HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: sisimon w 03 Listopad 2015, 09:58:50
-
Mam problem z samochodem taki, że od czasu do czasu (rzadko, może raz na 2 tygodnie) odpala dopiero za drugim razem. Na początku myślałem że akumulator, gdyż ma 6 lat i jest od nowości. Ale wg. mnie akumulator jeszcze jest sprawny (normalnie bierze prąd podczas ładowania go prostownikiem). Zresztą słychać że kręci ładnie. Samochód miał miesiąc temu na przeglądzie wymieniony filtr paliwa, świece więc raczej problem z filtrem też odpada. Czytałem coś na temat czasami problemów z immobilaizerem. Na czym on dokładnie polega ? Czy jeżeli wchodzę do samochodu i zaświeca mi się żółty samochodzik z kluczykiem to jest OK (wtedy powinien zapalić) ? Po zapaleniu samochodu ta kontrolka gaśnie (ale tak chyba ma być) ? Na co zwracać uwagę podczas zapalania samochodu aby można było coś wywnioskować ? W czym może być problem ?
-
Hej,
raz na dwa tygodnie to w sumie nie taka bardzo dziwna sprawa. Ja niedawno stałem się posiadaczem tego auta. Mi auto praktycznie nigdy nie chce odpalić za pierwszym razem. Albo ja źle odpalam albo coś jest nie tak. Zwykle odpala mi dopiero za 2 razem, rzadko za trzecim. Auto 2 tygodnie temu było w serwisie Hyundaia i tam wymienili olej, filtry itp. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? Czy to może być wina paliwa? Auto kupiłem w sobotę i podjechałem na Lukoil, tam zatankowałem 95. Nie bardzo wiem gdzie szukac rozwiązania.
-
Witam panowie, ja z podobnym problemem jak w/w borykam sie od ok roku, czyli tyle ile mam swoje i30 :/ Ja mam tak że odpala ok, ale jak pojade dalej zgasze/właczam to zdarza sie problem z odpaleniem. U mnie występuje to co ok. miesiąca? Napewno nie jest to wina rozrusznika bo jakby nie krecił to by ciągle występował problem. Ja mam wrażenie że nie chce odpalić za 2 czyli na ciepłym silniku. Właśnie zapominam spojrzec na deskę za 1 nieudana próbą co się świeci lub nie. Jak dla mnie to może być chyba tylko wina stacyjki ale na razie jeżdze choć mnie to trochę wkrw ale cóż... Może macie jakieś inne sugestie, piszcie śmiało to może dojdziemy do wspólnego rozwiązania tego problemu :) Szukałem kiedyś na tym forum ale nic nie było napisane dlatego nie robiłem nowego tematu. Może jestem sam ale teraz wspólnie borykamy się z tą usterką :/ Cierpliwości panowie ;)
-
Nie wiem jak to jest w i30, ale miałem podobny problem w passacie b5 v6 2.5tdi i był źle ustawiony początęk wtrysku (za późny, albo za wczesny poczatek wtrysku paliwa). Po regulacji palił pięknie zarówno na ciepłym jak i na zimnym.
-
Ciekawą diagnoze podsunąłeś tylko czy to może być nasza usterka....? Muszę zapytać się swojego mechanika, w aso proponują diagnostykę komputerową za 200 zł i powiedzieli że nie ma czegoś takiego jak ustawienie wtrysku paliwa...? :/ Jakieś inne pomysły?
-
Zgrubny filtr paliwa i regulator ciśnienia paliwa wszystko w zbiorniku paliwa.
-
ale przed przeglądem też mi nie chciał raz na jakiś czas odpalić za pierwszym razem, po przeglądzie na 72.000 (miesiąc temu) wymienili mi filtr paliwa (byłem przy tym i dość dużo roboty jest przy tej wymianie, bardziej tego koreańce nie mogli skomplikować) i dalej się tak samo zachowuje, czyli filtr paliwa odpada. Jednak tym razem przy każdym teraz odpaleniu samochodu sprawdzam czy się święcą wszystkie kontrolki (zwłaszcza immo). Od ostatniego mojego postu pali na razie za każdym razem. Poczekamy , zobaczymy.
-
nie ma czegoś takiego jak ustawienie wtrysku paliwa...?
Chodzi o ustawienie "początku kąta wtrysku" paliwa.
W passacie trzeba to ustawiać przy każdej zmianie rozrządu, bo potrafi się przestawić nawet jak jest robiony na blokadach.
Niestety nie wiem czy coś takiego jest w naszych i30, bo tam była pompa wtryskowa vp44 a tu jest wszystko na CR...
wymienili mi filtr paliwa
Ktoś tu na forum pisał (albo na forum ceed-a), że miał podobne problemy i pomogła wymiana filtra paliwa na oryginalny koreański. Ja u siebie mam bosha albo knehta albo mana :D, kurcze nie pamiętam, ale pali na razie ok, wymieniałem 3mc-e temu.
-
bo tam była pompa wtryskowa vp44 a tu jest wszystko na CR...
