmniejszego problemu - tak więc sprawa załatwiona. Pozostało ustawienie zbieżności tyłu - ktoś zna wartości ustawień? Czy przy ustawieniu zbieżności tyłu trzeba ustawiać też przód? Jeżeli tak to jakie wartości?