HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: mr.? w 16 Październik 2015, 22:15:35
-
Od jesieni 2013 roku borykam się z usterką sprzęgła objawiającą się trzęsącym się samochodem podczas ruszania (do przodu i do tyłu).
ASO w trakcie rocznego przeglądu stwierdziła, że wibracje są w normie. W 2014 roku mechanicy w innym ASO stwierdzili niepoprawną pracę sprzęgła i wystąpili do Hyundai Motor Poland o zgodę na jego wymianę. W trakcie oczekiwania na zgodę, ASO utraciła autoryzację. Zmuszony byłem do ponownego rozpoczęcia procedury naprawy w trzecim ASO. Mechanicy w dniu 27 lutego 2015 roku dokonali wymiany tarczy sprzęgła z dociskiem. Niestety wymiana ta nie usunęła usterki. W dniu 2 czerwca 2015 roku mechanicy ASO dokonali wymiany regulatora sprzęgła. Wymiana ta także nie usunęła usterki. W dniu 12 października 2015 roku, w trakcie rocznego przeglądu, nie usunięto usterki. W dniu 14 października 2015 roku uzyskałem informację, że mechanicy ASO nie wiedzą jak mogą mi pomóc i usunąć usterkę pojazdu.
Napisałem pismo do Hyundai Motor Poland i czekam na odpowiedź.
Czy ktoś coś podobnego miał? Jeśli tak, to w jaki sposób usunięta została usterka?
-
A czy ci serwisowi wymieniacze sprawdzili luzy wzdłużne koła dwumasowego ? Jeżeli robi Ci kangury do przodu i tyłu na rozbiegu, a docisk został wymieniony poszedł bym w stronę dwumasy.
-
W serwisie powiedzieli mi, że skoro wymienili już wszystko i nie pomogło to nie wiedzą co dalej robić.
Powiedziałem im, że została jeszcze dwumasa do wymiany. Po kilku minutach narady stwierdzili, że gdyby dwumasa była wadliwa to usterka i objawy, które opisuję nasilałyby się. U mnie sytuacja jest stała, więc to nie dwumasa.
Zobaczymy co odpisze HMP.
-
Hyundai ogólnie nie jest aż tak bardzo zaawansowany technicznie tym bardziej w tej materii na tyle, aby ASO mogło mieć pretekst do bezradności, to raczej moim zdaniem kompromituje ten konkretny serwis do którego się udałeś. Poza tym, dlaczego mając wszystko rozebrane wówczas nie garneli się do "narady", czyli co, wychodzi na to, że dwumasy nie sprawdzali fizycznie? Jeżeli masz możliwość to jedz do innego serwisu, lub czekaj aż poleci do końca, w obu jednak przypadkach zażądał bym kategorycznie pisemnego oświadczenia że nie mogą ustalić przyczyny i nie wiedzą co robić.
-
Nie sprawdzali dwumasy. Na moje pytania nie umieli odpowiedzieć.
Wysłałem pismo do HMP i czekam na odpowiedź.
Jeżeli nie odpowiedzą na pismo to uderzam do Kancelarii Radców Prawnych i żądam towaru wolnego od wad na podstawie Kodeksu Cywilnego.
-
Walcz Kolego, nie odpuszczaj jeżeli się należy, gdyby to padło na USA, to prawnicy by ich w skarpetkach puścili, a w PL wiadomo, mili są jak kupujesz nowe auto w salonie, a pózniej się martw sam.
-
Minęło prawie 3 miesiące od kiedy HMP dostał moje pismo... zero odpowiedzi!
Mija prawie miesiąc od kiedy dzwoniłem na infolinię, obiecali oddzwonić... zero odpowiedzi!
Cierpliwość się skończyła... Kancelaria Radców Prawnych zaczęła działać w mojej sprawie.
-
Ja mam tak "od urodzenia"
Nic z tym nie robiłem nic nikomu nie zgłaszałem żyję z tym jak z żoną (NIESTETY ;-) )
Rozumiem że chodzi Ci o poszarpywanie w trakcie ruszania z jedynki lub dwójki.
Tak jakby sprzęgło raz łapało, a raz ślizgało się w bardzo krótkich odstępach czasu.
Przyjąłem że tak ma być choć ponoć są jakieś wewnętrzne wytyczne dla ASO by przy takim uskarżąniu się klienta wymienić kompletne sprzęgło z dociskiem.
Sceptycznie jestem do tego nastawiony więc nic nie robię.
Inna sprawa że raz na kilka tygodni lub dni zaraz po uruchomieniu falują obroty do tego stopnia że po ruszeniu samochód zaczyna delikatnie kangurkować.
Jednak w komputerze błędów nie rejestruje i ASO jest głupie w tej sytuacji.
