HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: marcin899 w 10 Październik 2015, 15:38:18
-
Witam,
kupiłem tucsona, któremu piszczał pasek. Szybko został zmieniony na nowy, poprawnie napięty, mocniej nie mozna bo polecą łozyska na pompie.
(pózniej nawet pryskany srodkiem do pasków w celu zwiekszenia tarcia). Problem w tym, ze nowy pasek tez piszczy, mniej niz stary, ale piszczy.
Piszczenie wystepuje:
1. przy rozruchu po dlużyszm postoju
2. przy maksymalnym skrecie kół- przy dobiciu kierownicą do konca- piszczy, przy minimalnym odpuszczeniu przestaje.
Podczas takiego maksymalnego, mocnego skretu, czasem zaswieci sie kontrolka ladowanie (koło pasowe do alternatora i wspomagania jest podwójne, na jednej osi, wiec pompa daje opór, że altek przez chwile chyba ma za wolne obroty i wywala na sekunde kontrolkę)
nie piszczy:
1. podczas uruchamiania silnika po krótkim postoju,
2. podczas krecenia kierą na postoju (bez dobicia do maxa)
3. podczas jazdy.
ten typ tak ma? Pasek się musi ułożyć? a moze jednak pompa stawia taki opór? (pompa sie kończy?)
Poziom płynu na rozgrzanym silniku jest na max (przedziałka HOT), na zimnym jeszcze nie sprawdzałem)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady
-
Mi piszczały paski po poprzednim właścicielu. Zmieniłem na nowe Contitechy i też piszczały w identycznych, jak opisane przez Ciebie sytuacjach.
Na wiosnę podczas wizyty w warsztacie naciągnęli mi je mocniej i problem zniknął. W tej chwili znowu zaczynają się odzywać.
-
Marcin jakiej firmy pasek został założony? Oryginalnie był Gates.
-
zabiłeś mnie :) nie mam pojecia, jakies tam oznaczenia były....
na pewno nie gates, conti, bosh, dayco itp
cos gorszego chyba.
w tym tyg wymieniam olej, moze syf w nim jest i pompa ma ciązko, juz sam nie wiem....
-
Numer oryginalnego paska to 57170-2D101 zamiennik ma oznaczenie 3PK675 lub 3PK673.
Podejdź do ASO i oryginalny pasek dostaniesz w cenie jak poniżej.
http://www.fox.rzeszow.pl/PASEK-WSPOMAGANIA-HYUNDAI-KIA-3PK675-COUPE-TUCS(4,251782,13441).aspx
Olej do układu wspomagania to PSF-3 0,9 litra zamiennik to Mobil ATF 220 do dostania w każdym markecie.
Dobre rady przy wymianie oleju wspomagania kierownicy.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4546
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7074&highlight=wspomagania
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5586&highlight=wspomagania
-
Orlen hipol ATFIID Moze byc? Norma dextronII D
-
Witam
Na początek proponuję podciągnąć pasek od....alternatora
Pozdrawiam
-
Marcin, jak uda Ci się zrobić to napisz co i jak. Ja mam to samo w mojej Eli. Dokładnie tak samo żeby była jasność. Paski wymienione i naciągnięte. Także ten od alternatora. Ugięcie około 0,5 cm. i taka ma być. Olej wymieniony. Piszczy jak sto diabłów. Może zmienić pasek znowu, bo może jest ciut za szeroki i dobrze nie dociska?
-
Witam
Ugięcie 0.5 cm mierzone pomiędzy??
Miałem to samo panowie co Wy. Wymieniłem paski od alternatora (Gates) i wspomagania (Dayco). Naciągnięte jak książka pisze i... lipa. Piszczał ten od wspomagania. Już miałem sprawdzać czy zawór się nie przycina w pompie wspomagania, ale postanowiłem naciągnąć mocniej pasek od alternatora (doczytałem na forum Coupe) i pomogło :)
Pozdrawiam
-
jutro jadę to powiem o ty,m pasku
kupiony juz Mobil ATF220, wiec orlena zostawie jako olej do wstepnegop płukania całego układu, a docelowo sie zaleje mobilem, jak bedzie wszystko czyste , jutro napisze czy podziało
-
(http://images66.fotosik.pl/1257/380d6545bf0b08fa.png)
-
Kosmos, wynika z tego, że jednak za słabe mam naciągnięcie. Nowy pasek powinien byś mocniej naciągnięty (ugięcie 0,04 do 0,4 cm.) Spróbuję bardziej i zobaczymy co będzie, ale jak padać przestanie, bo jak na razie leje i nie mam gdzie tego zrobić niż "pod chmurką".
-
w naszej mierze (milimetry jest od 8,8 do 11.
czyli ok centymetr.
jestem po wymianie płynu- stary smierdział i miał kolor brazowy.
