HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: asterix w 29 Październik 2015, 21:38:33
-
Czy w I30 rocznik 2008,były montowane podgrzewane przednie szyby?
Mam na desce taki przycisk i nie wiem do czego służy.Do odmrażanie szyb są dwa przyciski przy panelu z klimą ,a ten znajduje się obok regulacji ustawienia reflektorów i przycisku ESP.
-
Jak możesz to wpisz do tematu ...."przednia".....(wycieraczki).
http://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=12759.0
Wpisz tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ vin kliknij po prawej stronie i następnie kliknij na symbol koła zębatego z prawej strony w oknie poszukaj frazy "W/WIPER DEICER" jeśli znajdziesz to znaczy że masz podgrzewane przednie wycieraczki.
-
A precyzyjniej nie wycieraczki a podgrzewanie szyby w miejscu gdzie wycieraczki spoczywają o ile mi wiadomo.
-
kosmos2011 dzięki za link.Faktycznie posiadam to podgrzewanie :-)
-
Nie wiem czy to już było czy też nie, ale podobno niektóre i30 (i nie tylko) posiadają tzw.
9713A2 PTC HEATER_INT TYPE
można sprawdzić po VIN (np. tu http://koreacat.ru/hyundai/ )
jeśli ta pozycja się tam znajduje to posiadamy nagrzewnicę, która może nam pomóc szybciej odmrozić szybę, aktywacja tego dodatku odbywa się w manualnej klimie poprzez wykonanie:
1. zapłon na ON
2. wciśnięcie przycisku nadmuchy na przednią szybę
3. naciśnięcie min. 5 razy przycisku zamkniętego obiegu powietrza (światełko na przycisku
mignie parę razy).
w automatycznej też jest jakaś kombinacja. Wszystko znajduje się w instrukcji.
Jeśli się mylę lub napisałem coś źle to proszę o korektę.
-
można sprawdzić po VIN (np. tu http://koreacat.ru/hyundai/)
Usuń nawias na końcu to link będzie działał.
Ten dekoder działa tylko do 2010 r.
Do 2014 jest ten http://koreanaparts.ru/catalog-original/hyundai-epc#1
To jest dodatkowa grzałka elektryczna.
(http://images76.fotosik.pl/31/981507e90c1f3601.png)
W GD
(http://images78.fotosik.pl/30/7ad61054593e821f.png)
W FD
(http://images78.fotosik.pl/30/520f126bfcbe5c60.png)
-
A jak po vinie sprawdzic w jakim miejscu to jest wpisane?
-
Tutaj http://koreanaparts.ru/catalog-original/hyundai-epc#1 i powinna się pojawić taka fraza jak na zdjęciu poniżej.
(http://images78.fotosik.pl/31/2b98a7b09b0e5453.png)
U Ciebie tego nie ma.
-
Podobno nagrzewnica włącza się tylko w określonych sytuacjach.
m.in. - silnik nie jest zagrzany, temp. zewnętrzna poniżej 5'C
Osobiście nie zauważyłem, aby leciało mi ciepłe powietrze na przednią szybę po aktywowaniu tej funkcji, być może nie musi ono być gorące. W sumie wystarczyło by, żeby to była temperatura dodatnia aby szybciej zagrzać wnętrze.
Usuń nawias na końcu to link będzie działał.
Poprawione.
-
Witam
Czy w waszych dieselkach załącza się przy obecnych mrozach grzałka elektryczna czyli ptc?
U mnie mimo spełnionych warunków nie załącza się. Grzałkę mam na 100%, bo sam ją widziałem. Być może jest to kwestia odblokowania tej grzałki na panelu klimatyzacji jak to gdzieś wyczytałem. Tyle, że tu również pojawia się problem. Otworzyłem instrukcję i czytam. Stacyjka na on, włączenie przycisku nawiewu na przednią szybę i 5krotne wciśnięcie obiegu zamkniętego przy jednoczesnym wciśniętym przycisku AC. Potem diodka na AC powinna zamrygać i powinno być ok. Tylko, że u mnie nic się nie dzieje, mimo postępowania zgodnie z instrukcją. Macie jakieś pomysły?
