HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Zbychu w 19 Październik 2015, 19:54:28
-
Witam, przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego problemu, ale być może ktoś go już przerabiał, ale do rzeczy. Tuż po zakupie Sonaty okazało się że nie odryglowuje drzwi przednich pasażera z pilota, ale o dziwo go zamyka (ten sam wariant wystąpił po zamknięciu z kluczyka), na drugi dzień pięknie zamykały i otwierały się wszystkie rygle. Następny dzień przyniósł zwrot akcji, z rana było wszystko ok ( otwarcie, przejazd do pracy i zamkniecie, wszystko malina). Po parogodzinnym postoju, Sonata z pilota odryglowała drzwi, ale po otwarciu drzwi kierowcy zaczął wyć alarm, pomogło ponowne zamknięcie i otwarcie drzwi z kluczyka, ale już wszystkich rygli nie otwarło (stanął przód pasażera i prawy tył), po przejechaniu paru km ponowna próba i okazuje się że odryglowuje wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy, kolejne przejechane km i pojawiła się kolejna opcja, drzwi kierowcy odryglowuje, ale tylnych nie można otworzyć nawet ze środka. Próbowałem zrobić reset zgodnie z instrukcją w książce pojazdu, ale nie przyniosła zamierzonego skutku. Po paro godzinnym postoju centralny wrócił do pierwotnego ustawienia, czyli zamyka wszystko, ale nie odryglowuje drzwi przednich pasażera. Nie znam Sonaty, dopiero zaczynam się "uczyć" tego auta, dlatego zwracam się do Was o jakąś wskazówkę.
-
Witam!
Posiadam Sonatę NF 3.3. Mam problem z centralnym zamkiem. Gdy zamykam i otwieram drzwi kierowcy kluczykiem-wszystko jest ok, centralny działa. Jeśli chcę zamknąć lub otworzyć drzwi z pilota, to zamykają się/otwierają się wszystkie drzwi oprócz kierowcy.
Jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny? Gdzie znajduje się w ogóle centralka od zamka?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!
marianek835
-
To teraz już masz dwie Sonaty.
Dodaj tag tematu [SonataNF] wg poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
(http://images76.fotosik.pl/7/4c04c15e2b25b4cc.png)
(http://images77.fotosik.pl/7/9a641f567ca9aacb.png)
Tutaj https://www.dropbox.com/s/ltftnq8g1tlak60/ETMNf2006.zip?dl=0 w SD.pdf na stronie 71 masz schemat podłączenia.
-
Ja ostatnio rozbierałem drzwi i zauważyłem, że dosyć mocno śniedzieją styki elektrozamka w drzwiach. Jak pierwszy raz złożyłem wszystko na szybko bez ich czyszczenia, to miałem dokładnie to co Ty - klucz był "widziany" przez zamek i sterował całym autem, ale zamek od strony kierowcy nie zamykał się z pilota.
Jeśli inne diagnozy zawiodą, to zostaje rozbiórka drzwi (trochę zabawy z tym jest za pierwszym razem) i czyszczenie styków.
-
Tak jak odpisałem koledze tu: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7767 - problemem mogą być zaśniedziałe styki przy elektrozamku w drzwiach.
Ewidentnie coś Ci nie styka, od czasu do czasu łapie.
W tym elektrozamku jest wiązka chyba z 5-6 przewodów, więc osobno jest wykrycie przekręcenia kluczyka, a osobno sterowanie samym siłownikiem.
Dodatkowo wtyczka jest trochę gów... a linie prądowe będą bardziej narażone na utlenianie styków.
-
Problem już mam rozwiązany, przewód pomiędzy słupkiem A, a drzwiami był przerwany i raz łączył raz nie, polutowałem i śmiga. Nie miałem czasu rozpracować całego sterowania zamkiem, ale biorąc pod uwagę, że z reguły większość centralnych ma zmienną polaryzację, odnoszę wrażenie że rozwiązanie w Sonacie rządzi się jakimiś nieco innymi prawami. Poza tym, wyłapałem również problem z krańcówką maski, której rozwiązanie techniczne mówiąc szczerze nie powala, na razie ją wypiąłem i zastanawiam się, czy mając nieco więcej czasu nie zrobię jakiejś modernizacji.
-
Zaraz mnie coś trafi, wymieniłem zamek nie pomogło, kable do słupka wszystkie przejście mają, dalej nie sprawdzałem jeszcze, bo nie wiadomo gdzie te kable lecą, na pewno w całą wiązkę wchodzą. Centralka jest po lewej stronie za bezpiecznikami. Zamek z pilota raz domknie i otworzy normalnie, raz powiedzmy do połowy-cyka za każdym razem. jakieś pomysły ktoś ma?
PS. Wszystkie styki jak nowe.
-
Centralka jest po lewej stronie za bezpiecznikami.
Centralny zamek masz oryginalny (z pilotem jak na zdjęciu poniżej) czy dorabiany?
(http://images76.fotosik.pl/44/9c1344c33d99f79a.png)
-
Oryginalny, dokładnie taki.