Wymiana poprzez odkrecenie przewodów i zlanie- na kanale, nie poprzez odsysanie ze zbiorniczka
Przepłukano tym orlenem . Potem zalany juz mobilem.
Piszczenie jak ręka odjał. moge dobijac do maxa, cudować krecic, i nic. Cisza.
Polecam taka wymianę :) problem rozwiązany (pompa smiga, wiec mysle ze moge z calą swiadomościa zalecic najpierw wymiane oleju we wspomaganiu zanim sie kupi nowa pompę)
:-)
-
Dzięki Marcin. Wymienię ten płyn we wspomaganiu i zobaczę co będzie.
-
Marcin - ile weszło tego Mobila do układu ?
-
ok litr, mobil atf220 (nie 200!) to koszt ok 25 zł
orlena itp ok 18-20.
-
Dzięki Marcin - profilaktycznie wymienię.
-
daj znac po wszystkim
[ Dodano: 2015-11-10, 19:51 ]
Piszczenie wrócilo, auto poszlo do mechanika. Diagnoza : jeszcze pasek od...... Klimy byl luźny :-)
Po naciągnięciu znów spokój :-)
-
Witam
Usystematyzujmy:
Gdy piszczą paski od wspomagania to:
1. Sprawdzamy naciąg wszystkich pasków tzn. wspomagania, alternatora, klimy(i ewentualnie "dociągamy" lub wymieniamy)
2. Sprawdzamy stan oleju od wspomagania (i ewentualnie wymieniamy płyn na zgodny ze specyfikacją)
3. Sprawdzamy pompę wspomagania (i ewentualnie regenerujemy, wymieniamy etc)
4. Coś jeszcze? ( mile widziane uwagi)
Pozdrawiam
-
Miałem podobny problem, jak kupiłem swojego Tuska.....przerabiałem różne paski.....i powiem Ci kolego....ze w moim przypadku skończyło się ostatecznie na wymianie ...maglownicy..... :( (używana z wymianą - ok.600zł). Na szczęście pomogło.
-
Czy można dolać (K2 Power Steering Fluid)
-
Najbardziej popularnym zamiennikiem (dopuszczonym przez Hyundai) PSF-3 jest Mobil ATF220 cena ok 25 pln. (dostępny też w marketach).
Usuń jedno zdjęcie (z prawej strony postu "Edytuj") będziesz miał więcej pamięci na inne.
-
Witam wszystkich posiadaczy TUSKA.Potrzebuję pomocy -nie potrafię poradzić sobie z pewnym problemem,który postaram się krótko opisać.
Od jakiegoś czasu w moim TUSKU dało się słyszeć piszczenie pasków(paski po wymianie) przy uruchomieniu i mocnych skrętach (wiem ten temat był już poruszany),mimo wymiany płynu objaw nie ustępował.Ponadto przy max skręcie pompa wspomagania zatrzymywała się to zauważył mechanik.Wymieniliśmy 2 pompy,używki co prawda ,ale objaw pozostał ten sam.Wymieniliśmy maglownicę,ale niestety objaw ten sam.Fachowcy twierdzą,że rzadko ,ale zdarza się uszkodzenie przewodu tego gumowego (rozwarstwienie lub coś w tym rodzaju-zdarza się ale bardzo rzadko) przewodu jeszcze nie wymieniłem -ale jestem załamany nikt nie wie co się stało.Proszę o podpowiedź i radę co z tym zrobić?
-
Naciąg pozostalych dwóch paskow
-
Dzięki za podpowiedź,ale to już było przerabiane :cry:
-
ostatnio zmieniałem pasek wieloklinowy u mechanika w swoim crdi 140 km i tam z tego co mi mówił pasek sam się napina przez dolną rolkę napinająca. żadnym kluczem nie napinał i wszystko śmiga w ciszy.pasek continental. o jakim napinaniu mówicie?a chyba ze pasek wspomagania jest oddzielnie bo nawet nie wiem.
-
chyba ze pasek wspomagania jest oddzielnie bo nawet nie wiem.
Jest.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/018cc8ea68a7e3be
-
Wspomaganie naprawione -działa bez zarzutu w najbliższym czasie (1-2 dni) przygotuję opis naprawy ,na pewno się przyda dla posiadaczy TUSCA zarówno tych na ON jak i na BS.
-
Witam. Mi pasek od wspomagania zaczął piszczeć po wymianie rozrządu i podzespołów. Pierwszy pasek GATES piszczał niemiłosiernie, drugi Continental troszkę mniej, obecnie jest BOSCH, piszczy tylko przy maksymalnym skręcie podczas upałów. Magia
-
Mnie dziś po wymianie rozrządu, wszystkich pasków, oleju, płynu chłodniczego, napinacza paska klimy, pompy wody, filtrów etc spotkał ten sam przykry problem, max skręt na parking i pisk okrutny. Jutro wracam na warsztat aby zerknęli na naciąg pasków.