-
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=45&t=3070&hilit=PTC
-
Dzięki, ale przejrzałem już ten temat i on nie rozwiał moich wątpliwości odnośnie ptc. Moim zdaniem u mnie to nie działa. Chyba, że mam jakieś wygórowanie oczekiwania odnośnie tej grzałki.
Ktoś tam niby opisał działanie tej grzałki:
"po lekkim rozgrzaniu silnika tzn poniżej 50st ( ale na pewno nie od razu ) nagrzewnica daje o sobie znać zwiększonymi obrotami silnika (1000 obr) i mocno ciepłym nadmuchem z kratek. Przy dogrzanym silniku - 90st ( bez względu czy trwało to 10min czy 60min ) nagrzewnica przestaje działać a obroty na biegu jałowym spadają do 800."
Po pierwsze u mnie na pewno nie leci mocno ciepłe powietrze z nawiewów przy 50 stopniach temperatury silnika. Leci mocno letnie, jak w każdym aucie bez ptc po lekkim rozgrzaniu. Poza tym grzałka działa dopóki silnik nie osiągnie 90 stopni? przecież to jest bez sensu. A zwiększenie obrotów w takiej temperaturze to normalne zjawisko w każdym aucie czy z ptc, czy bez.
W instrukcji jest też jasno i wyraźnie napisane jak wyłączyć funkcję "automatyczne zapobieganie zaparowaniu przedniej szyby", której wyłączenie (z tego co zrozumiałem) powinno odblokować działanie ptc w przypadku klimy manualnej, automatycznej i automatycznej z funkcją jakości powietrza. Więc nie rozumiem dlaczego postępując zgodnie z instrukcją u mnie to również nie działa - nic się nie dzieje.
-
Cześć. Podepnę się pod temat.
Mam i30 FD z manualną klimatyzacją. Gdy ustawię nawiew oraz przełączę ogrzewanie przyciskiem na przednią szybę to zawsze włącza mi się klimatyzacja. Także przy niskich temperaturach. Czy jest to normalne? Czy nie da się ustawić nawiewu jedynie na szybę?
Jest przycisk nawiewu na szybę i nogi. ale po jego włączeniu klima się nie włącza.
-
Tak, jest to normalne. Bardzo przydatne w okresie zimowym. Klimatyzacja osusza powietrze, zapobiegając parowaniu szyb. Oczywiście zawsze możesz wyłączyć klimatyzację.
-
Nawiew na szybę post#4 http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=54&t=3235#p66967
[ Dodano: 2017-01-14, 18:22 ]
Adrianc90 sprawdź czy masz na każdej grzałce napięcie.
(https://images84.fotosik.pl/289/cd3b203e337481bd.png)
(https://images82.fotosik.pl/290/24b0b68d68c7f928.png)
-
A coś jest nie tak z tym opisem włączenia automatycznego odszraniania w instrukcji, gdzieś ktoś kiedyś pisał jak to zrobić prawidłowo ale nie pamiętam gdzie, macie może jeszcze coś takiego do wklejenia?
-
A co do klimy , podobno się dopiero włącza powyżej 4 st. C
-
Ponowie pytanie do wszystkich, czy ktoś zgłębił bądź pamięta jak poprawnie wykonać procedurę włączania funkcji automatycznego ogrzewania przedniej szyby?? Tzw. PTC?? Ta procedura z instrukcji obsługi nie działa, a kiedyś któryś z użytkowników pisał jak to zrobić we właściwy sposób tylko nie mogę tego znaleźć.
-
PTC to nie jest ogrzewanie przedniej szyby, tylko elektryczna nagrzewnica na wylocie powietrza do kabiny. Ona grzeje gdy silnik jest jeszcze zimny. Zwykle mają to tylko diesle. Wiem o czym piszę, bo u siebie to mam. Jest to prosty, a świetny wynalazek. Bez niego trzeba w zimie marznąć i kilkanaście kilometrów w aucie z dieslem.
-
po pierwsze primo, moje pytanie nie dotyczyło czym jest PTC.
Po drugie, w twoim fokusie, o ile dobrze widzę z silnikiem LYNX czyli zwykłym TDDI nie ma PTC, jest za to elektryczna nagrzewnica płynu, wiem bo miałem takiego fokusa, są tam 3 świece żarowe które podgrzewają płyn, poza tym w moim fokusie była dodatkowo podgrzewana przednia szyba, kto miał to wie jak to wygląda.