-
To już jestem głupi bo w NF zamkami steruje BCM i jest tak jak na zdjęciu powyżej. Czy mógłbyś spisać numery z tego modułu przy skrzynce bezpieczników.
-
Ok, jak tylko uda mi się do niego dobrać, to spiszę. Po wnikliwej analizie wszystkiego, po raz kolejny obstawiam, że to zamek. Wyjąłem go na "stół" i na krótko, tak samo od czasu do czasu raz działa, raz nie. A kupiłem 2 kolejne zamki-czyżby to była jakaś wada fabryczna i miałbym po prostu takiego pecha? Może ktoś z Was ma taki zamek na sprzedanie?
-
u mnie był podobny problem.
wszystkie drzwi zamykały się i otwierały za każdym razem a kierowcy o d czasu do czasu.
wymieniłem cały mechanizm ale trafiłem na sprawny.
mój później rozebrałem na części i poszedł w nim trybik takie małe plastikowe cudeńko/
już gdzieś na ten temat na forum coś było pisane
-
Dodano: 2015-11-18, 09:16
Hej. Mniej więcej ten sam problem miałem, przód prawy. Raz otwierał raz nie, przez lato to wogóle niedziałał, teraz im zimniej to czasami mu sie zdarzy że zaskoczy" i otworzy lub zamknie :)
siłownik od zamka tam z tego co czytałem i ludzie problemy mieli to padaja trybiki" ząbi sie wyłamuja .
W polsce ciezko o siłownik, nowy chyba za około 700pl znalazłem, uzywki po 100-200zł,.
Najrozsądniej z Korei zamówic, (tak też zrobiłem).
Tu masz chyba Przód prawy --> http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=449082
50 $ + 15$ najtańsza przesyłka (idzie 2 tygodnie) ale doszła do mnie wiec polecam :)
I takim sposobem nowa część za 260 zł :)
-
Problem rozwiązany-przyczyna, oczywiście, tak jak obstawiałem, uszkodzony zamek. Kupiłem 5 używanych zamków, ostatni dopiero sprawny, jak pech, to pech. Temat uważam za zamknięty, dzięki wszystkim za odpowiedzi.
PS. Nr-y ze sterownika (w sumie nie jestem pewien czy to od zamka, ale przy każdym wciśnięciu przycisku w pilocie-tam cykał przekaźnik), to: 91940-3K050.
Pozdrawiam!
-
Dziękuję że odczytałeś numer tego "pudełka".
Teraz jest wszystko jasne w tym pudełku jest przekaźnik, a sterownik z anteną jest tak jak opisałem w poście#3 tego tematu.
Na rysunku element o numerze 9194RE
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
(http://images78.fotosik.pl/103/eb4e420a23625602.png)
-
A zna ktoś procedurę kodowania pilota w tym modelu?
-
Można spróbować tej metody oczywiście po zrobieniu dodatkowego mostka z pinem 12
(http://images77.fotosik.pl/109/b199c7ad0310ba26.png)
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.justanswer.com/hyundai/7gr0i-hyundai-sonata-keyless-entry-remote-need.html#re.v/379/
-
Hmm, a jakieś inne możliwości? Trochę mam dosyć zabawy z tym kabelkiem, po mojej poprzedniej Sonacie.
-
Warsztat z GDS lub ASO.
-
I znowu pojawił się problem z centralnym, po otwarciu z pilota, jak otwiera się przód pasażera, to nie otwiera się na krzyż tył i na odwrót. Wyczytałem w sieci, chyba na forum Hyundai cabrio że trzeba ponownie skalibrować pilot i teraz pytanie, czy ktoś z Was już próbował poniższej kombinacji, czy Sonata ma podobnie jak cabrio?
1 Wejść do auta, zamknąć wszystkie drzwi pilotem
2 Włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić w pierwszą pozycję
3 Nacisnąć na pilocie przycisk otwarcia drzwi, w tym momencie powinny mrugnąć kontrolki kierunkowskazów, odczekać 5 sekund i pilot jest skalibrowany.
-
Witam,
Mam problem z centralnym zamkiem w prawych przednich drzwiach. Nie działa ani z pilota oryginalnego, ani z przełącznika w drzwiach. Po zakupie nie bylo problemów, ale z czasem zdarzało mu się nie zadziałać, a teraz już calkiem nie współpracuje. Widać małe drgania przy klamce jakby chciał zadziałać ale nie może. Chciałem go sprawdzić i przeczyścić może by pomogło. Trudno znaleźć używkę na allegro ale mi się udało ja właśnie zakupić (nowy zamek to koszt ok. 700zł w jednym ze sklepów w Rzeszowie).
Przy próbie dostania się do niego odkręciłem wszystkie widoczne śrubki, aby zdjąć stalową, srebną osłonę pod tapicerką drzwi, ale coś trzymało ją jeszcze. Może ktoś z forumowiczów już ją rozbierał i może poradzić jak się za nią zabrać? bo szczerze ja odpuściłem, aby niczego nie nie wyłamać. Poniżej zdjęcie do jakiego stanu doszedłem...
