HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: mariobros72 w 12 Październik 2015, 22:28:02
-
Witam mam problem z hamulcami , przy gwałtownym hamowaniu blokuje mi najpierw tylne koła , w Lc bez abs jest jakiś korektor siły hamowania? co moze być przyczyną blokowania tylnych kół , z góry dzieki za pomoc
-
jest jakiś korektor siły hamowania?
Są zaworki na pompie hamulcowej.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4511&highlight=szcz%EAki
Kiedy ostatni raz wnętrze bębna widziało światło słoneczne?
-
nie mam pojęcia , kupiłem go miesiąc temu , ale pewnie we wekend poświece im słoneczkiem :-)
byłem dziś w aso pokazywali mi ten schemat, cena .............270 pln i trzy tygodnie czekania , widzę że mamy tą samą wersję wyposażenia :-)
-
Tak myślałem że biedne bębny w ciemnym lochu schowane. Nie ruszaj pompy bo na to przyjdzie czas.
Trzeba zrobić inspekcję tyłu i przodu sprawdzić ewentualne wycieki (cylinderki), zużycie klocków, tarcz, bębnów i szczęki, samo-regulatory i sprężynki szczęk.
Bęben można ściągnąć poprzez wkręcenie śrubki na jego powierzchni czołowej drugi otwór jest zajęty śrubką mocującą bęben do piasty.
Ważne jest to że w 2002 roku zmieniono średnicę bębnów i o tym trzeba pamiętać prze zakupie części.
Obawiam się że czeka Ciebie wymiana całości części związanych z hamulcami najważniejsze są przewody sztywne i elastyczne korozja na pewno już są skorodowane, a te drugie popękane.
Poniżej przydatne tematy:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4509&highlight=szcz%EAki
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5636&highlight=szcz%EAki
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3782&highlight=szcz%EAki
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2376&highlight=szcz%EAki
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3688&highlight=szcz%EAki
Jak będziesz chciał kupić jakieś części to najpierw spytaj na forum to pozwoli uniknąć złego wyboru.
-
aż tak zile jeszcze nie jest , przewody ok sprawdzałem, zaciski ok , wymieniałem w zeszłą sobote klocki to wszystko ładnie rozebrałem i nasmarowałem , gumki poszły nowe, a jakie bebny i szczeki polecasz ? myślałem nad TRW , przynajmniej taki zestaw poszedł na przód, dzięki za podpowiedz i linki
-
Tutaj masz oryginalne bębny i dobra cena.
http://allegro.pl/oryg-beben-hamulcowy-hyundai-accent-ii-2000-2002-i5101232613.html
(http://images66.fotosik.pl/1263/8adf151c0bf8f6c9.png)
Szczęki możesz kupić takie tylko sprawdź czy są z numerem TRW GS8684
http://allegro.pl/szczeki-trw-hyundai-accent-99-1-3-1-5-crdi-bb-i5719650522.html
(http://images69.fotosik.pl/1264/33811669693eca86.png)
-
Zamiast inwestować w zestaw taniej będzie założyć tarcze. Przynajmniej nie ma problemu z regulacją.
-
Boryskow napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu
teraz masz:
Auto: Accent LC (2000) 1.3 16V R4
powinno być:
Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
Jak możesz to rozwiń temat tylnych hamulców tarczowych w LC.
-
Tak, tak właśnie zauważyłem błąd:). Generalnie to chyba moje pierwsze forum i nie wszystko ogarniam jak należy;) Co do samych hamulców to najzwyczajniej przyszedł moment na regeneracje tylniego zawiasu i przy demontażu okazało się, że okładziny się skończyły i nie miałem sumienia montować nowego zestawu bębnów. Przemyślałem na szybko temat i postanowiłem go ogarnąć. Nie wiem ile czasu zajął montaż samych hamulców ponieważ to był tylko wycinek prac z tamtego okresu ale na dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolony z ich funkcjonalności.
[ Dodano: 2015-10-20, 22:01 ]
Uzupełniając powyższe - jak ktoś ma ochotę zagłębić temat (elementy, części) służę pomocą.