Tylko, że temat dotyczy wersji benzynowej, a nie wysokoprężnej.
-
Racja, zapomniałem się.
-
Znajomy miał podobny problem. Zwróć uwagę na kontrolkę od imobilajzer taki kluczyk. Powinien zgasnąć przy zapalaniu. Koledze nie zawsze gasnął a usterkę usunął poprzez wyjęcie i ponowne włożenie jakiegoś przekażnika
-
Ja też swoją obserwacją obstawiam imobilaizer tylko że jak to sprawdzić w i30? :/
-
pierwszym razem, po przeglądzie na 72.000 (miesiąc temu) wymienili mi filtr paliwa (byłem przy tym i dość dużo roboty jest przy tej wymianie, bardziej tego koreańce nie mogli skomplikować)
Czy wymienili też drugi bo są dwa.
-
Ja będę teraz odpalać poprzez przekrecenie o 1 pozycję stacyjki, a potem do rozruchu. Zwrócę uwagę na ikonkę immobilaizera. Myślę że nie jest powodem złe ustawienie początku kąta wtrysku lub filtr paliwa ale nie wykluczam. Każdy ma inne i30 ;)
-
wymienili mi filtr który znajdował się w baku pod tylną kanapą ... (dość dużo roboty przy jego wymianie), o drugim filtrze nikt mi nie wspomniał w serwisie, czy aby taki istnieje ? , jeżeli tak to gdzie go znajdę ?
Coś czuję że może 2 filtry są w CRDI a w benzynie jest tylko 1
-
Wymienili bo doszli do wniosku że on jest przyczyną czy co? Pytam bo może i ja muszę go wymienić a nie wina stacyjki...:)
-
https://www.drive2.ru/l/6598651/?page=0
-
Witam ostatnio mój znajomy we Fordzi Focusie z 2004 roku. ma taki sam problem.
silnik również CRDI tylko 1.8 - 80tys. km przejechał po remoncie pompy i wtrysków i ma podobne objawy jestem ciekawy jaka u niego była przyczyna . aktualnie ma zrobione w sumie 200 tys. km. dam znać jak się coś dowiem....
-
sisimon i jak tam auto? Mi się niedawno przytrafiło kilka razy odpalić za 2 i teraz chcę go wstawić do serwisu zajmującego się rozrusznikami itp.. Odpalałem przekręcając stacyjkę o 1 pozycję a potem do rozruchu. Ikonka immobilaizera pojawia się i gaśnie. Podejrzewam filtr paliwa ale h wie... Jutro dzwonie i się umawiam. Jeżeli coś wyjdzie na jaw to napiszę na forum. Temat uciążliwy, a nikt nie zna rozwiązania :/
[ Dodano: 2015-12-15, 20:16 ]
Byłem w serwisie specjalizującym się naprawą alternatorów, rozruszników itp. Powiedzieli że sami będą mieć problem z dojściem jak to mi się przytrafia raz na jakiś czas. Mam się wsłuchiwać w objaw i ewentualnie jak będę gotowy to podjechać i powiedzieć. Jak kręci to nie wina rozrusznika, coś podobno jest nie rozbieralne także ja na razie jeżdzę. Teraz muszę się oprócz rozruchu nauczyć wyłączać przed zgaszeniem radio żeby wsłuchać się jak znów zajęczy ;) Nie pomogłem ale liczę że ktoś się może pochwali udaną diagnozą...:)
[ Dodano: 2015-12-30, 18:54 ]
Chyba uporałem się z problemem. Auto lawetą wylądowało u elektromechanika bo nie mogłem go wczoraj odpalić w garażu. Może by odpalił po dodaniu gazu ale stwierdziłem że niech rozwiążą moją zagadkę. Nie miałem kogoś do holowania to skorzystałem z assistance ;) Komputer u niego nic nie pokazał, dopiero jak elektryk się zapytał o zabezpieczenia przed kradzieżą to wspomniałem o przełączniku odcinającym zapłon. Przełączył 2 razy i auto odpaliło. Co mnie zaskoczyło! :) Dziś zadzwonił mówi że styki były trochę brudne w przełączniku i zrobiono go po najmniejszej linii oporu (powinien być założony jeszcze przekaźnik...itd) Tłumaczył mi, narysował ale zapomniałem żeby fachowo wam to opisać :) W każdym razie ja za rzadko ten przełącznik uruchamiałem, teraz muszę zmienić nawyk. Skończyło się na 30 zł. Jeżeli będzie sprawiał problem to pozostaje wymiana z przerobieniem jak mówił elektryk na "porządny". Nie wiedziałem czy wam to pisać ale może komuś coś to da do myślenia w swoim aucie... Jak coś to P.W :)
[ Dodano: 2016-02-19, 20:47 ]
Ja w swoim i30 przez ok 1,5r. dochodziłem co jest objawem problemów z odpalaniem. Wymieniałem akumulator, świece, komputer diagnostyki... aż w końcu auto zgasło na drodze. Przyczyna? Zabezpieczenie (odcięcie zapłonu) zrobione po amatorsku, styki i przełącznik szlag trafił chociaż był 1,5msca temu jeszcze dobry... Dziś zrobił od nowa, z przekaźnikiem do p. paliwa. Auto odpali, chyba ze sam przełącznik szlag trafi to tylko wyciągnąć, kable złączyć i jechać dalej. Nie potrzebne w/w naprawy bo to było przyczyną, na drugi raz będę mądrzejszy :) Niby pierdoła, a może człowieka postawić na nogi! :/
-
Witam,
czy komuś udało się dojść do rozwiązania problemu z odpalaniem za którymś razem ?
