HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: amig w 06 Listopad 2015, 20:18:33
-
Jak w temacie kiedy i jakie są objawy. Nieco silnik mi podryguje i nierówno chodzi ale czy to wina przepustnicy? Ok 92000 i nic nie było robione. Na razie podejrzenie jest na kable od świec, tym bardziej że komp tak pokazał (chwilowy brak zapłonu na dwóch cylindrach) Można to jakoś bezinwazyjnie zdiagnozować?
-
Kable i świece na początek do sprawdzenia/wymiany... Kable sprawdzisz po ciemku jak uruchomisz silnik: jak gonią po nich iskry jak szalone - kable do wymiany. Ewentualnie gdyby nic nie było widać, dla pewności można je jeszcze spryskać wodą (mgiełką z butelki po płynie do mycia szyb).
Świece najlepiej sprawdzić po wykręceniu i obejrzeć ich stan.
-
Taki mam zamiar z tymi kablami a wręcz profilaktycznie je wymienić. Natomiast kiedy widzę co "wyłazi" z przepustnicy to głęboko zastanawiam się czy u mnie nie będzie tak samo dlatego pytam jak wywnioskować że u mnie też taki syf zalega
-
Uściślij: silnik szarpie/nierówno chodzi na biegu jałowym czy podczas jazdy?
P.S. Na filmie jest silniczek krokowy
-
Na jałowym gdy nie rozgrzany tak jakby podryguje ale trzeba się wsłuchać żeby to odczuć dlatego mocno nie panikuję. Na nagrzanym też jakby dało się to wyczuć ale trzeba się "wczuć w silnik". Podczas normalnej jazdy żadnych odczuć.
Tyle że kilka tyg. temu zaczął mi migać check dosłownie przez kilka sek. Mechanik podpiął kompa i pokazało że chwilowy zanik zapłonu na dwóch cylindrach. Kazał jeździć i obserwować bo być może chwilowe zawilgocenie , być może początki słabości kabli, świece też już zbliżają się do okresu wymiennego. Tak czy owak ta przepustnica też mi jakoś po głowie łazi tym bardziej że różnie mówią a to co mówią wskazywałoby że trzeba ją "wykąpać". Pytanie czy faktycznie trzeba bo może nie warto ruszać, dlatego poruszyłem ten temat, dla rozwiania wątpliwości jak też z ciekawości. Po obejrzeniu filmiku dopiero mną wstrząsnęło co tam można znaleźć:(.
-
Ja bym jednak przede wszystkim skłaniał się ku zmianie kabli i świec. Co do przepustnicy to gdyby była brudna objawy byłyby inne. Wyczyścić możesz, wolna wola, ale dopiero po wymianie ww. elementów.
-
Wiele się wyjaśniło. Wczoraj dotykałem kabli no i "kopią" zatem chyba wszystko jasne bez potrzeby pryskania ich wodą
-
Temat o przewodach WN post #4 http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=61479#61479
-
Miałem bardzo podobne objawy. Po podłączeniu kompa okazało się że wypadają zaplony. A powodowała je cewka. Po wymianie cewki, kabli WN i świec silnik chodzi równiutko. pali bez problemu na mrozach.