Brrrr, w Becie miałem ten problem, wkurzał przy kręceniu bąków, ale go ignorowałem, tutaj to nie przejdzie.
-
Po wymianie pasków piszczy ten od pompy wspomagania. Naciąg pasków prawidłowy.
Pompa przy max skręcie się zatrzymuje, szukam powodu i chciałbym się dowiedzieć czy pompa i maglownica posiada takowe zawory? Jeśli tak to w którym miejscu?
-
Odświeżę trochę temat piszczenia paska w Tucsonie. Auto mam chyba od 3 lat około, Wymieniłem już ze 3 razy pasek, zawsze po jakimś czasie piszczał, pomimo naciągania go problem powracał aż w końcu się z tym pogodziłem. Ostatnio piszczał mi zawsze gdy się ochłodziło i po deszczu i dodatkowo po odpaleniu ciężko chodziła kierownica czyli słabo działało wspomaganie. Kilka miesięcy temu prosiłem mechanika aby przy wymianie rozrządu wymienił mi płyn od wspomagania. Gdy odbierałem auto zapytany o wymianę płynu stwierdził, że nie trzeba. Dwa tygodnie temu odciągnąłem sam ze zbiornika trochę płynu i wydał mi się mocno gęsty i brudny dolałem trochę jakiegoś mieszalnego z innymi i już pomogło. Tydzień temu przy okazji naprawy alternatora i usuwaniu problemu z szarpaniem silnika poprosiłem mechanika o wymianę płynu. Od tej pory-bajka, deszcz, przymrozek a rano cisza nie wstydzę się już sąsiadów przy odpalaniu hehe. Polecam wymienić płyn u mnie pomogło jak do tej pory.
-
Hydraulika ma swoje prawa, olej musi być czysty i trzymać parametry. U mnie jest idealny.
Rozwiązaniem problemu w moim aucie było podręcznikowe ustawienie ugięcia pasków, nie pamiętam już, ale dla wspomagania 8.8-11mm a dla innych trzeba sprawdzić.
Problem powodował zbyt luźny pasek alternatora i przez to zatrzymywała się pompa. Mechanik mnie okłamał, że naciąg pasków jest prawidłowy a ja traciłem czas na szukanie powodu.
W tym aucie każdy zły naciąg będzie powodował problem, najczęściej z pompą wspomagania lub klimy.
-
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał u mnie było identycznie - pasek od alternatora piszczał a nie od wspomagania. Został naciągnięty i jak ręką odjął. Pozdrawiam.
-
Wyżej to znaczy u kogo? U mnie zatrzymywała się pompa wspomagania i piszczał ślizgający się po jej kole pasek. Winą był słaby naciąg paska alternatora, ale ten pasek nie piszczał.
W tym silniku wszystkie paski muszą być dobrze napięte inaczej zły naciąg jednego będzie powodował problemy innych, głownie pompy wspomagania i klimy bo one mają zdaje sie największy opór.
-
U Ciebie: CYT. "Problem powodował zbyt luźny pasek alternatora i przez to zatrzymywała się pompa. Mechanik mnie okłamał, że naciąg pasków jest prawidłowy a ja traciłem czas na szukanie powodu." Chodziło mi dokladnie o ten fragment wypowiedzi, jak zasugerowalem mechanikowi że to może inny pasek to mnie wyśmiał.
Pozdrawiam
-
Widać po prostu poziom wiedzy niektórych mechaników. U mnie mechanik naciągnął tak pasek od wspomagania, że ugięcia praktycznie nie było ani milimetra zaraz poleciałaby pompa od tego :D
Dopiero podałem mu wartości i prawie siłą z podniesionym głosem kazałem mu wyregulować wszystkie paski bo zaczął rozkładać ręce i wskazywać cuda wianki na uszkodzoną pompę czy maglownice :D A tam był po prostu luźny pasek alternatora, żenada.
-
W przypadku skrzyni MT5.
Pasek napędu pompy wody
Numer oryginału 25212-23721 4PK długość 890 mm producent Bando
Pasek napędu sprężarki klimatyzacji
Numer oryginału 97713-2E000 4PK długość 850 mm producent Dongil Bando
Pasek napędu pompy wspomagania kierownicy
Numer oryginału 57170-2D101 3PK długość 675 mm producent Gates
Długość może być z tolerancją + 5 mm.
-
Dopiero podałem mu wartości....
A możesz podać jakie mają być. Też będę musiał użyć "siły" na swojego mechanika.
-
II
.
-
II
.
Jak zwykle pozostaje pod wrażeniem. :-D
Wielkie dzięki
-
Czy ktoś mi podpowie jak samodzielnie wymienić płyn wspomagania? Czy trzeba do mechanika ?
Edit : znalazłem opis.
-
podeślij link do opisu wymiany oleju hydraulicznego albo jak kto woli płynu do wspomagania, bo nie mogę znaleźć
EDIT : MAM
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=107202#107202