HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Małgorzata w 08 Luty 2012, 17:18:42
-
Coś zaczęło piszczeć podczas ruszania, piszczy niemiłosiernie jeszcze na dwójce. Dźwięk wychodzi z komory silnika. Normalnie wstyd takim jeździć. Pomóżcie.
-
Podczas przyspieszania czy również na biegu jałowym?
-
Raczej podczas przyspieszania.
-
Podczas przyspieszania czy również na biegu jałowym?
Mnie się wydaje, że to jest mimo wszystko pasek Zbyszku. Małgorzata, wygląda na to, że Twój pasek klinowy ma już dość i trzeba go wymienić. Zapewne ostatnie mrozy przyczyniły się do przyśpieszenia oznak starości jakie teraz wydaje. Można jeszcze sprawdzić, czy jest prawidłowo naciągnięty i to wszystko.
-
Sprawa dość poważna z tym paskiem. Nie mam bladego pojęcia jak to sprawdzić i ewentualnie poprawić naciąg. Mam nadzieję, że wytrzyma jutrzejszą trasę dom - praca - warsztat.
[ Dodano: 2012-02-09, 14:15 ]
Gdy zapowiedziałam wizytę w warsztacie piszczenie ucichło. Niemniej jednak wystarczyła krótka przejażdżka diagnostyczna, maksymalne skręcanie kierownicą i rzut okiem na paski, aby znaleźć przyczynę.
Pisk powodowany był zbyt słabym naciągiem paska wspomagania kierownicy.
Oba paski (klinowy i wspomagania kierownicy) są w dobrym stanie i nie trzeba było ich wymieniać.
Pozdrawiam.
-
Tak jak w temacie, po uruchomieniu zimnego silnika, nie ważne czy po nocy, czy postoi kilka godzin po uruchomieniu słychać pisk od silnika, po chwili to piszczenie ustaje.
Z tego co mi się wydaje - to chyba pasek rozrządu. Ponowne naciąganie nic nie dało. Więc teraz pytanie do Was, bo mam tutaj kilka wątpliwości.
Czy wystarczy wymienić sam pasek? Czy mam od razu wymienić zestaw: pasek + rolka + pompa wody?
Nr VIN:
KMHVA21NPXU422368
edit: usunięte zdanie nie na temat
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.
-
Co do pisku to na 100% nie pasek rozrządu. Jeśli pasek to alternatora. Ewentualnie pasek wspomagania lub pompa wody.
-
Dobrze zasięgnąć czasem opinii innych...
-
Krzysztof tylko kto teraz to wszystko posprząta tematy z pytaniami które zadałeś już istnieją wystarczy zastosować opcje szukaj. Dopisz się w odpowiednich miejscach i na pewno otrzymasz odpowiedź. Pamiętaj też jeden problem jeden temat.
-
Posprzątane :-) (przynajmniej na tyle ile mogłem :-D )
To wracając do tematu...
Na stronie Hyundai OEM znalazłem, że pasek alternatora ma numer seryjny 25212-22030
Mam rozumieć, że pasek z tej oferty -> http://allegro.pl/pasek-wieloklinowy-hyundai-accent-1-3-1-5-nowy-i5670546533.html
i tej -> http://www.fox.rzeszow.pl/PASEK-KLINOWY-POMPY-WODY-I-ALTERNATORA-4pk897-za(4,248644,8508).aspx
To ten sam produkt?
No i drugie pytanie - czy mogą to być jeszcze jakieś inne przyczyny tego pisku? Znaczy się, czy trzeba będzie się liczyć z wymianą jeszcze jakiegoś elementu?
-
Tak ten pasek z allegro 25212-22030 jest oryginałem kupuj.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Drugi pasek i to raczej on powoduje piszczenie to pasek od wspomagania 57231-22000.
http://www.fox.rzeszow.pl/PASEK-KLINOWY-WSPOMAGANIA-4pk613(4,256390,13459).aspx
Zamiennik jest z oznaczeniem 4PK613 lub 4PK615
Bando 4PK615 http://allegro.pl/pasek-klinowy-4pk-hyundai-accent-getz-i5796615053.html
-
No i drugie pytanie - czy mogą to być jeszcze jakieś inne przyczyny tego pisku?
Przyczyn pisku może być wiele. Zamiast kupować części w ciemno uzbrój się w WD-40, otwórz maskę, odpal silnik i popsikaj na kółko wieloklinowe alternatora i pompy wspomagania. Przy psikaniu na jedno z kółek pisk powinien ustać lub się zmienić. Jeśli nic się nie zmieni to przyczyny pisku trzeba szukać gdzie indziej.
-
Ok, jutro rano wypróbuję tego.