-
Dokladnie tak się dzieje ze sprzęgłem też u mnie. Tyle że u mnie nie ma kangurowania, a wymiana sprzęgła z dopiskiem nic nie dała.
-
Koledzy mam pytanie , czy w i40 1.7 CRDI wersja 85kW 2011r jest wysprzeglik centralny czy tylko samo lozysko oporowe ?? ??
Przegladalem katalogi z czesciami i znalazlem wysprzeglik centralny Sachs ale do wersji 100kW , wyslalem zapytanie czy nie maja takiego samego ale do wersji 85 kW , otrzymalem odpowiedz ze w slabszych wersjach jest tylko i wylacznie lozysko oporowe ...
Znowu na innej stronie znalazlem wysprzeglik centralny firmy HERTH+BUSS i niby jest on przeznaczony do wersji 85kW....
Jak to faktycznie wyglada jest czy nie ?? ??
-
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
Czyli z tego co widze tylko i wylacznie lozysko oporowe ?
-
Tak
Łożysko hydrauliczne jest w wersji z większą mocą http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Szykuje mi sie wymiana sprzegla i dwumasy , zakupilem juz zestaw sprzegla Sachs z lozyskiem oporowym , nowa oryginalna dwumase i zastanawiam sie czy czegos nie pominelem, bo jak wszystko bedzie na wierzchu to glupio czegos nie wymienic a pozniej zeby ta czesc sie wykaszanila ;/ Moze jakies podpowiedzi ?
-
Obowiązkowo śruby do dwumasy 23231-2A000 x 8 szt.
Podaj vin.
Ja bym jeszcze wymienił łapę i jej trzpień (w czasie eksploatacji wycierały się i wprowadzono nowy poprawiony).
Podaj numer tego sprzęgła które kupiłeś.
Czy na częściach kompletu sprzęgła jest wytłoczona nazwa Sachs czy jest coś jeszcze?
-
KMHLC81UACU009244 , jakbys mi podal kolego nr katalogowy tej lapy i trzpienia bede wdzieczny , to bym sobie to wyszukal na necie jak to wyglada itp. Nr. sprzegla Sachs 3000 954 418 , czy ma cos jeszcze wytloczone to powiem Ci najwyzej jutro bo nie chce mi sie isc do garazu ;/
-
Łapa 41430-23200
Trzpień 41471-32000 (u Ciebie był ten z wadą)
Łapę, trzpień i śruby dwumasy dostaniesz tylko w ASO.
I jeszcze wysprzęglik 41710-23000 oryginał jest produkowany przez TCIC
-
Wielkie dzieki , co do wysprzeglika to wymienilem go w tamtym roku , zapodalem Valeo. Ale jesli bedzie taka poptrzeba moge kupic oryginalny, jak juz robic to na porzadnie. Mam juz dosc problemow z tym sprzeglem i dwumasa. Trzeba sie z tym uporac na cacy.
-
Ten wysprzęgli Valeo to prawdopodobnie w pudełku też oryginał tylko z zeszlifowanymi znakami HYUNDAI/ KIA.
.
-
A czy we wszystkich 1.7 crdi 116 KM były dwumas bo gdzieś mi się odbiło o uszy że w słabszej wersji było zwykłe sprzęgło
-
Koło zamachowe i sprzęgło to dwie różna części.
W i40 z manualną skrzynią biegów i silnikiem D4FD zawsze jest zamontowane koło zamachowe dwu-masowe.
-
Wielkie dzieki , co do wysprzeglika to wymienilem go w tamtym roku , zapodalem Valeo. Ale jesli bedzie taka poptrzeba moge kupic oryginalny, jak juz robic to na porzadnie. Mam juz dosc problemow z tym sprzeglem i dwumasa. Trzeba sie z tym uporac na cacy.
A jakie miales objawy ze zdecydowałeś się na wymianę wysprzeglnika i teraz całego komplety sprzęgła?
-
Sorki ze teraz dopiero dopisuje ale nie zauwazylem odpowiedzi do posta. Mialem duze problemy z pierwszym biegiem i wstecznym , strasznie ciezko wchodzily , czasami musialem 2 razy wysprzeglic , próbując ruszyc delikatnie auto skakalo jak kangur , bylo trzeba dodac strasznie duzo gazu zeby ruszyc plynnie , to samo tyczylo sie wstecznego na pol-sprzegle nie szlo normalnie cofnac, malo tego z okolic sprzegla dochodzily dziwne zgrzyty. Wczesniej zdecydowalem se na regenerowane czesci ale niestety pieniadze poszly w bloto , regenerowane czesci wytrzymaly mniej niz rok... Postanowilem kupilc sprzeglo SACHS i dwumase VALEO , kolega kosmos polecil mi zebym dodatkowo wymienil trzpien i lape wiec tez to wymienilem , teraz wszystko smiga az milo :D Naprawe robilem w ASO nie chcialem ryzykowac ze jakis mechanior cos spartoli bo niestety u mnie w miescie ciezko o dobrego mechanika.