Po trzecie, wciąż czekam na kogoś, kto znajdzie prawidłową procedurę aktywacji funkcji automatycznego rozmrażania.
-
po pierwsze primo, moje pytanie nie dotyczyło czym jest PTC.
Nie dotyczyło, ale (nadal) nie wiesz, więc ci wyjaśniłem.
Po drugie, w twoim fokusie, o ile dobrze widzę z silnikiem LYNX czyli zwykłym TDDI nie ma PTC, jest za to elektryczna nagrzewnica płynu, wiem bo miałem takiego fokusa, są tam 3 świece żarowe które podgrzewają płyn[..]
A gdzie tam. TDDI z 2008 roku? Przeca już same CR wtedy montowano.
Zapewniam cię, że wiem co sam mam.
-
Kolego wiem co to PTC i tego nie musisz tłumaczyć, a gdy przeczytasz ze zrozumieniem moje pytanie, to będziesz widział o co pytałem. Możesz przeczytać w instrukcji od FD, rozdział 4 str. 87.
W twoim wypadku, Focus z 2008 roku to MK2 więc już nie silnik LYNX. Miałem MK1 i tam był LYNX 1.8 TDDI w dwóch wariantach, 75 i 90 KM. 2.0 to już Duratorq. Pod koniec produkcji wyposażono LYNXa w system CR. 1.8 TDCi miał już chyba 100 KM.
Z MK2 przyszły nowe silniki, podobno od PSA kupione, czyli HDi.
-
Kolego, nie jest to na temat tego wątku, ale bredzisz, więc wyjaśniam po raz kolejny, że wiem, co mam: lynx duratorq (8V) common rail (na dwóch paskach, a nie na pasku i łańcuchu), nie od PSA, tylko ostatni diesel forda, z PTC, które nie jest podgrzewaniem płynu chłodzącego, jeno elektryczną grzałką w kabinie. W Polsce można było taki model kupić jeszcze nawet w 2011 r. (bez dpf, oczywiście). Blok silnika z końca lat 80., żeliwny.
:-)
Ale ciekawi mnie sprawa tej "procedury", bo nie wiem dlaczego odszranianie szyby nie ma działać zwyczajnie po naciśnięciu przycisku z tą ikonką...
-
Kolego nie wiem, który z nas bredzi bardziej, LYNX to nie Duratorq, dwie różne konstrukcje.
Co do procedury, to nadal nie czytasz ze zrozumieniem, procedura automatyczna!!!, po wciśnięciu przycisku wszystko działa. Nie pisałem, że nie działa po wciśnięciu przycisku,
i tak to osądza się kogoś, że bredzi.
-
No i mój silnik to ten ze zdjęcia niżej. A to z ETIS - żeby wreszcie zakończyć tę czczą dyskusję:
https://get.google.com/albumarchive/112692983306337359024/album/AF1QipMJaHyCbAos2NnyY_S_6VZfhpe2LpPIwNqcvkuD/AF1QipNdqJUS1JZoJ_g611ecGaH5Fg8xPISBMa-F9YXj?source=pwa&authKey=CM_wkpX84-KsLQ#6386519975122459682
Zauważ, że trzy razy jest napisane "Lynx".
Często się mocno wydaje, że się wie, ale... :-)
-
LYNX - ok ale nie LYNX Duratorq,
potwierdzasz, że masz silnik ze slajdu na dole, więc LYNX.
Masz 1.8 TDCi, na pokrywie zaworowej powinieneś mieć napis EDURA.
To jest silnik LYNX z zasilaniem paliwa typu Common Rail.
-
"Duratorq" tez masz tam trzy razy napisane. Oporny jesteś...
Tobie się chyba wydaje, że duratorq to wyłącznie te francuskie z dwoma wałkami.
Napisu "Endura" w żadnym fokusie mk2 nie uświadczysz.
-
Kolego bo zaczynasz mnie irytować.
