HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: kopaczak w 22 Październik 2015, 21:53:43
-
Witam,
Panowie być może Panie
Mój problem polega na tym, że wskazówka wody nie dochodzi do 90 stopni zatrzymuje się krótko przed i stoi. Zaznaczam, że jak auto było kupione temperatura osiągała 90 i się utrzymywała
Teraz przejdźmy do tego co zrobiłem aby usunąć usterkę:
1)Wymieniłem termostat na nowy oryginalny
2)Wymieniłem płyn chłodniczy na: shell premium longlife
3)Wymieniłem czujnik temperatury wody również na oryginał
Brak mi pomysłów w środku nagrzewa się szybko, dolny wąż od chłodnicy zimny, zastanawia mnie zbiorniczek wyrównawczy, ale czy to ma wpływ to nie wiem wydaje mi się, że jest delikatnie pęknięty i czasami ubędzie z niego parę kropel czy brak ciśnienia może mieć wpływ na temperaturę ?
-
To jest ogolnie ciekawy temat, ale powiem od razu: w zadnym z aut marki Hyundai albo Kia nie widzialem jeszcze zeby wskazowka temperatury byla rowno na 90 stopniach, zawsze jest przed. U mnie w i30 GD jest zawsze na jednej kresce ponizej. W Kiach jest to samo, zarowno w dieslach jak i benzynach. Koreanczyki tak maja :)
Mysle ze Ci sie zdawalo ze kiedys miales wskazowke na 90st.
-
Potwierdzam, mam tak samo jak piwi, ale na początku też myślałem, że to jakieś niedomagania układu chłodzenia:)
-
u mnie też kreska pod połową. ale przy ujemnych temperaturach słabo silnik się grzeje
pozdr
-
Powiem tak jestem niemal przekonany że jak kupiłem stałą równo na 90 stopni mamy trochę tego na firmie podpytam chłopaków jeszcze tych co jeżdżą I wersjami jak ja
-
Jak ktos zweryfikuje niech da znac bo faktycznie kreska pod jest ale liczac tw kreski i przyjmujac ze jedna to 10℃ to wychodzi ze wypada 90℃ jedna pod kreska.
-
Gratulacje, wymieniłeś sobie płyny eksploatacyjne układu chłodzenia :) wraz z jej elementami. Pozostała chłodnica i silnik wraz z wężykami.
Jestem ciekaw skutków lub ich braku.
Na marginesie... nie widziałem hyudaia który by miał 90oC.
Wszystkie mają tuż przed 90oC.
-
Mnie sie wydaje ze moze kropneli sie w tym oznakowaniu bo mamy 50℃ -90℃ i teraz jak zaswieca sie pierwsza kreska to wypada na 50 i aby byly wszystkie do 90 to musialo by ich byc 6 wiec jedna kreska by musiala miec ponizej 10℃
-
W moim jest to samo. Jak śmigałem zastępczymi to też tak miały. Pytałem w serwisie, to powiedzieli, że wszystko jest w porządku i TTTM :)
-
Potwierdzam, u mnie tak samo .Do 90 brakuje 3mm.
-
U mnie również nie ma 90.
Zapytałem o to serwis.
Dostałem odpowiedź: i30 pracuje właśnie w tym przedziale (do 90), nigdy nie będzie 90, ważne by nie było wahań bo wówczas jest coś nie tak.
-
Sprawdze dziś jak bede wracał z roboty i odpisze ale zauważyłem u mnie że jak mam właczony nadmuch ciepłego powietrza to wskaznik owiele wolneij sie podnosi.
Po wyłaczeniu nawiewu szybciej sie dzwiga ale do kąd sięga tego niewiem.
Sprawdze i dziś odpowiem.
Weź pod uwaga że warunki atmosferyczne są inne jak w lecie aha ważne żebyś miał korek wlewu sprawny żeby w układzie było podcisnienie bo jak póśći szybciej to i sie płyn nie nagrzeje a tym samym bedzie ubywał.
-
Nie dochodzi do 90C. Do 90C dochodzi tylko w lecie, w jeździe w korku i od razu włącza się wiatrak. Normalna temperatura to trochę poniżej 90C. Jeśli wskazówka doszłaby mi do 90C przy tej pogodzie bez jazdy w korku to zmartwiłbym się, że coś jest nie tak.
-
Tak jaku poprzedników woda nie dochodzi również i u mnie do 90 stopni, będę miał dziś Elm. 327 to odczytam dokładnie do jakiej temp. dochodzi przy normalnej jeżdzie...
Pozdro.
[ Dodano: 2015-11-11, 13:20 ]
Wedlug elm327 pokazuje 89 stopni wiec wszystko ok
[ Dodano: 2015-11-11, 13:20 ]
Wedlug elm327 pokazuje 89 stopni wiec wszystko ok
-
nie dochodzi
-
U mnie w i30 Lift benzyna od nowości zatrzymuje sie gdzieś na 85 stopni, ojciec ma bliźniaczą Kie Ceed i jest to samo, czyli wniosek że tak musi być.
-
Poszukuję instrukcji wymiany termostatu. Silnik 1,4 109KM benzyna.
