HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Moskal1 w 26 Październik 2015, 20:27:59
-
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i na początku Pozdrawiam Wszystkich!!!
Teraz do sedna. Posiadam Sonata NF 2005 z silnikiem 2,4. W Silniku planuje wymienić uszczelkę pod głowicą.
W aucie prawdopodobnie był wymieniany silnik z innego Hyundaia tez 2,4.
Świadczą o tym np. bardzo rzadkie świece o gwincie 11mm Denso Irydium FHU HR11.
Sonata z europejskim silnikiem ma standardowe swiece z gwintem 14mm jeśli się nie mylę.
Sprowadzałem do mojego silnika swiece ze stanów bo na rynku Europa były nieosiągalne w tym rozmiarze gwintu.
Mój typ silnika może różnic się nie tylko rodzajem swiec - np. budowa kanałów wodnych w głowicy i przez to inna uszczelka pod glowicą jak do standardowego silnika 2,4.
Być może będę musiał zamawiać uszczelkę w USA a bym nie chciał :-(
Posiadam kod z wylepki z obudowy klawiatury silnika nie jestem pewien kilku cyfr bo są słabo czytelne ale początek jest ok.
Proszę o pomoc w ustaleniu typu silnika
G4K 1986 00007 T09VM/T
nr VIN auta KMHEU41CP5A040901
Rok prod karoserii silnika???? 2005 ( model od 2005 - )
pojemność 2,4 benz
Pozdrawiam
Moskalik
-
Oryginalnie było takie oznaczenie G4KC4 039779. Auto produkowane do Niemiec więc skąd części z USA.
G(benzyna) 4(4 cylindry) K(odmiana Theta) C(2359 cm3) 4(data produkcji 2004) 039779(numer seryjny)
G4K 1986 00007 czegoś tu brakuje.
Denso Irydium FHU HR11 masz jakieś inne oznaczenie bo w googlach nic o tych świecach nie ma.
Sprawdź czy w tym miejscu nie ma jakiś numerów
(http://images75.fotosik.pl/17/ae5694aa9ae387d5.png)
-
Sorki
FXU irydium FXU 16 HR11
Silmik jest raczej wypuszczany na rynek azjatycki i do USA tak mi się przynajmniej wydaje
Pozdrawiam i dziękuje za schemat
-
Jak otworzysz maskę to czy na osłonie silnika mocowanej na pokrywie zaworów są jakieś napisy?
[ Dodano: 2015-10-28, 21:47 ]
Może inaczej wpisz w google G4KC i kliknij grafika, a następnie to samo z G4KJ. Porównaj zdjęcia ze silnikiem w Twoim aucie.
-
Hej!
auto stoi pod moja pracą wiec sprawdzę jutro i napisze wszystkie numery które tam znajdę.
Wielkie dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
-
Znalazłem numer oryginalnej świecy 18845-11160 i ta Denso jest właśnie jej zamiennikiem czyli silnik ma oznaczenie G4KE i był montowany w wersji USA.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Uszczelka pod głowicą numer oryginału 22311-25212. Są do dostania zamienniki z Ajusa i Reinz.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Jest jeszcze jeden silnik z serii theta z tym świecami czyli G4KJ, ale on jest w wersji GDI więc raczej odpada.
Pytając o to co jest napisane na osłonie silnika miałem na myśli właśnie oznaczenia na Twoim powinno być DOHC, mniej prawdopodobne GDI.
-
Dodano: 2015-10-30, 19:35
Hej!
Numerów nie ma za to z latarka w ręku przepisałem te numery z pokrywy zaworowej
wiec:
G4K.19600007 T09V M/T
Nie jestem pewien tylko tej "6"to może być to 8 albo 0 slabo widać.
Numerów nabitych brak oglądałem cały silnik.
Czy widać różnice w budowie pomiędzy zwykłym a GDI.?
Wtryski paliwa wchodzą z przodu pod kolektorem ssącym w kadłub głowicy ale czy wchodzą bezpośrednio do komory spalania czy jednak jeszcze do komory dolotowej tego nie wiem.
Może masz wiedze jak to sprawdzić albo jakiś pomysł będę wdzięczny .
Pozdrawiam
-
(http://images75.fotosik.pl/29/da63f4c50698c3b9.png)(http://images77.fotosik.pl/29/b403030b788bb640.png)(http://images77.fotosik.pl/29/6f0f1bafacb351b9.png)
-
Hej!
Czyli mój silnik to MPI.
Dziękuje.
-
Czyli mój silnik to MPI
Ale który G4KC czy G4KE?