-
lucianin, a tak z ciekawości, ile Cię wyniosła wymiana?
-
A czy we wszystkich 1.7 crdi 116 KM były dwumas bo gdzieś mi się odbiło o uszy że w słabszej wersji było zwykłe sprzęgło
w wersji 116 NIE ma dwumasy
-
A skąd taka informacja? W Sportage i chyba IX35 1.7 116KM mogło nie mieć. Ale i40 mają wszystkie diesle
-
ja słyszałem ,że w autach po wyżej 100 km jest zawsze dwumasa (oczywiście diesle).
-
A skąd taka informacja? W Sportage i chyba IX35 1.7 116KM mogło nie mieć. Ale i40 mają wszystkie diesle
z serwisu. 116 nie mają dwumasy
-
z serwisu
To co mówią w serwisie trzeba podwójnie zweryfikować :)
-
lucianin, a tak z ciekawości, ile Cię wyniosła wymiana?
Dwumasa 1789 ; sprzeglo 1115 ; sruby, widelki,os dzwigni , plyn hamulcowy 177 ; robocizna + geometria 1204 ; łącznie 4285 zł
Sprzeglo i dwumasa byly moje , reszta czesci z ASO , robocizna rowniez w ASO
-
Niezła sumka, mam nadzieje, że mnie nie będzie czekać wymiana. Chociaż kto wie :)
-
Niestety , pozniej doszla mi chlodnica ktora sie rozszczelnila ;/ Aktualnie wystawilem autko na sprzedaz , stwierdzilem ze nie bede ryzykowal ze cos znowu sie wyrypie , puki co auto jest w perfekcyjnym stanie tak stwierdzil kierownik w moim ASO :) Wiec moze to dobry czas na sprzedaz :P
-
Sorki, że może niedokładnie w ten temat ale jak zlewałem problem z 1 czy 2 (biegi) to teraz zaczyna mnie to drażnić. Na zimnym jest tragedia i miałem już sytuację, że na światłach 1 musiałem pare razy wrzucać bo nie chciała wejśc. Z tego co czytałem to wiekszość ludzi to zgłaszała do ASO. Jeszcze mam gwarancje to też z tym uderzać i zaczać ich meczyc? Innych objawów nie widze. Samochod nie "skacze przy ruszaniu". Jedyne co to drażni mnie też dźwięk skrzyni przy zmianie biegów. Jak mam otwarte okno i wrzucam 1 to bardzo głośno to słychać. Powiedzcie czy to może też coś byc nie tak czy tylko ja już jestem przewrażliwiony?
-
zdecydowanie powinieneś to zgłosić jako usterkę .Moja i40 ma 240000 przebiegu a biegu wchodzą jak w masło .Nie czekaj az ci się skończy gwarancja bo napewno samo nie przejdzie
-
Alfred, Jak masz gwarancje to wal chlopie czym predzej do ASO nie czekaj, na dluzsza mete sie to nie oplaci. Ja nie mialem tej opcji i mnie pociaglo :(
-
Hyundai i40 1.6 benzyna.
Mam problem ze sprzęgłem. Jak jadę biegi wchodzą normalnie tak jak powinny ale czasami pojawia sie blokada nie mogę wrzucic żadnego biegu. Strasznie ciężko chodzi wajcha od skrzyni biegów praktycznie nie da sie jej wcisnąć w dany bieg. Zaznacze ze nie ma zgrzytów a po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła problem mija. Dziwie się bo rok temu wymieniałem kpl. sprzegło na orginał. Tylko wtedy ewidentnie sprzegło chaczyło na wstecznym i czasem na 1 . Zastanawiam sie w czym jest problem , zaznacze też że od tygodnia silnik zaczołł lekko drgac , jest to wyczuwalne nawet na pedale sprzęgła gdy jest w położeniu neutrlanym (problem z drganiami prawdopodobnie jest poduszka silnika wyrobiona). Czy to może być wina samego wysprzeglika ? Dziwna sprawa bo zrobiłem dopiero 20kkm na nowym sprzęgle.I czy to możliwe że drgania silnika mogę wpływac na prace sprzęgła ?
Po dluższej jezdzie zauwarzyłem ze problem ten sie powtarza kiedy chce nie ma reguły , dziwne bo raz chodzi dobrze raz blokuje wrzucenie biegu i musze 2 czasami 3 razy wcisnąc sprzęgło zeby chodziło normalnie . Co mogło się znowu zepuć bo wątpie że całe sprzęgło ? Czy pompka sprzęgla moze powodowac takie objawy ?