Gama silników wysokoprężnych w fordzie mk2 to:
1.6 TDCi - silnik HDi z PSA
1.8 TDCi - silnik LYNX na common railu
2.0 TDCi - silnik DURATORQ
jest jeszcze 2.0 TDCi - z PSA
-
Zrobił się off topic. Trzymajcie się tematu.
-
Ok, koniec tematu silników forda w końcu to forum hyundai.
Oboje coś o fordzie wiemy.
-
Ja nie jestem kobietą.
Przepraszam za OT. Ale nie znoszę jak ktoś mnie poucza w sprawach, o których akurat sam mam lepsze pojęcie i zajmuję się nimi na bieżąco.
To jak jest w końcu z tym odmrażaniem/odparowywaniem szyby w i30? Normalnie działa po naciśnięciu przycisku i włącza sprężarkę klimy, oczywiście gdy tylko temp. nie jest poniżej 4*C?
-
http://www.focusklubpolska.pl/forum.php
-
Czy w dieslach hyundaia i30 FD jest grzałka elektryczna, która ogrzewa kabinę zanim nagrzeje się silnik?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7826&highlight=ptc
-
Tak, jest taka grzałka wbudowana w nagrzewnicę. Warunkiem jej załączenia jet temperatura zewnętrzna poniżej +7stC, silnik nierozgrzany do temperatury roboczej i włączenie dmuchawy wnętrza (bez znaczenia w jakiej pozycji jest pokrętło temperatury, czy włączona jest klima i jaki jest kierunek nawiewu). W moim widać, że włączenie dmuchawy w tych warunkach (nawet na I stopień) powoduje minimalne ale zauważalne na obrotomierzu podwyższenie obrotów jałowych silnika. Działanie tej grzałki jest jednak minimalne ale i tak pobiera ono ponoć ok. 700W.
-
Czy i40 tez to ma:)?
-
Masz http://epc.japancars.ru/hyundai/#Y2M9PUtFVVJQREYxfHxjYXQ9PUtFVVJQREYxMnx8UmVnaW9uMj09RUVML0VFUi98fGYyMz09M1owfHx2eWVhcj09MjAxMTA5MjJ8fERhdGVGcm9tPT0yMDExMDQxMXx8RGF0ZVRvPT0yMDE1MDEyNnx8dmluPT1rbWhsYzgxdWFjdTAxNjUwNHx8c289PTJkMDhjZjZhYzkyMjdiN2E1YzE3NzBkYzhjY2Y1MWNifHxvbz09M2M0YzUxNzYyMDk3MjczOTFhNjA0MjMxY2VhNzYwMDB8fGZpbHRlcj09VzUvMUYvQy81LzcvLy8vL3x8c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJcdTA0MjBcdTA0NGJcdTA0M2RcdTA0M2VcdTA0M2EiLCIzMCI6Imk0MCAxMiAoMjAxMS0yMDE1KSBcLyAoa21obGM4MXVhY3UwMTY1MDQpIiwiNDAiOiJcdTA0MmRcdTA0M2JcdTA0MzVcdTA0M2FcdTA0NDJcdTA0NDBcdTA0MzhcdTA0NDdcdTA0MzVcdTA0NDFcdTA0M2FcdTA0MzhcdTA0MzUiLCI1MCI6Ijk3OTcxIFx1MDQxYVx1MDQzYlx1MDQzOFx1MDQzY1x1MDQzMFx1MDQ0Mlx1MDQzOFx1MDQ0N1x1MDQzNVx1MDQ0MVx1MDQzYVx1MDQzMFx1MDQ0ZiBcdTA0NDNcdTA0NDFcdTA0NDJcdTA0MzBcdTA0M2RcdTA0M2VcdTA0MzJcdTA0M2FcdTA0MzAgLSBcdTA0M2VcdTA0NDJcdTA0M2VcdTA0M2ZcdTA0MzhcdTA0NDJcdTA0MzVcdTA0M2JcdTA0NGMgXHUwNDM4IFx1MDQzMlx1MDQzNVx1MDQzZFx1MDQ0Mlx1MDQzOFx1MDQzYlx1MDQ0Zlx1MDQ0Mlx1MDQzZVx1MDQ0MCJ9fHxmdHIwMT09VzV8fGZ0cjAyPT0xRnx8ZnRyMDM9PUN8fGZ0cjA0PT01fHxmdHIwNT09N3x8ZnRyRFQ9PUx8fGZ0cldUPT0zfHxncm91cD09RUx8fHc9PTk3OTcxfHxwYWdlNTA9PQ%3D%3D
-
No to fajnie, rozumiem ze w klimie auto nie trzeba nic kombinować,samo się uruchomi?