Szukałem filmików, instrukcji, tutoriali. Patrzyłem w książkę w języku wschodniego sąsiada w cyrylicy ale nie wiem czy wymianę można zrobić samodzielnie. Mechanik (nie ASO) "zaśpiewał" 200zł z termostatem. Myślę że to dużo. Da się to zrobić samodzielnie?
-
Są trzy modele termostatów.
http://prokiaceed.ru/kia-ceed/2-31.html
.
.
-
Są trzy modele termostatów.
Hmm. Dziwne, nie wiedziałem. Dla mojego Vin części są jak na załączonym obrazku. Czy wiec nie chodzi o 25500A? Czy są jakieś warianty tej części?
I jeszcze pytanie: Czy któryś z kolegów wymieniał samodzielnie? Czy da się to zrobić bez spuszczania płynu?
-
Da się bez spuszczania płynu, ale wyleje się go w pierony. No bo jak wymienisz zaworek puszczający płyn na duży obieg bez wylania się tego płynu?
-
Dla mojego Vin części
Kliknij na numer przy termostacie i otrzymasz oryginalny numer części Hyundai.
-
Kolego a sprawdzałes pompę wody?
W moim aucie po zdjęciu pompy wody okazało sie ze brakuje polowy lopatek .Gdzie sie podziały nie wiem :-)
-
Kolego jak masz lpg to możliwe ze przez niego nie możesz odpowietrzyć samochodu ja bym zalał na maksa i próbował jeszcze odpowietrzyć (niech nawet wyrzuci z wyrównawczego) i sprawdził bym przy tym czy termostat się otwiera obydwie wężownice od chłodnicy powinny być gorące wentylator od chłodnicy tez powinno załączyć potem. Nawiew ustaw na otwarty i wyciągnij bezpiecznik od klimy może cały czas sprężarka próbuje chłodzić bo bypas jest zacięty dlatego nie grzeje w środku tylko miesza.
-
Witam. Pytanie jak w temacie posta. Jak długo nagrzewa się u Was silnik do tych ok.90st.C. teraz zimą? Jeżdzę krótką trasę ok 6 km przez miasto ok.15 min i nigdy nie nagrzeje się silnik nawet do 50st. Czy to, że jest "niedogrzany" może być powodem wysokiego spalania, ostatnio nawet 9l/100km?
-
Powinien nagrzać się spokojnie na końcu drogi do temp. roboczej. Jeśli słabo nagrzewa się to najpierw trzeba sprawdzić termostat czy nie puszcza od razu na duży obieg.
Zapala się i patrzy ręką czy rura górna nagrzewa się powoli czy jest zimna do otwarcia termostatu. Wiadomo termostat wpływa na wzrost spalania bo silnik nie nagrzewa się szybko.
-
Witam. Pytanie jak w temacie posta. Jak długo nagrzewa się u Was silnik do tych ok.90st.C. teraz zimą? Jeżdzę krótką trasę ok 6 km przez miasto ok.15 min i nigdy nie nagrzeje się silnik nawet do 50st. Czy to, że jest "niedogrzany" może być powodem wysokiego spalania, ostatnio nawet 9l/100km?
Nie wiem jak to jest w dieslu. W moim samochodzie (1.6 benzyna) po ok. 5 km jazdy po mieści silnik jest już nagrzany. Wskazówka pomiędzy 80-90 st. W twoim przypadku może być uszkodzony termostat
-
Sprawdziłem. Rura zimna aż do momentu otwarcia termostatu czyli ok. Może po prostu tak długo się rozgrzewa. Niemniej spalanie moim zdaniem jest za wysokie.
-
U mnie (silnik 1.6 benzyna) po przejechaniu 3-4 km wskazuje przez cały czas równo 90 stopni. Nigdy mi nie skacze wskaźnik od temperatury. Jak dojdzie do 90 (a dochodzi w miarę szybko) tak przez cały czas ani drgnie i stoi na 90. Kupiłem rok temu Peugeot 207 i w nim dopiero mam sajgon. Nawet po przejechaniu 20 km nie mogę uzyskać 60 stopni. Jak jest na dworze plus to czasami się udaje , zaś gdy jest minus to wogóle wskazówka ani drgnie, przez co samochód bardzo dużo pali. Dobrze że założyłem do niego gaz. Więc spalanie gazu jest w normie. Gdybym jeździł na benzynie to bym nie nadążył z tankowaniem. Jutro rano jadę wymienić w nim termostat (koszt nowego 170 zł bo jest z czujnikiem). Napiszę Wam z ciekawości czy to pomogło. Zawszy gdy temperatura jest za niska samochód dużo więcej spala gdyż próbuje po prostu dogrzać silnik (tak jakbyście jechali cały czas na ssaniu). Dlatego bardzo ważne jest aby temperatura była prawidłowa.
-
wymieniłem termostat w Peugeot 207 i temperatura idealnie po 4 km 90 stopni jak w Huyndai i30 i też nie skacze. W samochodzie aż za gorąco. Koszt 235 zł z robocizną. Pzdr :)