HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Clins299 w 08 Październik 2015, 19:31:15

Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Clins299 w 08 Październik 2015, 19:31:15
Witam Panowie jak w temacie:
Od samego początku gdy kupiłem ten samochód pojawia się u mnie problem z wibracjami pojawiającymi się w zakresie obrotów od 1800-2200 (na każdym biegu potem ustępuje).

Poświeciłem już na rozwikłanie mojego problemu z 20 godzin w garażu ( sprawdziłem poduszki, przestawiałem poduszki bo 1 jest regulowana i nic nie pomaga. Sprawdziłem układ wydechowy, wszystkie połączenia,).


Dodam że samochód ma 130 tys. km i silniczek pracuje czysto równo, zbiera się również  bez żadnych anomali....

We fordach ponoć wibracje nasilały się przez wycieranie kielicha w skrzyni biegów który przenosi napęd na przegub i dalej na półoś. Za wydzieranie półśki nie bardzo chce się brać.

Czy ktoś ma podobne problemy??
Czy jest tu ktoś z okolic Krosna Jasła Rzeszowa na Podkarpaciu żeby porównać charakterystykę pracy takiego samego hyundaia jak mój.

Dodam że wydaje mi się że wibracje na tych zakresach to urok diesli ale w moim przypadku jest to zdecydowanie za bardzo nasilone.

Licze na konkretne odpowiedzi. Odpowiedzi wyważ koła etc logiczne że są bez sensu i nie na miejscu.
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: wwojtas77 w 09 Październik 2015, 08:22:37
Ja kolego jestem z Krosna tak że jak chcesz porównać to pisz.
wwojtass77@wp.pl, umówimy się i porównasz.
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Clins299 w 10 Październik 2015, 16:29:21
Witam robie w krośnie w jednej z firm na terenie WSK wiec jestem codziennie odezwę się w przyszłym tygodniu na maila.
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: misio2015 w 29 Październik 2015, 07:59:57
Mam co prawda Kie Ceed, ale mam podobny problem. W zasadzie identyczny - wibracje pojawiające się w zakresie 1700-2000 obrotów. Pisze, bo silnik i skrzynia są przecież takie same w Hyundaiu i Kii.
Również u mnie zostało sprawdzone zawieszenie silnika i wszystko inne co się dało sprawdzić bez rozbiórki samochodu.
Problem jest i moim zdaniem narasta. Serwis rozkłada ręce i nie wie co robić. Na australijskim forum hyundaia znalazłem dyskusje o podobnym problemie - Australijczycy po wielkich bojach i zmaganiach wymieniali sprzęgła i koła zamachowe (jednomasowe). Pomagało.
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: devl w 31 Październik 2015, 13:30:15
ja już kiedyś opisywałem ten problem.. |Rezonans, wibracje pomogło wymian sprzęgła.. Niestety zwykłe sprzęgło w tych silnikach ma sprężyny na kole i w nich zamontowali plastikowe walce nie wiem po co, a w nich metalowe rurki.. jak się wycierają, hałasują..
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Clins299 w 31 Październik 2015, 16:07:24
Wymieniałeś tarcze czy cały kpl.??
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: devl w 07 Listopad 2015, 13:41:55
Cały komplet, jak już było rozebrane.. Po co robić dwa razy. Komplet 380 zł Sachs.. Robota Aso.
Tak wygląda stare.. Pod sprężynami sa  te cylindry, które się wyrabiają, potem dziwnie brzęczą.. jakby siatka z wydechu.. między 1800-2100 podczas mocnego depnięcia..
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Clins299 w 07 Listopad 2015, 14:41:03
OK Spoko ile ta tarcza u Ciebie wytrzymała (jaki przebieg)?? U mnie teraz przebieg dochodzi do 150tys. a od kiedy go kupiłem to zrobiłem 18tys. (od marca). (oczywiście nie wiadomo ile cofnęli jak sprzedawali).
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 07 Listopad 2015, 20:07:05
Cytat: "devl"
Komplet 380 zł Sachs


SACHS 3000 950 632
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: devl w 07 Listopad 2015, 22:07:10
Cytat: "Clins299"
OK Spoko ile ta tarcza u Ciebie wytrzymała (jaki przebieg)?? U mnie teraz przebieg dochodzi do 150tys. a od kiedy go kupiłem to zrobiłem 18tys. (od marca). (oczywiście nie wiadomo ile cofnęli jak sprzedawali).


Moje widzi mi się, wymieniłem przy około 85 tys. 90% zrobione przez poprzedniego wł.. Spokojnie jeszcze trochę by pojeździło, docisk ok, ale już było widać nity na wierzchu tarczy i przede wszystkim zużycie powyższego dla mnie masakra..

sprzeglo (http://http://www.sprzegla24.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,,,,&n=,&a=SACHS-Zestaw-sprzegla-SACHS-3000954224-3000954224&i=500183,506985,525450,P,29,-1,20272)
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Clins299 w 10 Listopad 2015, 07:18:37
Ok sprzęgło wymienione, hałas i wibracje ucichły!!
Co ciekawe okładzina cierna była tylko o 1mm cieńsza od tej na nowej tarczy.
Wałeczki w sprężynie dzwoniły jak grzechotka.. duży luz jakieś 2 mm
Podczas wymiany pojawiło się kilka komplikacji miedzy innymi nie dałem rady wybić przegubu z piasty i wykręcałem całą piastę z przegubami i półośkami....