-
No to świetnie, że jest. Tak sobie o tym przypomniałem teraz, gdy zaczęło regularnie działać. :-)
Kolejny ewentualny diesel bez tego byłby trudny do zaakceptowania.
-
Mam wrażenie że mój i30 wolno się nagrzewa i słabo grzeje w środku. Termostat jest sprawny, nagrzewnica nie jest zatkana (oba węże gorące) W samochodzie mam zamontowaną elektryczną nagrzewnice, nie jest ona spalona. Nie wiem jednak czy dochodzi do niej prąd. Kiedy powinna się ona włączać, zależy to od temperatury płynu, powietrza na zewnątrz czy ustawionej w środku temperatury? Dodam że mam klimatronika.
-
z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem to temp. zewn. musi wynosić 7 st. i mniej + do tego musi być włączony nawiew co najmniej na 1 bieg, u mnie to działa (lekko podniesione obroty na biegu jałowym).
-
Czy ta nagrzewnica działa tylko na przednią szybę? I jak szybko leci z niej ciepłe powietrze?
-
Działa na wszystkie kierunki jakie wybierzesz, to ta sama nagrzewnica tylko ma dodatkowo umieszczone grzałki elektryczne.
Opisywałem jej działanie tutaj: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7826&start=30
Dodam tylko, że dotyczy to wersji z klimatyzacją manualną (nie wiem jak jest w automatycznej -może tak samo).
-
Wotus zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum z lewej strony) znajdź podobny temat (może nie być tam odpowiedzi) i tam dopisz pytanie.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7826&highlight=nagrzewnica
Na górnej belce forum jest profil tam możesz wpisać dane nowego auta, a drugie dopisać w podpisie.
-
Witam. Odgrzeję trochę kotleta starego.
Chodzi mi o procedurę włączania funkcji Autoamtycznego Zapobiegania Parowaniu Przedniej Szyby.
W instrukcji jest to opisane:
1. Ustawić kluczyk zapłonu w położeniu ON.
2. Wvbrać tryb odszraniania, wciskając przycisk ( )
3. Przy wciśniętym przycisku A/C nacisnąć przycisk poboru powietrza ( ) co najmniej 5 razy w ciągu 3 sekund.
Kilka razy robiłem, aż rozładowałem akumulator.
Nawet raz załapało.
Efekt jest taki, że po przekręceniu kluczyka, układ wentylacji automatycznie ustawia się na odszraniane przedniej szyby z włączoną klimatyzacją. Załączona Kontrolka AC, podgrzewanie przedniej szyby oraz zwiększone do maksimum obroty wentylatora nawiewu.
Teraz za cholerę nie mogę przełączyć. Niestety po ładowaniu akumulatora, trzeba powtarzać procedurę.
Ktoś ma patent może jak to zrobić?
Kiedyś była artykuł chyba na forum CEED'a, że w instrukcji jest błąd, i robi się to troszkę inaczej.
Szukałem pół nocy i nie znalazłem.
-
"Nie wiem czy to już było czy też nie, ale podobno niektóre i30 (i nie tylko) posiadają tzw.
9713A2 PTC HEATER_INT TYPE
można sprawdzić po VIN (np. tu http://koreacat.ru/hyundai/ )
jeśli ta pozycja się tam znajduje to posiadamy nagrzewnicę, która może nam pomóc szybciej odmrozić szybę, aktywacja tego dodatku odbywa się w manualnej klimie poprzez wykonanie:
1. zapłon na ON
2. wciśnięcie przycisku nadmuchy na przednią szybę
3. naciśnięcie min. 5 razy przycisku zamkniętego obiegu powietrza (światełko na przycisku
mignie parę razy).
w automatycznej też jest jakaś kombinacja. Wszystko znajduje się w instrukcji.
Jeśli się mylę lub napisałem coś źle to proszę o korektę."
Wszystko działa jak należy ;)