Niestety u mnie nadal ten problem występuje. Myślałem że to pompa paliwa, która za krótko działa, dlatego też przekręcałem kluczyk w stacyjce kilka razy ale nic to nie dało...
-
Najlepiej to jeździć z komputerem i od razu badać. Ja też co jakiś czas mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku. Problem nie został do końca rozwiązany choć jest dobrze ale nie b.dobrze :/
-
Witam, od czasu mojego ostatniego postu auto pali za każdym razem (dziwne to trochę). Może jak się zacznie zimno robić to wtedy zacznie świrować ? (poczekamy, zobaczymy). A gdzie znajduje się ten przełącznik odcinający zapłon ? (z przyjemnością się do niego dobiorę i sprawdzę jego stan techniczny). Pzdr
-
Witam !
Ja również borykam się z problemem odpalania co jakiś czas za drugim, trzecim razem - zazwyczaj działo się tak gdy auto było jeszcze ciepłe.
Na początku wymieniłam świece i problem ustał .. jednak od pół roku problem znow się pojawia sporadycznie.
Po przeczytaniu komentarzy zaobserwowałam... że kontrolka od imobilajzer (kluczyka) czasami po przekręceniu zapłonu nie zapala się - i wtedy właśnie nie zapala samochód !!!
Jak kluczyk sie zapala to auto odpala za pierwszym razem.
Myśle że to będzie winowajcą...
-
Na pewno masz rację. Zgłosiłem tą usterkę w ASO. Serwis kazał mi przywieź na następne badanie okresowe (za kilka dni) oba kluczyki celem ich przeprogramowania. Wgrają do nich i samochodu nowe kody i to całkowicie za darmo, chodź samochód jest już po okresie gwarancyjnym. Po tej operacji problem ten ma zniknąć. Dlatego teraz za każdym razem po włożeniu kluczyka sprawdzą czy świeci cię zółta kontrolka od immobilaizera. Jeżeli się nie zaświeci, to samochodu nie odpalisz.
-
problem z synchronizacją immobilisera i stacyjki. Odebralem auto z warsztatu 2 tyg temu, teraz musze jedynie poczekac 2 albo 3 sek zeby odpalil. Najwazniejsze zeby go nie krecic od razu po wlozeniu kluczyka
-
Wiecie że ja też podejrzewam u siebie immobiliser ale dla pewności jeszcze czekam na ten "moment" chyba ten typ tak ma. Czyli kolego karol nic nie płaciłeś za synchronizację immobilisera i stacyjki...? :) Jeżeli się powtórzy to uderzę do ASO choć auto nie jest na gwarancji...
-
witam, byłem w ASO i podczas badań okresowych przeprogramowali mi kluczyki i komputer w samochodzie, koszt takiej usługi to około 200 zł po gwarancji ...
-
simson napisz jak problem się pojawi...:)
-
Witam,
odświeżę temat bo nie chcę zakładać nowego. Też raz na jakiś czas ( a czasami kilka razy pod rząd) mam problem z odpaleniem autka. Po włożeniu kluczyka lampka od immobilisera miga. Samochód kręci i nie chce zapalić. Dzieje się tak na dwóch kluczykach. Z reguły pomaga to że wyjmuję kluczyk i albo zamykam i otwieram drzwi z pilota będąc w samochodzie :mrgreen: , albo wkładam drugi raz kluczyk i troszkę nim "ruszam" w stacyjce. Zdarza mi się że i to nie pomaga więc muszę powyższe czynności powtórzyć kilkukrotnie. Co może być przyczyną? Powiedział mi kumpel że muszę rozebrać stacyjkę i jakiś czujnik tam poruszyć czy coś. Ja elektromechanikiem nie jestem więc proszę o radę.
kosmos2011 masz może jakiś inny schemat z tego Filtra w baku co jest? co ile trzeba go wymieniać? ;-)
-
W silniku D4FB w zbiorniku nie ma pompy paliwa i filtra zasadniczego jest filtr zgrubny-siateczka o numerze 31090-4F000.
https://www.drive2.ru/l/1661935/
http://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,37520.0.html
Kontrolka od immo nie powinna migać sprawdź wtyczkę od anteny immo przy stacyjce.
http://www.hyundaiboard.de/hyundai-forum/hyundai-i30/diy-i30/22461-ews-elektronische-wegfahrsperre-ringantenne-lesespule-tauschen/