-
Hej,
Kiedyś wymieniałem, na pewno trzeba ściągnąć gumowe osłony (oznaczone czerwoną kreską 1107) opuścić szybę (żeby śruby się ukazały w tych otworach) odkręcić szybę i tak opuścić mechanizm, żeby odeszła metalowa osłona.
Coś koło tego,pewnie mnie ktoś poprawi, wieczorem mogę podesłać screeny z hyundai shop manuals (poszukaj na necie).
Pozdro.
-
przerabiałem temat w tym roku.
Kup oryginalna nową część , ja kupiłem z KORAPS (Korea)
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=449082 (http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=449082)
cena 49.90$ = 200 zł
+ do wyboru transport:
zwykły (poczta polska) 60 zł
EMS 160 zł
lub UPS 212 zł
Ja wziąłem zwykły (około 3tyg czekania)
ale gdzie mi sie tam śpieszyło :P
Tak czy inaczej masz nowe i pewne,
bo używki nie polecam bo to fabryczne wady z czasem zębatka w siłownikach się psuje i raz otwiera/zamyka raz nie.
Mi w zimę zawsze otwierało ale już jak było ciepło to czasami.
P.S. osobiście nie wymieniałem, lecz mechanik mi mówił ze szybę musiał odkręcać by się dostać do siłownika,
-
Oto krótki poradnik jak samemu wymienic niedziałający zamek centralnego zamka w Sonacie NF.
1. Ściągamy tapicerkę drzwi. Kilka widocznych śrub i kilka zamaskowanych jak np. w klamce. Demontujemy trójkącik przy lusterku, montowany na zatrzaskach, najlepiej śrubokrętem podważyć następnie od dołu ciągniemy by wypiąć z zatrzasków.
2. Odkręcamy kolejne śruby i klamkę wew. od drzwi.
3. Opuszczamy szybę tak o około 5cm aż pod zaślepkami zobaczymy śruby do mocowania szyby. Luzujemy je i dzięki temu możemy unieść ręcznie szybę do góry(nie opadnie).
4. Odczepiamy linki od klamki.
5. Przepychamy gumowe osłonki od linek do środka.
6. Odklejamy srebną blachę od drzwi i podnosimy ją do góry, ponieważ na dole jest wsunięta w elementy drzwi.
7. Wysuwamy linki ze srebnej blachy oraz odpinamy elektrykę od zamka (trzeba nacisnąć srebny stalowy pręcik przy kostce) . I mamy dostęp w końcu do zamka od środka co widać na zdjęciu.
8. Następnym krokiem jest demontaż klamki zewnętrznej od drzwi. Pod zaślepką z boku drzwi jest śruba mocująca mniejszy jej element.
9. Następnie trzeba popchać od środka drzwi mechanizm klamki tak jakbyśmy chcieli ją otworzyć i wysunąć większy element (troszkę siły trzeba przyłożyć).
10. Odkręcamy śruby od strony klamki zewnętrznej, 3 śruby od boku drzwi, które trzymają zamek.
11. Plastik, który trzyma zamek, trzeba lekko rozgiąć i schodzi z mocowania.
12. Demontujemy linkę do klamki oraz plastikowe elementy trzymające zamek.
W taki oto sposób mamy zamek drzwi już nie w drzwiach, a w ręce. Montaż nowego zamka przebiega w odwrotnej kolejności.
W wymianie pomogła pomoc użytkownika Kacper280.
Podsumowanie. U mnie koszt zamka używanego z przesyłką ze znanego portalu akcyjnego wyniósł mnie 170zł ( koszt nowego to około 700zł) i działa jak należy. Jako, że robiłem to pierwszy raz całość zeszła mi niecałe dwie godziny, z kumplem przy piwku.
-
Witam!
Kolejny raz zwracam się z uprzejmą prośbą do Kolegi Kosmos :-D
Temat wałkowany w poprzednich postach na forum ale niestety nie udało mi się wyłapać potrzebnych informacji.
Wyłamały się lub jak kto woli wytarły się zęby w sterowniku centralnego zamka drzwi przednie lewe. Zakup na allegro jest utrudniony dana część po prostu jak tylko się pojawi to od razu znika. Pewnikiem to jakaś bolączka tegoż modelu.
Proszę o informacje od Forumowych Kolegów czy ktoś z Was naprawił wymienił te zębatki lub zna zakład który to robi???
Proszę o numer katalogowy części co ułatwi mi jak sądzę zakup lup podesłanie linku gdzie dany element mogę nabyć. Znalazłem linka w poprzednich postach na zakup w USA ale się nie otwiera...
Model Sonata NF rok prod. 2005 sedan 2.4benz.
Dziękuje z góry za pomoc.
Pozdrawiam Forumowych wyjadaczy :lol:
-
Dla Twojego numeru vin (oryginalny centralny zamek+alarm) siłownik przedni lewy ma numer 81310-3K000
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Używka może być też z wyrobionymi kółkami http://czesci.az.pl/klamki-zamki-stacyjki/8370-kostka-stacyjki-.html (trzeba dopytać bo podają dwa numery)
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=449069