-
Uzupełniając powyższe - jak ktoś ma ochotę zagłębić temat (elementy, części) służę pomocą.
Ja bym chętnie się zagłębił. Napisz jakie tarcze i zaciski wstawiłeś, jak wykonałeś mocowanie pod zaciski i ile to +/- kosztowało. Co prawda nie wiem na ile rozwiązanie z LC da się zastosować w X3 ale myślę, ze powinno być podobnie.
Tutaj (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7761) trochę nad tym teoretyzowałem.
LC i X3 różni się niestety rozstawem śrub i otworem centrującym więc tarcze będę musiał poszukać inne. :-(
-
t5o i ja sie chętnie dowiem o możliwości montażu tarcz z tyłu, na razie rozwiązałem tajemnice blokowania jednego koła z tyły, ten papracz od którego kupiłem samochód zaślepił jeden przewód na wysokości baku , po wymianie przewodu jest teraz ok
-
rozwiązałem tajemnice blokowania jednego koła z tyły, ten papracz od którego kupiłem samochód zaślepił jeden przewód na wysokości baku
To mamy rozumieć że jeden przewód nie był wcale podłączony?
Proponuje żebyś wpisał w podpis profilu że "nasi już tam był" co pozwoli na większy dystans w interpretacji ewentualnych następnych kłopotów z Twoim autem :-D :-D
A tak poważnie to prawdziwy "papracz" żeby przy tak niskich cenach części i wystarczających umiejętnościach kowala do naprawy robić takie druciarstwo. Mój LC jest wolny od tego typu niespodzianek.
-
to poszalałem , wymieniłem oba przewody , oba bębny z zawartościa , przy okazji poszedł zestaw startowy rozrząd olej , pompa wody i płyny, dziekuje wszystkim za pomoc i dobre rady
-
Mam takie pytanie. Przy wolnej jezdzie slysze, ze cos ociera w lewym tylnym kole. Czy to moga byc hamulce? I kolejne pytanie czy gdybym wymienial szczeki hamulcowe, czy musze wymieniac tez bebny?
-
A kiedy słonko ostatni raz zaglądało do wnętrza bębna?
-
Ja samochod mam od 6 miesiecy i tego nie robilem. Czy poprzedni wlasciciel cos z tym robil, ciezko mi powiedziec.
-
W LC z tyłu tak naprawdę wszystko jest do wymiany łącznie z przewodami elastycznymi. Po zdjęciu bębna trzeba sprawdzić jak duży próg powstał. Pamiętaj tylko że w 2002 roku nastąpiła zmiana średnicy bębna.
-
Czyli gdybym zabral sie do wymiany, to co dokladnie musialbym wymienic? Oprocz szczek i bebna?
[ Dodano: 2015-11-27, 21:54 ]
Wlasnie jezeli chodzi o te zmiane srednicy bebna. Moj egzemplarz jest z konca 1999, to jaka srednice bebna powinienem szukac? 180mm czy 203mm?
-
Co do korektorów siły hamowania, osobiście w najbliższym czasie( po wypłacie) planuje założyć Ate z Opla o oznaczeniu 3/45.
Edycja:
Korektory mam już prawie 4 miesiące. Wszystko w połączeniu z nowymi tarczami przód wraz z klockami dało całkiem przyjemny efekt.
Tył hamuje na poziomie 1100-1200N( zależnie od tego jak dokonamy pomiaru), przód 3200-3300N.
Do przeróbki potrzebujemy:
-2 korektory Oplowskie ATE 3/45
-dłuższe przewody miedziane.
Proces przeróbki:
1) Kastrowanie oryginalnych korektorów hamulcowych, następnie wkręcenie ich z powrotem w pompę hamulcową
2) Demontaż starych przewodów przy cylinderkach
3) Wkręcenie Korektorów z Opla w przewody elastyczne na Amortyzatorze tył
4) Dorobienie dłuższych przewodów od korektorów do cylinderków
5) Odpowietrzenie układu, zalanie nowym płynem( osobiście zastosowałem płyn ATE o podwyższonej temperaturze wrzenia)
[ Dodano: 2016-12-09, 23:58 ]
up ;)