W razie pytań odnośnie wymiany sprzęgła służę pomocą!
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: tseb w 13 Marzec 2017, 12:54:03
Cytat: "Clins299"
W razie pytań odnośnie wymiany sprzęgła służę pomocą!


Clins299, podpowiesz jak się w i30 zabrac do wymiany? I czy jesli jestem amatorem to jest szansa, że zrobię to sam, czy też powinien wstawić auto do specjalisty?
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 13 Marzec 2017, 17:42:12
Jeżeli jesteś amatorem z cierpliwością to możesz się podjąć. Ja bym taki zabieg zlecił fachowcom!
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Clins299 w 19 Marzec 2017, 12:08:59
Czynności przy wymianie sprzęgła w i30 1.6 crdi:


Góra:
Zdemontować:
Filter powietrza, (wraz z obudową i ECU)
akumulator ,
podstawę akumulatora,
Wąż od Intecoolera,
Porozpinać linki od zmiany biegów, odkręcić ten adapter który trzyma linki
W miejscu mocowania linek wkręcić oryginalną śrubę
Odkręcić skrzynie od poduszki (pod podstawą akumulatora)
Rozkręcić od góry główne śruby łączące skrzynie z silnikiem ( zostawiłem 1 o góry )
Dół
-Odkręcić osłonę silnika
-Spuścić Olej ze skrzyni.
-Ściągnąć Koła
-Odkręcić Zaciski hamulcowe, czujniki ABS od piasty (podwiesić do  Macphersona)
-Zbić sworzni i gałkę z drążka kierowniczego
-Odkręcić Piastę od kolumny  Macphersona
-Wyciągnąć Półośkę z przegubami + piastą ( uważać na uszczelniacze w skrzyni )
-Odkręcić 2 płaskowniki które trzymają pas przedni z kołyską
-Odkręcić rozrusznik (bez odkręcania kabli i go podwiesić najlepiej na trytytkach).
-Odkręcić plastik osłaniający skrzynie od koła lewego
-Odkręcić osłonę filcową  miski olejowej oraz zaślepkę koła zamachowego.
-Odkręcić pompę wyprzęglika
-Zostaje do odkręcenia  2 poduszki od silnika, 2 Łapy mocujące poduszki zamocowane do kołyski i samą kołyskę. (ja opuszczałem kołyske jakieś 10 cm (podwiesiłem ją na Macphersona za wahacze na drucie ogrodzeniowym....
Silnik i skrzynia podwieszona jest na 4 poduszkach (3 trzeba zdemontować wszystkie przykrecone są do skrzyni)
-Odkręcić wszystkie główne śruby łączące skrzynie i silnik
-Opuścić samochód tak żeby można było się położyć pod nim i podwindować silnik , zabezpieczyć kobyłką.
Z powrotem wracamy na góra
Podwiesić skrzynie na pozostawione śrubie  na łańcuchu ( przy użyciu ramy do wyciągania silników)
Rozkręcić Śrubę która została od rozpoławiania i wysunąć skrzynie
Wymienić komplet sprzęgła  
Zwrócić uwagę na wysokość wycisku (mi się trafiło sprzęgło seryjnie montowane w samochodach z 2010 roku a mój jest z lutego 2009 przez to przez moją nieuwagę zakładałem skrzynie 2 razy.

Przy składaniu  uważaj na uszczelniacze przy zakładaniu półosiek z przegubami do skrzyni ( łatwo je uszkodzić!!)

A Pytanie czy sam dasz rade  do zależy od twoich zdolności determinacji i warunków pracy ( ja robiłem na podnośniku z rama do wyciągania silników wiec komfortowo
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: mirekwr1 w 01 Listopad 2018, 15:57:43
Witam. Mam pytanie odnośnie opisanych tu objawów (wibracji). U mnie sporadycznie, ale pojawiają się (przebieg 112500 km). Czy może to spowodować jakieś uszkodzenia, czy poza nieprzyjemnymi odgłosami niczym gorszym to nie skutkuje? Biegi wchodzą normalnie, nic nie zgrzyta, nie szarpie...
Tytuł: Wibracje ("dzwonienie") przy 1500obr
Wiadomość wysłana przez: markar74 w 02 Listopad 2018, 12:32:03
Witam. No i u mnie pojawiły się wibracje, coś "dzwoni" przy obrotach 1500. Na razie to obserwuję, ale zaczyna mnie to drażnić.
Tytuł: [i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200
Wiadomość wysłana przez: Slawek1990 w 12 Maj 2019, 12:28:53
Witam Panie i Panowie. Mam podobny problem. Po usunieciu Dpf-a i zrobieniu chipa na 160 KM auto zaczęło wpadać w wibracje i buczec w zakresie obrotów 1800-2200. Po wgraniu serii kultura pracy samochodu trochę się zmieniła . Jednak objawy są te same. Wymieniłem poduszki pod silnikiem lecz to nie pomoglo, układ wydechowy jest ok, półosie ok. Czy jest możliwe aby przez chipa padło sprzeglo ? Biegi wchodzą normalnie, nic nie szarpie. Doszło jeszcze telepanie samochodu na niskich obrotach na postoju.